NOMINATION KASAAMINEN

poropeukalo

Heips!

Osaako kukaan neuvoa miten vaihdan nomination ranneketjuun palasen???

12

11162

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoisin

      Hieman vaikea näin etänä neuvoa, mutta yritetään...

      Tiedät varmaankin periaatteen, miten palat kiinnittyvät toisiinsa: ne ovat ikään kuin koukuilla toisissaan kiinni. Kun haluat irrottaa rannekkeesta palan, venytä ranneketta reilusti valitsemasi palan kohdalta niin, että palan keskiosa liikkuu vasemmalle. Taivuta ranneketta niin, että saat pujotettua palan alapuolelta paljastuvan koukun irti viereisestä palasta. Irrota pala toisesta reunasta samalla tavalla. Tämä palojen irrottaminen toisistaan onnistuu ainakin minulla ihan paljain käsin.

      Palojen liittäminen toisiinsa on usein hankalampaa, koska yksittäisen palan keskiosaa on vaikeampi saada liikkumaan. Tässä kohdassa kannattaa ottaa jokin apuväline käyttöön. Itse olen käyttänyt haarukkaa apuna :) Eli kun saat palan keskustan sen verran liikkeelle, että saat haarukan piikillä tms. kiinni palan alaosan koukusta, asiat alkavat sujua. Yritä siis kiilata jollain apuvälineellä pala "auki", jolloin palojen pujottaminen toisiinsa onnistuu.

      Älä lannistu, vaikkei heti onnistukaan! Palojen vaihtamista ei ole suunniteltu mitenkään helpoksi. Eräs myyjä koruliikkeessa tuhisi varmaan 15 minuuttia vaihtaessaan palaa koruuni. Ja se teki sitä sentään työkseen ;)

      Pikkuvinkkinä vielä: Paloja on aina helpompi käsitellä, jos niitä on useampi kiinni toisissaan, joten rannekkeen purkamista yksittäisiin paloihin kannattaa vältellä viimeiseen asti.

      • rose00

        Täytyy vaan osata oikea tekniikka ja sorminäppäryyttä. Itselläni menee palojen vaihtamiseen ehkä vaivaiset 15 sekunttia! :D harjoittelemalla senki asian oppii. ;)


      • hankalaa
        rose00 kirjoitti:

        Täytyy vaan osata oikea tekniikka ja sorminäppäryyttä. Itselläni menee palojen vaihtamiseen ehkä vaivaiset 15 sekunttia! :D harjoittelemalla senki asian oppii. ;)

        Minä onneton menin purkamaan suurimman osan paloistani yksittäisiin osiin kun olisin halunnut järjestellä ne silleen nätisti ja symmetrisesti peräkkäin. Muutamia paloja on tullut lisää lahjoina, mutta mitäs minä niilläkään enää teen kun koko koru on muutamaa kahden tai kolmen palan ketjua lukuun ottamatta palasina. Kyllähän niiden yhdistäminen noin seitsemän palan ketjuksi onnistuisi, mutta en saa yksinäisiä paloja liitettyä tähän ketjuun. Enkä kyllä ihan ymmärtänyt tuota haarukkajuttua :) tai ehkä sitä voi käyttää apuna silloin kun paloja on useampi molemmissa yhdistettävissä pikkuketjuissa.

        Lueskelin täällä jostain monination-viestiketjusta, että palat voisi viedä myymälään tai jonnekin lahteen maahantuojalle koottavaksi. Mutta tarvitaankohan kyseiseen palveluun jonkin sortin kuitti? Omani olen hukannut alkuperäisestä korusta jo kauan sitten ja uusien palojen mukana ei kuittia tullut.
        Mitä teen?


      • *******************
        hankalaa kirjoitti:

        Minä onneton menin purkamaan suurimman osan paloistani yksittäisiin osiin kun olisin halunnut järjestellä ne silleen nätisti ja symmetrisesti peräkkäin. Muutamia paloja on tullut lisää lahjoina, mutta mitäs minä niilläkään enää teen kun koko koru on muutamaa kahden tai kolmen palan ketjua lukuun ottamatta palasina. Kyllähän niiden yhdistäminen noin seitsemän palan ketjuksi onnistuisi, mutta en saa yksinäisiä paloja liitettyä tähän ketjuun. Enkä kyllä ihan ymmärtänyt tuota haarukkajuttua :) tai ehkä sitä voi käyttää apuna silloin kun paloja on useampi molemmissa yhdistettävissä pikkuketjuissa.

        Lueskelin täällä jostain monination-viestiketjusta, että palat voisi viedä myymälään tai jonnekin lahteen maahantuojalle koottavaksi. Mutta tarvitaankohan kyseiseen palveluun jonkin sortin kuitti? Omani olen hukannut alkuperäisestä korusta jo kauan sitten ja uusien palojen mukana ei kuittia tullut.
        Mitä teen?

        Siis ihan oikeastiko et saa sitä rannekettasi koottua? Jos nyt ei ihan haarukalla niin vaikka nuppineulan avulla saat kammettua yksittäisenkin palan koukkumaisen osan auki niin, että saat pujotettua siihen seuraavan. Aikamoinen poropeukalo saa olla, ettei nomppaa saa kokoon...


      • He He
        ******************* kirjoitti:

        Siis ihan oikeastiko et saa sitä rannekettasi koottua? Jos nyt ei ihan haarukalla niin vaikka nuppineulan avulla saat kammettua yksittäisenkin palan koukkumaisen osan auki niin, että saat pujotettua siihen seuraavan. Aikamoinen poropeukalo saa olla, ettei nomppaa saa kokoon...

        Tytär sai tuossa jouluna sellasen rannekorun ja vaimo sitten pyysi minua lyhentämään sen ja laittamaan siihen yhden uuden kuviopalan. No hommaan meni kokonaisuudessaan noin minuutti ilman mitään työkaluja ja se oli 1. kerta kun näin tällaista kapistusta. Hieman ihmetyttää ja suuresti huvittaa, jos joku on purkanut ketjun atomeiksi ja ei saa sitä nyt kasaan :-)
        Pitäisköhän perustaa Nomination korujen kasauspalvelu ;-)


      • kasannut korua
        He He kirjoitti:

        Tytär sai tuossa jouluna sellasen rannekorun ja vaimo sitten pyysi minua lyhentämään sen ja laittamaan siihen yhden uuden kuviopalan. No hommaan meni kokonaisuudessaan noin minuutti ilman mitään työkaluja ja se oli 1. kerta kun näin tällaista kapistusta. Hieman ihmetyttää ja suuresti huvittaa, jos joku on purkanut ketjun atomeiksi ja ei saa sitä nyt kasaan :-)
        Pitäisköhän perustaa Nomination korujen kasauspalvelu ;-)

        sitten


      • Anonyymi

        Kiitos. Ohje oli selkeä ja haarukka kätevä apuväline.


    • Yatzyx

      Palakorujen kasaustyökaluja löytyy os. hattentatti.fi, säästää näppejä :)

    • Yatzyx

      Lisätään vielä että myös YouTubesta löytyy mallia korun kasaamiseen :)

    • Onnell

      Kiitos paljon! tolla haarukkavinkillä sain lopulta oman kasaan

    • Hannele_Koivur

      Minua opetettii hyvin kun tilasin tuolta Nyyssöseltä aika ison satsin paloja ja aloitusranteita. Eli helpoin kun ottaa pinsetit avuksi. Tuossa liikkeessä hyvä asiakaspalvelu ja ilmainen toimitus. http://www.optikkoliike.fi/korut/nomination

    • Julia_k74

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe