ENKÖ TODELLAKAAN LÖYDÄ KOHTALOTOVEREITA JOILLA OISI OLLUT/ ON HERMOSTO TULEHTUNUT?
ÄITINI SAIRASTYI ÄKILLISESTI JONKINSORTIN TULEHDUKSEEN JOKA AIHEUTTI HERMOISSA TULEHDUSTA JOKA TAAS AIHEUTTI KÄSIEN JA OSIN MUUALLA KEHOSSA OLEVAA TURTA-TUNNETTA. KÄDET EI TOTELLEET KUN TÄMÄ SAIRAUS ISKI REILU KUUKAUSI SITTEN, NYT KÄSISSÄ HIEMAN TAPAHTUNUT MUUTOSTA ETTEIVÄT NE VISPAA MITEN SATTUU, MUTTA TUNNOTTOMUUTTA EDELLEEN.
MUTTA KAIKISTA KAUHEINTA ON KOVA KIPU RINNASSA JOKA TUNTUU KUIN VANNE KIRISTÄISI. LÄÄKÄRIN MUKAAN SE JOHTUU MYÖS SIITÄ HERMOJEN VAURIOSTA, MIKÄ EI TUNNU ITSELLÄNI MENEVÄN JAKELUUN OLLENKAAN, SIKSIPÄ TOIVOISIN JOSTAIN LÖYTYVÄN KORTALOTOVERIN. ON RANKKAA SEURATA ÄIDIN TILAA KUN KUKAAN EI TUNNU TIETÄVÄN MITÄÄN TAI LÄÄKÄRIT EI VOI AUTTAA... AINOASTAAN KUNTOUTUKSELLA, MUTTA ONKO SIITÄKÄÄN APUA ARGH!
PURISTAVA KIPU RINNASSA/ JA HERMOTULEHDUS
4
3484
Vastaukset
- kun ei
kukaan ole vastannut. Huomasin tämän vasta nyt. Ehkä olette siellä jo saaneetkin apua tuohon ikävään vaivaan. Niin, kyllä se jos jatkuu, on aivan varmasti sairaalareissu. Hermosärky on kurjaa, sitähän on itsellänikin selässä ja myös jaloissa. Jos ei joku lääkäri siellä osaa, niin käännyt äitisi kanssa jonkun muun lääkärin puoleen. Toivottavasti teillä on ihmisiä siellä auttamassa, ettette ole yksin. Voimia ja paranemisia, myös siihen rintakipuun. Katsopa muuten hyvät sivut: www.nokiamissio.fi Sinne voi lähettää vaikka rukouspyynnön. Myös: www.rukousystavat.fi Voisia ja siunausta teille.
- RIKSU
... Juu, siis kun tämä sairaus kun tuli, äitini kävi viikonaikana 3kertaa ensin terveyskeskuksessa veri ym kokeissa sydänfilmissä ym ja 3lla kerralla kun kipu rinnassa oli kova hänet vietiin sairaalaan ambulanssi kyydillä. sairaalassa otettiin erinlaiset kuvat päästä... maha ultrattiin (myös sekin on reistailut niin että kun vaan esim vettä joi niin se alkoi kuplimaan ja turpoamaan.... siihen hän sai jonku lääkekuurin)tämä kipu rinnassa kuitenki lääkärin mielestä johtuu hermoista???
mangneetti kuvat otettiin joisa näkyi jonkinsortin tulehdusta aivoisa, niskassa ja lantiolla. Ja selkäydin nesteestä koe jonka tutkimiseen meni 3viikkoa. Sairaalassa annettiin tosi iso annos kortisonia 3pv.n ajan (olikohan se 1000-2000kertaa normaali annosta isompi!)..jonka jälkeen kotiin odottaan tuloksia siitä selkäydin nesteestä.
Kun tulokset tuli, se romahdutti äidin kokonaan kun sanottiin ettei mitään voi tehdä. Kyllä lääkäri sanoi että aivot taistelee kokoajan ja yrittää korjata vikaa ym.
Pientä edistystä on reilun kuukauden aikana käsissä tapahtunut, mutta pahin tosiaan on se puristus rinnassa.
Kontrolli on reilun kuukauden päästä, pitää toivoa että edistystä tapahtuu. - cicro
RIKSU kirjoitti:
... Juu, siis kun tämä sairaus kun tuli, äitini kävi viikonaikana 3kertaa ensin terveyskeskuksessa veri ym kokeissa sydänfilmissä ym ja 3lla kerralla kun kipu rinnassa oli kova hänet vietiin sairaalaan ambulanssi kyydillä. sairaalassa otettiin erinlaiset kuvat päästä... maha ultrattiin (myös sekin on reistailut niin että kun vaan esim vettä joi niin se alkoi kuplimaan ja turpoamaan.... siihen hän sai jonku lääkekuurin)tämä kipu rinnassa kuitenki lääkärin mielestä johtuu hermoista???
mangneetti kuvat otettiin joisa näkyi jonkinsortin tulehdusta aivoisa, niskassa ja lantiolla. Ja selkäydin nesteestä koe jonka tutkimiseen meni 3viikkoa. Sairaalassa annettiin tosi iso annos kortisonia 3pv.n ajan (olikohan se 1000-2000kertaa normaali annosta isompi!)..jonka jälkeen kotiin odottaan tuloksia siitä selkäydin nesteestä.
Kun tulokset tuli, se romahdutti äidin kokonaan kun sanottiin ettei mitään voi tehdä. Kyllä lääkäri sanoi että aivot taistelee kokoajan ja yrittää korjata vikaa ym.
Pientä edistystä on reilun kuukauden aikana käsissä tapahtunut, mutta pahin tosiaan on se puristus rinnassa.
Kontrolli on reilun kuukauden päästä, pitää toivoa että edistystä tapahtuu.Nyt on jo heinäkuu pitkällä ja sattumalta nyt näin tämän viestin.
Itselläni hermotulehdus viime kesänä ja käsi meni toimintakyvyttämäksi. Nyt olen kuntoutunut klassisen osteopaatin avustuksella ja homeopaattisilla lääkkeillä.
Olen sairastanut sarkoidoosin 3 v sitten joka voi uusia. On myös olemassa neurosarkoidoosi joka iskee hermoihin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hermosärkyyn sain avun homeopaattisella aineella. Sarkoidoosia diagnosoidaan verikokeilla ACE ja lysotsyymi, mutta neurosarkoidoosissa ne eivät välttämättä ole epänormaalit. Selkäydinnesteessä jos on valkuaista se voi olla sen neurosarkoidoosin merkki. Magneettikuvat pään ja niskan hermoista myös kuulemma ovat avuksi sen toteamisessa. Lääkäri sanoi minulle että neurosarkoidoosi on aika vaikea saada kiinni tutkimuksissa. Olen käsittänyt että kortisonilääkitys olisi hoitona ja joillekin auttaa joku muukin mutta en muista mikä se oli. Googleta neurosarkoidoosi ja neurologi on oikea lääkäri sen tutkimisessa.
Saa siihen jonkinlaista apua tai lievitystä ainakin, näin minulle on kerrottu.
Tarvitaan kyllä paljon voimaa ja kärsivällisyyttä, eikä saisi hermostua ja kiukustua asialle sillä sitten voi olla sairaampikin.
Terveisin Cicro
- lukia
Itse sairastan hermo kipuja on todella välillä tosi paikassa muun muassa rinnoissa itse olen ruvenut käytyään yrtti voiteita ja esimerkiksi arnikavoide joka auttaa. Myös reuma kipuihin kannattaa kokeilla minulla itsellä puhkesi hermo kivut tressistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833