Mitä helvettiä??

Järkyttynyt tyttöystävä

Mitä helvettiä mies meinaa, kun lähtee kahden naispuolisen ystävänsä kanssa ulkomaille kolmestaan viikoksi? Itse en pääse mukaan. Eikö miespuolisista ystävistä muka ole kavereiksi ulkomaille?

62

2650

Äänestä

Vastaukset 62

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinko79-

Olisitko siis tervetullut kuitenkin matkalle mukaan?

• Järkyttynyt tyttöystävä

No minua ei edes pyydetty mukaan sille matkalle.

Mies kyllä tietää, että opiskelijana elän kädestä suuhun periaatteella, eikä minulla ole varaa ulkomaanmatkaan. Matka on laskettelumatka ja mies tietää senkin, että en osaa tai halua lasketella.

Silti minusta ei ole oikein, että mennään muiden naisten kanssa.

• Järkyttynyt tyttöystävä kirjoitti:

Mies kyllä tietää, että opiskelijana elän kädestä suuhun periaatteella, eikä minulla ole varaa ulkomaanmatkaan. Matka on laskettelumatka ja mies tietää senkin, että en osaa tai halua lasketella.

Olisiko OK, jos hän lähtisi reissuun miespuolisten kavereidensa kanssa? Millaisista kavereista on kyse? Luuletko, että siitä tulee laskettelumatkan sijaan seksimatka? Etkö ylensäkään usko miesten ja naisten väliseen platoniseen ystävyyteen?

• Aurinko79-
        Järkyttynyt tyttöystävä kirjoitti:

En minäkään taitaisi vastaavassa tilanteessa ihan riemusta hyppiä. Ei mulla mitään siis sitä vastaan ole jos mies menis ystäviensä kanssa matkalle, siitä vaan, mutta jos kyseessä on vastakkaista sukupuolta olevat, minulle tuntemattomat matkakumppanit eikä minua edes pyydettäisi mukaan niin... Ei voi mitään, loukkaantuisin takuulla.

Onhan tietty mahdollista, että poikaystäväsi haluaa vain laskettelureissulle ja kun tietää ettet halua lasketella, niin ajattelee menevänsä parin ystävänsä kanssa, jotka sattuvat olemaan naisia. Eihän siinä sinänsä mitään väärää ole, mutta siinä on se pieni raja koska se on ok ja koska ei...

• vänkyrä-nainen

Mä varmaan itse lähtisin parisuhteessa ollessani vaan sen oman mieheni kanssa matkalle. Se vois toki lähteä kavereidensa kanssa jossei mun seura kelpaisi ensisijaiseksi matkaseuraksi, mut voisin siitä kyl jonkin verran loukkaantua. Riippuu tietty matkasta, mut jos kyse jostain hienosta lomakohteesta siis.

En mä tiedä, onko eroa kavereiden sukupuolella. Tai siis tossa tapauksessa muuten olis. Viikko kahden naisen seurassa, joista kumpikaan en ole minä. Ei tulis varmaan mitään....

Pari pvää menis helpommin, mut viikossa ehtii jo kuolla ikävään muutenkin.

Ratikkakuski kirjoitti:

Olisiko OK, jos hän lähtisi reissuun miespuolisten kavereidensa kanssa? Millaisista kavereista on kyse? Luuletko, että siitä tulee laskettelumatkan sijaan seksimatka? Etkö ylensäkään usko miesten ja naisten väliseen platoniseen ystävyyteen?

Minusta olisi todella ok, jos ystävät olisivat miehiä. Minä en edes tunne näitä naisia, joiden kanssa hän menee. Tämä meidän suhde on sitäpaitsi ihan alkumetreillä.

Minä en oikein osaa luottaa siihen, että mies ja nainen voivat olla ystäviä keskenään. Aina siinä on jotain vipinää.

Minusta olisi todella ok, jos ystävät olisivat miehiä. Minä en edes tunne näitä naisia, joiden kanssa hän menee. Tämä meidän suhde on sitäpaitsi ihan alkumetreillä.

Minä en oikein osaa luottaa siihen, että mies ja nainen voivat olla ystäviä keskenään. Aina siinä on jotain vipinää.

Eli siis sinulla ei ole koskaan ollut miespuolisia ystäviä, joiden kansssa ei olisi ollut vipinää? Eikö miehiä ja naisia voi yhdistää yhteiset harrastukset ja kiinnostuksenkohteet ilman, että siihen sotketaan seksi?

Sitäpaitsi jos mies on uskotonta sorttia, niin eikö ole hyvä, että asia selviää sinulle jo suhteen alkumetreillä, eikä sitten kun on asuntolaina ja pari muksua?

Ratikkakuski kirjoitti:

Eli siis sinulla ei ole koskaan ollut miespuolisia ystäviä, joiden kansssa ei olisi ollut vipinää? Eikö miehiä ja naisia voi yhdistää yhteiset harrastukset ja kiinnostuksenkohteet ilman, että siihen sotketaan seksi?

Sitäpaitsi jos mies on uskotonta sorttia, niin eikö ole hyvä, että asia selviää sinulle jo suhteen alkumetreillä, eikä sitten kun on asuntolaina ja pari muksua?

Kyllä minulla on miespuolisia ystäviä. Ja vipinää on jatkuvasti heidän puoleltaan. Kyse on vain siitä, että minua ei kiinnosta. Olen käsittänyt asian niin, että miehet yrittävät naisia aina ja se on vain kiinni siitä suostuuko nainen peliin. Enkä minä tiedä mitä niiden naisten mielessä pyörii.

Sitäpaitsi, mistä minä sen tiedän, mitä siellä matkalla tapahtuu? Tuskin mies tulee minulle itse kertomaan, että minä muuten petin. Mies on tosin sanonut, että pettäminen on hänen mielestään ehdottoman väärin. Mutta mistä minä sen tiedän, onko se vain puhetta.

Kyllä minulla on miespuolisia ystäviä. Ja vipinää on jatkuvasti heidän puoleltaan. Kyse on vain siitä, että minua ei kiinnosta. Olen käsittänyt asian niin, että miehet yrittävät naisia aina ja se on vain kiinni siitä suostuuko nainen peliin. Enkä minä tiedä mitä niiden naisten mielessä pyörii.

Sitäpaitsi, mistä minä sen tiedän, mitä siellä matkalla tapahtuu? Tuskin mies tulee minulle itse kertomaan, että minä muuten petin. Mies on tosin sanonut, että pettäminen on hänen mielestään ehdottoman väärin. Mutta mistä minä sen tiedän, onko se vain puhetta.

Jos mies on vieraissa virkistäytyvää sorttia, niin tarvitaanko siihen lomamatka? Aiotko tulevaisuudessakin pitää miehen niin lyhyessä liekassa, ettei edes polvilleen pääse?

Eihän tuolla asenteella uskaltaisi miestä edes töihin tai kauppaaan laskea. Ties mitä se tekee, jos kerran kaikki miehet aina yrittävät kaikkia naisia. (Minä en taida olla mies ensinkään, koska en vokottele naispuolisia ystäviäni enkä edes ventovieraita.)

Ratikkakuski kirjoitti:

Jos mies on vieraissa virkistäytyvää sorttia, niin tarvitaanko siihen lomamatka? Aiotko tulevaisuudessakin pitää miehen niin lyhyessä liekassa, ettei edes polvilleen pääse?

Eihän tuolla asenteella uskaltaisi miestä edes töihin tai kauppaaan laskea. Ties mitä se tekee, jos kerran kaikki miehet aina yrittävät kaikkia naisia. (Minä en taida olla mies ensinkään, koska en vokottele naispuolisia ystäviäni enkä edes ventovieraita.)

En minä tiedä mitä ajatella. En osaa luottaa miehiin. Elämääni ei ole vielä kuulunut ainuttakaan miestä, joka olisi ollut luottamuksen arvoinen.

Kai minun sitten pitää vain luottaa ja elää viikko pelossa, että mitä siellä laskettelureissussa oikein tapahtuu.

Mies oli aikaisemmin syksyllä kahdestaan euroopanmatkalla viikon ajan yhden naispuolisen ystävänsä kanssa. Oli yhtä tuskaa koko aika. Se matka tosin oli sovittu ennen meidän seurusteluamme.

• ihan tosi

En minä tiedä mitä ajatella. En osaa luottaa miehiin. Elämääni ei ole vielä kuulunut ainuttakaan miestä, joka olisi ollut luottamuksen arvoinen.

Kai minun sitten pitää vain luottaa ja elää viikko pelossa, että mitä siellä laskettelureissussa oikein tapahtuu.

Mies oli aikaisemmin syksyllä kahdestaan euroopanmatkalla viikon ajan yhden naispuolisen ystävänsä kanssa. Oli yhtä tuskaa koko aika. Se matka tosin oli sovittu ennen meidän seurusteluamme.

Kantsisko sun vaihtaa miestä? Sillä näyttää pahasti, että saisit koko ikäsi katsella sivusta, kun herra viettää lomia muiden naisten kanssa?

Kun et kerta kestä sitä.

Päästä irti.

• ei kannata ottaa riskiä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minkäs teet.

• ex lomaili ilman minua

En tiedä mitä sinä Aurinko olet opiskellut tai miten varakkaista oloista olet lähtöisin, mutta ei minulla ainakaan ollut mitään mahdollisuuksia maksaa opiskelija-aikana ulkomaanreissuja. Olin töissä ja opintolainankin otin, ja silti aika tiukoilla budjeteilla elin.

• Aurinko79-
        ex lomaili ilman minua kirjoitti:

En tiedä mitä sinä Aurinko olet opiskellut tai miten varakkaista oloista olet lähtöisin, mutta ei minulla ainakaan ollut mitään mahdollisuuksia maksaa opiskelija-aikana ulkomaanreissuja. Olin töissä ja opintolainankin otin, ja silti aika tiukoilla budjeteilla elin.

Ei sitä opiskelijabudjetilla kyllä leveillä. Itse säästin opiskeluaikoina kesätöistä rahaa sen verran että sain tehtyä myös ulkomaanreissuja vähintään kerran vuodessa. Muuten elin todella niukasti ja kävin opiskeluajan töissä, jolla makselin elämisen. Vanhemmat auttoivat kuukausittain jonkin verran (esim puhelinlaskun he maksoivat), ja säästyin suurelta lainanotolta mutta tiukkaahan se oli.

• ..................
        Aurinko79- kirjoitti:

Ei sitä opiskelijabudjetilla kyllä leveillä. Itse säästin opiskeluaikoina kesätöistä rahaa sen verran että sain tehtyä myös ulkomaanreissuja vähintään kerran vuodessa. Muuten elin todella niukasti ja kävin opiskeluajan töissä, jolla makselin elämisen. Vanhemmat auttoivat kuukausittain jonkin verran (esim puhelinlaskun he maksoivat), ja säästyin suurelta lainanotolta mutta tiukkaahan se oli.

no töissä olin minäkin, ja lainaa otin, mutta en tosiaankaan tehnyt ulkomaanreissuja niillä rahoilla

mä en ole kotoa saanut penniäkään (edes ruokaa, sekin piti ostaa itse mukaan kun sinnepäin vieraili) sen jälkeen kun 19 täytin ja lähdin siitä läävästä

Tekeehän pienikin tuki/puhelinlaskut / viikonloppusapuskat herkästi muutaman saata euroa/1000 ekee ja sillä jo mennään ulkomaille.

• varsi_nainen_
        ihan tosi kirjoitti:

Kantsisko sun vaihtaa miestä? Sillä näyttää pahasti, että saisit koko ikäsi katsella sivusta, kun herra viettää lomia muiden naisten kanssa?

Kun et kerta kestä sitä.

Päästä irti.

älykkö tämä edellinen. Kun sinulla on ongelma, niin lähde ongelmaa karkuun. Tosi viisasta.
        Toinen ratkaisu on tietenkin yrittää ratkoa ongelmia, mutta jotkut mielummin luistavat siitä.

• Aurinko79-
        .................. kirjoitti:

no töissä olin minäkin, ja lainaa otin, mutta en tosiaankaan tehnyt ulkomaanreissuja niillä rahoilla

mä en ole kotoa saanut penniäkään (edes ruokaa, sekin piti ostaa itse mukaan kun sinnepäin vieraili) sen jälkeen kun 19 täytin ja lähdin siitä läävästä

Tekeehän pienikin tuki/puhelinlaskut / viikonloppusapuskat herkästi muutaman saata euroa/1000 ekee ja sillä jo mennään ulkomaille.

Oon kyllä syvästi kiitollinen vanhemmilleni ja isovanhemmilleni kaikesta siitä taloudellisesta tuesta, jota oon heiltä aikanaan saanut. Tuki oli lähinnä pelkästään taloudellista, koska vanhemmat asuu sen verran kaukana ettei mitään ruokakasseja sieltä voinut mukanaan raahata.

Vanhemmilla ei tietty ole mitään velvollisuutta elättää lastaan 18 ikävuoden jälkeen, mutta mun mielestä on kiva jos vanhemmat yrittää auttaa jollain tavalla. Jolleivat kykene taloudellisesti auttamaan, niin aina voi auttaa muulla tavalla. Varsinkin jos lapsi on ns. osoittanut olevansa tuen arvoinen eli ei esim juo kurkustaan alas ruokaan tarkoitettuja rahoja.

Eikö sun vanhemmat siis auttaneet millään tavalla sen jälkeen kun lähdit kotoa?

• en ole masokisti
        varsi_nainen_ kirjoitti:

älykkö tämä edellinen. Kun sinulla on ongelma, niin lähde ongelmaa karkuun. Tosi viisasta.
        Toinen ratkaisu on tietenkin yrittää ratkoa ongelmia, mutta jotkut mielummin luistavat siitä.

eikös. Kokemuksen syvä rintaääni: jos mies juoksee vieraissa / ei ymmärrrä sen vertaa, että pistäisi tyttöystävää ykkösijalle vs. kaverit - niin ei se siitä mihinkään muutu.

Ja toisissa ketjuissa määitte, että naisten ei saa edes yrittää muuttaa herroja miehiä.

Ja jos ei kestä jotain, ja kun sille ei mitään voi tehdä (muuttaa miestä), niin miksi kiduttaa itseään loppuikä?

• en mä rahaa saanut
        Aurinko79- kirjoitti:

Oon kyllä syvästi kiitollinen vanhemmilleni ja isovanhemmilleni kaikesta siitä taloudellisesta tuesta, jota oon heiltä aikanaan saanut. Tuki oli lähinnä pelkästään taloudellista, koska vanhemmat asuu sen verran kaukana ettei mitään ruokakasseja sieltä voinut mukanaan raahata.

Vanhemmilla ei tietty ole mitään velvollisuutta elättää lastaan 18 ikävuoden jälkeen, mutta mun mielestä on kiva jos vanhemmat yrittää auttaa jollain tavalla. Jolleivat kykene taloudellisesti auttamaan, niin aina voi auttaa muulla tavalla. Varsinkin jos lapsi on ns. osoittanut olevansa tuen arvoinen eli ei esim juo kurkustaan alas ruokaan tarkoitettuja rahoja.

no sainhan mä lomalla käydä, ja tavaroita säilyttää

mul on yksi vanhempi (toinen kuoli kun olin 15; siihen asti ei mitään valittamista mun elämässäni) ja se jäljelle jäänyt on aina rahansa sijoittanut mieluummin kossupulloon kuin lapsiinsa

• Aurinko79-
        en mä rahaa saanut kirjoitti:

no sainhan mä lomalla käydä, ja tavaroita säilyttää

mul on yksi vanhempi (toinen kuoli kun olin 15; siihen asti ei mitään valittamista mun elämässäni) ja se jäljelle jäänyt on aina rahansa sijoittanut mieluummin kossupulloon kuin lapsiinsa

Pullo saattaa ottaa ihmisestä surullisen kovan otteen, se on paskamaista miten siinä vaiheessa ihmiselle on tärkeää ainoastaan oma suhde viinaan. Muut läheiset jääköön oman onnensa nojaan. Eikä sitä ihmistä voi edes auttaa, jollei hän itse halua tulla autetuksi ja harvoinpa he haluaa... Tiedän tunteen.

• tuo kertoo
        en ole masokisti kirjoitti:

eikös. Kokemuksen syvä rintaääni: jos mies juoksee vieraissa / ei ymmärrrä sen vertaa, että pistäisi tyttöystävää ykkösijalle vs. kaverit - niin ei se siitä mihinkään muutu.

Ja toisissa ketjuissa määitte, että naisten ei saa edes yrittää muuttaa herroja miehiä.

Ja jos ei kestä jotain, ja kun sille ei mitään voi tehdä (muuttaa miestä), niin miksi kiduttaa itseään loppuikä?

Miehelle on varmaankin helpompia tapoja juosta vieraissa, kun sanoa naiselle lähtevänsä lomalle 2 naisen kanssa? vai? Oishan se sitäpaitsi voinut sanoa lähtevänsä parin mieskaverin kanssa..
        Voishan se käydä panemassa niitä naisia suomessakin ihan salaa, jos ne kerran sitä tahtoo? eikö?

Heh, "pientä" miesvihaa havaittavissa, itsehän olet miehesi valinnut..

Olet jäljillä, sitten joskus voit ehken ymmärtää itsekin muuttua..

• tuo kertoo kirjoitti:

Miehelle on varmaankin helpompia tapoja juosta vieraissa, kun sanoa naiselle lähtevänsä lomalle 2 naisen kanssa? vai? Oishan se sitäpaitsi voinut sanoa lähtevänsä parin mieskaverin kanssa..
        Voishan se käydä panemassa niitä naisia suomessakin ihan salaa, jos ne kerran sitä tahtoo? eikö?

Näen jo sieluni silmin, miten naiset kynsivät ja repivät toisiaan tukasta taistellessaan, kumpiko pääsee miehen kanssa lihallisen iloitteluiden pariin!

Vai mahtaisivatkohan hinkua ah, niin muodikasta kolmen kimppaa? Onhan se varmaan yleistä heidän omissa kaveripiireissäänkin.

Osaisivatkohan naiset vastata omasta puolestaan, kumpiko on todennäköisempi skenaario? Vai eivätkö kaikki naiset annakaan miespuolisille tutuilleen? Mitenkähän mahtaa olla? Mitkähän mahtavat olla miehen mahdollisuudet päästä pettämään, jos hinkua sattuisi olemaan?

Pitäisiköhän pistää vedonlyönti pystyyn?

• vänkyrä-nainen
        tuo kertoo kirjoitti:

hämäyskeinoja tuo, et vedotaan rehellisyyteen just siks et saadaan toinen ajattelemaan just haluamallaan tavalla. Eli tässä tapauksessa just vedotaan siihen, et mies kertoo rehellisesti menevänsä naisten kanssa -> nainen ajattelee: mies on rehellinen kun ei valehdellut menevänsä miesten kanssa... Siis en sano, et ap:n tapauksessa olis kyse tästä mut muutenhan tota tekee monet.

"Miehelle on varmaankin helpompia tapoja juosta vieraissa, kun sanoa naiselle lähtevänsä lomalle 2 naisen kanssa? vai? Oishan se sitäpaitsi voinut sanoa lähtevänsä parin mieskaverin kanssa.."

• itsenäinen nainen
        Aurinko79- kirjoitti:

Mulle on ainakin ihan kunnia-asia etten ota vanhemmiltani penniäkään. He kyllä antaisivat, mutta haluan elättää itse itseni. En edes pysty ymmärtämään aikuista ihmistä joka vanhempien rahoilla kustantaa jotain lomamatkoja... Ja minä en edes käy töissä opiskelukuukausina, joten todella tiukkaa on...

• ei-masokisti
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

hämäyskeinoja tuo, et vedotaan rehellisyyteen just siks et saadaan toinen ajattelemaan just haluamallaan tavalla. Eli tässä tapauksessa just vedotaan siihen, et mies kertoo rehellisesti menevänsä naisten kanssa -> nainen ajattelee: mies on rehellinen kun ei valehdellut menevänsä miesten kanssa... Siis en sano, et ap:n tapauksessa olis kyse tästä mut muutenhan tota tekee monet.

"Miehelle on varmaankin helpompia tapoja juosta vieraissa, kun sanoa naiselle lähtevänsä lomalle 2 naisen kanssa? vai? Oishan se sitäpaitsi voinut sanoa lähtevänsä parin mieskaverin kanssa.."

Niinpä (kuten Vänkyräkin sanoo).

Ja jos nainen ei kestä tuota mieheltään, niin eikö ole parempi etsiä toinen mies?

En vieläkään tajua, miksi pitäisi väenvängällä ottaa tyyppi, jonka tempauksia ei kestä.

• ....................
        itsenäinen nainen kirjoitti:

Mulle on ainakin ihan kunnia-asia etten ota vanhemmiltani penniäkään. He kyllä antaisivat, mutta haluan elättää itse itseni. En edes pysty ymmärtämään aikuista ihmistä joka vanhempien rahoilla kustantaa jotain lomamatkoja... Ja minä en edes käy töissä opiskelukuukausina, joten todella tiukkaa on...

Olisin ollut kovasti otettu, jos edes muutaman kerran minut olisi valittu kossupullon sijaa, ja annettu se summa kaurapuuroihini.

• .................
        Ratikkakuski kirjoitti:

Näen jo sieluni silmin, miten naiset kynsivät ja repivät toisiaan tukasta taistellessaan, kumpiko pääsee miehen kanssa lihallisen iloitteluiden pariin!

Vai mahtaisivatkohan hinkua ah, niin muodikasta kolmen kimppaa? Onhan se varmaan yleistä heidän omissa kaveripiireissäänkin.

Osaisivatkohan naiset vastata omasta puolestaan, kumpiko on todennäköisempi skenaario? Vai eivätkö kaikki naiset annakaan miespuolisille tutuilleen? Mitenkähän mahtaa olla? Mitkähän mahtavat olla miehen mahdollisuudet päästä pettämään, jos hinkua sattuisi olemaan?

Pitäisiköhän pistää vedonlyönti pystyyn?

Jos Rouva Ratikka ramppaisi ulkomailla parin miesystävänsä kanssa tämän tästä, niin sinustako se olisi täysin ok? Sinut jätettäisiin kotiin, tai saisit mennä omille hiihtolomillesi.

Toki tuo voi olla ok sinulle, mutta jos et kestäisi sitä, niin eikö olisi parempi miettiä, että onko tämä kumppani minulle oikea?

• ................. kirjoitti:

Jos Rouva Ratikka ramppaisi ulkomailla parin miesystävänsä kanssa tämän tästä, niin sinustako se olisi täysin ok? Sinut jätettäisiin kotiin, tai saisit mennä omille hiihtolomillesi.

Toki tuo voi olla ok sinulle, mutta jos et kestäisi sitä, niin eikö olisi parempi miettiä, että onko tämä kumppani minulle oikea?

Jos minä en haluaisi lähteä, niin mitäs minä sitten siitä rutisemaan? AP ilmoitti, ettei edes olisi halunnut lähteä laskettelemaan. Pitääkö jotain jättää kokematta vain siksi, ettei kaikki mieltymykset käy yksiin kumppanin kanssa?

Siksi toisekseen kyllähän sillä ystävyyden laadulla on suuri merkitys. Jos ne olisivat pitkäaikaisia ystäviä, jotka minäkin tuntisin, niin siitä vaan. Jos ne olisivat jotain salaisia uusia tuttavuuksia tyttöjeniltojen jatkoilta, niin tietysti olisi eri ääni kellossa.

Siinä olet oikeassa, että kumppaneilla pitäisi olla asiasta yhteiset pelisäännöt, mikä on sallittua ja mikä ei. Minä en ikinä seurustelisi AP:n kaltaisen naisen kanssa, joka ei edes pysty uskomaan platoniseen ystävyyteen.

• (jos minäkin)
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jos minä en haluaisi lähteä, niin mitäs minä sitten siitä rutisemaan? AP ilmoitti, ettei edes olisi halunnut lähteä laskettelemaan. Pitääkö jotain jättää kokematta vain siksi, ettei kaikki mieltymykset käy yksiin kumppanin kanssa?

Siksi toisekseen kyllähän sillä ystävyyden laadulla on suuri merkitys. Jos ne olisivat pitkäaikaisia ystäviä, jotka minäkin tuntisin, niin siitä vaan. Jos ne olisivat jotain salaisia uusia tuttavuuksia tyttöjeniltojen jatkoilta, niin tietysti olisi eri ääni kellossa.

Siinä olet oikeassa, että kumppaneilla pitäisi olla asiasta yhteiset pelisäännöt, mikä on sallittua ja mikä ei. Minä en ikinä seurustelisi AP:n kaltaisen naisen kanssa, joka ei edes pysty uskomaan platoniseen ystävyyteen.

• (jos minäkin) kirjoitti:

"Matka on laskettelumatka ja mies tietää senkin, että en osaa tai halua lasketella." Näin kirjoitti AP itse toisessa viestissään.

• ottanut
        ei-masokisti kirjoitti:

Niinpä (kuten Vänkyräkin sanoo).

Ja jos nainen ei kestä tuota mieheltään, niin eikö ole parempi etsiä toinen mies?

En vieläkään tajua, miksi pitäisi väenvängällä ottaa tyyppi, jonka tempauksia ei kestä.

kantaa asiaan tältä kantilta ollenkaan. Mielestäni ei ole mitään järkeä opiskelijan seurustella ainakaan pitkiä aikoja töissä käyvän kanssa. (jos nyt menee vaikka vuoden ristiin, että toinen valmistuu ensin ni ok) Jompikumpi joutuu kuitenkin ennenpitkää pettymään tilanteeseen.
        En nyt halunnut ruveta arvostelemaan ap:ta hänen valinnoistaan, se on hänen oma asiansa.

a jos nainen ei kestä tuota mieheltään, niin eikö ole parempi etsiä toinen mies?

Jos haluaa aina etsiä sen helpoimman ratkaisun, niin kannattaa. Vielä helpompi ratkaisu on jättää tosiaan tällaiset suhteet väliin.

Parisuhteessa tulee jokatapauksessa aina ongelmia ja jos ensimmäinen ja ainoa ratkaisu on ero, niin ei kovin vahvasti mene.

En jaksa vängätä, ihan sama ku catmintille puhuis seksistä. Mieli ku tekee tepposet, ni se tekee.

• Aurinko79-
        itsenäinen nainen kirjoitti:

Mun vanhemmat on itse halunneet auttaa mua taloudellisesti opiskeluaikoina enkä ole ruikuttanut heiltä apua kertaakaan, itse he sen rahan sinne tilille laittoivat. Valmistuttuani ja hankittuani työn en ole saanut mitään taloudellista tukea vanhemmiltani enkä sitä tarvitsekaan.

Tuo taitaa muutenkin olla mun ja vanhempieni välinen asia, joten mulle ei ole väliä ymmärrätkö sinä meidän perheen välisiä asioita vai et. Hienoa jos pärjäät omillasi, niin minäkin.

• ..................
        Ratikkakuski kirjoitti:

"Matka on laskettelumatka ja mies tietää senkin, että en osaa tai halua lasketella." Näin kirjoitti AP itse toisessa viestissään.

Ja et sitten lukenut kuin tuon kohdan niistä kahdesta ekasta?

Omantuntonsa saa puhtaaksi monin keinoin.

• scale

toi vähän omituiselta, mutta kun ei tiedä asiasta paremmin, eikä tunne henkilöitä on parempi olla ottamatta kantaa kovin vahvasti puolesta, tai vastaan.

Laskettelu on muuten pirun mukavaa, että sillä sitä äijää ymmärrän, mutta itse olisin ainakin kysynyt edes.

Lähteekö niitä tosiaan vaan ne kolme?

Kyllä heitä lähtee kolme. Ovat varanneet neljän hengen mökin Åresta. Ensin matkaan oli tarkoitus lähteä myös erään miehen, mutta mies ei päässyt tulemaan, koska hänen naisensa kielsi häntä menemästä. Joten nyt matkaan lähtee poikaystäväni ja hänen kaksi naispuolista ystävää.

• Yksi vastaus.

Tuli vain mieleeni, kun luin vastauksia, on olemassa ihan platonista ystävyyttä miesten ja naisten välillä. Sellainen minulla on purjehduskaveriini.

Tuli vain mieleeni, oliko matkasta jo sovittu ennen teidän seurusteluanne? Jos on alkumetreillä, sitä vain mietin.

• ex lomaili ilman minua

Muistan myös olleeni aika surullinen, kun ex lomaili ulkomailla ystäviensä kera (toki samaa sukupuolta olevia) ilman minua. Olin myös opiskelija, ja minulla ei todellakaan ollut varaa lähteä ulkomaille; ei minua edes pyydetty mukaan/ilmoitusluonteinen asia, että lähti lomilleen. No eihän kenenkään tietysti tarvitse tai pidä toiselle ulkomaanreissuja tarjoilla, mutta ... olisin tykännyt, että se olisi minunkin kanssa lomaa viettänyt. Vaikka Suomessa jotain halpaa, johon minäkin olisin voinut osallistua. :(

• vänkyrä-nainen

eri tulotason tarvisi olla esteenä yhteiselle matkalle kuitenkaan. Kohtelias ja fiksu mies(tai nainen) lupaisi siirtää matkan ajankohtaa, kunnes se kumppanikin saa säästettyä rahaa siihen matkaan. Silloin ei tulisi ainakaan tulojen takia tappelua asiasta.

• voi sitten

millään käsittää miksi teille opiskelija naisille ei voi kelvata sitten joku opiskelija itsellenne?

Ja nyt kun tulee kaikki naisten selitykset, niin kysynpähän vaan, että miksi se on aina näin päin, eikä opiskelijapoika jolla on työssä käyvä nainen?
        Mietippä sitä hetki ennenku kerrot satujas.

• vain kaveri?

Minulla on läheinen miespuolinen ystävä ja olemme matkustelleetkin yhdessä. Nainen ja mies voi olla vain kavereita, mutta aika epätodennäköistä se kuitenkin on... Varsinkin, jos nainen on viehättävä, niin uskoisin, että silloin väkisinkin mies haluaisi häntä myös seksuaalisesti. Tosin kai miehet haluavat jokaista viehättävää naista, joten kyse on vain siitä, miten todennäköisesti jotain tapahtuu.

Ystäväni ja minä olemme tunteneet 13-vuotiaista saakka ja tietysti naisen ja miehen välillä on aina jotain pientä kemiaa, mutta en silti voisi koskaan kuvitella meneväni sänkyyn hänen kanssaan; pelkkä ajatuskin on outo, kuin ajattelisi seksiä veljensä kanssa. Jos he taas ovat tunteneet vain muutaman vuoden, niin taatusti on miehen, ehkä molempien, puolelta tunteita mukana.

Tästä vastauksesta ei miehet tykkää, mutta sinun pitää puhua sen naisen kanssa. Jos miehesi saa tilaisuuden harrastaa seksiä matkalla, niin hän myös tekee sen, koska se kuuluu miehen luonteeseen, mutta jos nainen ei ole yhtään kiinnostunut, niin sitten voit "päästää" heidät matkaan. Tosin pettää ne miehet kotimaassakin, joten onko sillä sitten niin suurta eroa...

Pähkinänkuoressa, jos kyse olisi omasta suhteestani, pitkäaikaisen ystävän kanssa olisi ihan ok, uuden ystävän kanssa en uskoisi, että on platonista! Mutta tässä tapauksessa kun ystäviä on kaksi, niin luulisi, että hän lähtisi vain toisen kanssa, jos jonkinlainen suhde olisi menossa...

• kimppaa harrastaa monet

• sen verran

pitää puhua sen naisen kanssa. Jos miehesi saa tilaisuuden harrastaa seksiä matkalla, niin hän myös tekee sen, koska se kuuluu miehen luonteeseen, mutta jos nainen ei ole yhtään kiinnostunut, niin sitten voit

Olen samaa mieltä tuosta naisen kanssa puhumisesta, saattaapi vaikuttaa hyvinkin asioihin. Sen sijaan kaikki miehet eivät petä. Sanotaanko asia niin, että jos "pettämistä" ei olisi, niin varmaankin melkein kaikki miehet "pettäisivät", eli jos se olisi naisten mielestä tosi hyvä juttu. Mutta sen takia osa, (puolet?) miehistä ei petä, koska tietävät, että se loukkaa naista.

• vili

älä pilaa toisten reissua jos itselleäsi ei hilloa ole. vittu et olet itsekäs...pure sitä hammasta ja osoita olevasi järkinainen..niin äijätkin tekee

• (ei ap.)

Ja mitähän he kolmestaan siellä lomalla meinaavat tehdä? Eli se on ihan ok että varattu mies menee lomalle kahden naisen kanssa? Että olet hölmö! Ja mistä tiedät että ap:n kohdalla on kyse siitä ettei ole rahaa? Ja vaikkei olisikaan, niin ei se välttämättä oma vika ole, ja sillä asialla tuskin kannattaa pilkata!

Sinä kuulostat itsekkäältä.

• pettänyt

entisiä tyttöystäviään...

• vili
        (ei ap.) kirjoitti:

Ja mitähän he kolmestaan siellä lomalla meinaavat tehdä? Eli se on ihan ok että varattu mies menee lomalle kahden naisen kanssa? Että olet hölmö! Ja mistä tiedät että ap:n kohdalla on kyse siitä ettei ole rahaa? Ja vaikkei olisikaan, niin ei se välttämättä oma vika ole, ja sillä asialla tuskin kannattaa pilkata!

Sinä kuulostat itsekkäältä.

kyse on laskettelu reissusta. se on ok, koska tekemisen vapaus on mun mielestä ok. äijän kannattaa tsekata uusi mimmi, jos noin helppo juttu on liian vaikeeta

• vili
        pettänyt kirjoitti:

entisiä tyttöystäviään...

mutta, en ymmärrä mitä vitun ideaa on elää toisen mukaan

• (ei ap.)
        vili kirjoitti:

kyse on laskettelu reissusta. se on ok, koska tekemisen vapaus on mun mielestä ok. äijän kannattaa tsekata uusi mimmi, jos noin helppo juttu on liian vaikeeta

Mies menee sinne KAHDEN naisen kanssa. Miksei tyttöystävä voinut lähteä... Paljon sivustaseuranneenakin tiedän, ettei kovinkaan moni tuntemistani pareista elä ihan tuolla tavoin kuin mitä ap kuvasi.

• vili
        (ei ap.) kirjoitti:

Mies menee sinne KAHDEN naisen kanssa. Miksei tyttöystävä voinut lähteä... Paljon sivustaseuranneenakin tiedän, ettei kovinkaan moni tuntemistani pareista elä ihan tuolla tavoin kuin mitä ap kuvasi.

minä olen ainakin elänyt parisuhteesssa noin...ja ihan hyvin silloinen mimmini otti sen.
        jos tuon vertaa ei luota..vaikea uskoa että terveeseen parisuhteeseen edes pystyisi

• whats the problem
        (ei ap.) kirjoitti:

"Mies menee sinne KAHDEN naisen kanssa."

Tarkottaako tämä sitä, että YHDEN naisen kanssa olisi vielä ollut OK, mutta missä KAKSI naista kohtaa yhden miehen, voi tästä seurata vain seksiä ;)

Minulla on ollut vähän viattomampi käsitys naisten seksikäyttäytymisen suhteen. Jopa sellainen, että kolmas pyörä hillitsisi sellaista...

"Miksei tyttöystävä voinut lähteä... "

Tätä pitää kysyä tyttöystävältä. Eihän mies ollut sitä kieltämässä?

Ja kyllä, minullakin on naiskavereita joiden kanssa voisin hyvin viettää viikon samassa mökissä ilman taka-ajatuksia. Harrastuskavereita, joihin suhtautuu kuin omaan siskoon.

• Selvä peli

Jos minun tyttöystäväni tahtoisi lähteä ulkomaille mispuolisten kavereidensa kanssa, saisi mennä sinne sinkkuna.

En yksinkertaisesti hyväksy sitä, että saisin istua yksin kotona kynsiä purren aprikoiden tapahtuuko vai eikö.

• Danskuu

Mitä helvettiä mies meinaa, kun lähtee kahden naispuolisen ystävänsä kanssa ulkomaille kolmestaan viikoksi?
      -No, se meinaa mennä lomalle.

Itse en pääse mukaan. Eikö miespuolisista ystävistä muka ole kavereiksi ulkomaille?
      -Ei näköjään tolla kertaa.

Olen mä itsekin reissannut miespuolisten kaverin/kavereiden kanssa, eikä meillä ole ollut yhtään mitään seksuaalista vipinää noilla reissuilla. Ainut et itse en lähtisi reissuun miespuolisen frendin kanssa jos hän on kimpassa jonkun naisen kanssa, koska miettisin liikaa kuitenkin sen naisen mietteitä ja en halua joutua kuuntelemaan mustasukkaisen naisen syytöksiä. Sille ei kyllä mahtais mitään, jos matka on suunniteltu jo ennen seurusteluja, niin siinähän sitten ihmettelis.

• Petter X

Kuulostaa oikein mukavalta ja kunnolliselta mieheltä. Viettää lomansa panemalla kahta vierasta naista. Kannattaisiko EHKÄ pistää ko. jätkä pihalle?

• sarvikuonokas

Tietääkö mies että seurustelette?

Paha muuten sanoa mitään.. riippuu niin tyypistä ja tytöistä.. Ehkä tapahtuu jotain.. ehkä ei.

Mutta eikö ole parempi että niitä moraalinvartijoita on siellä 2 eikä 1...

Henk koht viihdyn noilla reissuilla paremmin äijäporukalla.

Rupesin itse miettimään samaa. Tämä meidän juttu on enemmänkin niin, että ollaan "ajauduttu" yhteen. Tosin en tapailuaikanakaan halua tällaista peliä.

Pitäisi varmaan jutella asiasta miehen kanssa.

• sarvikuonokas

Rupesin itse miettimään samaa. Tämä meidän juttu on enemmänkin niin, että ollaan "ajauduttu" yhteen. Tosin en tapailuaikanakaan halua tällaista peliä.

Pitäisi varmaan jutella asiasta miehen kanssa.

Mies antaa itsensä tehdä mitä hyvänsä niin pitkään kunnes sanoo itse seurustelevansa..

Tapailuhan ei vaadi uskollisuutta.

sarvikuonokas kirjoitti:

Mies antaa itsensä tehdä mitä hyvänsä niin pitkään kunnes sanoo itse seurustelevansa..

Tapailuhan ei vaadi uskollisuutta.

No kai minun pitää sitten kysyä, että tahtooko olla kanssani tosissaan, vai haluaako juoksennella ympäriinsä sinkun tavoin.

Miehet on idiootteja.

• sarvikuonokas

No kai minun pitää sitten kysyä, että tahtooko olla kanssani tosissaan, vai haluaako juoksennella ympäriinsä sinkun tavoin.

Miehet on idiootteja.

... ja silti te meistä niin tykkäätte :D

Miehet on idiootteja.

ihmeessä millä raiteilla suhteenne kulkee.

ps. Älä pidä mitään idioottivarmana, sillä idiootit ovat viisaita.

• pyörittää sitten

useampaa naista...Mielestäni aika selvää. Oletko kysynyt suhteenne "laadusta" mieheltä? Ehkä hän ei edes ajattele pettävänsä vaikka muitten kanssa sekstaa...Jospas olet ajatellut teidän seurustelevan vaikka mies ei niin ajattele.

• olipa juttu

en itse ainakaan haluaisi että miesystävä menisi naisten kanssa lomalle. Eikä hän kyllä menisikään, jos menisi, voisin kyllä epäillä koko "lomailua".
      On kyllä totta, että miehet ja naiset voivat olla vain ystäviä, mutta kai tässä asiassa sinun tunteesikin otetaan huomioon.
      Voisithan ottaa asian puheeksi ja kysyä poikaystävältäsi, miltä hänestä tuntuisi jos sinä lähtisit kahden miehen kanssa lomalle ilman häntä. Arvaan kyllä mitä hän siihen sanoo :)
      On kumma että miehet aina ajattelevat voivansa tehdä ihan mitä vain mutta naisen täytyy odotella sen aikaa kiltisti kotosalla. Ei kyllä käy minulle sellainen peli.

• minäkin jotain

a) keskustele ihmeessä pikimmiten tyypin kanssa mikä teidän suhteenne laatu on!!! Älä oleta että seurustelette - mies ei ehkä ajattele samoin... (nimimerkillä kokemusta siitäkin on...)

b) jos mieskin on sitä mieltä että seurustelette niin sitten vaan suhde poikki -naps! Toisten naisten kanssa ei lähdetä matkaan ja jätetä tyttöystävää miettimään ja suremaan kotiin... Ja vaikka vain tapailisitte niin itse jättäisin tapailun siihen jos tyyppi lähtisi naisten kanssa reissuun. Ilmeisen sinkkuvapauteen kaipaava tyyppi???

c) seksi ei tee suhteesta seurustelusuhdetta - vaikka me naiset kyllä niin ajattelemmekin monesti... Mutta ei miehestä pidetä kiinni antamalla seksiä. Jos ei tykkää muutenkin niin saa häipyä.

d) edelleen: keskustele missä mennään.. voitte yllättäen löytää itsenne aivan eri kohdasta kuin mitä toinen olettaa teidän olevan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      99
      929
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      155
      869
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      64
      730
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      692
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      684
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      654
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      47
      614
    8. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      31
      562
    9. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      29
      533
    10. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      533
    11. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    12. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      450
      518
    13. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      35
      516
    14. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      496
    15. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      489
    16. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      471
    17. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      456
    18. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      41
      451
    19. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      64
      437
    20. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      424
    Aihe