Kaikkien aikojen funk-levy

Galtsar

Mikäs on palstaa seuraavien mielestä kaikkien aikojen tiukin ja erinomaisin funk-levy?

James Brown? Earth Wind & Fire? Sly and Family Town? Prince? Kuka on tehnyt parhaimman?

8

2222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr. Funkensson

      Ketjun seuraavissa viidessäkymmenessä viestissä parhaimmaksi levyksi äänestetään Princeä, mutta ehätinpäs äänestämään ensimmäisenä James Brownia! James Brownin Reality on minun funk-LP:ni n:o 1. Se ei ole yhden huippuraidan varassa vaan huikean tummasoundinen funk jatkuu ensimmäisestä viimeiseen tahtiin saakka.

      • tsini

        Sly & the Family Stonen Stand! on huippukova (vaikka se on kyllä varsin soul-vetoinen funkin ohella), samoin Brownin live-levy Live at Apollo ja Reality. Ja tottakai Princen 1999-levy on kuolematon funk-klassikko, ei siitä mihkään pääse.


      • live -levy

    • jukka

      Tower of Power: Live in Sacramento. Saatanan hyvä, vieläkin!

      • Simlez

        kaikkien aikojen parasta soul/funk/r&b -levyä, sillä harva albumi edustaa vain yhtä näistä tyylilajeista. Mitä itselle äkkiseltään tulee mieleen on Princen "Sign o' the Times", Marvin Gayen "What's Going On", Stevie Wonderin "Songs in the Key of Life" (joka soi parhaillaan) ja "Innervisions", ja sitten James Brownilta vaikka "Sex Machine". Nämä levyt tulisi kaikkien omistaa. Ja parisataa muuta.

        Dr. Funkensson, vaikket nostakaan Princeä ykköseksi, kai arvostat kuitenkin tämmöisiä funk-levyjä kuin "Dirty Mind" ja "1999"? Todella kovaa kamaa.


    • ja tulee aina olemaan:

      Partick Cowey ja Megatron Man tai Lift of.

    • Daddy Pop

      Earth, Wind & Fire on kaikkien aikojen kovin funk-bändi, ja I am on se funk-levy joka jokaisen itseään kunnioittavan funk-diggarin hyllystä pitäisi löytyä. Toki myös Sly & the Family Stone teki hienoa musaa (esim. There's a riot going on), ja James Brown oli funkin esi-isistä merkittävin (lähinnä soul-mieheksi hänet kuitenkin laskisin). Prince on jumalainen muusikko, mutta se on kaikilla levyillään tehnyt niin paljon muutakin kuin funkkia.

      • tilt

        Vaikka Prince onkin tehnyt funkin lisäksi soulia, r&b:tä, rockia, poppia, jazzia ja paljon, paljon muuta, Sign 'O' The Times tulee minulle ikuisesti olemaan se funk-levy numero 1.
        Vaikka kyllähän nämä kaikki muutkin tosi huippuja on. Sly & The Family Stonen If You Want Me To Stay on todella kova biisi, niinkuin myös Stevie Wonderin Superstition. Ja funk rockin puolelta Red Hot Chili Peppersin vanha tuotanto, esim. biisit Jungle Man, Hollywood, American Ghost Dance, Yertle The Turtle, ovat kaikki aivan mahtavia. Hollywood on näistä puhtainta funkia.

        Minnekäs muuten unohtui bändit nimeltä Funkadelic, The Meters, Kool & The Gang? Tosi kovaa kamaa nämäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe