TOINEN HAMMAS POIKKI TOINEN MURTUNUT

mitä tehdään

olin tossa eilen ulkona ja joku känninen akka potkas korkokengällä toisen etuhampaan irti, niin että jäljelle jäi vain pieni terävä väkänen hampaasta. kun tänään hammaslääkärillä olin, sanoivat, että on joku paha hermovaurio ja hammas ilmeisesti painunut kovsta iskusta sisäänpäin. lisäksi vieressä olevassa hampaassa oli juuressa murtuma ja se heiluu. Tiiättekö että vetääkö lääkärit kokonaan pois tuon heiluvan hampaan missä murtuma, vai saavatko ne sen jotenkin "parannettua"? ja tuosta pahasta hermovauriosta, mitä se niinku meinaa, ja mitä siihen tehdään hoidoksi, vai tehdäänkö mitään? todella kipeä on koko hammasrivistö, ei voi edes ulos mennä kun kylmä ilmakin pistää niin ilkeesti vihlomaan että tulee vedet silmiin.
Ja sellanen vielä että paljonko noi hammasimplantit maksavat, sellainen hän tähän ilmeisesti laitetaan. vaikka eihän tuo hinta minua haittaa oli se kuinka suuri tahansa, tämän aiheuttaja kyllä tulee maksamaan kaikki aiheutuneet kulut!

46

6111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halooooooooooooooooo

Miksi et kysellyt noita siellä hoidossa ollessasi. Ne tietää sen parhaiten kun ovat suunkin nähneet. Älä täällä kysele.

• a-p-

nokun eivät tienneet, röntgenkuvia ottivat ja vasta alustavia tietoja vammojen vakavuudesta kertoivat, ja eiköhän nämä keskustelupalstat juuri sitä varten ole että täällä kysytään ihmisiltä?? miks ylipäätänsä edes käyt tällasilla sivuilla ku noin otat nokkiis tollasesta ? :DD jos et esittämääni kysymykseen osaa vastata niin älä vastaa sitten yhtään mitään.

• puliakalta

tämän aiheuttaja kyllä tulee maksamaan kaikki aiheutuneet kulut!

• :DDDD

ei herran isä... mitä ihmettä sinä tulet siinä leikkimään jotain kovinkin fiksua ihmistä kun et tilanteesta paskaakaan tiedä kun et paikalla ollut?? :D:D aiheuttaja ei todellakaan mikään puliakka ollut, normaali parikymppinen joka oli vain kyseisenä iltana ottanut tenttua vähän rankemmalla kädellä, ja juttu on kuule poliisilla tiedossa ja tää naishenkilö ollut putkassa viime yön, joten kyllä aivan varmasti maksaa kun korvausvaatimukset on jo lähtenyt ja sovittelu on ensiviikolla. kyllä voi joillain ihmisillä olla tylsä elämä hohhoijjjjaaa...

• olet korvauksia
        :DDDD kirjoitti:

ei herran isä... mitä ihmettä sinä tulet siinä leikkimään jotain kovinkin fiksua ihmistä kun et tilanteesta paskaakaan tiedä kun et paikalla ollut?? :D:D aiheuttaja ei todellakaan mikään puliakka ollut, normaali parikymppinen joka oli vain kyseisenä iltana ottanut tenttua vähän rankemmalla kädellä, ja juttu on kuule poliisilla tiedossa ja tää naishenkilö ollut putkassa viime yön, joten kyllä aivan varmasti maksaa kun korvausvaatimukset on jo lähtenyt ja sovittelu on ensiviikolla. kyllä voi joillain ihmisillä olla tylsä elämä hohhoijjjjaaa...

joltain hakemassa? Oikeusvaltiossa on kaikki mahdollista, ei auta poliisi eikä palokunta, jäät korvauksitta!

• turha toivo
        olet korvauksia kirjoitti:

joltain hakemassa? Oikeusvaltiossa on kaikki mahdollista, ei auta poliisi eikä palokunta, jäät korvauksitta!

et sinä mitään saa siltä. Oli ollut putkassa tai ei mitä se muka todistaa ja poliisilla tiedossa asia, mitä sitten? Otapas lapsikulta nyt vain se tuttipullo esiin ja tuudittaudu sinne nukkumatin siniseen maailmaan...

• viesti tarkoitettu
        turha toivo kirjoitti:

et sinä mitään saa siltä. Oli ollut putkassa tai ei mitä se muka todistaa ja poliisilla tiedossa asia, mitä sitten? Otapas lapsikulta nyt vain se tuttipullo esiin ja tuudittaudu sinne nukkumatin siniseen maailmaan...

tuli vastattua väärään viestiketjuun :DDD

• a.p.
        turha toivo kirjoitti:

:DD kuule se todistaa harvinaisen paljonki, asia poliisilla tiedossa- meinasin, että todistajia minulla on 7, joista 3 järjestyksenvalvojia jotka asiasta poliisille ilmoittivat, joten enköhän minä kuule pikkasen paremmin tiedä että tuleeko siitä korvauksia vai ei

• a.p.
        olet korvauksia kirjoitti:

mitä se sinulle kuuluukaan mutta tiedoksesi voin sanoa, että en ekaa kertaa korvauksia hae. fyysisestä vammasta kyllä ekaa kertaa, mutta muusta olen kyllä hakenut JA MYÖS SAANUT, ku on todistusaineistoa riittävästi ollut!

• aivan eri juttu!
        a.p. kirjoitti:

mitä se sinulle kuuluukaan mutta tiedoksesi voin sanoa, että en ekaa kertaa korvauksia hae. fyysisestä vammasta kyllä ekaa kertaa, mutta muusta olen kyllä hakenut JA MYÖS SAANUT, ku on todistusaineistoa riittävästi ollut!

Ilman korvauksia jäät vaikka pressa olisi ollut todistamassa niin so what!
        Ei tipu centin pyörylää...

• a.p.
        aivan eri juttu! kirjoitti:

Ilman korvauksia jäät vaikka pressa olisi ollut todistamassa niin so what!
        Ei tipu centin pyörylää...

oikesti kuuntele vähän itteeski, sehän nyt on ITSESTÄÄÄNSELVYYS että fyysisistä vammoista saa satavarmasti suuremmalla todennäköisyydellä korvaukset kuin jostain PUHELIMEN RIKKOUTUMISESTA, puhelimen saat samalla seisomalla ostettua uuden ja jopa hienomman, mutta mistäs revit irronneiden tilalle aidot hampaan? et mistään, järki käteen hyvä ihminen..

• mitään tule saamaan
        a.p. kirjoitti:

oikesti kuuntele vähän itteeski, sehän nyt on ITSESTÄÄÄNSELVYYS että fyysisistä vammoista saa satavarmasti suuremmalla todennäköisyydellä korvaukset kuin jostain PUHELIMEN RIKKOUTUMISESTA, puhelimen saat samalla seisomalla ostettua uuden ja jopa hienomman, mutta mistäs revit irronneiden tilalle aidot hampaan? et mistään, järki käteen hyvä ihminen..

korvauksia! Aivan sama vaikka vetäisit korkeimpaan oikeuteen koko jutun! Pieni vamma sulla, pah! Asianomainen "akka" sanoo ettei maksa korvauksia, asia sillä selvä! Ei keltään väkisin korvauksia oteta ja yhteiskunta ei korvaa. Linnankaan ei joudu vaikka ei maksa korvauksia!

• Ei tipu eikä lorise
        mitään tule saamaan kirjoitti:

korvauksia! Aivan sama vaikka vetäisit korkeimpaan oikeuteen koko jutun! Pieni vamma sulla, pah! Asianomainen "akka" sanoo ettei maksa korvauksia, asia sillä selvä! Ei keltään väkisin korvauksia oteta ja yhteiskunta ei korvaa. Linnankaan ei joudu vaikka ei maksa korvauksia!

mitään vaikka olisi kuinka virkavalta kirjaamssa tulokset ylös tai vaikka putkan kauttakin käydään.

• ei ole täällä
        Ei tipu eikä lorise kirjoitti:

mitään vaikka olisi kuinka virkavalta kirjaamssa tulokset ylös tai vaikka putkan kauttakin käydään.

Onneksi nämä korvausasiat ratkaistaan jossain muualla kuin suomi24 palstalla. Olen kuitenkin aivan varma, ettei noin törkeää tekoa jätetä rankaisematta. Tsemppiä a.p.

• mitään avuja
        ei ole täällä kirjoitti:

Onneksi nämä korvausasiat ratkaistaan jossain muualla kuin suomi24 palstalla. Olen kuitenkin aivan varma, ettei noin törkeää tekoa jätetä rankaisematta. Tsemppiä a.p.

sillä vastapeluri ottaa hyvän asianajajan ja aloittaja jää nuolemaan näppejään!Näin se menee...

• fsds
        mitään avuja kirjoitti:

sillä vastapeluri ottaa hyvän asianajajan ja aloittaja jää nuolemaan näppejään!Näin se menee...

Ja sinähän sen päätät...

• a.p.
        mitään avuja kirjoitti:

vastapelurilla kerran on varaa ottaa niin hyvä asianajaja niin luulis olevan varaa korvauksiakin maksamaan IHAN AIHEESTA, ja otti kuinka hyvän tahansa kyllä minäkin osaan paremmaksi pistää jos tarve vaatii, ja yhdyn sinulle vastanneeseen kaveriin, SINÄKÖ SIITÄ PÄÄTÄT

• potkija on

varakas rouvashenkilö, että todellakin saat siltä rahat hoitoihin. Sinänsä kyllä mikään ei korvaa omaa ehjää hammasta.

Omalle euuhampaalle on tullut hintaa jo satoja euroja vuosien aikana vaikka se ei katkennut kuin puolesta välistä. Jo pelkkä hampaan terän uusiminen tekee lovea kukkaroon. Kahden tai useamman hampaan hoito kuulostaa todella kalliilta :/

• etuhammas

Niin kyllä maksaa ja maltaita. Minulta irtosi kanssa onnettomuudessa etuhammas ja toinen lohkesi pahasti. Hammasimplantti maksoi (yksityisellä) 1500e kpl. Mutta jos olet pääsyt terveyskeskushammaslääkärin hoidettavaksi niin varmaan halvemmalla pääsee.
      Maksamisvelvollisuudesta neitokaisen pussista en tiedä. Luulisihan tuon korvaavan jos ihan päälle kävi ja potki.
      Muuten ihan kiinnostuksesta, miten se pääsi potkimaan päähän, notkeakinttuinen täytyy hänen olla kun niin ylös pääsi potkaisemaan tai sinut oli isketty jo kanveesiin siinä vaiheessa.

• a.p.

menossa ollaan, terveyskeskushammaslääkäriin olis ollut kuukausien jonot. Ja joo eli siis aika raukkamaisesti toimi tää kyseinen tyyppi, olin kävelemässä rappusia ylös ja hän ite oli siinä varmaan 5 rappusta korkeammalla, joten siitähän se sai helposti kaiteesta pitämällä potkastua päähän useampaan kertaan vähän suuremmallakin voimalla. Eikä siinä mitään mahtanut kun pää metrin alempana kuin toisella. Sain onneksi kaiteesta pidettyä kiinni etten niitä portaita kuitenkaan alas vyörynyt, olis voinu käydä pahemmin.

• tosi hullulta
        a.p. kirjoitti:

menossa ollaan, terveyskeskushammaslääkäriin olis ollut kuukausien jonot. Ja joo eli siis aika raukkamaisesti toimi tää kyseinen tyyppi, olin kävelemässä rappusia ylös ja hän ite oli siinä varmaan 5 rappusta korkeammalla, joten siitähän se sai helposti kaiteesta pitämällä potkastua päähän useampaan kertaan vähän suuremmallakin voimalla. Eikä siinä mitään mahtanut kun pää metrin alempana kuin toisella. Sain onneksi kaiteesta pidettyä kiinni etten niitä portaita kuitenkaan alas vyörynyt, olis voinu käydä pahemmin.

ämmältä... Saako olla sen verran utelias ett oliko kyseessä (toivottavasti) ex-muija? Ja kyse "rakastavaisten riidasta"? Mut joo, olipa kyse mistä tahansa niin toivottavasti saat hoitorahat.

Mun hammas tosiaan katkes yli 15vuotta sitten tapaturmaisesti. Etuhammas meni poikki puolesta välistä mut muut hampaat ei onneks vahingoittunu vaikka sitäkin pelättiin. Silloin siihen pantiin valkoinen muoviterä (sain valita otanko metallinvärisen vahvemman terän vai nuoviterän valkeana). Vuosien aikana tuota terää on uusittu monia kertoja koska nuo etuhampaat on niin kolahdusalttiita (kahvikuppia, lapsen päätä, kovaa ruokaa). Vuosien aikana tuo oman hampaan nysä on pienentynyt riekiintymisen vuoksi ja ed. kerralla koko hammas päällystettiin muovilla. Tääkin on vain tulipalon sammuttelua koska on todennäköstä ett siihen lopulta joudutaan laittaan jonkin sortin implantti.

Onneks silloin kaatuessa olin alaikänen ja tapaturmavakuutus voimassa. Siitä vakuutuksesta vieläkin haen korvauksia tuon hampaan hoitoon. Sinänsä tuuria että minä olin ainoa meidän perheen kolmesta lapsesta jolle otettiin tuo vapaaehtoinen tapaturmavakuutus.

• a.p.
        tosi hullulta kirjoitti:

ämmältä... Saako olla sen verran utelias ett oliko kyseessä (toivottavasti) ex-muija? Ja kyse "rakastavaisten riidasta"? Mut joo, olipa kyse mistä tahansa niin toivottavasti saat hoitorahat.

Mun hammas tosiaan katkes yli 15vuotta sitten tapaturmaisesti. Etuhammas meni poikki puolesta välistä mut muut hampaat ei onneks vahingoittunu vaikka sitäkin pelättiin. Silloin siihen pantiin valkoinen muoviterä (sain valita otanko metallinvärisen vahvemman terän vai nuoviterän valkeana). Vuosien aikana tuota terää on uusittu monia kertoja koska nuo etuhampaat on niin kolahdusalttiita (kahvikuppia, lapsen päätä, kovaa ruokaa). Vuosien aikana tuo oman hampaan nysä on pienentynyt riekiintymisen vuoksi ja ed. kerralla koko hammas päällystettiin muovilla. Tääkin on vain tulipalon sammuttelua koska on todennäköstä ett siihen lopulta joudutaan laittaan jonkin sortin implantti.

Onneks silloin kaatuessa olin alaikänen ja tapaturmavakuutus voimassa. Siitä vakuutuksesta vieläkin haen korvauksia tuon hampaan hoitoon. Sinänsä tuuria että minä olin ainoa meidän perheen kolmesta lapsesta jolle otettiin tuo vapaaehtoinen tapaturmavakuutus.

ja hulluinta vielä se, että en siis tätä naikkosta mistään tuntenut, ikinä nähnytkään, oli kuulemma sitä ennen tapellu jonkun kanssa siellä, ja sen verran jurvelossa oli että ehkä sekoitti mut tähän toiseen tappelupukariin, tai sit pelkästä elämänilosta vaa anto palaa, tiedä häntä.
        No hyvä että muut hampaat sulla säästy ehjänä, minulla taas lääkärin selostuksessa lukee, että todennäköisesti muitakin ylähampaita joudutaan juurihoitamaan kovan iskun takia, että senkin takia ilmeisesti aika pitkä prosessi tästä hoidosta tulossa. Täällä vähän huonompi tuuri, mäkin juuri otin tuon kaikenkattavan kotivakuutuksen, ei sillon tullu ajatelleeks että sitä tapaturmavakuutustakin olis tarvittu.

Sanoiko lääkäri sulle, että onko se jäljelle jäänyt hammas sitten kuollut? Jos on niin onko se sitten tässä vuosien varrella alkanut tummentua? Kuulin vaan että kuolleet hampaat kuulemma alkavat tummua ajan kuluessa.

Kyllähän toi ottaa päähän, kun kuitenkin niinkin näkyvään paikkaan sattu ku yläetuhampaisiin, mutta toisaalta hyvä ettei se kengän korko silmään osunu, ois voinu käydä paljon vakavammin.

• resussa vielä
        a.p. kirjoitti:

ja hulluinta vielä se, että en siis tätä naikkosta mistään tuntenut, ikinä nähnytkään, oli kuulemma sitä ennen tapellu jonkun kanssa siellä, ja sen verran jurvelossa oli että ehkä sekoitti mut tähän toiseen tappelupukariin, tai sit pelkästä elämänilosta vaa anto palaa, tiedä häntä.
        No hyvä että muut hampaat sulla säästy ehjänä, minulla taas lääkärin selostuksessa lukee, että todennäköisesti muitakin ylähampaita joudutaan juurihoitamaan kovan iskun takia, että senkin takia ilmeisesti aika pitkä prosessi tästä hoidosta tulossa. Täällä vähän huonompi tuuri, mäkin juuri otin tuon kaikenkattavan kotivakuutuksen, ei sillon tullu ajatelleeks että sitä tapaturmavakuutustakin olis tarvittu.

Sanoiko lääkäri sulle, että onko se jäljelle jäänyt hammas sitten kuollut? Jos on niin onko se sitten tässä vuosien varrella alkanut tummentua? Kuulin vaan että kuolleet hampaat kuulemma alkavat tummua ajan kuluessa.

Kyllähän toi ottaa päähän, kun kuitenkin niinkin näkyvään paikkaan sattu ku yläetuhampaisiin, mutta toisaalta hyvä ettei se kengän korko silmään osunu, ois voinu käydä paljon vakavammin.

elämää, mutta on vain ajan kysymys koska kuolee. Nyt oli jo tummunu mut hengissä kuiten. Tosin tuota hampaan kuolemista on jo odotettu yli 15vuotta. Saa nähä meenkö vielä hautaan tuon resun kaa. Sillä ei olis niinkään paljon väliä jos kyse olis jostaki muusta hampaasta kuin yläetuhampaasta. Se on kuitenkin niin paraatipaikalla tuossa suussa ja näkyy selvästi.

Ja totta, mielummin pois vaikka etuhampaat kokonaan kuin näkökyky eli sinänsä sulla oli jopa tuuria. Harvoin muuten tulee aikuisiällä otettua tapaturmavakuutusta, mutta tästä kaikesta viisastuneena otin tapaturma- ja sairasvakuutuksen pari vuotta sitten. Eikä muuten ole edes kalliskaan, alle 30e/vuosi.

• ....

Kun oli vielä naisesta kyse ei voi hujauttaa takasin , varsinkaan jos on todistajia paikalla. Olisit lyöny siltä myös etuhampaat kitalakeen kiinni.
      On se muuten että naiset saa tehdä mitä haluavat, jos olis ollut kundista kyse niin joukkohivutuksenhan se olisi siinä paikassa saanut :)

Muuten, jos tiedät neidin nimen niin kyllä sinä rahasi saat, ei sitä saa ketään potkia tolleen saamatta siitä rangaistusta. Kaikkihan ne toisiaan muuten potkiskelisi!

• a.p.

Ja ei muuten siinä tilanteessa edes itsepuolustusta voinut käyttää, minkäs teet kun jo ihan muutenkin ittees isokokosempi ihminen on vielä metrin korkeammalla ja polkee vaan ku viimestä päivää,tajuissa onneks pysyin :D noista järkkäreistäki sen verran että ei ykskään tullut väliin rauhottamaan tätä henkilöä ennen ku se ite lopetti ja lähti vähän loitonemaan. Nimet on ja valokuvakin saatiin neidistä otettua, kaverini kun varmuudeksi näpsäs

• mutta mikäli..

neitokainen todetaan varattomaksi, niin millä kuvittelet hänen maksavan hammaskulusi? Kun tällasissa tapauksissa aletaan vaatia korvauksia, niin tarvitaan todistus että on rahaa. Laaditaan selvitys neidon tuloista ja menoista. Lasketaan jääkö plussalle vai miinukselle.
        Entäpä jos neito on työttömänä?? Hän saattaa elää sosiaaliavun varassa itsekin?

Hän on TIETENKIN korvausvelvollinen mutta mikäli todetaan varattomaksi niin asia siirtyy hänen osaltaan ulosottoon. Kun hän on töissä, niin hänen menonsa kartoitetaan ja loppu tulee sinulle pieninä erinä, joskus kymmenien vuosien viiveellä.

Älä laitata mitään implantteja, koska sillat, osaproteesit ja kruunut tulevat huomattavasti halvemmaksi!! Ihan siltä varalta kirjotan ettei neitokaiselta saada rahaa, kun sitä ei ole!

• olen pahoillani...

tapahtuneesta siihen sen enempää kantaa ottamatta, mutta implanteista sen verran että yksityisellä viime vuonna 3 implanttia, 1670e kappale ja puolen vuoden hoito. Leikkaus, juuren istustus, taas auki 3kk kuluttua, toinen ruuvi, hampaan teko ja istutus paikoilleen. Puoli vuotta siis ja 5 tonnia rahaa :(

Toivon vaan että potkija oli rikas tai isi on :)

• implantit? Kerro

lisää? Joutuuko olemaan hampaatta tuon hoitoajan vai pannaanko siihen "silmänlumeeksi" jotain? Meinaan vain ett jos yläetuhammasta laitetaan niin eipä siinä kehtais suutansa avata hoitoaikana ollenkaan... On se kuiten niin näkyvä paikka.

• olen pahoillani...
        implantit? Kerro kirjoitti:

lisää? Joutuuko olemaan hampaatta tuon hoitoajan vai pannaanko siihen "silmänlumeeksi" jotain? Meinaan vain ett jos yläetuhammasta laitetaan niin eipä siinä kehtais suutansa avata hoitoaikana ollenkaan... On se kuiten niin näkyvä paikka.

..että kun ne kolme hammasta laitettiin eri tavalla. Kaksi laitettiin heti hampaanoton jälkeen siis ne ruuvit vai mitkä tapit ne on ja sille kolmannelle vielä porattiin leukaluuhun reikä johon se ruuvi istutettiin.

Kiruginen toimenpide, paikallispuudutuksella, antibioottikuuri sen jälkeen syötävä, kipeä...no muutaman päivän sen jälkeen kyllä!
        Muuten, jos sinulla ei ole tarpeeksi luuta leuassa niin ottavat lonkasta lisää.

Sitten siihen paranemiseen menee juuri se luutumisaika ja se on pitkä, jopa 6kk ja ne tapit ommeltiin sinne ikenen sisälle piiloon paranemaan, joka sitten avattiin 3kk päästä ja laitettiin jatko-osa joka tuli sitten yli sen ienrajan ja se tarvitsi sitten sen ienrajan paranemisajan ja uuden hampaan teon eli ne toiset n.3kk.

Mulle niille kahdelle etuhampaalle tehtiin väliaikainen siltarakennelma joka on kyllä karsean näköinen ja ei pysynyt suussa, piti käydä jatkuvasti laitattamassa liimaa.

Kolmas hammas oli vähän kauempana ja se oli ilman mitään "tekohammasta" koko ajan.
        Ne väliaikaiset rakennelmat lisäävät loppuhintaa ja eivät ole kyllä kestäviä, ainakaan mulla ei ollut.

Lopputulos on kyllä hyvä, hampaat ovat ihankuin omat olisi. Joten jos kestät ne leikkaukset ja ne odottelut niin suosittelen kyllä implantteja enemmän kuin siltaa tai tekareita.

Röngtenkuva, juurien poisto(jos niitä on siinä edessä, jos ei, reikä leukaluuhun poralla), tapin laitto ja ompeleet päälle,väliaikainen siltarakennelma päälle, sitten useita kuvia niiden kuukausien aikana, uusi ikenenaukaisuleikkaus ja pitempi ruuvi paikoilleen ja ompeleet, taas parantelua ja kuvia. Sitten valu ja hampaanteko, sovitus ja sementillä paikoilleen ja avot, taas on hymy herkässä ja kukkaro tyhjä :)

• a.p.
        implantit? Kerro kirjoitti:

niin vielä ei siis mitään implantteja ainakaan olla laitettu, vain tuollanen väliaikanen, kellertävänharmaa, todella epätasainen "möykky", jotai ei nyt sinänsä silmänlumeeksi voi kutsua koska ihan yhtä pahannäköinen hammas on kuin ilmankin tuota. puolet lyhkäsempi kuin viereinen hammas ja levenee alaspäin ikävästi. mutta se kamala vihlominen on onneksi jo vähän helpottunut tuon laiton jälkeen,kun ei heti kylmät nesteet pääse siihen jäljellejääneeseen hampaanterään. Näkyvä paikka joo, ei tällä ole ihmisten ilmoille vielä ainakaan viitsinyt pahemmin lähteä

• a.p.
        olen pahoillani... kirjoitti:

..että kun ne kolme hammasta laitettiin eri tavalla. Kaksi laitettiin heti hampaanoton jälkeen siis ne ruuvit vai mitkä tapit ne on ja sille kolmannelle vielä porattiin leukaluuhun reikä johon se ruuvi istutettiin.

Kiruginen toimenpide, paikallispuudutuksella, antibioottikuuri sen jälkeen syötävä, kipeä...no muutaman päivän sen jälkeen kyllä!
        Muuten, jos sinulla ei ole tarpeeksi luuta leuassa niin ottavat lonkasta lisää.

Sitten siihen paranemiseen menee juuri se luutumisaika ja se on pitkä, jopa 6kk ja ne tapit ommeltiin sinne ikenen sisälle piiloon paranemaan, joka sitten avattiin 3kk päästä ja laitettiin jatko-osa joka tuli sitten yli sen ienrajan ja se tarvitsi sitten sen ienrajan paranemisajan ja uuden hampaan teon eli ne toiset n.3kk.

Mulle niille kahdelle etuhampaalle tehtiin väliaikainen siltarakennelma joka on kyllä karsean näköinen ja ei pysynyt suussa, piti käydä jatkuvasti laitattamassa liimaa.

Kolmas hammas oli vähän kauempana ja se oli ilman mitään "tekohammasta" koko ajan.
        Ne väliaikaiset rakennelmat lisäävät loppuhintaa ja eivät ole kyllä kestäviä, ainakaan mulla ei ollut.

Lopputulos on kyllä hyvä, hampaat ovat ihankuin omat olisi. Joten jos kestät ne leikkaukset ja ne odottelut niin suosittelen kyllä implantteja enemmän kuin siltaa tai tekareita.

Röngtenkuva, juurien poisto(jos niitä on siinä edessä, jos ei, reikä leukaluuhun poralla), tapin laitto ja ompeleet päälle,väliaikainen siltarakennelma päälle, sitten useita kuvia niiden kuukausien aikana, uusi ikenenaukaisuleikkaus ja pitempi ruuvi paikoilleen ja ompeleet, taas parantelua ja kuvia. Sitten valu ja hampaanteko, sovitus ja sementillä paikoilleen ja avot, taas on hymy herkässä ja kukkaro tyhjä :)

ahaa, eli ei siis välttämättä pelkällä hammaslääkärin hoidolla selvitä jos lonkkaakin aletaan sorkkimaan :D Pitääkö siitä sitten maksaa suuriakin summia jos ne lonkasta joutuvat ottamaan? ja jääkö siitä jotain haittoja? 6kk, eli ei varmuudella vielä kesälläkään hammasta ole?? eikö siihen sitten mitään väliaikaista värkkiä saa? asiakaspalvelutyössäkin kun olen niin en kyllä näillä hampailla tahtoisi siellä puolta vuotta olla

• ekaksi maksamaan
        a.p. kirjoitti:

niin vielä ei siis mitään implantteja ainakaan olla laitettu, vain tuollanen väliaikanen, kellertävänharmaa, todella epätasainen "möykky", jotai ei nyt sinänsä silmänlumeeksi voi kutsua koska ihan yhtä pahannäköinen hammas on kuin ilmankin tuota. puolet lyhkäsempi kuin viereinen hammas ja levenee alaspäin ikävästi. mutta se kamala vihlominen on onneksi jo vähän helpottunut tuon laiton jälkeen,kun ei heti kylmät nesteet pääse siihen jäljellejääneeseen hampaanterään. Näkyvä paikka joo, ei tällä ole ihmisten ilmoille vielä ainakaan viitsinyt pahemmin lähteä

itse lystin kun yksityiselle meet laittamaan implantit? Ei sitä luuta tarvitse sulla lonkasta vielä ottaam jos poistosta on vuosia niin tarvii lisää istutusluuta lonkasta mutta ei sellasiin josta vedetään hammas tuoreeltaan pois. HELVELTIN kalliita noi imput, mulla kans oli tapaturma mutta ei vielä tiedä milloin sa korvauksia ja saako ollenkaan, sanoivat että voi useita vuosia mennä asiassa jos riitelemään alkavat korvauksesta.

• a.p.
        ekaksi maksamaan kirjoitti:

itse lystin kun yksityiselle meet laittamaan implantit? Ei sitä luuta tarvitse sulla lonkasta vielä ottaam jos poistosta on vuosia niin tarvii lisää istutusluuta lonkasta mutta ei sellasiin josta vedetään hammas tuoreeltaan pois. HELVELTIN kalliita noi imput, mulla kans oli tapaturma mutta ei vielä tiedä milloin sa korvauksia ja saako ollenkaan, sanoivat että voi useita vuosia mennä asiassa jos riitelemään alkavat korvauksesta.

no kyllähän se pakko on, en nimittäin taho hampaattona kuleksia tämän kauempaa, ja kivunkin takia. Halvin mahdollinen yksityinen etsittiin ja sinne perjantaina. Kalliita on joo, toivon että tähän jonku vähän halvemman vois laittaa, hampaan juuressa kun ei kuitenkaan murtumia ollut, en tiedä vaikuttaako se asiaan mitenkään mutta kuitenkin. Millon sulla toi tapaturma sitten sattui jos saan kysyä? Mun puolesta saaa mennä vaikka kuinka monta vuotta, sen tahon varmistaa että tää henkilö joutuu edes jotakin maksamaan, oli se sitten nyt tai kymmenen vuoden päästä, ei pelkästä rahantarpeesta vaan ihan periaatteesta.

• ekaksi maksamaan
        ekaksi maksamaan kirjoitti:

no, mulla kävi niin että kaaduin itse portaissa. vakuutusyhtiö ei alkanut maksamaan niitä, ainakaan vielä, vaikka mulla on vakuutukset, henkilökohtainen ja tapaturmavakuutus. väitti että jos olen vaikka kännissä ollut ja mitä kaikkea siinä oli papereissa. Mä siis putosin viisi kuusi askelta alaspäin kun jalka lipesi ja oli huonoa tuuria että suu kolahti sitten niin pahasti betonilattiaan...
        eipä ollut ainakaan vielä mitään hyötyä vakuutuksista, aina ne jotain keksii ettei tarvitse sitten loppupeleissä korvata mitään...

• qqqx
        a.p. kirjoitti:

ahaa, eli ei siis välttämättä pelkällä hammaslääkärin hoidolla selvitä jos lonkkaakin aletaan sorkkimaan :D Pitääkö siitä sitten maksaa suuriakin summia jos ne lonkasta joutuvat ottamaan? ja jääkö siitä jotain haittoja? 6kk, eli ei varmuudella vielä kesälläkään hammasta ole?? eikö siihen sitten mitään väliaikaista värkkiä saa? asiakaspalvelutyössäkin kun olen niin en kyllä näillä hampailla tahtoisi siellä puolta vuotta olla

Kuule, jos sulla on juuret hampaista jäljellä ja terveet niin ei tekojuuria tarvita. Tekohampaat voi rakentaa vanhoihin juuriin. Tulee paljon halvemmaksi ja on ovat nopeammin valmiit :)

• a.p.
        qqqx kirjoitti:

Kuule, jos sulla on juuret hampaista jäljellä ja terveet niin ei tekojuuria tarvita. Tekohampaat voi rakentaa vanhoihin juuriin. Tulee paljon halvemmaksi ja on ovat nopeammin valmiit :)

Kyllä pitäs ainakin tän päivystyshammaslääkärin mukaan jonka luona kävin niin juuret olla ihan kunnossa (:

• voi todeta
        a.p. kirjoitti:

Kyllä pitäs ainakin tän päivystyshammaslääkärin mukaan jonka luona kävin niin juuret olla ihan kunnossa (:

että oli koko hammas kunnossa :)) ei ollutkaan mitään vikkkkkaaaaaaa.............

• a.p.
        voi todeta kirjoitti:

että oli koko hammas kunnossa :)) ei ollutkaan mitään vikkkkkaaaaaaa.............

hammas ihan kunnossa on, mitä nyt ikeneen asti katkennut, hohhoijjaa.....

• nimet ja luvat

papereissa mutta et sinä välttämättä mitään korvauksia saa! jos on persaukinen potkija niin tyhjästä on huono nyhjästä, oikeudessakaan! Ja sekin tuomion päätös vanhenee, että jos vaikka langetetaan jotain maksuja mutta naisella ei ole valuttaa millä maksaa niin mistäs otetaan, ei mistään ja monet luistaa niin kauan että juttu vanhenee. Tarkoittaa että voi vaikka opiskella koko "tuomion" ajan tai muuten kierrellä maksut!

• uteliasmois

Onko mitään uutta, onko eukko vankilassa?

• a.p.

, teot tunnustanut ja korvausvaatimushakemukset pistetty syyttäjälle. Tiedot tuomiosta varmaan pian tulevat.

• Doddi
        a.p. kirjoitti:

, teot tunnustanut ja korvausvaatimushakemukset pistetty syyttäjälle. Tiedot tuomiosta varmaan pian tulevat.

Meikä poika hyppäs 6m katolta ja niks naks ja hammas katki Ei kyllä oo niin paha mut siistiä kun nyt toinen hammas on muovihammas

• Tyhjätaskuja on palj
        a.p. kirjoitti:

niin korvauksia ei tule vaikka olis minkälainen valtakunnansyyttäjä ja tuskin se kaveri linnaankaan joutuu kun ei ole rahaa,haahahhahaaaaa.... Olis kyllä Suomen vankilat muuten tosi täynnä pelkistä hammaskatkaisijoista heh.

• Elämä ei ole reilua
        Tyhjätaskuja on palj kirjoitti:

niin korvauksia ei tule vaikka olis minkälainen valtakunnansyyttäjä ja tuskin se kaveri linnaankaan joutuu kun ei ole rahaa,haahahhahaaaaa.... Olis kyllä Suomen vankilat muuten tosi täynnä pelkistä hammaskatkaisijoista heh.

Tiedoksenne, että jos vahingontekijä ei pysty varattomuutensa takia tai jos tekijää ei olisi saatu kiinni, uhrilla on mahdollisuus saada korvausta Valtionkonttorista. Tämä ei kuitenkaan aina riitä kattamaan kaikkia aiheutuneita kuluja, joten sen varaan ei voi liikaa laskea.

• Follitop

SAitkos kysymykseesi vastausta vai pelkästään masentavia "Et saa mitään korvausta"

Mielestäni Oikeuden määrämät korvaukset kannattaa hoitaa pois sillä muuten ulosottomiehestä saa kaverini pitkäksi aikaa eikä pari hammasta nyut niin paljoa maksa. Muutaman tonnin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1602
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1350
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      115
      1151
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe