Liikennekäytöstä poistosta:
Taas on keksitty uusi rahastusmuoto autoileville kuluttajille.
On täytäntöön pantu ns. ajoneuvon liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto?!
Ko. nimihirviötä kantavat toimenpiteet korvaavat entisen niinsanotun seisontavakuutuksen.
Idea kaupattiin kansalle siitä koituvan säästön varjolla. Tuo säästö syntyisi yhdeksänkymmentä luvun alussa voimaan tulleen väliaikaisen ajoneuvoveron eli käyttömaksun perimättä jättämisestä, siltä ajalta kun ajoneuvo on liikenne käytöstä poistettu.
Vähemmälle huomiolle jätettiin luonnollisesti muita seikkoja, joista muutama seuraavaksi:
Kuten se että liikennekäytöstä poisto maksaa 10,20 e ja käyttöön otto saman verran. Koska ilmoituksen yhteydessä kuluttaja joutuu ottamaan aina uuden rekisteriotteen ilmoitus, sekä teknisen osan. tuo ilmoitus on henkilökohtaisesti tehtävä katsastuskonttorilla, tai kuuleman mukaan myös vakuutusyhtiössä? Tuosta syntyy matkakuluja, sekä kuluu vapaa-aikaa, jota nyky yhteiskunnassa työssäkäyvällä ihmisellä ei liikaa ole. Tuon menetetyn vapaa-ajan arvoksi voitaneen laskea n. 50 euroa tunti, joka lienee enemmän kuin kohtuullista, verrattuna esim bensiinikäyttöisen auton katsastusmaksuun, jonka hinta pakokaasutesteineen lienee 70-80 euroa. Aikaa katsastukseen kuluu n. 15 min. Tuo maksu on muuten katsastustoiminnan vapautumisen ja euroon liittymisen seurauksena lähes kolminkertainen, verrattuna suomen itsenäisyyden ja markan aikaan.
Jotta ns. säästöä syntyisi, ja tällöinkin pelkistä suorista maksuista, ajoneuvon tulee olla liikenne käytöstä poistettu vähintään 78 päivää, mikäli se on vm. 94 tai vanhempi. Uudemmissa tuo aika on jonkun verran lyhyempi, koska käyttömaksu on kalliimpi. Tämä verrattuna entiseen seisonta vakuutukseen.
Vakuutus yhtiöhän luonnollisesti perii edelleen tuon seisontaaika maksun, joka lienee n. 13 e? Ennen tuolla summalla sai palveluna sen, että seisontaaika ilmoituksen voi tehdä arkisin puhelimella, tai netissä myös viikonloppuisin. Tämä palvelumuoto on niinikään mennyttä.
Nykyinen henkilökohtainen käynti edellyttää luonnollisesti sitä että se tehdään ko. konttoreiden aukiolo aikana. Tuota ilmoitusta ei myöskään voi tehdä etukäteen, joten jos olet hankkinut uuden auton. ja tarkoituksenasi on myydä itse vanha, on tuo käytännössä melko hankalaa. (Vakuutus maksujen kohtuuttomuuden vuoksi ei useinkaan liene mahdollisuutta pitää kahta tai useampaa autoa vakuutuksessa saman aikaisesti, bonuksia kun normaalisti kertyy vain yhteen vakuutukseen). Joten on tiedettävä jo perjantaina, jos joku on tulossa tutustumaan ajoneuvoosi sunnuntaina, jotta voit tehdä tuon ilmoituksen. Tosin eräät katsastusasemat ovat myös auki launtaisin, ei toki kesällä. Mikäli kauppoja ei synny, niin maanantaina taas henk. koht. tekemään liikennekäytöstä poisto. Minimissäänkin tästä tulee liikennekäyttöä kolme vrk. Mikä lienee vakuutusyhtiöiden minimiveloitus vuorokausissa laskettuna? Käyttömaksuhan tuolta ajalta luonnollisesti peritään, minimimaksun ollessa siltä osin 10 euroa!!!?
Koitappa vaihtoehtoisesti myydä liikennekäytöstä poistettua autoa vaikkapa sunnuntaina 300.n kilometrin päästä saapuneelle katsojalle, ehdottaen että tulee sen arkipäivänä noutamaan ja vasta tuolloin koeajaa, jahka ensin on suorittanut tuon liikennekäyttöön oton!!!?
Entäpä harraste autot. joita suomessa on tuhansia? Suurin osa tuohon ryhmään luettavista autoista ei suinkaan ole museoajoneuvon statuksen omaavia, niitähän tämä uudistus ei onneksi koske, tai sillä ei niinkään ole merkitystä niiden niinsanotun museoajoneuvo vakuutuksen ”edullisuuden” vuoksi. Tuota edullisuutta punnittaessa on syytä muuten muistaa, ettei niillä saa ajaa kuin 30nä päivänä vuodessa, niin että onkohan se niin edullinen? Siihen voi joku muu kenties ottaa kantaa. Itselläni alkaa voimat tämän nylkemisen alla loppua.
No niin, ja asiaan. Harrastajan on siis tiedettävä jo kesä perjantaina, onko sunnuntaina sateetonta, jotta voi silmäterällään käydä vaikkapa kirkossa, ja tuostahan kertyy liikennekäyttöpäiviä jo 4 kpl, kävi kirkossa tai ei. No, vakuutus yhtiöt, ake ja katsatuskonttorit saa joka tapauksessa ”omansa”. Harraste ajoneuvoilla kun ei suinkaan ajeta joka päivä, eikä edes joka viikko, vaikka olisi kuinka kesä. Kivahan se on muuten viettää perjantaita ja seuraavaa lomamaanantaita katsastuskonttorilla, semminkin kun ei sinne voi harrastepelillä mennä, vaikka kuinka aurinko paistaisi. sillä kun saa ajaa vasta tuon henkilökohtaisen käynnin jälkeen, tai vaihtoehtoisesti
ajaminen lopetettava välittömästi liikennekäytöstä poisto ilmoituksen yhteydessä.
Tokihan tämä uudistus jollekin harvalukuiselle joukolle sopii, esim. silloin kun ajoneuvolla ajetaan kerran vuodessa vaikkapa viikko, tai ei ajeta lainkaan auton ollessa kenties käyttökelvoton.
Varmaa on se, että usealle kuluttajalle tämä tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin entinen seisonta-aika oikeus. Mitään juridista syytähän tähän uudistukseen ei liene olemassa, vaan tarkoituksena on imeä autoilevilta kulluttajilta viimeisetkin jäljellä olevat roposet autovero uudistuksen jäljiltä. ( Tuosta autovero uudistuksesta voisi myös kertoa joitain totuuksia, mutta jääköön tuonnemmaksi.)
Laillista estettä seisontavakuutus järjestelmän säilyttämiseksi ei liene ollut, se kun sopisi mainiosti tämän uuden käytännön rinnalle, ja palvelisi suurta osaa kuluttajia huomattavasti paremmin, kuin tämä äärimmäisen hankala ja monelle kalliimpi liikennekäytöstäpoisto prosessi.
Muutostyöhän on luonnollisesti suunnitelmineen ja tietojärjestelmien muuttamisineen maksanut ao. tahoille
sievoisen summan. mikä tietysti peritään hyväuskoisilta kuluttajilta näillä älyttömillä maksuilla nopeasti takaisin.
Ennen vanhaan tällaisten uudistuksien tarkoitus oli palvella myös kuluttajia. Nykyäänhän näillä kerätään ainoastaan voittoa.
Kukahan, tai mikä taho tämän idioottimaisen säädöksen takana lienee?
liikennekäytöstä poisto
26
9947
Vastaukset
- Mutta asiaa..
Täma AKE:n uusi paska tietojärjestelmä, joka kaikenkisäksi ei toimi kunnolla, on TIETOENATORIN tekemä susi.
Kyllä vituttaa maksella toisten töppäyksiä! Olisiko mikään muu firma kun valtiollinen perseilytaho odottanut useita vuosia tietojärjestelmää joka ei sitten toimikkaan kunnolla. Hyvähän se on maksaa keskeneräisestä kun tietää että pieneltä kuluttajalta saa rahat kuitenkin takaisin.
Todennäköisesti tietienator korjailee järjestelmää tälläkin hetkellä meidän rahoilla, melko reilua.
Kyllä saa taas tuntea miten on lottovoitto syntyä suomeen(4 oikein)- nyt kun
P.Puputti Akesta haluaa, että autokauppaa voi tehdä ainoastaa sen kaverit. Yksityiset tekee autokauppoja keskenään 90% kaupoista viikonloppuna. Nyt se vaikeutetaan/estetään ja autojen tausta-/verotietoja ei enää voit tarkistaan niinkuin viimevuonna ts. yksitysten välisiin kauppoihin saadaan näinkin lisää epävarmutta ja rikollis mahdollisuutta eli kuluttaja ei uskalla kohta ostaa, kun liikkestä Puputin kaverilta. Lisäksi auton romuutuspakko ohjataan kohta Puputin omistamaan firmaan.
