Selekta Henkilöstöpalvelut

Liisa J-K

Onko kenelläkään kokemusta Selekta henkilöstöpalvelusta? Millainen firma? Uskaltaako ja kannattaako mennä heidän kauttaan töihin jos sieltä työpaikka (kaupan alalle) ropsahtaisi?

Ja millaisia työhaastatteluja noissa tuollaisissa firmoissa pidetään? Pitääkö jännittää jo etukäteen?!

244

32616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tartte pelätä

      Sinä tarjoat omaa osaamistasi työnantajalle palkkaa vastaan-vastaat vaan asiallisesti kysymyksiin. Olet oma itsesi, olet oma herrasi,sillä sinä myyt itseäsi työnantajalle.Et ole kerjäläinen. Vuokrafirmat yleensäkkään eivät maksa mielellään mitään- ota selville palkka, mitä kuuluu maksaa!

      • Anonyymi

        Yrityssanerauksen Menossa


    • Hertzika 1999

      kokemusta Selektasta on jo lähes vuosikymmenen takaa.Alunperin piti mennä noin viikon keikalle eräälle rakennuspuolen hommaan.mutta niin vain kävi että se viikko venyi heti alkuun yli puolen vuoden mittaiseksi.Palkat tuli ajallaan,lel.it tilitettiin ja lomarahat maksettiin normaalisti.Ainoa pikku ongelma on tietysti työvoimanvuokrauksessa se että etukäteen ei koskaan tiedä kuinka pitkä työkomennuksesta loppujenlopuksi tulee.Se on niin monesta seikasta kiinni eikä aina itsestä.Asiallinen henkilökunta ja erityisesti yrityksen ylin johto oli varsin o.k.Hienoja yhteisiä hetkiä saatoimme viettää toisinaan jopa työajan jälkeen.Kannattaa kokeilla eihän sitä koskaan tiedä?yritys on ollut varsin pitkään alalla liki 10 vuotta.Osaa hommat.Moni on löytänyt pitempiaikaista työtä Selektan kautta.Käsittääkseni kehittyvä yritys joka ei jähmety paikoilleen vaan hakee ja aistii uusia tuulia alati kiristyvillä markkinoilla.hyviä jatkoja.terveisin Kaitsu.

    • rokki88

      Onko täällä kuukaan ollut selektan kanssa tekemissä viime aikoina?

      Nettisivuilta näyttää löytyvän paljon työpaikkoja monelta eri toimialalta, esim. onko kukaan ollut selektalla hommissa ja minkälaisia mahdollisuuksia on päästä vakkarihommiin vai riippuko toimialasta?

      http://www.selekta.info/tyonhakija/avoimet-tyopaikat

    • ..........

      Meillä päin ei kyseisestä firmasta todellakaan hyviä kokemuksia.... Ensinnäkin paikka vaihtuu päivittäin ja välillä ei muistettu edes ilmoittaa mihin päin seuraavaksi pitäisi mennä.

      Eikä näemmä tiedon kulku pahemmin pelaa kyseisessä firmassa. Isäntä sai toisesta paikasta töitä ja ilmoitti heille ettei tulee enää heidän palvelukseensa... No tästä pari päivää niin toinen henkilö yritti soittaa ja laittoi viestin, että töitä olisi tarjolla.... Ja kaiken huipuksi loppu liksa tuli kuukauden liian myöhään...

    • kummeli 2

      ei kannata ottaa pestiä tämän firman tarjonnasta,koska työsuteet on jo ennalta sovittu niin että koskaan ei saa esim .arkipyhäkorvauksia jne.

    • julle811

      itsellä ei mitään valittamista selektasta..liksat ym tulee ajallaan kuten pitääkin.
      parhain vuokrafirmoista mielestäni.

    • toimii

      Hyviä kokemuksia! Niistä keikoista mitä on ollut, niin tullut palkat ajallaan ja kaikki muutkin korvaukset mistä on sovittu!

      Tottakai kannattaa olla tietoinen siitä millainen korvaus kuuluu saada, jotta tietää seurata palkkakuitteja siltä varalta että sattuu jokin virhe siellä maksussa tulemaan.

    • Nimimerkkiopp

      Kusetusta koko talo. palkat tulee miten huvittaa. rakennus tessiä ei noudateta. en suosittele menemään kyseiseen lafkaan..

    • loslos

      Yhdyn edelliseen kommenttiin. Kyseisessä firmassa lupaukset on paperia.
      En myös suosittele.

    • vältä

      Jep kuin myös en suosittele. missään asiassa ei mennä pykälien mukaan. tessiä ei tunne koko talo missään työnkuvassa. kuulee vaa "selvitetää asiaa" ja mitään ei sen jälkeen kuulu.

    • raksa

      Olen kuullut entisiltä työntekijöiltä, että tämä Selekta on vähän sellainen "puuhastelijoiden kerho".

      • Ex vuokraduunari

        raksa, olet kuullut aivan oikein! Selekta huijaa kylmästi työntekijöitä. Olin mukana kerran Selektan pikkujouluissa ja siellä eräs pikkupomo lipsautti, että työsopimukset laaditaan siten, että pekkaskertymät jäävät saamatta.

        Kehotan välttämään Selektaa viimeiseen asti! Makeilevat edessä päin, mutta selän takana nauretaan räkäisesti. Jos joku sattuu vahingossa Selektalle eksymään, niin kannattaa viedä ensin työsopimus esimerkiksi rakennusliiton lakimiehelle arvioitavaksi, ennen kuin siihen nimensä laittaa.


      • Simppaturnitsi

        Juu.. Taas palkka maksamatta. Kolmas kerta ja välillä on jätetty muuten vain osa maksamatta. Ja työvaatteet ihan perseestä, on talvi ja nää luulee et kesävaatteilla pärjää. Ja niistäki perivät palkast jos niist taskurepee.. Onneks lopetin tuolla! Älkää menkö noille!!


      • ubbazubba
        Ex vuokraduunari kirjoitti:

        raksa, olet kuullut aivan oikein! Selekta huijaa kylmästi työntekijöitä. Olin mukana kerran Selektan pikkujouluissa ja siellä eräs pikkupomo lipsautti, että työsopimukset laaditaan siten, että pekkaskertymät jäävät saamatta.

        Kehotan välttämään Selektaa viimeiseen asti! Makeilevat edessä päin, mutta selän takana nauretaan räkäisesti. Jos joku sattuu vahingossa Selektalle eksymään, niin kannattaa viedä ensin työsopimus esimerkiksi rakennusliiton lakimiehelle arvioitavaksi, ennen kuin siihen nimensä laittaa.

        Et taida itekkään olla perillä rakennusalan tessistä kun tommosia puhut.
        Tessissä sanotaan aika selvästi että työsopparissa voidaan sopia mitä vaan mutta kaikki ne pykälät joita työsopparista löytyy jotka asettavat työntekijän epäedullisempaan asemaan mitä TES voidaan pyyhkiä hanuria.
        Eli suosittelen vetämään nimen alle ja sitten liiton kautta vaatimaan omiaan pois niin oppivat Selektallakin oikeat peli säännöt kerrasta.


    • ex-keikkamies

      Minulta on jäännyt lomarahat saamaatta tästä selektan puljusta! Onko muut saaneet lomarahansa sieltä? Palkka oli maksettu muuten ok aina päivärahoja myöten, lomakorvausta eivät maksaneet.

      • maksetamuttei

        iha ok, kaikissa teseissä ei lomarahoja. Vienet asian eteenpäin jos lomakorvaus kuuluu mutteimakseta


      • Minä1

        Hei noista on valtakunnallisesti sovittu työehtosopimuksissa. Työnantaja ei voi päättää yksin maksaako korvauksia vai ei. Itse teen selväksi että kuulun liittoon ja yleensä ei tarvitse kysellä rahojen perään. Nykyään ihmisiä kusetetaan jos ei ole selvillä säännöistä.


    • lPuuhastelijal

      Missähän tämä puuhastelijoiden kerho jossa ei noudateta tessiä sijaitsee? Stadin Selektastasa ei ole mitään pahaa sanottavaa, raksahommia on nii paljon kun jaksaa tehä. Palkoissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.

    • stadin duunari

      Länsi-Pasilassa sijaitsee tämä selekta. Lomarahat ja pekkaset jäävät maksamatta jos niistä ei kysy. "raksahommia on nii paljon kun jaksaa tehä" joo voi olla mutta palkkaa et välttämättä siitä saa.

    • asdd1

      "palkkaa et välttämättä siitä saa" Eihän kukaan tuolla olis töissä jos palkat jäis maksamatta. Lomarahat maksetaan yleensä työsuhteen päättyessä, niinkun jokasessa vuokrafirmassa. Tietysti ite pitää olla yhteydessä jos ne haluaa ennen sitä. Mitään lomia kun ei vuokratöissä hirveesti ole. En sano että Selekta olisi yhtään sen parempi pulju kun muutkaan vuokrafirmat yleisesti. Homma on vaan toiminut tähän asti ja kaikki rahat olen saanut lomarahoja myöten. Ihmettelen vaan että miten toisille maksetaan ja toisille ei.

    • PuustaPitkälle

      Selekta Rakennus Oy hakee Riihimäen Versowoodin sahalle tuotantotyöntekijöitä.
      Kantsiiks hakee? Onks Selekta hyvä mesta? Entäs Versowood? Onks kokemuksii??

      • lemmy1

        Eiköhän vastaus löydy kysymykseesi ketjusta. Positiiviset vs. negatiiviset.


      • Kelapepe

        Versowoodille ei kannata lähteä----->elämäni hirvein työpaikka
        Joo siis Verso on semmonen mesta varsinkin se kela puoli siellä että ei siellä voi olla töissä jos on kaikki inkkarit kanootissa. Vartit tuntuivat tunneilta.
        Tajutonta liukuhihna työskentelyä ja työnteon esittämistä sillä työpaikalla on istuminen kielletty ja koko ajan pitää tehdä jotain vaikka koneet olisi rikki niin sitten harja käteen ja harjaamaan puhdasta lattiaa. Tauoilla kantapeikot keskustelee vanhoista legendoista jotka oliva nopeita kasaamaan erikokoisia keloja. Vankiloissakin näkee hilpeämpää sakkia joilla on lyhyemmät tuomiot kuin Versowoodin omalla henkilökunnalla kyseissä laitoksessa.


      • tormuska

        älkää moittiko jos ette varmasti tiedä asian laitaan laitaa.
        en ole ollut selektalla mutta on harkinnassa hakea sinne.
        nyt njc:llä joka on aivan perseestä.palkkaa luvataan korottaa mutta kas kummaa.tuleekin palkan alennus. joka on tullut muutaman kerran aiemminkin.siitä valitettu luvataan korjata asia mutta tiliin ei ole korjattu.sitten luvataan seuraavaan tiliin sitäkään ei taida tapahtua.uskoo sitteen kun näkee.luvataan töitä piemmäksi aikaa mutta on vain muutamaksi päiväksi valehdellaan koko ajan. laittavat semmoseen paska paikkaan johon muut ei halua lähteä .njc : nordig job centre toimii oulussa ja muutamassa muussa kunnassaihmettelen kun netistäei ole löytänyt negatiivsia kommentteja tästä firmasta siivoavat hyvin sivustot ettei kukaan vain lue niitä
        harkinnassa lähteä tuosta puljusta pois .
        toivottavasti se tapahtuu niin pian kuin mahdollista


    • Tude

      Älkää sortuko Jkl Selektaan,pomot pakoilee

    • yakop

      Hyvin ovat siivonneet facebuukin sivunsa. Negatiiviset kommentit on poistettu ja kehuvia lisätty. Yhtiön kehujat ovat palkkalistoilla, kuten selviää klikkauksen päästä. En suosittele kenellekkään.

    • Aapo1987

      Huomasin myös. Joku kävi fb:ssa kyselemässä lomarahoista, niin jo pomo riensi selittelemään ja asia poistettiin vähin äänin seinältä.

    • Lukutaidotonpalkanlaskia

      Täälkin lomarahat saamatta, vaik ilmoitin et keikka päätty ja palkasta olivat maksaneet jopa puolet. Palkka maksettu tuohon tyyliin jo kolmesti, niin lopetin. Mikä idea kusettaa työntekiöitä tuolleen? Kuitenki aika pieniä rahoja liikevaihtoon nähden. Saavatkohan jonku pumppaa duunaria bonuksen? En suosittele tätä puljua.

    • Laskutaitoinen

      Jos jättää maksamatta vaikka joka kolmannelle, niin tuleehan siitä iso potti.

    • ioi2

      Huh,huh. Suurimmassa osassa viestejä on osa palkasta tai lomarahoista maksamatta. Ei kauhean luotettavalta vaikuta. Meinasin hakea, mutta onneksi luin muiden kokemuksista.

    • pöde123

      Ite olin just selektal työhaastattelus ja en oikein ymmärtäny yht asiaa. Mulle tehtii tommonen alustava ns. Keikka sopimus, missä ei oo mitään tietoi palkasta yms ja sanottiin et varsinainen tulee sähköpostiin. Olin armeijassa just ja onks joka paikassa muuttunu systeemit tämmösiks? Koitin kysellä asiaa ja selittiki haastattelija sen, mut jotenki niin vaikeesti et tuntu siltä ettei se itekkää tienny mitä selittää. Kyselin uudestaan puhelimessa, mut eipä tullu vastauksia toivottuun tapaan. Onko syytä huolestua? Saisinko täältä vastauksia?

      • deenus

        Sama homma mulla mut tarjottii heti töitä


    • Työnhakija007

      Minulla sama homma et kyseli et millonka olisit käytettevissä. Jkl selekta. Kävin tnä haastattelussa et pitäisikö peruttaa homma et soittaa äijälle.

    • thinkfirst

      Miettikäähän ensin. Jos menette tänne töihin, niin ensiksi liittykää liittoon. Hankaluuksia tulee varmasti palkoissa ja lomarahoissa. Liiton asiamiehet on sitä varten, että ne auttaa ja niillä on varmasti Selektan numero jo ulkomuistissa.

    • Jkl67

      Näyttäisi, että Jyväskylän päällikkö olisi luikkinut Sihdin siipien suojaan. Mitä se sananlasku sanoi rotista ja laivoista?

    • purhonen

      Palkkaa ei makseta ja kummallisia selityksiä tulee.älkää vaan menkö kyseiselle virmalle.

    • purhonen

      pelkkää kusetusta älkää vaan menkö kyseiselle puulaakille töihin !!!

    • Viihdettä

      Aika settiä! Palkasta maksettu puolet, lomarahat maksamatta, pomot pakoilee ja työsopimuksia laaditaan ilman, että työntekijä tietää palkastansa. Laittakaa lisää tulemaan, minä noudan sillä välin popparit!

    • temezkiiiiil

      Joo o.. 1 keikan tein ja sairastuin kovaan kuumeeseen koska jouduin jäätymään työmaalla kun sain vain kesähousut.. Välttäkää tätä lafkaa ja marcus nymania ja rauhalan hannaa heiltä et saa kun huutoa ja lokaa niskaan. Kaikenlisöksi kun kyselee palkkansa perään 5 eri henkilöltä ja palkanlaskusta niin kukaan ei vastaa ja yrittävät jättää sairaslomat maksamatta vaikka tessin mukaan vain yksi saikkupäivä on karenssi.. Sitten palkka muuttunut jo neljä kertaa ja tämä mukamas näppäily virhe.. Sittwn soittavat että olis päivän keikka ja se onnistuu et on päivän töissä mit sit ae muuttuukin viikon keikkaks ja en pystyny tekee niin olivat mua laittamas maksunieheks.. Heti kun liitosta mainitsi niin jätti sikseen.. En auosittele kellekkään ja lomarahoja et saa tuolta vaan liiton kautta ja suosittelen sillon vaatii korvaukseia kaikesta mahollisesta jokaidta penniä myöden! Ihmettelen miks näitä paskoja ei kielletä!! Tosiaan älkää hakeko tai menkö missään nimessä vaikka kuin olisi rahapula.. Se on eriasia haluakoo kuunnella v##uilua kokoajan ja haukkumista.. Facebookissa kommentoivat vain heidän rekrypomot et on hyvä paikka jne.. Ja selekta vetää sun duuneistas niin paljon välistä et huhhuh..

    • juhanikk

      Joo en suosittele todellakaan! Jos et pääse keikalle kun ilmoittavat aamulla että pitäs lähtee ja tärkeää menoa jo sovittu niin ei tule kun huutoa etteivät työt kelpaa jne ja tämän jälkeen heistä ei kuulu.. Palkkoja jää aina osauupumaan ja kukaan ei vastaa yhteydenottoihin.. Vasta sitten vadtataan kun lopettaa työsuhteensa.. Pysykää kaukana!

    • penja1

      Minulla myös epäselvyyksiä palkassa. Palkka kuuluu työmiehelle ja ei sitä pidä aina ruveta kyselemään sen perään.

    • pekkkaaa

      Tuli kyllä sellainen olo luettuani näistä työntekijöiden kokemuksista, että en allekirjoita sopimusta selektan kanssa.

    • Vaikuttaa_vitun_paskalta

      Tällä hetkellä ensimmäistä keikkaa hommissa. Perkele, kun olisin lukenut tämän etukäteen!
      Kukaan ei tosiaan Stadin raksapuolella tunnu tietävän mitä TES:een kuuluu. Sanoivat mulle, että kuuden tunnin työpäivään kuuluu yksi tauko ja toiselle työntekijälle, että kaksi. Työmaalla ei sähköä, vesipistettä tai paskahuussia, joten pakko mennä paskomaan metsään, mikä sinänsä toi koko surkuhupaisaan touhuun edes jotain naurun aihetta.
      Valehdeltiin keikan työkuvasta. "Palvelu"keskusnumero koko ajan varattu. Eivät vastaa siihen lähettämääni viestiin. Lupailevat soittaa takaisin asioista, mutta mitään ei kuulu. Onneksi kuulun Sähköliittoon jos masseja ei tule kokonaisuudessaan. Varusteet sentään on ihan asialliset. En varmasti palauta niitä ilman kirjallista kuittausta nämä viestit luettuani. Kuulemma turvakengistä joutuisi maksamaan 30 € ensimmäisestä tilistä. Liekö tuokaan edes laillista.
      Tämä keikka loppuun ja sitten soronoo! Toivottavasti luette itse siellä Selektalla tämän viestiketjun viestejä nimittäin teidän homma kusee!

      • Extyö

        Mulle tuli 200 euroa maksettavaa muka palauttamattomista varusteista, en siis ottanut kuittausta. Kävin paikan päällä sitten selvittämässä asiaa ja sitten uskoivat. Tässäkin episodissa meni kuukausi.


    • Vaikuttaa_vitun_paskalta

      Eli toisinsanoen ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA PALAUTTAKO VARUSTEITA ILMAN KIRJALLISELLE PAPERILLE TULEVAA KUITTAUSTA. Toimin nykyään näin jokapaikassa. Kuumottaa työskennellä edes koko yhtiölle jos kerran palkat jäävät saamatta, väitetään ihmisten nyysineen varusteita, jne. Veikkaanpa, että koko firma on pahoissa taloudellisissa ongelmissa, kun tällaista vedätystä tapahtuu.

    • roikkuja

      Olen roikkunut Selektan listoilla vuoden verran. Nimenomaan roikkunut. Vuoden sisään olen saanut ehkä 10 vuoroa. Kovasti sanoivat, että joo kyllä töitä riittää. 10 vuoroa vuodessa ei riitä mihinkään. Teinkin muuta pääduunia ja kun jouduin sanomaan, että en pääse tunnin varoitusajalla tarjottuun keikkaan, koska olin vakiduunissa, loppuivat työvuorokutsut aika nopeasti. Duunia et ko. lafkasta saa. Sen voin luvata.

      • työmies_

        Kyllä töitä saa jos soittelee Selektalle heti kun tietää milloin senhetkinen keikka loppuu. Töitä ei varmasti saa jos ei itse soittele ja kysele niitä.


    • mertsit

      Selekta on vitsi, joka ei naurata.

    • Eihyvältävaikuta

      Asiakaspalvelu erityisen paskaa.. Kävin juuri työhaastattelussa, ajaksi oli sovittu klo 10:00. Kun saavuin paikalle niin aulassa sanottiin, että haastattelija on myöhässä ja oottelin siellä yli puol tuntia, koska aulassa ei enää ollut ketään keltä voisi kysyä missä tää tyyppi mahtaa olla. Soitin sitten sen haastattelijan numeroon ja siellä vastas joku toinen mies, joka sano että kyseinen henkilö ei ole tavotettavissa. Pääsin sitten vihdoin haastatteluun tälle miehelle, joka vastas puhelimeen ja asiaa ei edes pahoteltu vaan oltiin, kun mitään ei ois tapahtunu.

    • Haistakaa_vittu_selekta

      Olin menossa haistatteluun, mutta en mennyt kun luin tämän ketjun. Kiitos teille!

      • työmies_

        Eikö olisi kannattanut kuitenkin mennä ja todeta itse omakohtaisella kokemuksella miten asioitten laita on?


    • JaskaJepulis

      ...hittok, kup pierettää...

    • jaakoppit

      Täyttä kusetusta koko pulju. Työpaikat ilmoittaa Mollissa mihin sattuu ja työpaikan osoite onkin ihan eri kuin on ilmoitettu. Luottamus on nollatasoa. Jos mietitte mennä töihin tänne, niin lukekaa ihmeessä koko ketju.

      • Anonyymi

        Ainakin nykyisin Lujatalolla ylityötunteja ei saa merkitä Selektalle ja ne annetaan vapaapäivinä, ei rahana. Korotuksia ylityötunneista ei huomioida.


    • Paskalafka

      Ei missään nimessä selektaan, suomessa on muitakin vuokrafirmoja, jotka sentään pitää sanansa. Ja älkää edes kuvitelkaan, että selektan kautta pääsette rekrytoimaan johonkin kunnon firmaan, nä tulee kusettamaan loppuun saakka ja saa tehä paskahommia lopun elämän, ammatiin valmistuneille suosittelen hakemaan isompiin yrityksiin työharjotteluun ja sen kautta taloon hommiin, vaikka siitä ei nyt sitä selektan hikistä palkkaa saakkaan, mut suuremmalla tod näköisyydellä pääsette oikeaisiin hommiin ja saatte kunnon palkkaa ps: palkat tulee miten sattuu ja työntekijöitä kusetetaan jatkuvasti

      • Lujatalolle

        Joo no minä työllistyin Selektan kautta Lujatalolle ja sain palkat ja lomarahat niin kuin pitikin. Tämä siis 5 vuotta sitten ja näin minulle. Yksi oma kaveri kertoi näitä samoja juttuja silloin kuin mitä täältä voi lukea ja en silloin meinannut uskoa mutta pakkohan se on jos noin moni valittaa.
        Hyvä tuuri siis kävi itsellä.


    • kuusikymmentä2

      Ilmeisesti edellä kirjoittanut henkilö on työskennellyt toimiston puolella ja kertoo kokemuksistaan. Olisi kiva kuulla lisää palkoista ja kusetuksesta.

    • Hanslankari3

      Huomenna olis haastaattelu, taidanpa jättää menemättä näiden kommenttien ansiosta. Kiitos teille, kierrän kyllä jatkossa kaukaa heidän työtarjouksensa

      • työmies_

        käy itse toteamassa miten asiat ovat, ei kannata luottaa muitten kertomuksiin välttämättä, on tietenkin varmasti epäkohtia mutta eihän asia selviä kuin omakohtaisella kokemuksella


    • N.H

      Niin...
      Luin näitä kommentteja kesällä ja toivoin homman muuttuneen. Tiliotetta kun katsoo; niin ei ole homma muuttunut! Olen siis vuokratyöntekijänä teollisuudessa. Joka viikko pitää soittaa toimistoon ja vastaukseksi tulee aina (kun vastaavat) sama; "Selvitetään asiaa", "Olin juuri kirjoittamassa sinulle sähköpostia".

      Jos menet kyseisen firman kautta duuniin;

      A: Kuulu liittoon.
      B: Kuluta huomattavasti vähämmän kuin oletat tienanneesi.
      C: Ole valmis soittamaan jokaisen puuttuvan ylityötunnin puolesta useita puheluita.
      D: Tee vain lyhyt-määräaikainen sopimus.

      Kaikki rahani olen tähän mennessä kyllä saanut. Vie vaan ihmiseltä todella paljon motivaatiota itse työtekoon kun pitää työnantajan kanssa vääntää rahasta. Se pitää ymmärtää, että jokainen maksamatta jäänyt iltalisäsi on voittoa vuokratyöfirmalle...

      Ps. Hommaa kunnon työkamppeet ihan omasta pussista.

    • palkkaa

      E: Työnantajaan pitää voida luottaa! Et voi jokaista puuttuvaa euroa alkaa jäljittämään.
      Ilmeisesti Selekta ei kuulu luotettavien joukkoon.

    • Työkiittää

      Lomarahoja ja työkalukorvauksia ei selektalta maksella. Lomarahat jää kasvamaan korkoa firman tileille ja korkotulot jaetaan osinkoina johtajille. Saat tietenkin lomarahat kun kieltäydyt ottamasta enää työtä vastaan. Sen jälkeen et kyllä saa enää ansiosidonnaista ainakaan rakennusliitolta koska olet kieltäytynyt työstä. Kas kun heillä on nykyään hyvät välit keskenään.

    • JopeRu

      Älkää hyvät ihmiset vaan ikinä erehtykö Selektaan. Rahat jää saamatta ja liiton kanssa saa kuluttaa aikaa niitä periessä.

      • vcbfhg

        Älä puhu paskaa. Selekta on oikeasti huippu firma.


    • wseducvybiuyniopihjm

      sanoo johtohenkilö

    • Selvitetään

      Joo unohtakaa suosiolla selekta ellei halua vääntää ja kääntää palkkojen kans,työvaatteiden,liitonkans. Tehään ihme "puite aihe mikälie sopimuksia" loput tulee sähköpostiin kun joskus joku työkeikka alkaa. Vaatteet halvinta paskaa ja peritää tuplahinta takaisin jos ei palauta (jopa rikkinäisistä)
      Lomarahat,pekkase yms lellit tellit ei todellakaan tule automatic vaan saat soitella ja kuunella "selvitetään" joka ikinen kerta. Liittopuuttuu asiaan ja kas kummaa sulle ei löydy enää töitä kun vaadit omia rahojas.. Kaikki duunarit / tekijät on täyttä paskaa.ei mitään arvostusta tekijöitä kohtaan. Mut kokeilkaa ihmeessä jos kaipaatte sirkus elämää arkeen

    • oopsbritney

      Aivan totta nämä jutut. Jos joku selittää muuta, niin palkan maksajan kohdalla lukee Selekta.

    • eienääselektaa

      Huonot kokemukset.

    • 1567

      Sama juttu

    • immettelen

      Pistää ihmetyttämään, että firma on yli 10 vuotta vanha ja johtaja ei ole kuvaansa saanut vielä kotisivuille. Onko hänellä jotain syytä siihen? Eikö kuva kestä päivänvaloa?
      Joku selitys on olemassa, ettei kukaan saa tietää tämän Lyyskin näköä.

      • rötvä

        Lyyski ei ole enään toimarina... siinä yksi syy


      • totuus19

        Kyllä vielä tänään on:
        Peter Kristian Matias Lyyski
        Selekta Henkilöstöpalvelut Oy, hallituksen jäsen, toimitusjohtaja


      • Anonyymi

        Jos näyttää sellaiselta raadolta kun Lyyski näyttää niin siitä ei saa edustavaa kuvaa edes pimeässä. Kuvittele otus joka on ryypännyt vuosikymmeniä ja elää saastasta ajatellen vain itseään... ulkonäkö kyllä kertoo tässä tapauksessa kaiken. Iso huutomerkki ! Paska haisee vain jos on lähellä siis kierrä kaukaa.


    • ihan.ookoo

      Ihan ok firma. Töitä saa kun ahkerasti soittelee aina ja kyselee niitä, kun aikaisempi homma on loppunut (tai kun saa tietoonsa että on viimeinen päivä menossa).

    • Hghhffhh

      Pari viikkoa sitten alotin selektalla ja töitä on kivasti painettu, nyt jännittää saanko palkkaa ollenkaan :/

      • gubino

        No, miten kävi? Oliko oikein laskettu?


      • Hghhffhh

        Ei vielö tiedä. Palkkapäivä 9.6. Sitä ootellessa..


    • Rotatrottailee

      Ei moni muukaan firma laita työntekijöiden kuvia nettiin, ei se automaatyiseti tarkoita jotain huonoa jos kuvia ei löydy pitkin nettiä. Lyyskistä saanut skarpin vaikutelman, pikemminkin muutama hänen ex työntekijänsä on yrittänyt kusettaa häntä ja käyttää hyväksi.

    • hupsistahoijaa

      Kaveri ollut 4kk ja palkka maksettu ja töitä riittänyt. Itse 2 vko putkarina ja uusi työmaa tulee saman päivän aikana kun edellinen loppuu. Palkka kilpailukykyinen. Ekaa palkkaa odotellessa. Toistaiseksi tyytyväinen.

      Hyviä puolia on että pääsee näkemään erilaisia firmoja ja työmaita.

      • Anonyymi

        "Palkka kilpailukykyinen"
        Tuo lause jo yksistään paljastaa sen, että olet joko tuon yrityksen johtoportaassa tai sitten kyseisen yrityksen HR-kana. Kukaan työntekijä ei kuvaile palkkaansa "kilpailukykyiseksi." Tuota sanaa käytetään ainoastaan paskoissa työpaikkailmoituksissa, kun ei haluta paljastaa sitä TES-minimipalkkaa. Oikea työntekijä kertoo rehellisesti mikä se oma palkka oikein on.


    • Hghhffhh

      Ollut nyt yli pari kuukautta ja kaikki on maksettu ajallaan. Pari ylityötuntiakin tuli maksettua normaalisti. Yhtenä palkkapäivänä oli maksettu liian vähän tunteja, mutta ne puuttuneet tunnit maksettiin kuitenkin myöhemmin vaikka en ollut sanonut asiasta mitään. Nyt olen ollut viikon kipeänä, saa nähdä miten käy sairaslomapäivien maksussa.

    • tekijänroolieihyvä

      Toimialapalveluiden kautta ainakin itseä arveluttaa työskentely.Kyseisestä yrityksestä ei ole kokemusta ,mutta huono kokemus vuoratyövoimana työskentelystä kyllä. Sopimus olisi pitänyt lukea tarkkaan,mutta paikka oli paikassa jossa oli parkeeraaminen hankalaa ja ajatteli ehkä liian avomielisen luottvaisesti,että töihinhän tässä mennään ,positiivinen juttu. Työtä jota piti mennä tekemään ei sitten ollutkssn kuin hetkeksi. Muihin tehtäviin kuten sopimus edellytti jos teettäjä niin tahtoi ja mentiinhän sitä sitten .Puolivuotta piti kestää mutta hommat loppui kuukaudenpäästä kuin kananlento .Paperi show oli kova kun lisiä puuttui palkasta jotka kyllä sitten tuli . Epämielyttävä kokemus kahden isännän palveluksessa,joista toinen toimi lähinnä palkanmaksajana ja teettäjä käytännössä saneli säännöt. Miksi tällaisia ylipäätänsä käytetään ?Ehkä työnantajan velvoitteita välttääkseen ei tule juuri muuta järkeenkäypää ajatusta /syytä mieleen mieleen joka tukisi toiminnan järkeenkäyvyyttä. tonenporras jos ei sillä ole muuuta merkitystä kuin palkkaaminen ja työvoiman välittäminen ei nähdäkseni ole tällöin muuta kuin ns.väliporras joka ottaa tuloa välistä toiminnasta joka on varsin sitten lisäkustnnus teettäjälle ja ehkä jopa näin palkkoja alentava elementti. Mutta ilmeisimmin toimitapa on näinäpäivinä laajentunut ja tuikitavallinen,sillä näitä vuokratyöyrityksiä käyttää jopa valtio omisteiset yritykset.

      • senverranvoisilisätä

        Lisäys:
        Loppupelissä toimialapalvelun kanssa toimimisesta ja sopimuksen tekemisestä jäi omassa tapauksessani se käteen että joustoja teet teettäjän vaatimalla tavalla ja jos et tee niin aina on se toinen vaihtoehto ja koe aika kun on nykyään noissa soppareissa ei muuta perustetta irtisanomiselle tarvita. Itse sain todeta että tuollainen sopimus on kovin yksipuolinen


    • Hillotvex

      Selekta Henkilöstöpalvelujen toimitusjohtaja, omistaja ja perustajia

      Sija 2016: 730
      Ansiotulo 2016: 163 134 €
      Pääomatulo 2016: 738 958 €
      Veroprosentti 2016: 36 %
      Ansio- ja pääomatulot 2016: 902 092 € 38 ×
      Verokoneessa tuloja yhteensä: 2 335 476 €

      Teidän kaikkien palkasta on napattu Lyyskille välistä vähän taskurahaa !!! Sika pärjää aina !

    • Selektassatöissä

      Itselläni ei ole ''kamalia'' kokemuksia Selektasta. Minulla ei ollut minkäänlaista raksa-alan koulutusta ja hain sinne silti töihin. Sain paikan ja aloitin työt elokuussa. Ovat maksaneet minulle tessin mukaista tuntipalkkaa joka on 10e/t. Ainoa mahdollinen selitys jonka keksin sille että väki valittaa ettei saa palkkoja... On se että ei ole tunteja tehty.

      Jos haluat saada ''täyden'' palkan joka sinulle on luvattu, niin pidä huoli että teet töitä 40t/viikko. Jos olet sairaana, niin hae sairaslomatodistus ja lähetä se selektalle ja he maksavat palkan niistä päivistä kun olet kipeä. Jos lähetät tuntilistat myöhässä, niin voi palkanmaksu venyä 1-2 viikolla.

      Hyvät puolet Selektasta:
      - Jos olet kokematon raksa-alalla, niin tämä on loistava paikka kartuttaa sitä kokemusta.
      - Tuovat pyytäessä varusteet työmaalle (Puukot, työvaatteet, otsalamput,jne)
      - Maksavat palkkaennakkoa pyydettäessä
      - Töitä riittaa kuhan soittaa sinne työkeikan päättyessä.
      - Vaihtelevat työt (Eli ei tarvi koko ajan tehdä yhtä ja samaa hommaa, voit päästä tekemään jopa uusiakin asioita)
      - Työkeikkojen jälkeen voit pitää ''ns'' palkatonta omaata vapaata jos työnteko rupeaa tökkimään. Itse saattanut pitää päivän/kaksi vapaata ennen uuteen työmaahan lähtemistä.
      - Tessin mukainen palkka ( Maksavat kokemuksen/osaamisen mukaan)

      Huonot puolet Selektasta:
      - Ei ole tullut vielä vastaan ;)

      • äläjauha

        älä jauha paskaa!


      • äläjauha

        se on käytännössä mahdotonta että jostain vuokrafirmasta löydät 7 hyvää puolta etkä yhtään huonoa puolta


    • Jauhavaanpaskaa

      Ruusuinen vastaus lafkan omalta koneelta!

      • Annabellasikuriina

        Ihan mielenkiinnosta kyselen, eikö porukka tunne täällä oman alan TES:a? Sillähän nuo vuokrafirmat joutuvat menemään. Heidän asiakkaansa määrittelevät mitä haluavat maksaa työntekijälle (Huom. TES määrittelee tarpeen vaatiessa tuonkin, ellei asiakas halua maksaa paremmin kuin TES:n liksat). Työntekijä kuuleman mukaan saa myös vuokrafirmassa neuvotella palkkansa asiakkaan kanssa, ihan niin kuin normaalistikin. En tajua tätä kitinää palkoista tms., koska TES määrittelee kaiken tuon ja ilman epäselvyyksiä. Vuokrafirmat saavat rahansa asiakkaalta, ei työntekijältä....edelleen voitte tsekata TES:n ja katsoa mitä käteen tulee aika helppoa 1 1 matikkaa.


    • Naamakinkunpetolinnupers

      Miksiköhän Toimari Lyyskin kuvaa ei näy sivuilla? Ei taida naama kestää :)

    • Lights_on

      Menkää ja kokeilkaa!! Olkaa pelottomia mitä te täällä jännitätte onko hyvä mesta? Se ei pelaa joka pelkää.

      • Anonyymi

        Orjatyöhön iso EI!!


    • begemon

      kävin työhaastattelussa muutama vuosi sitten. palkkatoiveeni ei miellyttänyt ja minua ei miellyttänyt kiinteistöhuolto alan tes.jota kuulemma noudattavat. onneksi ei ole tarvinnut turvautua näihin paskaluukkuihin joidenka takia työmarkkinat ovat niin vituillaan, ettei kapungeissa yksin asuvat palkallaan pärjää. lisäksi rakentamisen laatu kärsii, kun mestarit työmaalla ei enää tunne miehiään, eikä tiedä mitä kukin osaa.

    • fdjsjhfshfjs

      Symppiksen oloinen haastattelija ja respa. Muilta osin ei niin ammattimainen ja vakavasti otettava meininki kuin muissa vastaavissa. Työntekijät itse tuntuivat viihtyvän.

    • selektakahvit

      Selektan ruletti pyörii pyörimistään. Lyyski palannut toimarin pallille ja Leinolle kenkä heilunut. Toimistoja riittää joka paikkakunnalle, mutta samat naamat siellä kuin Helsingissä? Kertoo pitkäjänteisyydestä? Moniko on lähtenyt/saanut lähteä Pasilasta? Nyt puhutaan jo yli sadasta.

      • qwqqw

        Mikä vitun järki on kenenkään mennä vuokrafirmaan töihin? Ne on todellisia kusetuspaikkoja ja vuokratyölle pitäisi saada loppu!


    • Duunari-espoo

      Itse menin selektalle töihin 03/2017 ja aluksi oli hyvin töitä tarjolla ja ihan ok matkojen päässä kun julkisilla liikun. Yllättäen alkoikin tulla työmaita ihan älyttömien matkojen päästä ja kun selvitin yhteydet ja totesin että ihan mahdotonta ehtiä 06:30 töihin niin valitustahan sieltä tuli, että eikö työnteko kiinnosta vai? Lisäksi töitä tarjottiin tunnin varoitusajalla ja pitäisi ehtiä siinä ajassa toiselle puolelle kaupunkia!!! Lisäksi en saanut talvityövaatteita eli olipas mukavaa tehdä kesävaatteissa töitä -15 pakkasessa. Viime työmaa oli ihan jees hommaa mutta tänään soittikin joku huono suomi ihminen ja sanoi että palauta työvaatteet? Palkanmaksu ei toiminut myöskään. Helpotus sinäänsä ettei tarvitse enään täällä jatkaa!

      • thn2

        Sama kommentti toistuu, palkoissa epäselvyyksiä. Ei hyvältä kuulosta.


    • Hghhffhh

      Olette vaan itse todennäköisesti kussut asianne, ette ole antanut tilinumeroa tjsp.

      Olen ollut jo sen 9kk Selektalla ja ei edelleenkään ole ollut mitään ongelmia palkanmaksujen kanssa. Asialliset talvivarusteet sain myös kun käväsin toimistolta hakemassa.

      Työmaita saa kunhan jaksaa soittaa aikaisin päivän päätteeksi. Ja jos työmaa on jossain perseessä (kuten laajasalossa) niin olen vaan sanonut että onko muita paikkoja ja usein on löytynyt toinen paikka. Jos on vaikeuksia päästä paikasta A paikkaan B niin enemmän oma vika, raksa-alalla oma auto nyt kun on vaan melkein pakollinen väline, varsinkin kun työmaa vaihtuu jatkuvasti.

      Ja ei, en ole selekta-botti.

    • Eivuokrafirmoihin

      Yksin kertaisesti niin vitun paska paikka ja sua porataan ilman rasvaa niin että tukka lähtee. Voitat varmemmin lotossa kun saat täältä palkan ajallaan tai asiallista käytöstä tekijöitä kohtaan ilman kusetusta

    • Vetäköönvitunpäähänsä

      Älä mene sen kautta mihinkään.. kokemusta on Tommi Raudoskoski esim. On pieni vitun kakara puku päällä ilman oikeeta tajua ihmisen elämäntilanteesta ja siitä että asiat ei aina mene niikun piti!!!

    • Tyhjänsaapyytämättäkin

      Ei tänne töihin.... riistää ja vedättää.

    • PETETTYJÄLIIKAA

      VARO TÄTÄ!!!!

    • sh33

      Voin myös kokemuksesta kertoa, että varokaa tätä työnantajaa.

    • Ketkumikäketku

      Pari kertaa törmännyt tähän Lyyskiin tämän firman puitteissa, ahneen oloinen kelmi. Kokeilkaa toista firmaa.

    • Mikkatb

      KIERRÄ KAUKAA!!!!

    • Life5

      Ihmetyttää, että toimitusjohtaja Lyyskin kuvaa ei saada kotisivuille. Mitä hän pakoilee? Yhteyksistä Venäjälle on supistu, onko totta?

      • Anonyymi

        Hämärää touhua jossa suhteet itään. Ei puhtaat jauhot pussissa!


    • Russianrulet

      Yhteyksiä on.

    • Rip

      Suosittelen että, et sekaannu tähän yritykseen jos olet fiksu

    • Masa66

      Palkkan joutuu joka kerta tarkistamaan ja korjaamaan.
      Varusteet huonoja ja kun hajoavat niin niistä peritään älytön korvaus!

      En todellakaan suosittele tätä yritystä!

    • Raksarane

      Paska firma. 4kk tein hommia ja yhäkkiä ei saanu keikkaa 3kk ja rupesin kyselemään lomarahoja. neljännellä puhelinsoitolla onnistu. Samuli on kyrpä

    • Paskaselekta

      noi vielä korvaavat väärin väärin laskemiaan palkkojaan ja jos olet saama puolella niin käyttävät väsytys taktiikkaa etteivät tarvitsisi maksaa. Kerran tuli mulle liikaa palkkaa niin se kyllä korjattiin nopeasti, ilman että tarvi sanoa.

    • Tötterssön

      Todella amatöörimäinen lafka ! Mutta mitä muutakaan voi odottaa kun johto eli omistaja on täysin pihalla mitä tapahtuu kun riistetään röyhkeästi työntekijöitä. Mitä enemmän kusetettuja on lähtenyt selektalta sitä varmemmin röyhkeys vaan kasvaa. Onhan se varmaan kannattavampaa huiputtaa massaa ja sopia ne jotka aikovat asiaa pidemmälle viedä,

    • hohhoijaa

      Mulle luvattu töitä koko kesäksi. Sanottiin että "kalenteri tulee olemaan täynnä työpäiviä ja että töitä riittää kaikille innokkaille". Ei ole todellakaan mennyt ihan niin. Hommat olen hoitanut hyvin, mutta keikkoja ei ole tullut kuin muutama. Jos haluaa rahaa tienata, niin tämä paikka ei ole mikään kovin hyvä vaihtoehto. Joutunut monesti kysymään erikseen onko tulossa keikkoja, kun eivät ole mitään ilmoittaneet..

    • Erkkipaju

      Suosittelen kiertämään yrityksen kaukaa. Jos joku on erehtynyt töihin tämän kautta niin toivottavasti kuulut liittoon joka puolustaa oikeuksiasi.

    • kokenutkin

      Annan Selektalle asteikolla 1-5 arvosanan -2. Kokemusta on siellä työskentelystä. Työntekijän arvostus on alhaista ja toimistolla juostaan, kuin päättömät kanat. Todellakin kehoitan katsomaan muita mahdollisuuksia. Liitot tuntevat kyllä tämän yrityksen.

    • Vittuuntunut_duunari

      Samaa paskaa eri perseestä. Hain tiettyä paikkaa ja ylläri vitun pylläri, ei sitä hommaa koskaan minulle ehdotettu vaikka toiveikkaana tuonne menin. Rekrytoijat vaikuttavat myös perus ylimielisiltä wannabe-porvareilta jotka häikäilemättä saattaa ehdottaa tavaroiden kantoa kokeneemmallekin työntekijälle. Niin, ja palkka alkaa sitten "alusta" vaikka kokemusta olisi karttunut. Sain itse riideltyä palkan peräti melkeen 11€/h vaikka tullut raksalla tehtyä yhtä sun toista ja tein työtä rakennusmiehenä,mutta palkka oli samaa luokkaa kuin aikoinaan apparina. Ei enään ikinä vuokratyöpaikkoja ellei työkkäri käske. Välistävetäviä mulkvisteja kaikki.

      • Kirves

        Luin koko viestiketjun ja en ymmärrä, miksi minulla on mennyt kaikki hyvin sen yrityksen kanssa. Kohta nelja vuotta talossa ja mitään isoja ongelmiä ole tullut vastaan. Töitä riittää ja palkka on nostetu sen uran aikana pyynnöstä jo monta kertaa.


      • uyyii

        olet niin vitun tyhmä tai vaan muuten alisteinen! aivan varmasti neljässä vuodessa sua on vedätetty etkä vaan tajua! takuulla jos alkaisit tarkistamaan mitä olet saanut ja mitä sun olisi pitänyt saada niin et olisi iloinen. ne yrittää kusettaa joka välissä ja odottaa josko huomaisit... kokemusta on juuri tästä samasta paskafirmasta


    • DuunAri_mies

      Hyvin on mennyt omalta osaltani. Palkka ja kaikki lisät tulleet niinkuin pitääkin, toisin kun HR Yhtiöiltä.

    • Villevirtanen

      Mikään ei toimi mitenkään ja kaikesta joutuu vääntämään.
      Lopulta liitto hoitaa asian kuntoon.

    • Lyiski

      Sääliksi käy näitä uusia, jotka ovat tulleet toimistoon töihin. Luulevat päässeet unelmien työpaikkaan, jossa aluksi lupaillaan kaikki maan ja taivaan välillä. On pitsapäiviä, käydään bilettämässä ja muuta. Sitten puolustellaan työnantajaansa (Lyyskiä) palstoilla ja kehutaan kavereille, että kuinka kiva paikka tää on. Totuus tulee ilmi pian ja oletkin vain pelinappula, joka pyyhkäistään pelipöydältä tavalla tai toisella (lue yt:t). Sääliksi käy, ei muuta sanoa.

    • Kenkää

      Sama kaava toistuu aina vaan. Kilpailijoilta pyritään ostamaan osaajia ja saamaan niiden tiedot.... kun tarvittava on saatu henkilö savustetaan ulos tai ajetaan loppuun.
      Lopulta tulee yt:t ja porukkaa saa lähteä.
      Eipä aikaakaan kun sitten taas palkataan uutta uhria koneeseen.
      Lyyski tietenkin käskyttää muita tekemään likaisen työn kun itse on sellainen säälittävä pelkuri.
      Jos joku erehtyy luulemaan että Lyyskillä olisi jotain omatuntoa niin erehtyy.... oma etu on vain tärkein.

    • PakkoPakkoVaikkaEiTahdo

      Juurikin tämän kaltaiset huijarit antavat surkean kuvan koko alasta.
      Olen kuullut että kyseisen yrityksen omistaja laatii kaikenlaisia sitoumuksia ja sopimuksia omille konsulteilleen Ja myyjille. Kieltoja ja sanktioita jotka kuitenkaan eivät päde.
      Ajatuksena onkin uhata työntekijää ja rajoittaa siirtymistä toiseen alan työpaikkaan.
      Vaikka kiellot eivät ole päteviä niin harva uskaltaa kokeilla miten käy.
      Tämä siksi että Lyyski on tunnettu siitä että riitelee kaikesta mahdollisesta jos vain saa sen oikeusturvaa vakuutusyhtiön piikkiin.
      Sillä että onko oikeassa tai väärässä ei ole merkitystä vaan uhkakuvilla jota hän käyttää pelotellakseen omaa henkilökuntaa.
      Karmeita tarinoita useilta henkilöiltä on jo liikaa.

    • Kierräkaukaa

      Älä vaan mene töihin Selektaan!!!! Siellä menetät ihmsarvosi, palat loppuun tai sairastut.
      Lukuisia esimerkkejä on vuosien varrelta! Kaikki anan muut toimijat välttävät tätä yritystä.

    • LyyskiONläski

      Karmeita tarinoita kuulee jatkuvasti Selektasta.
      Sairasta toimintaa joka ei ole inhimillistä.... jos kaipaat reilumpaa työpaikkaa valitse vaikka Bolt :)

    • PoisAlalta

      Tämän kaltaisia yrityksiä ei saisi olla lainkaan.

    • OllakkoTommiVaiEikoOlla

      Ajoittain palkkaa paljon uusia työntekijöitä hallintoon ja sama tahti ulospäin hetken päästä. Kukaan ei ole pitkään yrityksessä.
      Mitä tämä kertoo yrityksestä?
      Sen että mikään ei muutu yrityksessä jossa omistaja on sellainen kuin on.
      Kaikki pois lähteneet eivät suosittele yritystä kenellekään.

      Taas on uudet naamat ilmestyneet ja vanhempia pois.... Finell ja Raudoskoski vaihtoi osoitetta....
      ja kuten asiattomaan asiaan kuuluu... Raudoskosken tiedot yhä Selektan sivuilla vaikka töissä jo Boltilla.

    • noway

      Itse joskus satuin menemään tähän yritykseen töihin. Kokemuksesta sanon, että ei kannattanut. Toivon, että oma kohtaloni ei toistuisi muilla ja katsokaa muita työnantajia. Selekta on kokemukseni mukaan alhaisin vuokrafirma, mitä maa päällänsä kantaa. Lopussa kiitos seisoo ja Selektakin löytää edestään, minkä taakseen jättää.

    • SairasFirma

      Sama toistuu aina vaan.... uusia,palkataan ja vanhoja lähtee pois tai sairastuu.
      Ei todellakaan kannata kokeilla..... Omistajasta valuu kaikki alaspäin.... yritys ei todellakaan välitä työntekijöistään.
      Yksinkertaisesti täysin sairas paikka!

    • SaatMitäTilaat

      Selekta sukeltaa ja syvälle.... onnittelut Lyyskille hyvin munitusta yrityksestä.

    • HuHaHei

      Hyvä !
      Kassi kiinni ja karkuun vaan. Eikös niitä kivenkoloja vielä löydy missä pääsee velkojia karkuun.

    • KierräKaukaa

      Kiertäkää kaukaa selekta

    • BolttiJaVärvääjätKiittää

      Uppoaa kuin kivi.
      Muut kilpailijat ottaa parhaat osaajat itselleen (Bolt, Värväämö jne ).

    • PetereteP

      Selektan kotisivuilla on luovuttu henkilökunnan kuvista. Johtuuko siitä, että väki vaihtuu siinä määrin, että ei ehditä kuvata ennen potkuja? Toimitusjohtaja Lyyski ei ole saanut kuvaansa kotisivuille koko aikana. Ei tunnu kauhean luotettavalta toiminnalta. Lyyskin pakoilusta puhutaan yleisesti alalla. Onko asiassa perää?

    • Keltanokka

      Maksaako Selekta hyvää palkka? Vai onko rakennusalalla 10e/h tiedossa?

    • Rakennustyöntekijä

      Rakennusalalla ei Suomalainen tee 10€ tunnilla töitä,korkeintaan kesätyöntekijät.Balkkanintummat erikseen,tosin heidän perheilleen maksetaan Suomentasoista sosiaaliturvaa joten se on hyvä raha,mutta hei siksihän me veroja maksetaan että meiltä vie Balkkanin tumma työt ja me vielä heidän perheetkin elätämme,ei muuta kuin Suomi nousuun.

    • AkiLeppö

      Olipa osaamisesi mikä tahansa niin reilua palkkaa et Selektalta saa.

    • VirtanenPertti

      Huonoin firma mitä tiedän.
      Kaikki ovat pahasti pettyneet turhiin lupauksiin.
      Nyt sama poppoo yrittää Promesta nimellä samaa huijausta.
      Kiertäkää kaukaa!

    • LäskiLoiskuu

      Juu... samat naamat kummassakin. Niin ja tietenkin sama roisto omistaa kummatkin puljut.

    • Rakennustyöntekijä

      On myös muita yleisiä nimiä kuin Virtaset.eli voitko lopettaa nimen käytön ja ottaa nimimerkin käyttöön kun et edusta kaikkia saman nimisiä.Sinua en ole valinnut asiaani ajamaan,pärjään itsekkin.t: P. Virtanen

    • Potaskaa

      Huonoin yritys ikinä!!!!
      En todellakaan suosittele kenellekään!

    • Gedial

      Toimitusjohtaja Peter Lyyski on kieroin tyyppi jonka olen tavannut. Olin Selektalla töissä toimihenkilönä 90-luvulla ja tunnen Lyyskin ja hänen kusetustaktiikkansa erittäin hyvin. Hän ei kuseta vain duunareita, vaan myös toimiston työntekijöitä. Lyyski hymyilee edessä päin, mutta puukottaa säälimättä selkään silloin kun pystyy. Hänellä oli tapana kilpailuttaa omia myyntimiehiään, joka luonnollisesti aiheutti riitoja työntekijöiden kesken. Vakuutan, että tässä viestiketjussa olevilla arvioilla Selektasta on vahva totuus pohja. Karttaa firmaa, jos teillä on yhtään järkeä.

      • Anonyymi

        Totta on että Lyyski on todellinen ällötys johon ei tosiaan pidä luottaa. Moraalittomin tyyppi mitä on olemassa.


    • LyyskiONpaikallinenTrump

      Totta joka sana! Kiertäkää kaukaa Selekta ja Lyyskin muutkin huijarifirmat kuten Promesta!

    • PenaP

      Huhuja liikkuu runsaasti että työntekijöiden eläkemaksut yms. on maksamatta ja varmaan jääkin maksamatta.
      En voi suositella yritystä kenellekään.

    • Anonyymi

      Selekta huijaa Mol:ssa työnhakijoita. Julkaisee samoja työpaikkoja eri kaupunkeihin.
      Otetaanpa esimerkki:
      Kirvesmiesporukka rivitalotyömaalle, 4 paikkaa, Selekta Rakennus muu Suomi Oy, Rovaniemi, kuitenkin työpaikka sijaitsee Kittilässä. Kittilään haetaa myös omalla hakemuksella 4 työmiestä. 4:stä työpaikasta tulikin MOL:iin 8 avointa työpaikkaa. Sama toistuu muissakin paikoissa. Selektalla on 400 avointa työpaikkaa, mutta totuus on aivan toinen. Luulisi viranomaisten jo puuttuvan tähän, jossa työntekijää harhautetaan tahallisesti. Ihan tiedoksi Selektaan, Rovaniemi sijaitsee Kittilästä 150km päässä. Laittakaa myös esimerkkejä Selektan huijauksista, joista löytyy vastaavanlainen todiste.

      • Anonyymi

        Joskus itsekin henkilöstövuokrausalalla ollut töissä, kannattas perehtyä hieman paremmin hakujen tarkoitukseen. Voisin veikata, että tässä taustalla saada näkyviin ilmoitus mahdollisimman laajasti, pelkästään Kittilään avaamasta hausta ei noin montaa vapaata kirvesmiestä varmaankaan ole löytynyt. Paikkoja avataan sen takia ympäri Suomen jos joku esim. etelästä innostuisi lähtemään pohjoseen keikalle.... Näin ainakin itse ymmärtäisin jos sama haku on auki monessa paikassa, mutta itse työ sijaitsee Kittilässä.


    • Anonyymi

      Totta.. Selektan tapa on hakea työntekijöitä vaikka työpaikkoja ei ole olemassakaan.
      Tämä toiminta on jonjatkunut vuosia vaikka asiasta on yritystä huomautettu. Ei kannata vaivautua hakemaan työpaikkoja joita ei ole.
      Selitykset in kyllä monet kun kysyt tarkempia tietoja asiasta.

    • Anonyymi

      Huijari yritys joka harhauttaa työnhakijoita tekaistuilla paikoilla.
      Käsittämätöntä että ihmisiä voidaan tällä tavalla huijata!
      Selekta ja Promesta kannattaa kiertää kaukaa.
      Jos tarvitset työtä niin voin suositella Värväämöä.

    • Anonyymi

      Selekta edustaa Ryssien toimintaa. Tausta todella hämärää ja rahaliikennettä Venäjälle.

    • Anonyymi

      Russianrulet!

    • Anonyymi

      En suosittele Selektaa kellekkään.. Kokeilkaa mielummin Bolttia tai Värväämöä...siellä hommat toimii niinku pitää!!

    • Anonyymi

      Yritys uppoaa ja seuraavaa alustaa rakennetaan. Kun Selekta on sukeltanut tilalla on jo toisia yrityksiä mihin toiminnot on siirretty kuten Promesta.

    • Anonyymi

      Kaikken jotka ovat erehtyneet työskentelemään Selektan tai Promestan kautta tulisi tarkistaa että työnantajamaksut on maksettu kuten eläkemaksut yms.

    • Anonyymi

      Keikenlaisia juttuja kuulee että yrityksen takana olisi rahavirtoja niin Venäjälle ja Ranskaan.

    • Anonyymi

      Hämärää hommaa.

    • Anonyymi

      Tuntuis olevan ihan laajempikin ilmiö, että vuokrafirmat ilmoittelevat haamutyöpaikoista. Tiedä sitten mitä tällä voitetaan, mutta taitaa TE -keskuksilla olla hivenen ylioptimistiset kuvitelmat työpaikkojen määrästä...

    • Anonyymi

      Tiedustelin juuri lisätietoja eräästä työpaikasta, mutta en saanut minkäänlaista vastausta. Paskanmaku jäi.

    • Anonyymi

      Itselläni kokemusta vuoden 2019 kesäkuulta tähän päivään. Ala teollisuus. Ei moittimista. Ei minkäänlaista.

    • Anonyymi

      Tähän yritykseen ei kannata todellakaan sekaantua. Tyhjiä lupauksia ja pettyneitä on jo liikaa.

    • Anonyymi

      Ovi käy kun Stockmannilla ... nyt jälleen suunta on pois Selektalta. Ja sama kaava toteutuu uudelleen. Omistaja haukkuu ja uhkailee perään. Raukkamainen yritys ja sen surkea omistaja.

    • Anonyymi

      Todellakin kannattaa lähteä niin kauan kun vielä voi.
      Suosittelen ettei kukaan allekirjoita mitään hämäriä sopimuksia yrityksen kanssa.
      Uhkailuja tulee varmaan perään mutta ne eivät ole todellisia koska sitoumukset eivät ole pitäviä.
      Omistajan tapa on ollut kautta aikojen hyvin likainen. Ensin luvataan maat ja taivaat. Lopulta selviää millainen yritys oikeasti on. Tämän jälkeen omistajan toiminta on todella luokatonta. Henkilöt hylätään ja kiusataan loppuun asti. Kun sitten lähtö tulee niin haukut ja uhkailut on kiitoksena.
      ÄLÄ VAAN MENE TÄHÄN FIRMAAN JA JOS OLET NIIN LÄHDE AJOISSA POIS.

    • Anonyymi

      Alkuperäiseen kysymykseen vastaus on EI!
      Jos haluat että homma toimii ota yhteyttä ”Jarskiin” Eklund Sihdissä hoitaa homman tyylikkäästi.

    • Anonyymi

      Kaikilta jotka tiedän olleen Selektan töissä eivät suosittele yritystä.
      Erilaisia sotkuja todella paljon ja kiistoja.
      Itse kierrän tämän yrityksen.

    • Anonyymi

      Verotiedot: Lyyski Peter Kristian Matias 186 816€

    • Anonyymi

      Palkka on se mikä näkyy mutta kirjanpitoon uppoaa paljon enemmän.
      Kunnon konna tekee juurikin näin ja sellainen tämä roisto on.

    • Anonyymi

      Ei tänne! Heikoin ja amatöörisin yritys mitä alalla on. Keskustelupalstoilla järkyttävä määrä erilaisia tarinoita kusetuksesta ja Selektan hallinnon työntekijöiden puolusteluja. Jokainen järkevä ymmärtää ettei kaikki ole kunnossa tässä yrityksessä.

    • Anonyymi

      Muutama tuttuni oli hetken Selektan kautta töissä. Yllätys..ei päättynyt hyvin.
      Ei erään koskaan tähän lafkaan.

    • Anonyymi

      Ei ole kehumisen arvoinen.

    • Anonyymi

      Paska paikka! En suosittele.

    • Anonyymi

      Ihme yritys jossa toimihenkilöt vaihtuu vähän väliä. Huhut liikkuu ettei kaikki mene eihän sääntöjen mukaan. Kannattanee kiertää tämä yritys.

    • Anonyymi

      Ongelmia riittää joten ei kannata tänne mennä.

    • Anonyymi

      Valitettavasti huonoja kokemuksia kaikilla ketä tiedän olleen tekemisissä Selektan kanssa.

    • Anonyymi

      Itse nyt ollut Selektalla sen 4kk. Kahdella eri työnantajalla heidän kauttaan. Palkka oman osaamisen mukaan eli n.4€ isompi kuin Tessin minimi. Kaikki palkat, kuuluvat etuudet, sairaspäivärahat jne tulleet aina oikein ja ajallaan. Kaikki vaatetukset yms saa kuin vaan pyytää. Tämä siis Turussa. Eli homma on toiminut todella hyvin👍🏻

    • Anonyymi

      Selvitä ensin onko ”oikeasti” mitään hakemaasi paikkaa ? Usein ko. yritys hakee vaikka avoimia työpaikkoja ei olisikaan. Tällä tavalla harhauttamalla saavat sitten tietosi jota yrittävät myydä eteenpäin. Monelle on jäänyt P maku koko firmasta. Toisiin yrityksiin siirtyneet konsultit kertovat karuja asioita kokemuksistaan ko. firmassa.

    • Anonyymi

      Olin vuoden töissä selektalla silloin tällöin. Ylitöistä ei maksettu korotettua palkkaa rahana ja ne ottaa vapaapäivinä. Sairasloman korvausten kanssa ongelmia. Ongelmissa ei kannata ottaa yhteyttä firman pääluottamusmieheen vaan suoraan rakennusliittoon ensin.

      • Anonyymi

        Luottamusmies on ”maksettu” hoitamaan asiat yrityksen haluamalla tavalla. Suoraan rakennusliittoon ja kova kovaa vasten. Nämä neuvot kannattaa kertoa kaikille koska yrityksen tapa on vedättää vuokratyöntekijöitä. On kannattavampaa maksaa yksittäiset valittajat hiljaiseksi kun hoitaa kaikkien asiat oikein. Yrityksen törkeä toiminta on ollut vuosia jatkuvaa eikä varmuudella muutu. Kaikille varoituksen sana työntekijöiden oikeuksien polkemisesta tämän yrityksen osalta. Mielestäni asiasta pitäisi tehdä julkinen. Juttu lehtiin ja TV lähetyksiin vaikka MOT selvittämään mitä kulissien takana touhutaan. Joka tapauksessa vastuuseen pitäisi yrityksen johtaja saada! Kuulemma toimitusjohtaja piiloutuu muiden taakse ja lymyilee ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottamusmies on ”maksettu” hoitamaan asiat yrityksen haluamalla tavalla. Suoraan rakennusliittoon ja kova kovaa vasten. Nämä neuvot kannattaa kertoa kaikille koska yrityksen tapa on vedättää vuokratyöntekijöitä. On kannattavampaa maksaa yksittäiset valittajat hiljaiseksi kun hoitaa kaikkien asiat oikein. Yrityksen törkeä toiminta on ollut vuosia jatkuvaa eikä varmuudella muutu. Kaikille varoituksen sana työntekijöiden oikeuksien polkemisesta tämän yrityksen osalta. Mielestäni asiasta pitäisi tehdä julkinen. Juttu lehtiin ja TV lähetyksiin vaikka MOT selvittämään mitä kulissien takana touhutaan. Joka tapauksessa vastuuseen pitäisi yrityksen johtaja saada! Kuulemma toimitusjohtaja piiloutuu muiden taakse ja lymyilee ulkomailla.

        juuriki näin!kulissien takana touhutaan muutes tätä😉
        https://www.instagram.com/villa_palacedelys_cannes?igsh=eGMxNTUzcnhsa2Zj


    • Anonyymi

      Selekta konserniin kuuluvan Promestan perustaja kyllästyi omistajan temppuiluun ja päätti laittaa oman yrityksen pystyyn. Jatkossa rakennusalalle työvoimaa ja kalustoa järjestää Pro247 Finland. Kiinnostuisiko? Ota yhteyttä Petri Juotasniemi
      040 763 2022

      • Anonyymi

        Pro247 on hyvä :)


    • Anonyymi

      Hmmm... itse en välttämättä menisi tänne töihin.

    • Anonyymi

      Tämä on reilusti parempi yritys:
      Vaihda parempaan.
      Kuopio, Oulu, Jyväskylä, Tampere ja Turku!

      ALUEJOHTAJA/YKSIKÖNJOHTAJA!

      Oletko henkilöstövuokrausalan ammattilainen ja sinulla on paloa lähteä rakentamaan aluettasi puhtaalta pöydältä.
      Toimimme tällä hetkellä Uudenmaan alueella ja olemme laajentamassa ja rakentamassa valtakunnallista toimintaa.

      Tarjoamme yrittäjähenkiselle ammattilaiselle varmasti kannustavan palkkiojärjestelmän ja osakassopimuksen.

      Jos koet että tehtävä on juuri sinua varten, niin soitappa minulle klo8.00-18.00.

      Luottamukselliset yhteydenotot:

      Petri Juotasniemi
      040 763 2022

      • Anonyymi

        Tää firma taitaa olla jo konkassa.


    • Anonyymi

      Haastattelu käytiin puhelimessa ihan ok. Kävin hakemassa työvaatteet kulkuluvat ym ym. Odottanu töitä ainakin yli kk ei kuulu mitään, laitellu viestejä ei vastata, mutta nyt kun pääsinkin muualle niin heti vastattiin, ,ei anna kovin hyvää kuvaa firmasta ja tuskin olisin edes päässyt töihin työkokemusta kuitenkin yli 20vuotta en siis suosittele tuota firmaa kenellekkään ugh. Onneksi kokoaika työ ja ei vuokrafirman kautta 😍

    • Anonyymi

      Normaalisti kaiken pitäisi sujua asiallisesti mutta kyseisen yrityksen ohittaisin. Maine on todella huono ja tietääkseni ihan ansaitusti.

    • Anonyymi

      En voi suositella kyseistä yritystä. Huonoja kokemuksia!

    • Anonyymi

      Harmi että en lukenut tätä keskustelua silloin kun laitoin työhakemuksen selektalle. Tuli kyllä nähtyä ihan itse että kyllä pitää todellakin paikkansa se mitä täällä kirjoitetaan. Töitä kyllä luvataan mutta mitään ei kuulu sitten jos jotain tarjotaan päivän tai Parin päivän keikkaa. Pysykää kaukana tästä paikasta tarkistakaa ne eläkemaksut että ne on todellakin maksettu. Täällä oli kaikki tosi vaikeaa onneksi se on ohi ja olen ihan oikeassa työpaikassa nyt

    • Anonyymi

      Pysykää kaukana lafkasta.

    • Anonyymi

      Todella surkea paikka. Ei ikinä tänne.

    • Anonyymi

      Älä sekaannu tähän

    • Anonyymi

      Tarkistakaa huolella palkkanne koska usein on puutteita. Huhu liikkuu että nämä erehdykset eivät olisikaan ihan niin vahinkoja kuin selitellään. Varmaan paljon menee läpi eikä usein töissä ollut huomaa tai uskalla kysyä asioista.

      • Anonyymi

        Eivät varmaan ole vahinkoja. Samoin kuin eläkemaksujen maksu. Tarkistakaa nyt todella ketkä olette siellä töissä tai olleet että tänään yritys on maksanut sinun eläkemaksusi. Jos ei maksanut ei muuta kun yhteys liittoon tai työsuojelupiiriin. Toivon todella että katsotte ne ovat maksettu.


    • Anonyymi

      Kierrä kaukaa

    • Anonyymi

      Tutustu ensin mitä yrityksestä kertovat ne joilla on kokemuksia. Aikamoista tekstiä on.

    • Anonyymi

      Sanotan työhakemuksessa että tarjoavat esim. Tulityökortin mutta joudutkin maksamaan itse sen lystin arvosanaksi annan 2/5

    • Anonyymi

      Mun kohdalla kaikki toimi hienosti. Tää Tampereella siis. Nopeesti töihin, palkkaa sain saman mitä pyysin ja töitä jokapäivä. Paras kokemus vuokrafirmoista toistaiseksi.

      • Anonyymi

        Tarkastetaan eläke maksusi onko maksettu ajallaan


    • Anonyymi

      Suhtautuisin varauksella tähän yritykseen. Keskustelut palstoilla ei todellakaan vakuuta.

    • Anonyymi

      Avointa työpaikkaa ei välttämättä ole vaikka haku on päällä. Tämä siksi että pyrkimys on vain hakea rekisteriin henkilöitä. Näin ollen haastetteluja ei välttämättä ole tai ne hoidetaan vasemmalla kädellä. En suosittele tätä yritystä.

    • Anonyymi

      Tietääkseni ei taida olla juurikaan kaupan alan töitä tässä yrityksessä. Joskus vuosia sitten vuokratyövoiman välittäminen oli suhteellisen toimivaa mutta, oman henkilökunnan vaihtuvuus oli suurta. Sekavuus toiminnassa oli paljolti impulsiivisen omistajan aikaansaannosta. Harmi että suuremmalta osin tuntuu kommentit olevan huonoa kerrottavaa mutta voin hyvin uskoa että niihin on syynsä.

    • Anonyymi

      Mun kohdalla kaikki on toiminut hyvin. Laitoin hakemuksen, pääsin heti heille haastatteluun ja seuraavaksi päiväksi töihin. Nyt ollut noin 3 kk hommissa varastossa. Palkat tullut oikein ja ajallaan ja oma yhteyshenkilö on tosi mukava.

    • Anonyymi

      En voi suositella. Vuosia on kaikenlaista luokatonta toimintaa ollut eikä tunnut miksikään muuttuvan tapojaan. Aina vaan löytyy uusia höynäytettäviä joille luvataan vaikka kuu taivaalta. Lopulta mikään ei pidä paikkaansa. Pohjasakkaa ja pahinta laatua.

    • Anonyymi

      Kiitos ihmiset älyän välttää

    • Anonyymi

      Omistajan kuvaa ei ole juuri missään koska hänen naamansa ei kestä kuvaamista.
      Ensinnäkin pelko siitä että joutuisi kohtaamaan petettyjä henkilöitä ja toiseksi jokainen joka sen näkisi ymmärtäisi ettei sellaisen ällötyksen kanssa kannata olla missään tekemisissä.

    • Anonyymi

      Tampereella ainakin homma toiminut hienosti ja palkat oikein maksettu ja ajallaan. Henkilökunta mukavaa

    • Anonyymi

      Ei voi suositella. TODELLA ikäviä kokemuksia!

    • Anonyymi

      Mul taas ihan toisenlaiset kokemukset. töitä nii pal ku jaksaa painaa ja palkat aina ajallaan oikein. Työvaatteetkin parempia kun muissa vuokrafirmois mis oon ollut. Toimiston porukka tosi asiallista ja löytäneet mulle aina heti hommia jos jossain on loppunut. palkkakin parempi mitä muista vuokrapuljuist oon saanu

    • Anonyymi

      Itse sain vasta lomarahat kun uhkasin ottaa yhteyttä rakennusliittoon. Taitaa olla ihan tämän yrityksen tarkoitus yrittää olla maksamatta lomakorvausta jos ei työntekijä vaikka sitä ei huomaa tai ole siitä tietoinen. Käsittämätöntä että tämä on ollut keskusteluiden mukaan jo vuosia jatkunutta. Te jotka olette tässä yrityksessä töissä ottakaa joka tilinauha talteen ja kopiot siitä. Itse erehdyin tähän kyseiseen yritykseen menemään töihin ja mulle riitti pari kuukautta olla siellä.

    • Anonyymi

      Varo tätä ! Kierrä kaukaa.

    • Anonyymi

      Eipä tarvitse jännittää.... orjaksi vaan. Samalla varmistat ettei työpaikka missä teet vuokratyötä voi sinua palkata. Selekta estää tilaajaa palkkaamasta sinua sanktion uhalla. Miksi? Koska Selekta vetää välistä kun teet töitä ja tuntisi laskutetaan työmaalta.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole kokemuksia Selektasta enkä voi sanoa siitä paikasta erityisesti mitään. Yleisemmällä tasolla puhuttaessa, ei siis erityisesti Selektaa tarkoittaen, vuokratyöfirmojen asiakkaina ei ole tyypillisesti paljoa vapaita kuluttajia, jotka voisivat äänestää jaloillaan ja kieltäytyä tarjotusta työstä. Sen seurauksena pitkäaikainen mafiameininki vuokrapuljuissa on ihan mahdollinen. Väärinkäytöksiin pitäisi oikein valtion taholta puuttua, mutta firmoja on niin monia ettei tällaiseen valvontaan ole resursseja.

    • Anonyymi

      Aloitin selektan kautta tehdastyöt joku aika sitten. Minulle tuli 2 sairauspoissaoloa jonka jälkeen selektalta tuli viesti että sinulla on ennenkin ollut poissaoloja, viitaten edelliseen työpaikkaani koska nämä olivat ensimmäiset poissaolot uudessa työssä. Mitään lupaa minulta ei kysytty olla yhteydessä edellisiin työnantajiin ja selvästi näin oltiin tehty. Tässä on rikottu henkilötietolakia. Kun kysyin mistä tiedot tulevat niin vastaus oli "huhupuheita muutaman mutkan kautta ( ei tiedon keruuta) ja että piirit on pienet joten tieto liikkuu". Tuo vastaus ei pois sulje sitä että että henkilötietojani on käytetty vääriin henkilötietolain mukaan. Motivaatio uudesta suhteellisen hyvästä ja viihtyisästä työpaikasta kärsi jonka lisäksi minua ahdistaa mitä muuta näissä "pienissä piireissä" puhutaan. En luota selektaan millään tavalla ja se lähinnä ahdistaa työnantajana. Odotan jo mikä seuraava ongelma tulee olemaan..

    • Anonyymi

      Usein ei oikeita paikkoja ole vaan työnhakijoita yritetään saada ka sitten myydä voitolla eteenpäin vuokratyöntekijänä. Muuten varmaan ihan hyvä homma paitsi että tilaaja yritys sidotaan siihen ettei työntekijää saa palkata itselleen tai pitää maksaa sanktio palkkauksesta. Tällä estetään työntekijän vakiintuminen. Miksi? No siksi että työntekijää lypsetään jotta välistä vetämällä Selekta saa voittoa. Työntekijällä on heikko suoja työsuhteessa joka voi päättyä koska vaan. Suosittelen jokaista hakemaan työtä suoraan työpaikolta ei Selektan tai Promestan /Varsinais~Suomen Apuvoiman kautta.

    • Anonyymi

      Yrityksen omistaja on mielestäni kieroin henkilö mitä tiedän. Sen mukaan myös toiminta!

      • Anonyymi

        hänen juuri valmiiksi rakennettu huvilansa Etelä-Ranskassa: https://www.instagram.com/villa_palacedelys_cannes?igsh=eGMxNTUzcnhsa2Zj

        milläköhän rahoilla jos saanen kysyä😅


    • Anonyymi

      Huoran hommiin ei yksikään timpuri lähe, Vuokrafirmat voi haistaa vitun.

    • Anonyymi

      Laitoin hakemuksen, tunnin sisään soittivat ja järjestivät minulle seuraavalle päivälle kaksi työhaastattelua selektan asiakasyrityksiin. Molempiin olisin päässyt, valitsin sen mistä sai enemmän liksaa ja koeajan jälkeen olen ollut suoraan asiakasyrityksen kirjoilla vakituisena. Paremmin ei olisi voinut mennä! Suosittelen lämpimästi!

      • Anonyymi

        Heh hee ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos.


      • Anonyymi

        Venäläisten kulissifirma


    • Anonyymi

      Selektasta kokemusta pari vuotta. Ei moittimista. Ei minkäänlaista. Tilaajana keskisuuri teknologia-alan yritys jossa homma toimi mainiosti heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Niin työnjohdon kuin ylemman johdon puolesta. Juttelin kollegoiden kanssa ja kolme oli tullut Selektan kautta taloon sisään. Eli vakinaistunut tilaajalle.

      Itselläni ei ollut akuuttia halua vakinaistua, joten en ottanut tarjousta vastaan. Itse asiassa työsopimuksen ehdot olisivat olleet jopa heikommat kuin Selektalla.

      Olin pari vuotta muissa töissä ja mielenkiinnosta katselin teknologia-alan ilmoituksia. Ja Selekta ilmoitti myös. Soitin mielenkiinnosta ja puhelimeen vastasi uusi palveluhenkilö, jolla ei oikein vielä otetta asiaan. No puolen tunnin päästä soittikin minulle Selektan nykyinen aluepäällikkö joka suorastaan vaati että tulen töihin takaisin, ilman mitään haastatteluja tai turhia jankutuksia. Eli muisti minut parin vuoden takaa ja oli kiinnostunut mikä työtilanteeni oli. No sovittiin että tulen takaisin ja on kuin kotiinsa olisi tullut. Ekat tilit tulossa maksuun ja katselin että ovat sovitusti kirjattu.

    • Anonyymi

      Valtaosa tähän ketjuun anonyymisti kirjoittaneista mustamaalaajista ovat henkilöitä, jotka eivät pysty työpaikkaansa pitämään missään, tai ovat kilpailijoiden leivissä. Kannattaa treenata sisälukutaitoa näissä. Muistakaa myös vanha viisaus, että kun ihmisillä on asiat hyvin, he eivät kirjoittele siitä nettipalstoille.

      Yt
      Jussi, pian 5 vuotta talossa ja aina lain mukaan tellit, lellit, palkat tulleet ajallaan sekä toimihenkilöille että vuokrahenkilöstölle.

      • Anonyymi

        Kuulemma Selektan konsulteille yksi työ on kirjoitella hyviä kokemuksia palstoille. Toisiin firmoihin vaihtaneet ihmetteli tätä. No, eipä ihme koska surkeaa palautetta tulee jatkuvasti.
        Luulisi tuollaisen kieroilun olevan pitkän päälle hankalaa? Siis jos on mitään moraalia .


    • Anonyymi

      Kävin lukemas näitä kommentteja etukäteen, mut tässä surkees työtilantees päätin silti kokeilla Selektaa ja mulla ainaki menny kaikki hyvin. Palkka tullu ajallaan oikein ja yhteyshenkilö jeesannu, jos eteen on tullu joitain muita ongelmii. Tietty kaikki työpaikat ei välttis oo niin kivoi, mut itellä ei oo pahaa sanottavaa.

    • Anonyymi

      Ei, ei ja ei....P paikka

    • Anonyymi

      jäätävä paikka ja Lyyski kuulemma petollinen tyyppi joka lupailee kaikenlaisia mutta ei pidä mitään. kannattaa kysellä sellaisilta jotka ovat lähteneet yrityksestä pois.

    • Anonyymi

      Selekta-konsernin kahdeksan tytäryhtiötä hakee saneeraukseen. Että nyt kannattaa todellakin katsoa onko eläkemaksut maksetu ajallan

    • Anonyymi

      Selekta ja Promesta maksukyvyttömät. Saneeraus / Konkurssi tulossa.

      • Anonyymi

        Hieno homma, jos tulee julkiseksi tiedoksi voi vaikka vahingonilosta toivottaa sen helvettiin.


    • Anonyymi

      Selekta ja Promesta edessä Saneeraus / Konkurssi. Samasta kassasta toimii kaiketi TekijäRent ja Varsinais-Suomen Apuvoima… varmaan omistaja Lyyski on kelvannut varat jemmaan itä naapuriin ja lyllertää jonkin kiven alle piiloon. Ehkä Ranskaan jonne on keplotellut omaisuutta. Siellä läski voi istua Nizzan talossaan ja odottaa noutajaa.

    • Anonyymi

      Selekta yrityssanerauksesa.

    • Anonyymi

      Huomenna 22.11. Selekta asettuu konkurssiin puolen päivän aikaan. Nyt viimeistään kannattaa hakea muualle töihin. Konkurssipesästä saa palkkoja ja lomarahoja odotella.

    • Anonyymi

      Kassi kiinni ja karkuun Selekta ja Promesta konkurssiin.

      • Anonyymi

        läaki lyyskillä onkin ilmeisesti jo uus firma toisen nimellä🤣 sääli että jantteri kusetti monta pientä sisaryhtiötä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        läaki lyyskillä onkin ilmeisesti jo uus firma toisen nimellä🤣 sääli että jantteri kusetti monta pientä sisaryhtiötä mukaan.

        Selekta näyttää yhä hakevan sivuillaankin väkeä. Uusia ilmoituksia. Alareunassa on hakukoneoptimointi yhtiön mainostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selekta näyttää yhä hakevan sivuillaankin väkeä. Uusia ilmoituksia. Alareunassa on hakukoneoptimointi yhtiön mainostusta.

        Thttps://onlineleads.fi/

        Tuota mainostetaan sivun alareunassa


    • Anonyymi

      KONKKA JA HYVÄ NIIN. SAMA MUILLEKIN VUOKRAAJILLE.

    • Anonyymi

      Toivottavasti Selektan omistaja tappaa itsensä tämän konkurssin takia. Jälkeläisiä saati vaimoa tällä ei ole, koska on niin ruma paskiainen, siis aivan täyttä geneettistä jätettä oleva ali-ihminen. Kaikkien muidenkin vuokraorjafirmojen omistajien pitäisi tappaa itsensä.

    • Anonyymi

      Paska firma

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe