Thaimaa vs. Filippiinit

vaimo?

Heittäkääpä plussat ja miinukset, kummasta maasta kannattaisi ottaa itselle vaimo?

nm. rehellisesti peräkammarin poika tiedustelee.

49

7993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Munmielestäni

      Eli filupit. He ovat uskollisia, pysyvät hellan ääressä, tekeevät hyvää ruokaa. Peseevät miehensä. Tosin siellä käyttäävät sanaa "moneyface" ja heitä on varottava. Pitää osata erottaa jyvä akanasta. Muistat toistaa vaan "Ma hal" riittävän usein, niin ei karkaa.

      • hehhehhehehhehhehe

        hehhehehhe


    • puhon mahal

      Ensinmäiseksi toivoisin sinun kuitenkin lopettavan tummoisen ajattelun, kuin vaimon hankinta. Kuullostaa alentavalta.

      Uskollisia naisia (jos kohtelet hyvin)
      Avioliitto on pyhä
      Perhekeskeisyys
      Tuetaan miestä
      Englanninkielentaitoisia ja monasti koulutusta löytyy
      Arvot lähempänä länsimaista kulttuuria
      Sosiaalisia
      Eivät läträä viinan kanssa
      Varsin romanttisia


      Mahdollisuus löytää kunnon naisia, mutta kuten edellä ole varovainen sillä monta bad girls löytyy kans. Jos haluat löytää kultakimpaleen, etsi pienemmistä kaupungeista, vältä Manila, cebu jne mestoja, pienten kaupunkien koulutetuista ja työssäkäyvistä naisista löytää takuu varmasti unelmakumppaninsa.

      Sitten MIINUKSET:

      MUSTASUKKAISIA
      MUSTASUKKAISIA
      MUSTASUKKAISIA

      heh;)

      ja myöskin olisi hyvä katsoa peiliin, että oletko kunnon mies?

      • mutta tuo "vaimonhankinta" kuulostaa tosiaan alentavalta.

        Lisäisin edelliseen viestiin vielä,että filippiiniläisnaiset ovat suorastaan luontaisia lahjakkuuksia lasten kanssa.

        Mutta siihen rahanlähettämiseen voi olla syytä varautua, mutta onko se sitten niin kamalaa jos vaimoaan rakastaa? Voithan ottaa asian vaikka niin, että parempaa ja suoremmin perille menevää kehitysapua et voisi antaa.


      • ¨'¨¨¨¨¨¨
        moi-je kirjoitti:

        mutta tuo "vaimonhankinta" kuulostaa tosiaan alentavalta.

        Lisäisin edelliseen viestiin vielä,että filippiiniläisnaiset ovat suorastaan luontaisia lahjakkuuksia lasten kanssa.

        Mutta siihen rahanlähettämiseen voi olla syytä varautua, mutta onko se sitten niin kamalaa jos vaimoaan rakastaa? Voithan ottaa asian vaikka niin, että parempaa ja suoremmin perille menevää kehitysapua et voisi antaa.

        Kiitoksia asiallisesta vastauksestasi, ne ovat harvassa täällä.


      • Anonyymi

        MUSTASUKKAISIA indeed, kokoajan vaimo narisee että et ole yhtä hyvä kuin serkun vaimon poika joka antaa lahjaksi mersun vaimolle ja jatkuvasti tuo isoja kukkakimppuja kalliimmista kukkaliikkeistä ja harrastaa golffausta ja tarkka-ammuntaa ja ties mitä, ja rahaa on millä pelata, sitten kärsit lopun elämääsi paskasta avioliitosta jossa myös paska seksi sen ensimmäisen lapsen jälkeen. Vaimo ei laihdu ei sitten millään ja kitinä senkun jatkaa kasvamistaan. Mihinkään ei olla tyytyväisiä vaikka kuinka yrittää tulla vastaan, se on aina minä minä minä joka on oikeassa (siis vaimo) ja hän hän hän ei ymmärrä ja on täysi kusipää.

        Jatkuvaa mykkäkoulua ja seksittömyyttä, siis sen paskan seksin lisäksi, eli suosittelen lämpimästi että pidät aasialaiset naisen sellaisina joina ne kuuluisi pitää, lyhyinä irtosuhteina.


      • Anonyymi

        Eikö tuo kuulostanut ihan normaalilta suomalaiselta aviovaimolta?
        Tällaiseksi on hyvin monen suomalaisen avioliittokin muuttunut.

        Kuuluisimpia on ehkä Suomen tunnetuin ja pitkäaisin presidentti, jonka muija lopetti totaalisesti pillun antamisen sen jälkeen kun kaksospojat syntyivät.
        Ei ihme, että pressa sai kovan pukin maineen, kun hänellä oli aina joku suhde vieraisiin naisiin, joista useat olivat julkkiksia.


    • molemmista

      Valitsisitpa sitten thaimaalaisen tai filippiiniläisen naisen, niin saat joka kuukausi lähettää rahaa perheelle Filippiineille/ Thaimaaseen ja TÄMÄ ON SITTEN FAKTA!

      • Jack Black

        jos sattuu käymään niin hyvä tuuri että löytää kumppanin keskiluokan perheestä.

        Köyhempien perheiden osalta kylläkin kukkaro käy.Naimisiin mennessä voit varautua n.50 000 bahtin "käsirahaan".


      • Filpun ukko

        Tuo on ongelma lähinnä silloin jos ei ole rahaa...

        Esim. filpuissa keskipalkka lienee jossain 100€ tienoilla kuussa niillä onnellisilla joilla on työtä.

        Meikäläisittäin pieni raha on iso raha Filippiineillä. Mielelläni minä lähisuvun sairaalalaskut tms. maksan ja kun olen sukulaisissa, niin homma maksetaan kyllä takaisian minulle päin ystävällisyytenä, kunnioituksena, ruokana yms...

        Jos sinulla ei ole rahaa tai olet kitupiikki pihtari niin tuo on ongelma. Minulle se ei ole koskaan ollut ongelma. Se antaa kuka voi, se ei voi antaa kellä ei ole.


      • puhon mahal
        Filpun ukko kirjoitti:

        Tuo on ongelma lähinnä silloin jos ei ole rahaa...

        Esim. filpuissa keskipalkka lienee jossain 100€ tienoilla kuussa niillä onnellisilla joilla on työtä.

        Meikäläisittäin pieni raha on iso raha Filippiineillä. Mielelläni minä lähisuvun sairaalalaskut tms. maksan ja kun olen sukulaisissa, niin homma maksetaan kyllä takaisian minulle päin ystävällisyytenä, kunnioituksena, ruokana yms...

        Jos sinulla ei ole rahaa tai olet kitupiikki pihtari niin tuo on ongelma. Minulle se ei ole koskaan ollut ongelma. Se antaa kuka voi, se ei voi antaa kellä ei ole.

        Itse olen keskustellut tulevan vaimoni kanssa, ja jo seurustelun alkuun aikoinaan ilmoitti, että sitten, kun hänellä joskus on töitä Suomessa, niin häne auttaa vanhempiaan välillä. Ilmoitti vielä ettei asia ole minun päänsärkyni.

        Ja siis kyse on jostain 100 tai kahdesta silloin tällöin, joten ei päätä huimaavista summista ole kyse, ja jokainen tekee palkallansa kuten tahtoo.

        Itse olin kyllä varautunut, että asia olisi vähän niin kuin minun harteillani, mut käyhän se näinkin. Tosin Vaimon suku on pieni Filippiiniläiseksi ja pari sisarrusta ovat tahoillaan ja naimisissa maailmalla sekä työelämässä.

        Vanhemilla taas talous kunnossa, joten sinänsä asiat ovat kunnossa.

        Mut, jos avioliittoon menee Filippiiniläisen kanssa, niin pitää olla valmis hyväksymään tämä rahan lähettäminen ja auttaminen. Se on osa heidän kulttuuriaan.


      • Filpun ukko
        puhon mahal kirjoitti:

        Itse olen keskustellut tulevan vaimoni kanssa, ja jo seurustelun alkuun aikoinaan ilmoitti, että sitten, kun hänellä joskus on töitä Suomessa, niin häne auttaa vanhempiaan välillä. Ilmoitti vielä ettei asia ole minun päänsärkyni.

        Ja siis kyse on jostain 100 tai kahdesta silloin tällöin, joten ei päätä huimaavista summista ole kyse, ja jokainen tekee palkallansa kuten tahtoo.

        Itse olin kyllä varautunut, että asia olisi vähän niin kuin minun harteillani, mut käyhän se näinkin. Tosin Vaimon suku on pieni Filippiiniläiseksi ja pari sisarrusta ovat tahoillaan ja naimisissa maailmalla sekä työelämässä.

        Vanhemilla taas talous kunnossa, joten sinänsä asiat ovat kunnossa.

        Mut, jos avioliittoon menee Filippiiniläisen kanssa, niin pitää olla valmis hyväksymään tämä rahan lähettäminen ja auttaminen. Se on osa heidän kulttuuriaan.

        Ei monikulttuuriseen liittoon voi lähteä niin, että elää vain oman maansa kulttuurin ja tapojen ehdoilla, vaan kyseessä on aina kompromissi.

        Jotain voittaa ja jotain häviää. Jotkut asiat tehdään meidän tavalla, jotkut heidän ja parhaassa tapauksessa yhdessä päätetään miten missäkin asiassa toimitaan.

        Filippiinit on köyhä maa ja siellä on huono sosiaaliturva. On selvää, että kaikki eivät pärjää ilman apua. Suku auttaa yhdessä kun tilanne tulee päälle ja se antaa eniten, jolla on eniten annettavaa. Sama kuin progressiivinen verotus...

        Sikäläisittäin olen tosi rikas ja ainakin minä saan hyvän mielen kun voin pienillä rahoillani auttaa ja tehdä hyvää. Autuaampi antaa kuin ottaa.

        Kumpi systeemi on parempi? Se, missä suku auttaa, välittää ja uhrautuu vai tämä meidän systeemi, missä ei välitetä sen paremmin vanhemmista kuin lapsistakaan?

        Tiedän, että jos joudun kuseen Filpuissa, niin suku auttaa samalla tavalla minuakin. Se tuntuu hyvältä.


      • puhon mahal
        Filpun ukko kirjoitti:

        Ei monikulttuuriseen liittoon voi lähteä niin, että elää vain oman maansa kulttuurin ja tapojen ehdoilla, vaan kyseessä on aina kompromissi.

        Jotain voittaa ja jotain häviää. Jotkut asiat tehdään meidän tavalla, jotkut heidän ja parhaassa tapauksessa yhdessä päätetään miten missäkin asiassa toimitaan.

        Filippiinit on köyhä maa ja siellä on huono sosiaaliturva. On selvää, että kaikki eivät pärjää ilman apua. Suku auttaa yhdessä kun tilanne tulee päälle ja se antaa eniten, jolla on eniten annettavaa. Sama kuin progressiivinen verotus...

        Sikäläisittäin olen tosi rikas ja ainakin minä saan hyvän mielen kun voin pienillä rahoillani auttaa ja tehdä hyvää. Autuaampi antaa kuin ottaa.

        Kumpi systeemi on parempi? Se, missä suku auttaa, välittää ja uhrautuu vai tämä meidän systeemi, missä ei välitetä sen paremmin vanhemmista kuin lapsistakaan?

        Tiedän, että jos joudun kuseen Filpuissa, niin suku auttaa samalla tavalla minuakin. Se tuntuu hyvältä.

        ""Ei monikulttuuriseen liittoon voi lähteä niin, että elää vain oman maansa kulttuurin ja tapojen ehdoilla, vaan kyseessä on aina kompromissi""

        Tuntuu vain ettei moni mies oiken tiedä mihin ryhtyvät, kun laittavat hynttyyt yhteen.

        Mut jos osaa kunnioittaa toisen kulttuuria ja se on molemmin puolista, niin ei pitäisi isoja ongelmia tulla.


      • Ile

        Ei välttämättä, mutta erittäin suurella todennäköisyydellä kyllä.


      • pakko maksaa
        Jack Black kirjoitti:

        jos sattuu käymään niin hyvä tuuri että löytää kumppanin keskiluokan perheestä.

        Köyhempien perheiden osalta kylläkin kukkaro käy.Naimisiin mennessä voit varautua n.50 000 bahtin "käsirahaan".

        riippuu perheestä.


      • Anonyymi
        Jack Black kirjoitti:

        jos sattuu käymään niin hyvä tuuri että löytää kumppanin keskiluokan perheestä.

        Köyhempien perheiden osalta kylläkin kukkaro käy.Naimisiin mennessä voit varautua n.50 000 bahtin "käsirahaan".

        Keskituloinen perhe ei juuri auta koska vaimo joka tapauksessa lähettää 400 euroa kuussa rahaa vanhempien tukeen ja se oon kaikki poissa yhteiseltä tililtä joka voisi kuulua sinulle tai lapsellesi.

        Kyllä olen katumapäälle tullut kun menin aasialaisen naisen kanssa naimisiin ja lapsen tein, minkä virheen teinkään...

        Asia tietenkin voi täysin riippua naisesta mutta moinen osoittautuikin melkoiseksi kusipääksi kun sai minut ns talutushihnaan avioliiton ja lapsen jälkeen, nyt hän voi ilman sen kummempaa syytä ottaa 140 euroa yhteistitiltä itselleen koska hän ei ollut ostamaani samanhintaiseen matkarattaaseen, näin siis meillä, ei jumalauta...


    • Filpun ukko

      Minulla on omakohtaista kokemusta vain filippiiniläisistä. Parilla kaverilla on ollut suhteita thaikkuihin, joten heistä minulla on vain toisen käden tietoa.

      Filput
      - Puhuvat englantia paremmin kuin sinä
      - Kansainvälisiä
      - Tasa-arvoisia
      - Kristittyjä
      - Perhe keskeisiä
      - Rakastavia ja uskollisia
      - Sosiaalisia, avoimia ja iloisia
      - Naisellisia, eivät yleensä juo tai polta
      - Toisista pidetään huolta, vanhuksia kunnioitetaan

      Filput -
      - Mustasukkaisia
      - Suuttuessaan väkivaltaisia
      - Kovia juoruamaan ja puhumaan pahaa selän takana (muista filpuista)
      - Läpeensä korruptoitunut maa
      - Sukua saa usein tukea rahallisesti koska ei sosiaaliturvaa yms.
      - Häveliäitä alastomuuden ja seksin suhteen (alussa) Plussa vai miinus??

      Omien kokemuksieni mukaan filippiiniäistä parempaa äitiä ja vaimoa tuskin voi olla ja mukavaa sukua auttaa ihan mielellään.

    • Thain mies

      Thaimaa ihan siitä syystä, että siellä korruptio on Suomen viranomaisten silmissä sen verran pientä, että oleskelulupa irtoaa nopeammin. Vielä 2004 kaikki paitsi yksi thaimaalainen hakemus hylättiin Ulkomaalaisvirastossa (Lähde: YLEn dokumentti aiheesta). Turkkilaisten hakemuksista 60% meni hylkyyn...

      Ja Thaimaahan on nopeampi ja edullisempi matkustaa sukuloimaan.

      Mun mielestä on parempi, että eukko laittaa 50 €/kk sukulaisille kuin että ottaisi suomitytöistä mallia ja laittaisi 200 €/kk baariin, taksiin ja bilettämiseen!

      • sinulta mies

        Lisää tällaisia.


    • Filippiineiltä

      Mulla on sulle pomminvarma ehdotus - matkusta Filippiineille ja hanki sieltä itsellesi sairaanhoitaja vaimoksi - siinä sinulle suht. koulutettu vaimo, joka tienaa täällä varmaan jotain 2 000 €/kk - perheet talouskin turvattu eikä sun tarvitse täysin elättää - toisin kuin jotain thaikkua!

      • vaimoksi

        Sen luokan suttura valitsee kyllä jo ihan itse
        erittäin laajasta valikoimastaan.Eiköhän tuolloin
        suuntaa näytä miehen nuoruus, ulkonäkö ja kukkaron
        sisältö.


      • Katselukulma
        vaimoksi kirjoitti:

        Sen luokan suttura valitsee kyllä jo ihan itse
        erittäin laajasta valikoimastaan.Eiköhän tuolloin
        suuntaa näytä miehen nuoruus, ulkonäkö ja kukkaron
        sisältö.

        Filippiiniläisen koulutetunkin sutturan näkökulmasta suomalainen mies on oikein houkutteleva vaihtoehto:

        1) Moninkertaisesti varakkaampi kuin filippiino
        2) Ansiotaso moninkertainen filippiinoon nähden
        3) Eksoottinen ulkonäkö (kuin Hollywoodissa :-D)
        4) Mahdollisuus päästä länsimaihin asumaan ja tienaamaan ehkä 20x suurempaa palkkaa kuin Filippiineillä
        5) Mahdollisuus nähdä maailmaa

        Nuoruus tai vanhuus ei ole Filippiineillä niin iso ongelma kuin täällä. Mies saa olla mielellään naista vanhempi ja 10-20 vuoden ikäero on OK.

        Suomi-miehellä on siis mistä valita Filippiineillä, toinen toistaan kauniimmista ja koulutetuistakin naisista. Miksi siis tyytyä vähempään, eli naapurin Pirkkoon??


      • puhut !!!
        Katselukulma kirjoitti:

        Filippiiniläisen koulutetunkin sutturan näkökulmasta suomalainen mies on oikein houkutteleva vaihtoehto:

        1) Moninkertaisesti varakkaampi kuin filippiino
        2) Ansiotaso moninkertainen filippiinoon nähden
        3) Eksoottinen ulkonäkö (kuin Hollywoodissa :-D)
        4) Mahdollisuus päästä länsimaihin asumaan ja tienaamaan ehkä 20x suurempaa palkkaa kuin Filippiineillä
        5) Mahdollisuus nähdä maailmaa

        Nuoruus tai vanhuus ei ole Filippiineillä niin iso ongelma kuin täällä. Mies saa olla mielellään naista vanhempi ja 10-20 vuoden ikäero on OK.

        Suomi-miehellä on siis mistä valita Filippiineillä, toinen toistaan kauniimmista ja koulutetuistakin naisista. Miksi siis tyytyä vähempään, eli naapurin Pirkkoon??

        Itse olin pari vuotta sitten Filippiineillä lomailemassa (Manila ja Cebu) ja oli tuolloin 34-vuotias -

        Käsittämätöntä, kun äidit, isät ja tyttäret tulevat tyrkyttämään ja solmimaan naimakauppoja ihan kirjaimellisesti. Näitä tapahtumia oli päivittäin ja aina enemmän kuin yksi.

        Kaikkein huvittavimpana esimerkkinä jäi mieleen, kun paikallisen optikkoliikkeen myyjä (ostin aurinkolasit) halusi treffeille ja kyseli heti "are you married, do you find me attractive?" - siinä oli suomipojan itsetunto KATOSSA :)))


      • Katselukulma
        puhut !!! kirjoitti:

        Itse olin pari vuotta sitten Filippiineillä lomailemassa (Manila ja Cebu) ja oli tuolloin 34-vuotias -

        Käsittämätöntä, kun äidit, isät ja tyttäret tulevat tyrkyttämään ja solmimaan naimakauppoja ihan kirjaimellisesti. Näitä tapahtumia oli päivittäin ja aina enemmän kuin yksi.

        Kaikkein huvittavimpana esimerkkinä jäi mieleen, kun paikallisen optikkoliikkeen myyjä (ostin aurinkolasit) halusi treffeille ja kyseli heti "are you married, do you find me attractive?" - siinä oli suomipojan itsetunto KATOSSA :)))

        Niin, samat ovat minunkin havaintoni. Nyt kun olen naimisissa ja "rengastettu", niin tarjonta ei ole yhtä kovaa kuin ennen, mutta hymyjä, veikeitä katseita, silmän iskuja, flirttiä yms. riittää ja kyllä vähintään kerran viikossa joku yrittää vampata minut jos yksin liikun.

        Kun havaitaan, että olen naimisissa, niin naiset (äidit ja tyttäret) kyselevät heti onko minulla yhtä komeaa vapaata veljeä tai ystävää??

        En kiistä, etteikö tuo minunkin itsetuntoa nostaisi. Filippiiniläisiä hyvin tuntevina, he ovat yleensä täysin avoimia ja vilpittömiä noissa naimakauppa pyrkimyksissään. Tytölle/itselle halutaan kunnollinen mies ja hyvä elämä.

        Mutta niinhän se täälläkin menee, eikö vain? On hyvä asia jos tytär saadaan naitettua rikkaaseen sukuun, eikä ne (eläkeläis) NHL-kiekkoilijat ole niin haluttuja pelkästään komeutensa perusteella.


      • puhon mahal
        Katselukulma kirjoitti:

        Niin, samat ovat minunkin havaintoni. Nyt kun olen naimisissa ja "rengastettu", niin tarjonta ei ole yhtä kovaa kuin ennen, mutta hymyjä, veikeitä katseita, silmän iskuja, flirttiä yms. riittää ja kyllä vähintään kerran viikossa joku yrittää vampata minut jos yksin liikun.

        Kun havaitaan, että olen naimisissa, niin naiset (äidit ja tyttäret) kyselevät heti onko minulla yhtä komeaa vapaata veljeä tai ystävää??

        En kiistä, etteikö tuo minunkin itsetuntoa nostaisi. Filippiiniläisiä hyvin tuntevina, he ovat yleensä täysin avoimia ja vilpittömiä noissa naimakauppa pyrkimyksissään. Tytölle/itselle halutaan kunnollinen mies ja hyvä elämä.

        Mutta niinhän se täälläkin menee, eikö vain? On hyvä asia jos tytär saadaan naitettua rikkaaseen sukuun, eikä ne (eläkeläis) NHL-kiekkoilijat ole niin haluttuja pelkästään komeutensa perusteella.

        vieköön, olen kanssa ihmetellyt tätä asian kaksinaismoraalia Suomessa.

        Hyvinkin suuret ikäerot hyväksytään täällä, jos mies on menestynyt ja rikas. Julkisuuden henkilön nuorikkoa hastatellaan naistenlehdissä kilpaa.

        Ja hyvin tuo näyttää tavalliselle kaduntallaajallekkin kelpaavan, jos mies on rikas ja koulutettu.

        Yksi vain särähti korvaan tuossa jutussasi? Kaupat? Tiedän, että tuommoistakin on olemassa ja varmaan juuri iäkkäämille herroille tuommoisia ehdotellaan. Flirttiä ja katseita toki saa koko ajan osakseen Filippiineillä, komeaksi kehuvat niin naiset, kuin miehetkin. Varsinkin tyttöni aina muistaa kertoa, jos joku hänen miestyökavereistaan tai sukulaisistaan kehuu minua komeaksi heh..

        Tosiasiassa tässä nyt niin komiaa olla, satun vain olemaan vielä nuori mies, kroppa kunnossa, siniset silmät ja erittäin vaalea.

        Tuosta rahasta, niin kyllä se monella Filipina naisellakin on mielessä varmasti. Itselläni kävi hyvä tuuri, että tapasin aikoinaan koulutetun ja työssäkäyvän ihmisen. Varsin perinteisen filippiiniläisen, jolle esim. rahan pyytäminen on häpeä. Koskaan hän ei ole pyytänyt rahaa minulta.

        Mut moni kaveri tulee ajamaan miinaan siellä, jos vain etsii sitä kylän kauneinta ja itseään huomattavasti nuorempaa vaimoehdokasta, silloin saa itsellensä herkästi sen gold diggerin ja sukulaisikseen kasan paradise peoples ( Filippiiniläisten oma kutsuma tapa eräistä heidän kansalaisistaan).


      • Jack Black
        vaimoksi kirjoitti:

        Sen luokan suttura valitsee kyllä jo ihan itse
        erittäin laajasta valikoimastaan.Eiköhän tuolloin
        suuntaa näytä miehen nuoruus, ulkonäkö ja kukkaron
        sisältö.

        Entä ne suominaiset jotka "hankkivat" rantapojan tai pizzanpaistajan etelän lämmöstä siipakseen?


      • törkeää kielenkäyttöä.
        vaimoksi kirjoitti:

        Sen luokan suttura valitsee kyllä jo ihan itse
        erittäin laajasta valikoimastaan.Eiköhän tuolloin
        suuntaa näytä miehen nuoruus, ulkonäkö ja kukkaron
        sisältö.

        häpeäisit.


      • kutsuvat aidoksi
        Jack Black kirjoitti:

        Entä ne suominaiset jotka "hankkivat" rantapojan tai pizzanpaistajan etelän lämmöstä siipakseen?

        rakkaudeksi. Huomaa paradoksi;)


    • Ile

      Ottaa vaimo?
      Meinaat mennä maahan ja hakea vaimon, kuin maitoa kaupasta?
      Tutustu nyt hyvä mies maiden kulttureihin, mene käymään maassa, tutustu siihen naiseen ensin.

      Thaikuista en osaa sanoa mitään, kun en ole koskaan seurustellut Thaimaalaisen naisen kanssa. Parempi puoliskoni on kyllä Filippiineiltä, ja on maailman ihanin nainen. En ole koskaan etsinyt filipinaa, satuimme vain yllättävästi tutustumaan toisiimme ja siitä kaikki alkoi.

      Peräkammarin pojalle vähän iltaluettavaa tästä linkistä: http://www.western-asian.com/

      Ihan vain neuvoksi sinun parasta ajattellen, sekä sen potentiaalisen vaimoehdokkaan etuja ajatellen.

      • rasisti nainen

        avoimuutta peliin, eikä stereotypioita.


      • Anonyymi

        juu näin meinasin tehdä, harmittaako suomalaista siideriräystäs valasta kauhiasti


    • pienempi paha

      kuin se että se vedettäisiin siiderinä alas pömppömahaan.

      • Näinkin on käynyt

        Jäisikin se siihen pariinsataan kuussa mutta kun suomalaisesta melkein tietää, että viiden vuoden päästä se eroaa ja vie puolet, ja enemmänkin jos vain pystyy. Ja lapsethan se vie tottakai. En ikinä ota suomalaista naista enkä suosittele sitä kenellekään miehelle, sitä romahdusta ei nimittäin oteta kevyesti. Täysin ummikko ja mitään kieltä osaamaton aasialainen jonka suvulle lähetetään satanen kuussa, mutta joka ei ota eroa, on parempi kuin suomalainen vaihtoehto.


    • Anonyymi

      molempi parempi jos kotimaisiin vertaa

    • Anonyymi

      Älä ainakaan thaikkua ota, niille raha ykkönen, perhe kakkonen, isän serkun kumminkaima kolmas, sinä, joka olet hänen miehensä, tulet arvostuksessa kaukana jäljes, jonkun kulkukoiran jälkeen,kokemusta on

      • Anonyymi

        Se on totta. Mutta, sen mukaan pitää elää, jos sellaiseen sukuun sitten meni..

        Kaikenlaista on jokapaikassa, maasta riippumatta.

        Minulla kävi toisinpäin, nainen "jätti" perheensä "kakkoseksi", oli minun kanssa samaa mieltä, kun en ollut samaa mieltä erään asian hoidossa Thai-perheen kanssa.

        Mutta samallailla kuin Suomi-perheissäkin, tärkeysjärjestys on monesti olemassa miten mennään ja edetään minkäkin asian suhteen ja kanssa.
        Mies monasti Suomessakin, se aikas ja viimeinen kädet pystyssä huitoen koittaa olla jonakin,
        anoppi, lapset, veljet, siskot, kaverit vaimon, ja nyjyään hotti&notti, tinderit sun muut tulee monasti ensin.. täälläkin ja vie se koirakin ulos ensin ennekuin sanot mitään . . .

        An.


    • Anonyymi

      Millä tavalla anonyymi toimii silloin kun anonyymi putkauttaa tällaisen 11 vuotta vanhan ketjun esiin? Kysyn siis ihan teknisessä mielessä. Onko kyseessä putkauttajan oma avaus kuuden vuoden takaa jonka avaaaja vieläkin, katkerasti, muistaa ja haluaa uudelleen keskusteltavaksi?

      • Anonyymi

        TOTTAKAI SAMAAN KETJUUN, KOSKA ASIA ON EDELLEENKIN AJANKOHTAINEN.
        Mitään järkeä aina avata uutta ketjua, samasta aiheesta, jos se on ajankohtainen edelleen.
        Niikuin näkyy, jos et huomannut, että samoista asioista tässäkin keskutellaan edelleen, ja tulee olemaan näin toiset kymmenen vuotta... että jos eit halua keskustella tästä asiasta niin, miksi tulit tänne. oh...
        Älä vastaa, ei ollut kysymysmerkkiä.
        Mieti yksinäsi, uudessa ketjussa jossain, jossa ei historiaa ole jostain asiasta, niinkuin täällä vuosien vuosien kokemusta esillä ja se parasta tässäkin vanhassa ketjussa.


    • Anonyymi

      Aasialaiset naiset yleisesti ovat kilttejä ja herttaisia. Thaimaalaiset baaritytöt osaavat olla myös hyvin villejä ja tuhmia. Filippiineltä tulevien naisten hyvä puoli on kristilliset arvot ja hyvä englannin kielen taito. Thaimaalainen ei yleensä kommunikoi niin hyvin. Riippuu pitkälti mitä hakee, molemmista tulevat naiset ovat tyypillisiä siroja tummia aasialaisia, kulttuurimaisema hiukan erilainen. Kannattaa lukea täältä juttua ja aika hyvää vertailua thai vs filipina: https://www.suomi.foreigndatingforum.com/aasialaisia-naisia/

    • Anonyymi

      Ainakin Thaimaalaiset on v..un tyhmiä. Saa selittää saman asian sata kertaa, mutta siltikään ei mene jakeluun.
      Kaikki tärkeät paperit hukkuu ja mitään ei muista.
      Tätä helvettiä on nyt ollut vuosi ja aion ottaa eron.

      • Anonyymi

        Tyttösi varmaann osaa sitten suomalaiset kirosana :) Oisit vaa jäänyt sinne peräkammariin !
        Naa hii !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttösi varmaann osaa sitten suomalaiset kirosana :) Oisit vaa jäänyt sinne peräkammariin !
        Naa hii !

        Maa nii hii


    • Anonyymi

      päätä itse

    • Anonyymi

      Pokerinaamoja ja röyhkeyttä löytyy. Kato nyt vaikka lentokenttä-ohjelmia. Tullin ja kenttävirkailijoiden haaviin jää koko ajan ja jatkuvasti aasialaisnaisia, jotka kerta tousensa perään yrittävät salakuljettaa rajojen yli kohdemaansa maatalouden vaarantavia hyönteisiä ja kasvitauteja kuhisevia kiellettyjä hedelmiä, kasviksia, lihaperäisiä tuotteita, mausteita. Käsittämätöntä käytöstä aasialaisilta. Rahasuhteen perässä rajojen yli pyrkiviä näkee näissä ohjelmissa myös liikaa, aasialaisia elintasopakolaisia, nuoria naisia jotka ovat menossa "kylään" mahakkaille 4-5-kymppisille mies"ystäville". Lähipiirissäkin jotain nähty...Yksityiskohtiin menemättä. Sen verran voin sanoa, että yksikin 3-kymppinen poikamies piti vanhempien tehdä perinnöttömäksi, kun sotki taloutensa ja kaiken aasiattaren takia. Muistakaa, että monin paikoin Aasiaa kaikki menee automaattisesti sikäläisen eukon nimiin, mitä sinne perustat tai rakennat. Rakkauden huumassa vaikee tietty faktoja muistaa, kyl mä sen ymmärrän. En ottais vaimoa Aasiasta. Ennemmin Euroopan köyhemmiltä laareilta,jos yleensä olis tarvetta määrätynlaiseen stereotypiaan istuvaan vaimokkeeseen.

    • Anonyymi

      Kellä tuuria on kellä ei , mulla seljänpesijä jo 42 vuotta :-*

      • Anonyymi

        Ja aihe oli täällä mikä?
        Taitaa olla : Thaimaa vs. Filippiinit.
        Eli, jos asiaan . . .

        t. An.


      • Anonyymi

        Mahtavaa, onneksi olkoon teille molemille!
        Tuhansia tuhansia, kymmeniä tuhansia Euroopassa on onnistuneitakin . . .
        An.


    • Anonyymi

      Todella hyvä kysymys!
      ja tulee olemaan ajankohtainen ikuisesti !
      joten tietysti vanhaan ketjuun jatketaan samasta aiheesta kun on kyse.
      Ja kunhan tulisi lisää tyhjentäviä asiallisia asiaan liittyviä vastauksiakin, niiltä joilla on oikeasti, siis OIKEASTI käytännön kokemusta perhe-elämästä Aasialaisen, Aasialaisten tyttöjen, naisten kanssa.

      "Baaritytöistähän" tässä ei keskustella, niitä aivan ensimmäisenä ehkä kotiin asti Suomeen kannata. Osaa ne olla tavallisetkin Aasian naiset kotona sitä "baarityttöä" ihan takuulla.
      Itse Aasiassa käyneenä, ja suhteessa siellä olleena, en ole koskaan yhtään tavannut, noita "baarityttöjä". Tavannut ole aivan tavallisia ihmisiä, jotka elävät ihan normaalia arkistä elämää. Sellaisia olen vain tavannut.
      Ja kyllä on ollut mukavaa nähdä kaikki ne jutut ja kirjoitukset vääriksi mitä täälläkin viljelty, ja netissä saa lukea. Kaikki negatiivinen mitä täällä kirjoitellaan, ollut ihan päinvastoin, kun olen mennyt Aasiaa ihan tavallisten perheiden keskuuteen.
      Pataya ym. turistipaikat kannattaa unohtaa ja mennä esim. vaikka Rayong tai vaikka Roi Et, maalle katsastaan, ei näy yhtään "baarityttöä", mitä olen noissa paikoissa ollut.
      Että että, jos kotiin vaimoa aikoo, niitä löytyy satojatuhansia ihan tavallisia töissä käyviä tyttöjä ja naisia jokaiselle meille sopivaa, ja me heille sopivaa elämän kumppania.

      Itsellä sama asia nyt ja taas miettimisen alla, kumpi maa, jos nyt myös asua siellä aikoo edes jonkin aikaa vuodesta, sekin.
      Viisumi asiat muuttuneet kovastikin, molemmissa maissa.
      Sekä esim. mistä maasta tänne Suomeen saada "helpointen" (aina vaikeaa, pitkä on juoksu) edes se turistiviisumin naiselleen.
      Paljon on muutakin siis mitä pitää miettiä.

      Rahasta puhutaan paljon, täälläkin, joten olen kyllä huomannut ihan käytännössä useaan kertaan sen 30-vuoden aikana, että kaikki Aasian maitten naiset ovat tulleet .. 1000 kertaa "halvemmaksi" elää yhdessä, suhteessa ollen, kuin Suomessa., Sumalaisen naisen kanssa.
      Tarkoitan sitä perheenä elämistä, kun ollaan jos yhdessä oikeasti, ja vuosia.

      Mutta, edelleen, minulla myös... Thaimaa vai Filippiinit on minullakin mietinnässä.
      ( tosin on muitakin maita mitä voisi "katsastaa" eli kaikki naapuri maat, Laos, Vietnam, ja Indonesia esim ja muitakin. Jos joitakin mainitsen vain.)

      Miksi Aasialainen nainen ottaa ulkomaalaisen, Eurooppalaisen elämäänsä, miksi meikät farangit ottaa Aasialaisen naisen elämäänsä.
      Raha on se heidän aika ja lailla se nb1. ja meillä monasti se intiimi rakkaus.
      Ja kyllä ne sen tiedostavat, tietävät mitä me haluamme, miksi sieltä asti naisen haluamme elämäämme, ja me tiedetään miksi he haluavat meidät.

      Mutta, rakkaus, on minulla se ekaa ollut lähtökohtana, ja niin sadoilla muillakin Aasian naisilla, kun syvällisesti syventyen avoimesti, keiden kanssa olen näistä kaikista asioista keskustellut.
      ilman rakkautta tuskin kannattaa ketään kotiinsa asti ottaa asumaan vuosiksi. Niinhän se menee täällä kotimaassakin, rakkaudesta ensin, ja sitten tulee muut tärkeät asiat . . .

      Mutta nyt, täytyy lopettaa... Thaimaasta tulee Line-videopuhelua...
      Tuntia sitten tuli Skybe-videopuhelua Filippiineiltä ...
      täytyy etsiä minunkin.
      En ole sitä vaimoa, naimisiin asti löytänyt.
      En "ottanut", eikä minua "otettu" vielä.
      Itse olen kyllä nyt, vuosien saatossa kääntymässä pikkuhiljaa, Filippiineille päin, että jos sinne menen seuraavalla kerralla... etsimään sitä rakkautta molemmin puolista ja maa jossa voisi asuakin tietty, jos sen aikaa miten voi, pääsee, tarvitsee...
      Vuosia menee, että tänne Suomeen ketään tulee minun kanssa asumaan, suhde pitä rakentaa ensin kestävää pohjaa ollen, seurustelua siellä ja täällä päässä.
      Vuosia menee, huuh, mutta kyllä pojat ja tytöt kannataa. Katunut en ole koskaan ikinö milloinkaan, kun tähän lähsin, että Aasiasta monikulttuurinen perhe itselle.

      Palataan, An.

    • Joko olet "vaimo?" sen naisen viereesi elämääsi saanut-hakenut-löytänyt-ottanut jne. ?
      Vai miten meni loppupäässä, vuosia on mennyt aikaa . . .

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1120
    Aihe