Ruoka(aineet), jotka ovat "eduksi" hiuksille..

Nimetön

Siinäpä se kysymys olikin. Eli onko suotuisaa syödä jtn ruokaa tai ruoka-ainetta, mikä vahvistaisi hiuksia? Jos esim ajatellaan että proteinipitoisia ruokia... onko kokemuksia?

8

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii...

Terveellisest syöminen kyllä vahivistaa ja paksuntaa hiuksia. Höystettynä sopivalla liikunnalla tulos on huikea! (en suosittele uimista jos et käytä myssyä koska se taas heikentää hiusta)
      Proteiinista on paljon apua, esim. vähärasvainen liha ja pavut. Myös vitamiineista joita on paljon marjoissa, hedelmissä jne. on suuri hyöty.
      Vielä lisää saa hiuksia vahvistettua käymällä jossain hiusten vitamiini naamiossa. Päänahan hierontakin voisi auttaa, koska se lisää verenkiertoa.
      Mutta sitten taas "huonot" ruoat pilaavat hiuksia. Joka päivä pelkkää rasvaa ei tee hyvää, tietysti satunnainen herkuttelu piristää mieltäkin.
      On myös tapoja joista pitäisi opetella pois:
      -Hiusten liian usea/kova harjaaminen
      -Tiuha värjäys
      -Liika peseminen
      -Hiukset kiinni nukkuminen

Toivottavasti oli jotain apua, päivän jatkoja!

• Hansku83

Minä olen huomannut hiusteni vahvistuvan kun olen käyttänyt muutaman kuukauden ajan ravintolisiä jotka vahvistavat hiuksia ja ovat muutenkin hiuksille hyväksi. Eiväthän ne siis enää siihen hiukseen vaikuta joka on jo kasvanut ennen ravintolisien käyttöä, mutta olen huomannut että uutta hiusta on kasvanut nopeammin ja muutenkin tuntuu että hiukset ovat paremmassa kunnossa. Tiedä sitten.
      Hiusten värjäämistäkin olen koittanut rajoittaa. Värjään vain juuren enkä koko kuontaloa. Muutenhan käypi niin että latvoissa on sen seitsemää sorttia väriä ja huonoksihan ne sinä menee.
      Käytän myös shampoota ja hoitoainetta joka stimuloi naisten hiusten kasvua, kampaamosta ostettu. Tykkään kyseistä tuotteista. Toisianaan hieron päänahkaa pari tuntia ennen suihkuun menoa ja kyllähän se veren kierron paraneminen vaikuttanee hiuksiinkin

• ........

Hmm.. heräsi heti mielenkiinto sitä shamppoota/hoitoainetta kohtaa, eli minkäs merkkisiä ovat ja mistä saa? (hinta)

• Hansku83
        ........ kirjoitti:

Hmm.. heräsi heti mielenkiinto sitä shamppoota/hoitoainetta kohtaa, eli minkäs merkkisiä ovat ja mistä saa? (hinta)

Eli shampoo näkyy olevan Cutrinin bio vahvistava shampoo ja hoitoaine 4system bio botanical vital cure. Maksaa jotain 10 euroo per tuote tai vähän enempi, riippuu mistä kampaamosta niitä ostaa. Ei nuo kovin kaksisen tuoksuisia ole mutta menettelee.Sit mulla on vielä hoitoneste jota hieron toisinaan päänahkaan

• YummyYummy
        ........ kirjoitti:

Olen saanut palstalta paljon apua ja vinkkejä, joten ajattelin, että nyt on minun vuoroni kantaa korteni kekoon. http://eu.iherb.com/search?kw=hair &sug=hair&rcode=mdv672#p=1
        Tuotteita tuolta olen valinnut pääasiassa sen perusteella, missä on vähiten lisäaineita ja capsit on helpompia niellä kuin tabsit.

• kutri-helena

pesu oliivisaippualla , ravinto täysjyväviljaa, avocadoa, pähkinöitä, papuja, kananmunaa.. ja kutrit tykkää

• kriitikko2016

Pienellä kriittisyydellä suhtaudun. Genetiikalla on varsin suuri rooli siinä, millaiset hiuksista tulee. Toki jos hiuksiin vaikuttaa jokin tilapäinen häiriötila (ravinnon puutteellisuus, hormonaaliset heittelyt, sairastelut, laihdutus, henkinen stressi jne), niin lisistä voi olla hyötyä. Toisaalta tilanne olisi voinut parantua ilmankin ongelman korjaannuttua. Ottakaa huomioon, että muutos näkyy vasta uusissa kasvavissa hiuksissa, koska kasvavat juuresta n. 1 cm/kk. Jos hiukset paranevat pika pikaa, kyse on ulkoisesta hoidon muutoksesta.

Ajatellaan vaikkapa perhettä, jossa äidillä on paksu ja nopeasti kasvava hiuslaatu, isällä ohut, harva ja huonosti kasvava. Yksi lapsista saa isän hiukset. Toinen äidin. Kolmannella on paljon, mutta ohuita hiuksia. Ravinto- ja elämäntapatekijät ovat suunnilleen samat perheen sisällä. Tällainen oli oma lapsuuden perheeni, ja itse olen se huonohiuksinen. Vaikea uskoa, että millään ihme-eliksiirillä saisin äitini hiukset. Hiusteni kasvutapa on kirjattu geeneihini.

Yksittäistä hiusta ei voi paksuuntaa ravinnolla. Voi minimoida hiuksia vahingoittavat elämäntavat, mukaan lukien rajut hiusten käsittelyt (kuten permanetti, valkaisu, värjäys, altistuminen kuumalle tai pakkaselle jne). Hiuksien kasvua ei voi parantaa siitä, mikä on geeneihin määrätty, voi korkeintaan saavuttaa geenien määräämän tavan.

• Laatua_peliin

Syö riittävästi ja terveellisesti. Olin ennen normaalipainon alarajoilla ja rasvoista en paljon piitannut. Hiukset olivat ohuet ja kuivat. Sitten aloin liikkua enemmän ja sen myötä myös syödä enemmän. Kun ravinnonsaanti on riittävää ja ravinto laadukasta, myös hiuksilla on paremmat edellytykset näyttää hyvältä. Syön hyviä rasvoja: avokadoja, pähkinöitä, salaatin kanssa öljyä, leivänpäällä 60 % margariinia (jossa paljon tyydyttymättömiä rasvahappoja) tai avokadoa, paljon vihanneksia ja hedelmiä. Salaatin kanssa proteiinina usein raejuustoa tai edamame-papuja. Rahkaa ja marjoja jne. Viljat ovat hyvälaatuisia kokojyväviljoja: ruista, kokojyvävehnää. Raffinoitu valkoinen vehnäjauho ei paljon innosta. Sokeria tulee syötyä hedelmien muodossa mutta muuten sitä ei kaipaa. Perushyvät elintavat ovat eduksi hiuksille ja iholle sen lisäksi että ne ovat sijoitus omaan terveyteen.

Käytän kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta ja aika usein myös latvoihin hiusnaamiota. Kampaan takkuuntuvat luonnonkiharat hiukset takkuharjalla (esim. Tangle Teaser), joka ei katko hiuksia. Etenkin märkänä hiukset venyvät ja paukkuvat poikki helposti. En käytä ponnareita vaan muovisia hainhampaita (hellävaraisempiakin nipsuja varmaan olisi). Fööniä tai suoristusrautaa käytän erittäin harvoin. Omat, harmahtavan vaaleat hiukseni näyttävät paremmilta kun niitä raidoittaa tai värjää lähelle hiuksen omaa väriä - tämä on pelkästään visuaalinen kikka, vaalennusraidat eivät paranna hiusten kuntoa. Erinomaiseksi olen havainnut Olaplex-hoidon, joka korjaa hiuksen rakennetta. Koska hiukseni ovat kaikesta huolimatta helposti katkeavaa hentoa laatua, pidän niiden pituuden maksimissaan olkapäille ulottuvana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe