Voimalaohjelma

katsoja x

Äsken oli tv ykkösellä todella mielenkiintoinen ohjelma uskottomuudesta. Katsoitteko?? Siinä eräs tutkija sanoi sen minkä olen täällä itsekin jo todennut eli että se on todellakin faktaa että syyt pettämiseen ovat pääasiassa ihmisen hellyyden tarve ja seksuaalisuus!! Eli uskon todellakin tutkijoita ja asiantuntijoita enemmän kuin tämän palstan pikkurouvia, jotka ovat aina täällä väittämässä muuta!! Olisitte katsoneet ohjelmaa!! Siinä oli myös toimittaja/tutkija joka oli haastatellut petettyjä naisia. Tuli myös ilmi että ennenkuin ihminen aloittaa rinnakkais suhteen, on useimmiten se henkinen sekä fyysinen yhteys oman puolison kanssa kateissa! Tämäkin on päivänselvä asia johon täällä ärhäkästi väitetään vastaan! Ja monesti sillä joka pettää, on vuosien saatossa tullut ns.katkeruuspankki täyteen monistakin eri syistä johtuen, ja tämä ajaa pettäjän salasuhteeseen. Tosi mielenkiintoinen ohjelma!

44

3354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsoja2

hyvä ja mielenkiintoinen on muuten tuo kirjakin, kannattaa lukea.

• kirja?

minkä niminen se kirja on?
        ois mielenkiintosta lukasta se.

• katsoja2
        kirja? kirjoitti:

minkä niminen se kirja on?
        ois mielenkiintosta lukasta se.

mistä siinäkin puhuttiin Revitty sydän

• ....

Kysynkin että oikeuttaako se pettämään, jos ei ole suhteessaan onnellinen ja tyytyväinen?
      Eikö silloin pitäis ensin erota ennenkuin aloittaa uuden suhteen?

Ei tulis näitä pieniä sisällissotia varatun, ykkösen ja kakkosen kanssa jos asiat olis hoidettu niinkuin aikuisten kuuluiskin ne hoitaa.
      Tuntuu että toiset ovat selkärangattomia vätyksiä, jotka luikertelee sieltä mistä helpoiten pääsee.

Jos ja kun se katkeruuspankki on täynnä, niin miks ei voi sanoa et nyt riittää???
      Kaikki pääsis loppujen lopuks huomattavasti helpommalla.

Muuten, miksi se pankkinsa täyteen saanut (useimmiten) kuitenkin haluaa jäädä parisuhteeseensa?
      Kerroppas se...jos osaat?

• Elämä on (kulunut fraasi - ...

Eikö tämä elämä olisikin helppoa, kun kaikki tekisivät niinkuin kaiken järjen mukaan pitäisi?

Mutta kun itse painit syvällä jossakin ihmissuhdesotkun kiemuroissa, et osaa hahmottaa tilannetta tai sinulla ei vaan yksinkertaisesti ole voimavaroja "nostaa kissaa pöydälle". Ei kaikki ole täydellisiä robotteja - usko tai älä.

• katsoja2
        Elämä on (kulunut fraasi - ... kirjoitti:

Eikö tämä elämä olisikin helppoa, kun kaikki tekisivät niinkuin kaiken järjen mukaan pitäisi?

Mutta kun itse painit syvällä jossakin ihmissuhdesotkun kiemuroissa, et osaa hahmottaa tilannetta tai sinulla ei vaan yksinkertaisesti ole voimavaroja "nostaa kissaa pöydälle". Ei kaikki ole täydellisiä robotteja - usko tai älä.

vinkki; netissä löytyy foorumeita, jossa uskottomuudesta keskutellaan myös asialliseen sävyyn.

• tässä ketjussa
        katsoja2 kirjoitti:

vinkki; netissä löytyy foorumeita, jossa uskottomuudesta keskutellaan myös asialliseen sävyyn.

viittaa epäasialliseen keskusteluun?
        Musta tää tähänastinen keskustelu on sieltä fiksuimmasta päästä kun vertaa moniin muihin juttuihin.

• sanna*

tunteidensa pohjalta, ei järjen. Ja parisuhteet (kuten muutkin suhteet) solmitaan useinmiten tunteen pohjalta, ei järjen.

• mutta..

jospa puoliso onkin väkivaltainen ja ei USKALLA erota, lähteä liitosta? ja sitten saa sitä rakkautta ja hellyyttä muualta, onko se väärin?

• Marvin M
        mutta.. kirjoitti:

jospa puoliso onkin väkivaltainen ja ei USKALLA erota, lähteä liitosta? ja sitten saa sitä rakkautta ja hellyyttä muualta, onko se väärin?

Ei yksi vääryys korvaa tai korjaa toista vääryyttä. Sitä paitsi ihan oman turvallisuuden vuoksi väkivaltaisessa suhteessa elävien ei missään nimessä kannata aloittaa sivusuhdetta, koska suhteen mahdollisesti paljastuessa voi henki olla todella löyhässä. Sen sijaan heidän pitäisi ehdottomasti jo oman turvallisuuden vuoksi pyrkiä eroon kyseisestä suhteesta mahdollisimman nopeasti esimerkiksi turvakoti ja viranomaisverkon avulla. Aina edes turvakotien avulla lähtö ei ole helposti toteutettavissa, mutta silloinkin sivusuhde on se vaarallisin ja tyhmin vaihtoehto kaikista.

• Villi ja vapaa

Kuule, se, joka on joskus parisuhteessa ollut, tietää, että se ei niin helppo juttu ole.

Itse olen sen kokenut ja ollut se jättävä osapuoli ja vielä ilman kakkosia.

Se oli aika hurja hyppäys, vaikka meillä ei ollut edes lapsia.

Voin vain kuvitella, mitä se voi olla, jos on pitkä avioliitto takana ja muutama tenava siinä vielä. Koko elämä menee mullin mallin ja tulevaisuus on täysin hämärän peitossa. Rankkaa!

• ..idea vois olla pettäjien oma seuranhakupalsta. Sieltä voisivat samanhenkiset bongata itselleen elämänkumppaneita, eikä ketään loukattaisi, koska sinne mentäessä tietää, mitä saa. Sitä kautta voisivat kamuset yksissä tuumin aloittaa suhteita tietäen riskit jo etukäteen. Siellähän se pettäminen olis vähän niinku luvallista ja luonteenomaista.

Ja sille palstalle ei tarvitsisi itsensä luotettaviksi tunnistavien mennä ikinä koskaan ollenkaan. Voisivat rauhassa keskittyä löytämään luotettavaa kumppania ihan muualta.

Kaikkihan elämässään haluaa läheisyyttä ja hellyyttä, ei se nyt oo mikään uutinen. Mut jos jotkut haluaa sitä kaikkien kanssa jatkuvasti, niin olkoot he sitten onnellisia sillä viisiin. Ei siihen pitäis sotkee niitä, jotka haluaa olla onnellisia ihan vaan yhden ihmisen kanssa. Ugh.

• uuuu....

kuningas ajatuksen!!!!! Kukahan sen toteuttaisi

• Hyvä pointti sulla

Siellä sitten samanhenkiset vois todellakin etsiä kaltaistansa seuraa. Ei tarvitsis ajatella kuin itseään.

Ylläpito vois laittaa pystyyn uuden palstan.
        Voisko sen nimi olla Löyhämoraaliset? Itsekkäät?
        Minä..minä palsta?

• Hyvä pointti sulla kirjoitti:

Siellä sitten samanhenkiset vois todellakin etsiä kaltaistansa seuraa. Ei tarvitsis ajatella kuin itseään.

Ylläpito vois laittaa pystyyn uuden palstan.
        Voisko sen nimi olla Löyhämoraaliset? Itsekkäät?
        Minä..minä palsta?

..tuli kannatusta =)

Mut sen palstan nimi olis silloin jotain muuta kuin tollaista kielteistä, koska ne tyypithän olis vastuuntuntoisia, kun menevät sinne!

• olla vaikka
        sykkyrä kirjoitti:

..tuli kannatusta =)

Mut sen palstan nimi olis silloin jotain muuta kuin tollaista kielteistä, koska ne tyypithän olis vastuuntuntoisia, kun menevät sinne!

SALAISEKSI

• olla vaikka kirjoitti:

SALAISEKSI

Mitäs siihen sanois ylläpito, kun sellainen palsta taas saattaa kuihduttaa näitä muita palstoja, jotka suorastaan kukoistaa pettämisen ansiosta? Tais olla kuollut idea. Huokaus.

• Mikähän sen
        sykkyrä kirjoitti:

..tuli kannatusta =)

palstan nimi sitten vois olla?

En halua vakituista/ yhtä ja samaa?
        Vaihdellaan?
        Kerran täällä vaan eletään, joten kaikki nauttimaan toisistamme?

No joo, nää on heitetty hymy suupielessä.

• Mikähän sen kirjoitti:

Vaihdellaan?

All for one-One for all

• PenisrenksuRaipe
        Mikähän sen kirjoitti:

Vaihdellaan?

kun puhutte jatkuvasti ko miehestä täällä.

• mutta sellainen on jo

Sorry kamut, mutta sellainen on jo olemassa...

• Yksi Eroava

Tämän jakson uusinta on huomenna keskiviikkona klo 13:05, kannattaa katsoa. Pettämistä käsitellään kokonaisvaltaisesti ja aikuismaisesti kiihkoilematta suuntaan tai toiseen.

Lähetys löytyy myös netissa YLE Areenalta: http://ohjelmat.yle.fi/voimala/etusivu

• nyt nimerkillä karjoja

on imenyt vain omaa käsitystään tukevia lauseita ohjelmasta. Kokonaisuus oli muuta kuin mitä tämä putkiaivo tajusi. Katsokaa, jos töiltänne ehditte, uusinta.

• öljklököl

Siis todellakin käsitit niin, että nämä "pikkurouvat" (joskaan se ei ole kai sukupuolisidonnainen asia, mutta sanojasi lainatakseni) lakkaavat antamasta hellyyttä tai seksiä ja siksi kumppani lähtee etsimään rinnakkaissuhdetta.

Tilanne voi olla myös toisinpäin, pettävä kumppani ei itse sitä pysty tai halua antaa. Syitä on monia, tottakai suhde myös arkistuu ja toinen osapuoli voi olla väsynyt, kun toinen haluaa hellyyttä tai seksiä. Mutta suurin syy kaiketi surkea keskusteluyhteys näiden kumppaneiden välillä, kun suuta ei saada auki, ennenkuin on jo valmis rinnakkaissuhteeseen/pettämään.

Useimmitenhan se uusi suhde ei sen kummoisempi ole, mutta välillä niitä asioita pitää kokeilla kantapään kautta.

• meikkis

Oletko itse näitä kakkos naisia vai muutenko vaan kommentoit?

• pistä rahoiksi

Perusta konsultointifirma. Pidät luentoja yksipuolisesti siteeraten eri lähteitä. Saat kuuntelijaksi pettureita ja kakkosia, jotka nyökyttelevät. Sinulla on tarve koko ajan todeistella omaa syyttömyyttäsi, entiedä eikä kiinnostakaan oletko itse pettänyt ja etsit sille hyväksyntää. Vai onko niin , että olet mjonkun varatun kakkkonenja itseasiassa niinkuin oikein onkin häpeät sitä ja yrität todistelemalla tehdä asiasta hyväksyttyä. Ihme kun et julista, että pitää saada julkisesti yhdessä kulkea avioliiton aikana kakkosen kanssa ja vaimo, jos on maailmaa syvästi ymmärtävä, hyväksyy sen. Totuus nyt on vain, että jokaisessa pitkässä liitossa on omat vaikeat hetkensä, jolloin ollaan etäisempiä, eikä se ole pysyvä olotila ja loppulaukaus avioliitolle. Siitä voidaan lähentyä, rakastua uudelleen, jos nyt se koskaan on tarvinnut loppuakaan, jos jompi kumpi on kärvistellyt vieraissa. Silloin kun oman lutusen kanssa pysytään yhdessä, ei sillä kolmannella ole ollut niin suurta merkitystä. Tai on, jotakin on opittu. Eikä se ole välttämättä sen yksilön , kakkosen antama hyvä, vaan sen tilanteen ja elämänkokemuksen koknaisuudessaan. Huomaakin , miten tärkeitä jotkut asiat ovat.

• Yksi Eroava

Katso nyt itse se kyseinen ohjelma ensin, niin tiedät mistä puhutaan. Löytyy sekä netistä YLE:n sivuilta että uusintana keskiviikkona klo. 13:05.

• katsojax
        Yksi Eroava kirjoitti:

Katso nyt itse se kyseinen ohjelma ensin, niin tiedät mistä puhutaan. Löytyy sekä netistä YLE:n sivuilta että uusintana keskiviikkona klo. 13:05.

heh, arvasin miten kovapäistä porukkaa täällä on! Kyllä kai minä ja moni muukin uskoo mielummin ASIANTUNTIJOITA ja asiallista keskustelua uskottomuudesta ja tutkimuksia/haastatteluja, kuin tämän palstan pikkuvaimojen väittelyä! ja se on juuri sitä väittelyä ja väitettä ettei pettäminen johdu hellyyden puutteesta ja seksin vähyydestä. Katsokaa ohjelman uusinta ja lukekaa kirjoja aiheesta! ja ps.en ole pettäjä enkä petetty, aihe ja yleensäkin miehen ja naisen välinen suhde kiinnostaa ja kaikki siihen liittyvä!

• helevatan helevata!
        katsojax kirjoitti:

heh, arvasin miten kovapäistä porukkaa täällä on! Kyllä kai minä ja moni muukin uskoo mielummin ASIANTUNTIJOITA ja asiallista keskustelua uskottomuudesta ja tutkimuksia/haastatteluja, kuin tämän palstan pikkuvaimojen väittelyä! ja se on juuri sitä väittelyä ja väitettä ettei pettäminen johdu hellyyden puutteesta ja seksin vähyydestä. Katsokaa ohjelman uusinta ja lukekaa kirjoja aiheesta! ja ps.en ole pettäjä enkä petetty, aihe ja yleensäkin miehen ja naisen välinen suhde kiinnostaa ja kaikki siihen liittyvä!

Ei muuta ku ukko/akka lähtöö käläppimmään jos hellyys yms. on suhteesta kadonnut! Vittuako siinä tarttee ketään pettää jos ei oo haluja keskustella asiasta tai selvittää tilannetta yhdessä kumppanin kanssa!

• ja luettukin
        Yksi Eroava kirjoitti:

Mutta se ei sinun yksisilmäisyyttäsi ja yksinkertaisuuttasi muuksi muuta. Otat juuri asiasta sen puolen, jonka olet päähäsi takonut, etkä muuksi muuta.
        Innostut aina, kun löytyy uskottomuutta selittäviä hyviä näkökohtia. Eikö näin olekkin? Ne halveeraamasi pikkuvaimot tietävät ehkä enemmän kuin sinä ja ovat kaikinpuolin sivistyneempiä. En ole pikkuvaimo, vaan leski, jo toisen kerran. Joten se siitä.

• olla myös
        helevatan helevata! kirjoitti:

Ei muuta ku ukko/akka lähtöö käläppimmään jos hellyys yms. on suhteesta kadonnut! Vittuako siinä tarttee ketään pettää jos ei oo haluja keskustella asiasta tai selvittää tilannetta yhdessä kumppanin kanssa!

toisin päin. Halua on ollut ja olisi edelleen keskustella ongelmasta ja saada parannusta tilanteeseen, vaan toinen aina ilmoittaa ettei kiinnosta, eikä myöskään kiinnosta kuinka tarpeeni hoidan.
        Lasteni kasvun seuraamisesta ja siihen osallistumisesta läsnäolevana isänä en kuitenkaan ole valmis luopumaan, joten hoitelen hommat omalla tavallani.
        Arvatkaapa vaan lähdenkö lasteni myötä?

• Yksi Eroava
        ja luettukin kirjoitti:

Mutta se ei sinun yksisilmäisyyttäsi ja yksinkertaisuuttasi muuksi muuta. Otat juuri asiasta sen puolen, jonka olet päähäsi takonut, etkä muuksi muuta.
        Innostut aina, kun löytyy uskottomuutta selittäviä hyviä näkökohtia. Eikö näin olekkin? Ne halveeraamasi pikkuvaimot tietävät ehkä enemmän kuin sinä ja ovat kaikinpuolin sivistyneempiä. En ole pikkuvaimo, vaan leski, jo toisen kerran. Joten se siitä.

"Innostut aina, kun löytyy uskottomuutta selittäviä hyviä näkökohtia. Eikö näin olekkin? "

Kyllä näin on, mutta mitä sitten? Vai sotketko nyt termejä niin, että jos jonkun asian pystyy selittämään niin se tekee siitä asiasta hyväksyttävän?

Kun oikeassa elämässä on niin, että vaikka jonkun asian pystyy ymmärtämään (so. sille löytyy selitys) niin sitä ei silti tarvitse hyväksyä. En minkäkään hyväksy pettämistä, vaikka itse petin nykyistä exääni - tuossa ohjelmassa vain sanottiin ääneen monia sellaisia asioita, joita itse olen myös pohtinut.

• rakkauskäsitys

oli asia, joka pisti minut miettimään. Nimittäin, toinen tutkijavieraista viittasi siihen, että meidän nykyinen käsitys rakkaudesta on peräisin 1800-luvulta. Siis tämä nykyinen romanttinen rakkaus on varsin tuore keksintö. Sitä ei kukaan kuitenkaan osaa kyseenalaistaa nykypäivänä. Ennen avioliitot olivat useimmiten ns. järkiavioliittoja, jossa seksin osuus ei ollut niin ylikorostettu kuin nykyisin. Pari meni yhteen järkisyistä, rakkaus tuli myöhemmin, jos oli tullakseen. Eikä silloinkaan sellaisena romanttisena tunnemyrskynä kuin nykyisin. Itse olen taipuvainen ajattelemaan, ihminen rakastuu rakastumisen tunteeseen. Rakastuneena oleminen on niin huumaava tunne, että sitä kaipaa aina uudestaan. Ja siihen päästäkseen, ihminen on valmis tekemään lähes mitä vaan, ja keksimään lähes millaisia tekosyitä tahansa, jotta uudelleen rakastumisen voi perustella itselleen.

• hyvästä

asiallisesta kommentista, tämä herättää katsomaan sen ohjelman.

• voimalan

ja täytyy sanoa, että olet todellakin poiminut ohjelmasta vain niitä palasia, jotka tukevat omia käsityksiäsi.

Kehottaisin katsomaan ohjelman uudelleen, esimerkiksi jonkun kanssa, jolla ei ole asiasta voimakasta käsitystä, jotta huomaisit, miten subjektiivisesti tulkitset kuulemaasi.

Muuten, tuosta katkeruuspankistakin todettiin, että petttäjä on kerännyt sen KOKEMISTAAN vääryyksistä, jotka siis eivät välttämättä ole ollenkaan TAPAHTUNEITA.

• ja katsoin minäkin voimalan

Olipa hyvä....

Taustaa: Mieheni on lähes totaalisen haluton. Seksiä on T.O.D.E.L.L.A vähän. Olemme avoimesti puhuneet siitä, ettei ole häneltä pois, jos joskus vastaani tulee joku jonka kanssa kemiat pelaa.... Mutta.... Voimala kyllä puhutteli minua.

Olen ollut petetty pitkässä, nuoruus vuosina solmitussa liitossani, josta sittemmin erosin. Kaikki se tuska tulvahti taas ylle. Ja yksi juttu on taas varma. Vaikka tuo mies ei antaisi ikinä, niin en vierasta maista. Saan omalta ukolta sen minkä saan ja jos ylivoimaiseksi käy, niin sitten pakataan kimpsut ja kampsut eri osoitteisiin.

Kiitos aloittajalle.

• katsoja x
        ja katsoin minäkin voimalan kirjoitti:

Olipa hyvä....

Taustaa: Mieheni on lähes totaalisen haluton. Seksiä on T.O.D.E.L.L.A vähän. Olemme avoimesti puhuneet siitä, ettei ole häneltä pois, jos joskus vastaani tulee joku jonka kanssa kemiat pelaa.... Mutta.... Voimala kyllä puhutteli minua.

Olen ollut petetty pitkässä, nuoruus vuosina solmitussa liitossani, josta sittemmin erosin. Kaikki se tuska tulvahti taas ylle. Ja yksi juttu on taas varma. Vaikka tuo mies ei antaisi ikinä, niin en vierasta maista. Saan omalta ukolta sen minkä saan ja jos ylivoimaiseksi käy, niin sitten pakataan kimpsut ja kampsut eri osoitteisiin.

Kiitos aloittajalle.

Mutta tämähän on aivan sama asia toisinpäin! Jonkun mielestä innostun uskottomuudesta ja otin ko.ohjelmasta vain "mehevimmät" palat! Mutta eikös asia ole sama myös päinvastoin? Eli joku toinen katsoja ottaa taas vain itselleen sopivat näkökohdat ja ne asiat mitkä on omassa päässään ja ajatuksissaan mieltänyt omiksi? Näinhän se sitten menis tämän erään kirjoittajan teorian mukaan ja näin on hän myös itsekin tehnyt! Hyvä huomata että täällä on toisenlaisiakin kommentteja, ohjelma oli kyllä sellainen että varmasti ravistutti montaa petettyä sekä myös pettäjää, ja myös toisia naisia. Antoi todella paljon mietittävää ja oli mielenkiintoinen ja asiallinen!

• vilhelmiina

Otamme siis 15 henkilöä ja haastattelemme heitä, miksi teitä petettiin tai miksi petit? On komea otanta juu ja päätelmä, seksiä ei olla saatu. Meillä oli seksiä, mutta vieraisiin vaan piti mennä. Ja en ole minkään sortin pikkurouva, tiedoksi vaan.

• katsonut

Olen se petetty, mutta mielestäni ohjelmassa käsiteltiin pettämistä liian yksipuolisesti ja unohdettiin sellaiset pettäjät, jotka pettävät usein, eivätkä jätä sitä yhteen kertaan.

Uskon, että sellaiset pettäjät, jotka pettävät vain kerran, heidän tilanne on ehkä juuri sellainen, että ovat jonkin puutteessa liitossaan tai tekevät sen hetken huumassa.

Jatkuva pettäminen toisen taholta on aivan muuta. Sitä tapahtuu, vaikka kaikki olisi liitossa hyvin ja toimisi hyvin. Näin on!

• Yksi Eroava

Olet oikeassa, että ohjelmassa käsiteltiin yksipuolisesti vain tietynsorttista pettämistä ja aika nämä tämmöiset patologiset tapapettäjät jätettiin käsittelemättä.

Jatkuva pettäminen kertoo kyllä mielestäni siitä, että pettäjä on kykenemätön -syystä tai toisesta- sitoutumaan parisuhteeseen. Se ei vaan onnistu, oli se virallinen, oma parisuhde sitten mitenkä hyvä ja hieno tahansa.

Siinä ohjelmassa käsiteltiin toisensorttista pettämistä, mielestäni se kyllä tehtiin selväksi ohjelmassa. Pettäminen on pettämistä, mutta syyt pettämiseen ovat ihan erilaiset, niinpä niitä pitää pohtia toisistaan erillisinä asioina.

Enkä minä tosiaankaan tiedä, mitä tuommoisen patologisen tapapettäjän kanssa voisi tehdä, niitä kun löytyy sekä miehistä että naisista. Ehkä seurusteluaikana varmistautua siitä, että kysymyksessä ei ole tämmöinen tapaus - ja jos on niin jo siinä vaiheessa pistää pelin kylmästi poikki.

• vain tietynlaisesta
        Yksi Eroava kirjoitti:

Olet oikeassa, että ohjelmassa käsiteltiin yksipuolisesti vain tietynsorttista pettämistä ja aika nämä tämmöiset patologiset tapapettäjät jätettiin käsittelemättä.

Jatkuva pettäminen kertoo kyllä mielestäni siitä, että pettäjä on kykenemätön -syystä tai toisesta- sitoutumaan parisuhteeseen. Se ei vaan onnistu, oli se virallinen, oma parisuhde sitten mitenkä hyvä ja hieno tahansa.

Siinä ohjelmassa käsiteltiin toisensorttista pettämistä, mielestäni se kyllä tehtiin selväksi ohjelmassa. Pettäminen on pettämistä, mutta syyt pettämiseen ovat ihan erilaiset, niinpä niitä pitää pohtia toisistaan erillisinä asioina.

Enkä minä tosiaankaan tiedä, mitä tuommoisen patologisen tapapettäjän kanssa voisi tehdä, niitä kun löytyy sekä miehistä että naisista. Ehkä seurusteluaikana varmistautua siitä, että kysymyksessä ei ole tämmöinen tapaus - ja jos on niin jo siinä vaiheessa pistää pelin kylmästi poikki.

pettämisestä, uskon ohjelman peilanneen aika hyvin tätä päivää.
        Ihmisten suhteet ovat usein aika solmussa, hellyys ja huomionosoitukset ovat jääneet taka-alalle kiireen ja työ- sekä ympäristönpaineiden vuoksi.

Unohdetaan parisuhteeseen kuuluvan ehdottomasti muutakin kuin talo, tavarat ja lapset.
        Paineiden alla tulee sanottua ja tehtyä asioita, joita ei itse edes pidä pahoina, mutta toiselle osapuolelle ne voivat jäädä kaihertamaan, eikä hän pysty antamaan niitä anteeksi, koska kuormaa kertyy päälle aina vaan lisää.

Kurkkusuorana toitotetaan kuinka meillä menee hyvin, seksi on mahtavaa ja on yhteistä mammonaa. Siinä toitottaessa ei kuitenkaan muisteta kyseessä olevan vain oman mielipiteen, sen toisen osapuolen mielipide voi olla ihan joku muu, ei vaan viitsi sitä enää sanoa, välttääkseen turhaa riitaa.

Uskon ja väitän, että pinnan alla kytee odottamassa paljon eroja, varsinkin kun isät alkavat saada enemmän huoltajuuksia, eikä ole enää itsestään selvää äidille lasten lähivanhemmuus.

Epävarmuus siitä saako lapset vai ei eron jälkeen voi myös tulevaisuudessa parantaa naisten käytöstä avioliitossa, välttääkseen eron, sehän olisi miehille hieno juttu.

• juuri noin
        vain tietynlaisesta kirjoitti:

pettämisestä, uskon ohjelman peilanneen aika hyvin tätä päivää.
        Ihmisten suhteet ovat usein aika solmussa, hellyys ja huomionosoitukset ovat jääneet taka-alalle kiireen ja työ- sekä ympäristönpaineiden vuoksi.

Unohdetaan parisuhteeseen kuuluvan ehdottomasti muutakin kuin talo, tavarat ja lapset.
        Paineiden alla tulee sanottua ja tehtyä asioita, joita ei itse edes pidä pahoina, mutta toiselle osapuolelle ne voivat jäädä kaihertamaan, eikä hän pysty antamaan niitä anteeksi, koska kuormaa kertyy päälle aina vaan lisää.

Kurkkusuorana toitotetaan kuinka meillä menee hyvin, seksi on mahtavaa ja on yhteistä mammonaa. Siinä toitottaessa ei kuitenkaan muisteta kyseessä olevan vain oman mielipiteen, sen toisen osapuolen mielipide voi olla ihan joku muu, ei vaan viitsi sitä enää sanoa, välttääkseen turhaa riitaa.

Uskon ja väitän, että pinnan alla kytee odottamassa paljon eroja, varsinkin kun isät alkavat saada enemmän huoltajuuksia, eikä ole enää itsestään selvää äidille lasten lähivanhemmuus.

Epävarmuus siitä saako lapset vai ei eron jälkeen voi myös tulevaisuudessa parantaa naisten käytöstä avioliitossa, välttääkseen eron, sehän olisi miehille hieno juttu.

Hyvä kommentti ed.kirjoittaja. Juuri näin itsekin ajattelin ohjelman nähtyäni. En ymmärrä mitä täällä puhutaan jotenkin erilaisena ilmiönä ns.tapapettäjistä! Ei sellaisia ole olemassakaan! Lähtökohdat pettämiseen, oli niitä sitten yksi tai useampi, ovat aina loppupelissä samat! Syyt joita ed.kirjoittaja jo kommentoi.

• ole aina samat
        juuri noin kirjoitti:

Hyvä kommentti ed.kirjoittaja. Juuri näin itsekin ajattelin ohjelman nähtyäni. En ymmärrä mitä täällä puhutaan jotenkin erilaisena ilmiönä ns.tapapettäjistä! Ei sellaisia ole olemassakaan! Lähtökohdat pettämiseen, oli niitä sitten yksi tai useampi, ovat aina loppupelissä samat! Syyt joita ed.kirjoittaja jo kommentoi.

Toinen voi pettää, vaikka kaikki olisi kunnossakin kotona. Luonteella on suuri merkitys. Toisille ei auta puheet, keskustelut, eikä pyynnöt saatikka toisen ihmisen antama hellyys ym - he vain pettävät kaikesta huolimatta.

• ensimmäisen
        ole aina samat kirjoitti:

Toinen voi pettää, vaikka kaikki olisi kunnossakin kotona. Luonteella on suuri merkitys. Toisille ei auta puheet, keskustelut, eikä pyynnöt saatikka toisen ihmisen antama hellyys ym - he vain pettävät kaikesta huolimatta.

pettämisen antaa luvat uusille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1123
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe