NOMINATION KASAAMINEN

poropeukalo

Heips!

Osaako kukaan neuvoa miten vaihdan nomination ranneketjuun palasen???

12

18255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoisin

      Hieman vaikea näin etänä neuvoa, mutta yritetään...

      Tiedät varmaankin periaatteen, miten palat kiinnittyvät toisiinsa: ne ovat ikään kuin koukuilla toisissaan kiinni. Kun haluat irrottaa rannekkeesta palan, venytä ranneketta reilusti valitsemasi palan kohdalta niin, että palan keskiosa liikkuu vasemmalle. Taivuta ranneketta niin, että saat pujotettua palan alapuolelta paljastuvan koukun irti viereisestä palasta. Irrota pala toisesta reunasta samalla tavalla. Tämä palojen irrottaminen toisistaan onnistuu ainakin minulla ihan paljain käsin.

      Palojen liittäminen toisiinsa on usein hankalampaa, koska yksittäisen palan keskiosaa on vaikeampi saada liikkumaan. Tässä kohdassa kannattaa ottaa jokin apuväline käyttöön. Itse olen käyttänyt haarukkaa apuna :) Eli kun saat palan keskustan sen verran liikkeelle, että saat haarukan piikillä tms. kiinni palan alaosan koukusta, asiat alkavat sujua. Yritä siis kiilata jollain apuvälineellä pala "auki", jolloin palojen pujottaminen toisiinsa onnistuu.

      Älä lannistu, vaikkei heti onnistukaan! Palojen vaihtamista ei ole suunniteltu mitenkään helpoksi. Eräs myyjä koruliikkeessa tuhisi varmaan 15 minuuttia vaihtaessaan palaa koruuni. Ja se teki sitä sentään työkseen ;)

      Pikkuvinkkinä vielä: Paloja on aina helpompi käsitellä, jos niitä on useampi kiinni toisissaan, joten rannekkeen purkamista yksittäisiin paloihin kannattaa vältellä viimeiseen asti.

      • rose00

        Täytyy vaan osata oikea tekniikka ja sorminäppäryyttä. Itselläni menee palojen vaihtamiseen ehkä vaivaiset 15 sekunttia! :D harjoittelemalla senki asian oppii. ;)


      • hankalaa
        rose00 kirjoitti:

        Täytyy vaan osata oikea tekniikka ja sorminäppäryyttä. Itselläni menee palojen vaihtamiseen ehkä vaivaiset 15 sekunttia! :D harjoittelemalla senki asian oppii. ;)

        Minä onneton menin purkamaan suurimman osan paloistani yksittäisiin osiin kun olisin halunnut järjestellä ne silleen nätisti ja symmetrisesti peräkkäin. Muutamia paloja on tullut lisää lahjoina, mutta mitäs minä niilläkään enää teen kun koko koru on muutamaa kahden tai kolmen palan ketjua lukuun ottamatta palasina. Kyllähän niiden yhdistäminen noin seitsemän palan ketjuksi onnistuisi, mutta en saa yksinäisiä paloja liitettyä tähän ketjuun. Enkä kyllä ihan ymmärtänyt tuota haarukkajuttua :) tai ehkä sitä voi käyttää apuna silloin kun paloja on useampi molemmissa yhdistettävissä pikkuketjuissa.

        Lueskelin täällä jostain monination-viestiketjusta, että palat voisi viedä myymälään tai jonnekin lahteen maahantuojalle koottavaksi. Mutta tarvitaankohan kyseiseen palveluun jonkin sortin kuitti? Omani olen hukannut alkuperäisestä korusta jo kauan sitten ja uusien palojen mukana ei kuittia tullut.
        Mitä teen?


      • *******************
        hankalaa kirjoitti:

        Minä onneton menin purkamaan suurimman osan paloistani yksittäisiin osiin kun olisin halunnut järjestellä ne silleen nätisti ja symmetrisesti peräkkäin. Muutamia paloja on tullut lisää lahjoina, mutta mitäs minä niilläkään enää teen kun koko koru on muutamaa kahden tai kolmen palan ketjua lukuun ottamatta palasina. Kyllähän niiden yhdistäminen noin seitsemän palan ketjuksi onnistuisi, mutta en saa yksinäisiä paloja liitettyä tähän ketjuun. Enkä kyllä ihan ymmärtänyt tuota haarukkajuttua :) tai ehkä sitä voi käyttää apuna silloin kun paloja on useampi molemmissa yhdistettävissä pikkuketjuissa.

        Lueskelin täällä jostain monination-viestiketjusta, että palat voisi viedä myymälään tai jonnekin lahteen maahantuojalle koottavaksi. Mutta tarvitaankohan kyseiseen palveluun jonkin sortin kuitti? Omani olen hukannut alkuperäisestä korusta jo kauan sitten ja uusien palojen mukana ei kuittia tullut.
        Mitä teen?

        Siis ihan oikeastiko et saa sitä rannekettasi koottua? Jos nyt ei ihan haarukalla niin vaikka nuppineulan avulla saat kammettua yksittäisenkin palan koukkumaisen osan auki niin, että saat pujotettua siihen seuraavan. Aikamoinen poropeukalo saa olla, ettei nomppaa saa kokoon...


      • He He
        ******************* kirjoitti:

        Siis ihan oikeastiko et saa sitä rannekettasi koottua? Jos nyt ei ihan haarukalla niin vaikka nuppineulan avulla saat kammettua yksittäisenkin palan koukkumaisen osan auki niin, että saat pujotettua siihen seuraavan. Aikamoinen poropeukalo saa olla, ettei nomppaa saa kokoon...

        Tytär sai tuossa jouluna sellasen rannekorun ja vaimo sitten pyysi minua lyhentämään sen ja laittamaan siihen yhden uuden kuviopalan. No hommaan meni kokonaisuudessaan noin minuutti ilman mitään työkaluja ja se oli 1. kerta kun näin tällaista kapistusta. Hieman ihmetyttää ja suuresti huvittaa, jos joku on purkanut ketjun atomeiksi ja ei saa sitä nyt kasaan :-)
        Pitäisköhän perustaa Nomination korujen kasauspalvelu ;-)


      • kasannut korua
        He He kirjoitti:

        Tytär sai tuossa jouluna sellasen rannekorun ja vaimo sitten pyysi minua lyhentämään sen ja laittamaan siihen yhden uuden kuviopalan. No hommaan meni kokonaisuudessaan noin minuutti ilman mitään työkaluja ja se oli 1. kerta kun näin tällaista kapistusta. Hieman ihmetyttää ja suuresti huvittaa, jos joku on purkanut ketjun atomeiksi ja ei saa sitä nyt kasaan :-)
        Pitäisköhän perustaa Nomination korujen kasauspalvelu ;-)

        sitten


      • Anonyymi

        Kiitos. Ohje oli selkeä ja haarukka kätevä apuväline.


    • Yatzyx

      Palakorujen kasaustyökaluja löytyy os. hattentatti.fi, säästää näppejä :)

    • Yatzyx

      Lisätään vielä että myös YouTubesta löytyy mallia korun kasaamiseen :)

    • Onnell

      Kiitos paljon! tolla haarukkavinkillä sain lopulta oman kasaan

    • Hannele_Koivur

      Minua opetettii hyvin kun tilasin tuolta Nyyssöseltä aika ison satsin paloja ja aloitusranteita. Eli helpoin kun ottaa pinsetit avuksi. Tuossa liikkeessä hyvä asiakaspalvelu ja ilmainen toimitus. http://www.optikkoliike.fi/korut/nomination

    • Julia_k74

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe