kysymyksiä

aikuinen mies

Jos kuuntelee heviä niin onko samantien kova jätkä? Näen päivittäin hevareita (läskejä/tikkuja) joilla ei ole mitään tekemistä "kovan jätkän" kanssa. Miksi täytyy kuunnella heviä? Onko se jotain kapinaa? Itse kyllä kuuntelen heviä mutta tuntuu siltä että on siirryttävä kuuntelemaan myös jotain muutakin, ei kuitenkaan mitään räppipaskaa. Jotkut kuuntelevat heviä jotta saisivat turhautuneen energian pois, mutta ei sekään toimi. Rumpuja/kitaraa soittaessa se onnistuukin. Ja liittyykö heviin aina Jumalanvastaisuus?

4

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raaruu

Tässä vastauksia henkilökohtaisen elämänkokemukseni ja pohdintojeni pohjalta:

"Jos kuuntelee heviä niin onko samantien kova jätkä?"
      Ei. Voi olla myös poser, sunnuntaihevari, menneeseen juurtunut kalkkis tai trendien perässä juokseva teini. Metallin kuuntelijalla tulee olla "kova" asenne musiikkiin - intohimo - mutta sen ei ole pakko näkyä ulospäin apinamaisena käytöksenä.

"Miksi täytyy kuunnella heviä? Onko se jotain kapinaa?"
      Ehkä jollekin murrosikäiselle se voi olla, jos vanhemmat eivät satu 'hevistä' pitämään. Samoin voi olla kapinaa punkin, teknon tai hip hopin kuuntelu. Pääasiassa kuuntelun syy on siinä, että se liikuttaa jotain omassa sisimmässä. Kenties auttaa näkemään omaa elämäänsä laajemmasta perspektiivistä.

"Ja liittyykö heviin aina Jumalanvastaisuus?"
      Niin. Perinteisesti ns. rankempaan rockiin on liitetty tietynlainen demonisuus, josta haetaan voimaa musiikkiin sekä tosissaan että kliseillä leikitellen. Usein latteasti säikytellen, joskus ajatuksia herättäen ja huimaavia näköaloja avaten. Auktoriteetteja kyseenalaistetaan, siinä samalla myös yksiselitteistä "hyvää" uskonnollisuutta. On toki runsaasti white metal -yhtyeitä, jotka rymistelevät jonkin uskonnollisen sanoman nimissä.

Että sellaista.

• metallikukko

on imetty melkein äidimaidosta kun vanhemmat serkut kuuntelivat Kissiä,Waspia,Venomia ym.
      Ja ei sitä hohtoa ole löytynyt muista musiikkityyleistä.

Ja kun muutenkin kiinnostaa kaikki outo mystiikasta aina murhamiesten sielunelämään,niin näkisin tässä tietynlaisen luontaisen jatkuman.

Ja tuolla kovuudella ei ole mitään tekemistä metallin kuuntelun kanssa.
      Se kovuuden vaikutelma välittyy ehkä enemmän stereotyyppisen metallistipukeutumisen kautta.

Näyttäähän kukkakärpänenkin ampparilta muttei kuitenkaan pistä :)

• Mielibidee

Mä olen ainakin helkkarin kova jätkä, paitsi naispuoleinen ja kolmen lapsen äiti :)

Kuuntelen heviä/metallia siitä yksinkertaisesta syystä, että siinä musiikissa on sielua niin paljon, että elämässä ei paljon muuta tarvitsisikaan jos niikseen tulee. Kapinoida mun ei tarvitse ketään vastaan. Toisaalta on se ihan jees tässä iässä ja elämäntilanteessa kuunnella jotain muuta kuin Lauri Tähkää tai Ari Klemiä.

En ole Jumalan vastainen, koska en edes usko Jumalaan. Tosin en ole ateistikaan, olen ainoastaan realisti joka uskoo asiat vasta kun faktat on pöydässä. Näin ollen en ole myöskään mikään satanisti, tosin olen suosiolla tuon pimeimmän metallin jättänyt muille.

• jatikka

Aina kun mulla on liikaa energiaa, eli noin kerran pari vuoteen, otan kitaran käteen ja rummut jalkaan ja vetäsen painkillerin nih johan lähtee taju.

Kovan jätkän näin viimeksi vuonna -97 Möysän Essolla. Ei paljon puhunu, veti vaan norttia ja turpaan. En tiiä oliko hiivari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1866
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1492
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1356
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1214
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1089
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      11
      1086
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      218
      891
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      839
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      793
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      748
    Aihe