Ruostetta?

2107

Tietääkö joku "tahoa" joka pystyis hitsaan 1991 vm Ladan helmoja?Kiitti kaikille..alue olis kokemäen suunnalla,ajatella 17 vuotta vanha auto ja eilen katsastin(19.2)ja jo nyt pittää huolestua pelleistä...myyn kyllä ko.vehkeen 1000:lla en tinki:).

5

956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks toinen risto

vaikka joku amispoika tai joku jolla vain on hitsi.ole tyytyväinen että autosi on lada.saman ikäinen japsi tai euroauto niin on jo kertaalleen vaihdettu helmat ja lattiat paikkailtu samoin runkopalkit.kyllähän ladakin ruostuu mutta on kuitenkin koostumukseltaan hieman kovempaa ja paksumpaa peltiä kuin länsimaiden tai japanin autokalusto.ja jos lada on juuri leimattu niin mitä noista pikku ruosteista piittaa ajaa menöhön vaan..

• mumina

kysyä
      -nyrkkipajaa auton varaosamyymälästä
      -ottaa paikallispuhelinluettelon ja etsit sieltä autokorjaamot
      -ostat rälläkän, pari laikkaa, migin tai kaasuhitsausvälineet (mig helpompi) ja teet itse.

• migin

Eihän autollasi ole mitään rahallista arvoa eli sen hitsauttaminen ei kannata. Mutta jos itse sitä hitsaat joka leimalle sillä on vielä käyttöarvoa sinulle. Ei muuten kannata koeajaa mitään muuta edes vanhaa autoa jos aiot ladasi pitää.

• Ulrikki

Eivät "ammattimiehet" mitään hitsaamaan rupea. Tai sitten ottavat surkeasta työstä hirveän maksun. Olen nähnyt ainakin yhden auton, jota on peltisepällä korjautettu, surkeaa työtä ja hirveästi vain maksanut. Ja kuullut olen, kuinka hitsaus on maksanut 300 euroa. Ei kyllä kannata teettää muilla tuollaisilla taksoilla. Itse hommat pitää tehdä. Kumma muuten, miten auto on läpi mennyt katsastuksesta, jos sitä pitää nyt hitsata? Kyllä ne yleensä ruosteista nipottavat, vaikka ei olisi edes kantavasta rakenteesta kysymys.

Ja vielä: oman kokemukseni mukaan romuautosta leikattu pelti on paljon parempilaatuista hitsauspeltiä kuin rautakaupasta ostettu metripelti. Tuo rautakauppapelti ruostuu puhki parissa vuodessa. Sen sijaan jostain kovapeltisestä autosta irti rälläköity pelti on paljon parempilaatuista.

• ihme..

Kyllä siinä näyttää käyvän Ladallekin, että ruoste pääsee pesimään. Ehkä harrasteena voisi itsekin hitsata. Osta mikki ja pienen askareen jälkeen homma hoituu ja pelti taipuu. Ei se niin ihmeellistä ole.
      Tuo Lada on vähän niinkuin vanhat PV-Volvotkin.
      Niistä ei pääse eroon, ellei joku varasta tai sitten aika jotenkin pääsee syömään.
      Ei nykyajan autot sitä kestä.
      Juuri luin juttua kun Ruottis sai lämpökameralla tojotan pakettiautosta kuvan, se syöpyminen on niin voimakasta.
      Paperia ne nykyset autot on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72