Eikö ihmisten silmät vielläkään avaudu millaista peliä tämä autoala on.
- Eemelis
Monenlaista harmia tulee sen takia rehellisille ihmisille, että on niin paljon niitä epärehellisiä. Silti voisit ottaa asioista hieman selvää ennen kuin kirjoitat "suu vaahdossa".
"Tuon menetetyn vapaa-ajan arvoksi voitaneen laskea n. 50 euroa tunti, joka lienee enemmän kuin kohtuullista,..."
Samaa mieltä. 50€/h menetetystä vapaa-ajasta on enemmän kuin kohtuullista.
"Jotta ns. säästöä syntyisi, ja tällöinkin pelkistä suorista maksuista, ajoneuvon tulee olla liikenne käytöstä poistettu vähintään 78 päivää, mikäli se on vm. 94 tai vanhempi. Uudemmissa tuo aika on jonkun verran lyhyempi, koska käyttömaksu on kalliimpi. Tämä verrattuna entiseen seisonta vakuutukseen."
Taitaa useimmissa vanhemmissakin autoissa olla vuoden verot ja vakuutukset reippaasti yli 94€. Säästöä syntyy siis jo tuota 78 päivää lyhyemmälläkin ajalla. Ota huomioon myös se, että aiemmin veroja ei saanut poikki muuten kuin poistamalla auto rekisteristä eikä se seisontavakuutuskaan ollut ihan ilmainen.
"Vakuutus yhtiöhän luonnollisesti perii edelleen tuon seisontaaika maksun, joka lienee n. 13 e?"
Siltä ajalta kun auto on poistettu liikennekäytöstä ei makseta vakuutusmaksua.
"Vakuutus maksujen kohtuuttomuuden vuoksi ei useinkaan liene mahdollisuutta pitää kahta tai useampaa autoa vakuutuksessa saman aikaisesti, bonuksia kun normaalisti kertyy vain yhteen vakuutukseen"
Normaalisti bonuksia kertyy kaikkiin liikenteessä oleviin autoihin, elleivät sitten ole jo "tapissa".
Muistanet, että silloin kun autoja laitettiin seisontavakuutukseen, oli minimiseisonta-aika 30 vrk. Eli jos auto oli seisontavakuutuksessa ja halusit keskeyttää seisonnan myyntiesittelyä varten, jouduit maksamaan seisonta-ajalta normaalin vakuutusmaksun, jos yhtäjaksoinen seisonta-aika oli alle 30vrk.
Yleensä harrasteautoja ei Suomessa ajeta ympäri vuoden, vaan yleensä pelkästään kesällä. Auton voi siis laittaa liikenteeseen kun sen ensimmäisen kerran ottaa keväällä käyttöön ja syksyllä sitten ottaa pois liikennekäytöstä. Taitaa tulla jopa halvemmaksi kuin vanhalla systeemillä, jolloin talvesta joutui maksamaan seisontavakuutuksen ja verot. Aiemminkin täysi vakuutusmaksu maksettiin käytännössä samalta ajalta kuin se nykyäänkin maksetaan, ellei sitten pitänyt kesällä yli kuukauden ajotaukoja ja laittanut autoaan seisontaan varmuuden vuoksi joka käyttökerran jälkeen.
"ajaminen lopetettava välittömästi liikennekäytöstä poisto ilmoituksen yhteydessä."
Ajamista ei tarvitse ko. ajoneuvolla lopettaa välittömästi liikennekäytöstä poiston yhteydessä, vaan ajoaikaa on puoleen yöhön asti.
Halutessasi voit varmaan nykyäänkin maksaa vakuutusmaksuja ja veroja jossain muodossa myös autosi ollessa liikennekäytöstä poistettu. Enää ei kuitenkaan ole pakko.- Fittis
Ake itse laski tuon 78 päivää, vakuutus yhtiö perii 13 euroa liikennekäytöstä poistoajalta, kaikki muutkin tekstissä esitetyt kohdat pitävät paikkansa ja ovat tarkastettuja, joten perehdyppä itse paremmin ennenkuin vastailet.
50 euroa tunti ei ole liikaa vapaa-ajasta joka menetetään keskeneräisen toimintamallin käyttöön oton vuoksi. Ei tätä muutosta ole tiemmä kuluttajat vaatineet. Lienet liikenneministeriössä, akella tai katsastuskonttorissa töissä? - onkohan se
niin, että suomalainen maksaa vaikka mitä siitä ettei tarvitse maksaa jotain tiettyä maksua. kuten tässä nyt tuota ajoneuvoveroa kommentoijan mukaan. Vakuutus yhtiö muuten perii tuon seisontamaksun vaikka ei edes semmoista palvelua nenää ole, bonuksia kertyy sitävastoin vasta kun ajoneuvo on yhtäjaksoisesti liikenteessä yli 6kk, mitä harraste autot useimmiten eivät ole.
Ompa tosiaan kumma että vakuutus yhtiöt lopetti seisontavakuutuksen, sehän olisi tosiaan ollut oiva vaihtoehto liikennekäytöstä poiston rinnalle. Kyllähän tämä nykyinenkin käytäntö menettelisi jos nuo ilmoitukset voisi tehdä puhelimella tai netissä. Turha kai sitä on joka kerta uutta otetta ja luovutusosaa tehdä, kun viranomainen kuitenkin tarkastaa auton tiedot jos sen kerran on pysäyttänytkin.
Rahan keruuta, aivan kuten aloittaja totesikin. - kokemusta on
onkohan se kirjoitti:
niin, että suomalainen maksaa vaikka mitä siitä ettei tarvitse maksaa jotain tiettyä maksua. kuten tässä nyt tuota ajoneuvoveroa kommentoijan mukaan. Vakuutus yhtiö muuten perii tuon seisontamaksun vaikka ei edes semmoista palvelua nenää ole, bonuksia kertyy sitävastoin vasta kun ajoneuvo on yhtäjaksoisesti liikenteessä yli 6kk, mitä harraste autot useimmiten eivät ole.
Ompa tosiaan kumma että vakuutus yhtiöt lopetti seisontavakuutuksen, sehän olisi tosiaan ollut oiva vaihtoehto liikennekäytöstä poiston rinnalle. Kyllähän tämä nykyinenkin käytäntö menettelisi jos nuo ilmoitukset voisi tehdä puhelimella tai netissä. Turha kai sitä on joka kerta uutta otetta ja luovutusosaa tehdä, kun viranomainen kuitenkin tarkastaa auton tiedot jos sen kerran on pysäyttänytkin.
Rahan keruuta, aivan kuten aloittaja totesikin.Ensinnäkin tästä uudistuksesta. Se on hyvä, koska se on tasapuolinen kaikille ja ei periaatteessa anna mahdollisuutta ajaa vakuuttamattomalla autolla tai seisonnassa olevalla autolla. Se vähentää vakuutusyhtiöiden painetta, sillä LKP ilmoitukset kulkevat sähköisesti (pientää häikkää koko ajan). Se katkaisee veron, mikä ei ollut ennen mahdollista.
Huonoa siinä on juuri edellisissä viesteissä luetellut vaivat ja viikonloppuongelmat. Ei voi kieltää.
Sen verran tarkennuksia tähän "seisonta-ajan" vakuutusmaksuun. Vakuutusyhtiö perii liikennevakuutuksesta maksua minimi on 0-18 euroon riippuen yhtiöstä. Minimimaksu mitä te edeltäjät nyt virheellisesti kutsutte seisonta-ajan maksuksi, tulee esiin vasta silloin kuin auto ei ole liikennekäytössä koko vakuutuskautena.
Eli jos vakuutus kausi on kalenterivuosi 1.1-31.12 ja sinä aikana auto ei ole päivääkään liikenteessä peritään minimimaksu 0-18€ riippuen yhtiöstä. Jos auto on ajossa esim. 1 kk vuoden vakuutusmaksut todennäköisesti ylittävät tuon minimimaksun ja silloin LKP:n ajalta ei peritä mitään maksua sillä vakuutuskaudella. Tämä on sitten juuri näin eikä mitään muuta.
Toinen iso epäkohta on bonuksen nousussa. Liikennevakuutuksen bonus nousee vahingottoman vakuutuskauden jälkeen seuraavaan bonusluokkaan, mikäli ajoneuvo on ollut liikennekäytössä vakuutuskauden aikana 90-140 päivää. Autoissa yleensä 140 päivää ja motareissa 90 päivää. Ne päivät täytyy tulla täyteen vaikka tipottaen.
Vakuutusyhtiöille tämä uudistus on todella hyvä sillä sen tuomat säästöt ovat miljoonaluokkaa tulevaisuudessa ja yrittäkää nyt ymmärtää että ne miljoonat ovat meidän rahoja ennemmin tai myöhemmin. - oivallisesti
kokemusta on kirjoitti:
Ensinnäkin tästä uudistuksesta. Se on hyvä, koska se on tasapuolinen kaikille ja ei periaatteessa anna mahdollisuutta ajaa vakuuttamattomalla autolla tai seisonnassa olevalla autolla. Se vähentää vakuutusyhtiöiden painetta, sillä LKP ilmoitukset kulkevat sähköisesti (pientää häikkää koko ajan). Se katkaisee veron, mikä ei ollut ennen mahdollista.
Huonoa siinä on juuri edellisissä viesteissä luetellut vaivat ja viikonloppuongelmat. Ei voi kieltää.
Sen verran tarkennuksia tähän "seisonta-ajan" vakuutusmaksuun. Vakuutusyhtiö perii liikennevakuutuksesta maksua minimi on 0-18 euroon riippuen yhtiöstä. Minimimaksu mitä te edeltäjät nyt virheellisesti kutsutte seisonta-ajan maksuksi, tulee esiin vasta silloin kuin auto ei ole liikennekäytössä koko vakuutuskautena.
Eli jos vakuutus kausi on kalenterivuosi 1.1-31.12 ja sinä aikana auto ei ole päivääkään liikenteessä peritään minimimaksu 0-18€ riippuen yhtiöstä. Jos auto on ajossa esim. 1 kk vuoden vakuutusmaksut todennäköisesti ylittävät tuon minimimaksun ja silloin LKP:n ajalta ei peritä mitään maksua sillä vakuutuskaudella. Tämä on sitten juuri näin eikä mitään muuta.
Toinen iso epäkohta on bonuksen nousussa. Liikennevakuutuksen bonus nousee vahingottoman vakuutuskauden jälkeen seuraavaan bonusluokkaan, mikäli ajoneuvo on ollut liikennekäytössä vakuutuskauden aikana 90-140 päivää. Autoissa yleensä 140 päivää ja motareissa 90 päivää. Ne päivät täytyy tulla täyteen vaikka tipottaen.
Vakuutusyhtiöille tämä uudistus on todella hyvä sillä sen tuomat säästöt ovat miljoonaluokkaa tulevaisuudessa ja yrittäkää nyt ymmärtää että ne miljoonat ovat meidän rahoja ennemmin tai myöhemmin.AIVOPESTY, EI TOMMOSTA OLEKKAAN, VAI ONKO KUITENKIN?
- Mitä?
kokemusta on kirjoitti:
Ensinnäkin tästä uudistuksesta. Se on hyvä, koska se on tasapuolinen kaikille ja ei periaatteessa anna mahdollisuutta ajaa vakuuttamattomalla autolla tai seisonnassa olevalla autolla. Se vähentää vakuutusyhtiöiden painetta, sillä LKP ilmoitukset kulkevat sähköisesti (pientää häikkää koko ajan). Se katkaisee veron, mikä ei ollut ennen mahdollista.
Huonoa siinä on juuri edellisissä viesteissä luetellut vaivat ja viikonloppuongelmat. Ei voi kieltää.
Sen verran tarkennuksia tähän "seisonta-ajan" vakuutusmaksuun. Vakuutusyhtiö perii liikennevakuutuksesta maksua minimi on 0-18 euroon riippuen yhtiöstä. Minimimaksu mitä te edeltäjät nyt virheellisesti kutsutte seisonta-ajan maksuksi, tulee esiin vasta silloin kuin auto ei ole liikennekäytössä koko vakuutuskautena.
Eli jos vakuutus kausi on kalenterivuosi 1.1-31.12 ja sinä aikana auto ei ole päivääkään liikenteessä peritään minimimaksu 0-18€ riippuen yhtiöstä. Jos auto on ajossa esim. 1 kk vuoden vakuutusmaksut todennäköisesti ylittävät tuon minimimaksun ja silloin LKP:n ajalta ei peritä mitään maksua sillä vakuutuskaudella. Tämä on sitten juuri näin eikä mitään muuta.
Toinen iso epäkohta on bonuksen nousussa. Liikennevakuutuksen bonus nousee vahingottoman vakuutuskauden jälkeen seuraavaan bonusluokkaan, mikäli ajoneuvo on ollut liikennekäytössä vakuutuskauden aikana 90-140 päivää. Autoissa yleensä 140 päivää ja motareissa 90 päivää. Ne päivät täytyy tulla täyteen vaikka tipottaen.
Vakuutusyhtiöille tämä uudistus on todella hyvä sillä sen tuomat säästöt ovat miljoonaluokkaa tulevaisuudessa ja yrittäkää nyt ymmärtää että ne miljoonat ovat meidän rahoja ennemmin tai myöhemmin.Ei anna mahd. ajaa vakuuttamattomalla autolla?
Häh? Ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. Mitkä meidän rahat joskus? Idiootti! - näin:
kokemusta on kirjoitti:
Ensinnäkin tästä uudistuksesta. Se on hyvä, koska se on tasapuolinen kaikille ja ei periaatteessa anna mahdollisuutta ajaa vakuuttamattomalla autolla tai seisonnassa olevalla autolla. Se vähentää vakuutusyhtiöiden painetta, sillä LKP ilmoitukset kulkevat sähköisesti (pientää häikkää koko ajan). Se katkaisee veron, mikä ei ollut ennen mahdollista.
Huonoa siinä on juuri edellisissä viesteissä luetellut vaivat ja viikonloppuongelmat. Ei voi kieltää.
Sen verran tarkennuksia tähän "seisonta-ajan" vakuutusmaksuun. Vakuutusyhtiö perii liikennevakuutuksesta maksua minimi on 0-18 euroon riippuen yhtiöstä. Minimimaksu mitä te edeltäjät nyt virheellisesti kutsutte seisonta-ajan maksuksi, tulee esiin vasta silloin kuin auto ei ole liikennekäytössä koko vakuutuskautena.
Eli jos vakuutus kausi on kalenterivuosi 1.1-31.12 ja sinä aikana auto ei ole päivääkään liikenteessä peritään minimimaksu 0-18€ riippuen yhtiöstä. Jos auto on ajossa esim. 1 kk vuoden vakuutusmaksut todennäköisesti ylittävät tuon minimimaksun ja silloin LKP:n ajalta ei peritä mitään maksua sillä vakuutuskaudella. Tämä on sitten juuri näin eikä mitään muuta.
Toinen iso epäkohta on bonuksen nousussa. Liikennevakuutuksen bonus nousee vahingottoman vakuutuskauden jälkeen seuraavaan bonusluokkaan, mikäli ajoneuvo on ollut liikennekäytössä vakuutuskauden aikana 90-140 päivää. Autoissa yleensä 140 päivää ja motareissa 90 päivää. Ne päivät täytyy tulla täyteen vaikka tipottaen.
Vakuutusyhtiöille tämä uudistus on todella hyvä sillä sen tuomat säästöt ovat miljoonaluokkaa tulevaisuudessa ja yrittäkää nyt ymmärtää että ne miljoonat ovat meidän rahoja ennemmin tai myöhemmin.Vaimolle hankittiin uusi auto ja tarkoitus oli myydä vanha itse. Samalla kun uusi auto rekisteröitiin vaimon nimiin, vanha poistettiin liikennekäytöstä. Kesti kolme päivää, kun vakuutusyhtiöstä tuli lasku, ja aivan oikein eihän se ollutkaan seisonta maksu vaan liikennevakuutusmaksu, aivan kuten juuri totesit. Taas kuluttaja säästi seisonta vakuutus maksussa, ja sehän meitä naurattaa, kyllähän sitä mieluummin maksaa liikennevakuutusmaksua käyttämättä jäävästä autosta, onhan tuo sama summa juuri säästetty seisontamaksusta joka näin jää vakuutusyhtiöltä saamatta, vai miten se nyt oli. Eipä ole muuten halukkaita liikennekäyttöönottomaksun ja vakuutusmaksun Etukäteen maksavia auton ostajia hirveesti näkynyt, niin että mädäntykööt tuo vanha 2001 mallinen täysin ehjä auto tuohon pihaan, vai mihin se nyt oli?
- näin:
näin: kirjoitti:
Vaimolle hankittiin uusi auto ja tarkoitus oli myydä vanha itse. Samalla kun uusi auto rekisteröitiin vaimon nimiin, vanha poistettiin liikennekäytöstä. Kesti kolme päivää, kun vakuutusyhtiöstä tuli lasku, ja aivan oikein eihän se ollutkaan seisonta maksu vaan liikennevakuutusmaksu, aivan kuten juuri totesit. Taas kuluttaja säästi seisonta vakuutus maksussa, ja sehän meitä naurattaa, kyllähän sitä mieluummin maksaa liikennevakuutusmaksua käyttämättä jäävästä autosta, onhan tuo sama summa juuri säästetty seisontamaksusta joka näin jää vakuutusyhtiöltä saamatta, vai miten se nyt oli. Eipä ole muuten halukkaita liikennekäyttöönottomaksun ja vakuutusmaksun Etukäteen maksavia auton ostajia hirveesti näkynyt, niin että mädäntykööt tuo vanha 2001 mallinen täysin ehjä auto tuohon pihaan, vai mihin se nyt oli?
No nyt on laitettu vaimon vanhempi auto taas liikennekäyttöön, josko tänä viikonloppuna joku tahtoisi sitä tulla katsomaan ja kenties rohkaistuisi jopa koeajamaan, toivottavasti kun on nätti ilmakin. Ja jos ei tule niin maanantaina taas tekemään liikennekäytöstäpoisto, rahaa on mennyt suoranaisesti tuohon mennessä 3x10,2 euroa katsastuskonttorille, vakuutus yhtiölle 13 euroa liikennekäytöstäpoisto ajalta, joka muuten oli 2 vkoa. Matkaa edestakaisin katsastuskonttorille ilmoituksia tekemään 3x54km Aikaa n.3 tuntia, ja lisäksi vielä liikennevakuutusmaksu noilta kolmelta käyttöpäivältä. Onkohan muuten vakuutusyhtiöillä jokin minimi liikennevakuutusmaksu liikennekäyttöpäiviltä, ja jos on, motakohan päivää se kattaa?
Kyllä tää on ihan helvetillistä ryöstöä, ja hankalaa kuin mikä. Vakuutusyhtiön edustajaa lainatakseni uudistus on paluu kivikauteen.
Ennen tällaiset ilmoitukset voi tehdä netissä jahka mahd. ostaja oli jo pihassa. - Eetu R.
näin: kirjoitti:
No nyt on laitettu vaimon vanhempi auto taas liikennekäyttöön, josko tänä viikonloppuna joku tahtoisi sitä tulla katsomaan ja kenties rohkaistuisi jopa koeajamaan, toivottavasti kun on nätti ilmakin. Ja jos ei tule niin maanantaina taas tekemään liikennekäytöstäpoisto, rahaa on mennyt suoranaisesti tuohon mennessä 3x10,2 euroa katsastuskonttorille, vakuutus yhtiölle 13 euroa liikennekäytöstäpoisto ajalta, joka muuten oli 2 vkoa. Matkaa edestakaisin katsastuskonttorille ilmoituksia tekemään 3x54km Aikaa n.3 tuntia, ja lisäksi vielä liikennevakuutusmaksu noilta kolmelta käyttöpäivältä. Onkohan muuten vakuutusyhtiöillä jokin minimi liikennevakuutusmaksu liikennekäyttöpäiviltä, ja jos on, motakohan päivää se kattaa?
Kyllä tää on ihan helvetillistä ryöstöä, ja hankalaa kuin mikä. Vakuutusyhtiön edustajaa lainatakseni uudistus on paluu kivikauteen.
Ennen tällaiset ilmoitukset voi tehdä netissä jahka mahd. ostaja oli jo pihassa.Ennen oli paljon paremmin. Seisonta-ajaltakin maksettiin verot ja alle kuukauden seisota-ajat eivät vaikuttaneet vakuutusmaksuihin.
Kuinka pitkään ja harvakseltaan ajattelit autoa myydä? - finnbulli
näin: kirjoitti:
No nyt on laitettu vaimon vanhempi auto taas liikennekäyttöön, josko tänä viikonloppuna joku tahtoisi sitä tulla katsomaan ja kenties rohkaistuisi jopa koeajamaan, toivottavasti kun on nätti ilmakin. Ja jos ei tule niin maanantaina taas tekemään liikennekäytöstäpoisto, rahaa on mennyt suoranaisesti tuohon mennessä 3x10,2 euroa katsastuskonttorille, vakuutus yhtiölle 13 euroa liikennekäytöstäpoisto ajalta, joka muuten oli 2 vkoa. Matkaa edestakaisin katsastuskonttorille ilmoituksia tekemään 3x54km Aikaa n.3 tuntia, ja lisäksi vielä liikennevakuutusmaksu noilta kolmelta käyttöpäivältä. Onkohan muuten vakuutusyhtiöillä jokin minimi liikennevakuutusmaksu liikennekäyttöpäiviltä, ja jos on, motakohan päivää se kattaa?
Kyllä tää on ihan helvetillistä ryöstöä, ja hankalaa kuin mikä. Vakuutusyhtiön edustajaa lainatakseni uudistus on paluu kivikauteen.
Ennen tällaiset ilmoitukset voi tehdä netissä jahka mahd. ostaja oli jo pihassa.satukirjoittajaa.
- ennen oli
Eetu R. kirjoitti:
Ennen oli paljon paremmin. Seisonta-ajaltakin maksettiin verot ja alle kuukauden seisota-ajat eivät vaikuttaneet vakuutusmaksuihin.
Kuinka pitkään ja harvakseltaan ajattelit autoa myydä?todellakin paremmin, vaikka käyttömaksua joutuikin maksamaan, pystyi autoa koittaa myydä koko seisonta ajan, ja tosiaankin lopettaa seisonta reaaliajassa, kun oli tarpeen. Koittakaa nyt tajuta että suomessa on kuitakin maksuja kun tuo väliaikainen käyttömaksu- nykyinen ajoneuvovero, vai mikä senytoli. liikenneministeriö ei tee yhtään uudistusta halventaakseen kuluttajan autoiluun kohdistuvia maksuja, kyllä ne jollain toisella konstilla sitten ihmisillä maksatetaan. Sama muuten koskee autovero uudistusta.
Mikä helvetti se pakotti muuten tuon seisontavakuutuksen lopettamaan jollei rahan himo. Kyllähän se tässä rinnalla olisi toiminut, ken sitä mahdollisuutta olisi halunnut käyttää. Uudistushan ei muuten koske moottoripyöriä, niissä kun ei ole tuota ajoneuvoveroa, ei katsottu tarpeelliseksi ulottaa muutosta niihin, koska ensin niihin olisi pitänyt myös määrätä ajoneuvovero. Mutta kyllä sekin aika vielä koittaa.
Mutta niinkuin joku jo totesikin: suomalainen juntti maksaa mitä vain, kunhan jotain tiettyä maksua ei tarvitse maksaa. näin: kirjoitti:
No nyt on laitettu vaimon vanhempi auto taas liikennekäyttöön, josko tänä viikonloppuna joku tahtoisi sitä tulla katsomaan ja kenties rohkaistuisi jopa koeajamaan, toivottavasti kun on nätti ilmakin. Ja jos ei tule niin maanantaina taas tekemään liikennekäytöstäpoisto, rahaa on mennyt suoranaisesti tuohon mennessä 3x10,2 euroa katsastuskonttorille, vakuutus yhtiölle 13 euroa liikennekäytöstäpoisto ajalta, joka muuten oli 2 vkoa. Matkaa edestakaisin katsastuskonttorille ilmoituksia tekemään 3x54km Aikaa n.3 tuntia, ja lisäksi vielä liikennevakuutusmaksu noilta kolmelta käyttöpäivältä. Onkohan muuten vakuutusyhtiöillä jokin minimi liikennevakuutusmaksu liikennekäyttöpäiviltä, ja jos on, motakohan päivää se kattaa?
Kyllä tää on ihan helvetillistä ryöstöä, ja hankalaa kuin mikä. Vakuutusyhtiön edustajaa lainatakseni uudistus on paluu kivikauteen.
Ennen tällaiset ilmoitukset voi tehdä netissä jahka mahd. ostaja oli jo pihassa.Nykyään täytyy ensin myydä vanha pois. Sitten vasta hakea uusi tilalle. Eipä ole "seisonta" ongelmia. ;)
- Syytäkin
misterifvi kirjoitti:
Nykyään täytyy ensin myydä vanha pois. Sitten vasta hakea uusi tilalle. Eipä ole "seisonta" ongelmia. ;)
sitten valittaa, jos tuo on ainoa vaihtoehto. Kauankohan sitä joutuu hevosella kulkemaan, kun ei joka paikasta yleisillä pääse sujuvasti autoihin tutustumaan.
- näinpäkin
näin: kirjoitti:
No nyt on laitettu vaimon vanhempi auto taas liikennekäyttöön, josko tänä viikonloppuna joku tahtoisi sitä tulla katsomaan ja kenties rohkaistuisi jopa koeajamaan, toivottavasti kun on nätti ilmakin. Ja jos ei tule niin maanantaina taas tekemään liikennekäytöstäpoisto, rahaa on mennyt suoranaisesti tuohon mennessä 3x10,2 euroa katsastuskonttorille, vakuutus yhtiölle 13 euroa liikennekäytöstäpoisto ajalta, joka muuten oli 2 vkoa. Matkaa edestakaisin katsastuskonttorille ilmoituksia tekemään 3x54km Aikaa n.3 tuntia, ja lisäksi vielä liikennevakuutusmaksu noilta kolmelta käyttöpäivältä. Onkohan muuten vakuutusyhtiöillä jokin minimi liikennevakuutusmaksu liikennekäyttöpäiviltä, ja jos on, motakohan päivää se kattaa?
Kyllä tää on ihan helvetillistä ryöstöä, ja hankalaa kuin mikä. Vakuutusyhtiön edustajaa lainatakseni uudistus on paluu kivikauteen.
Ennen tällaiset ilmoitukset voi tehdä netissä jahka mahd. ostaja oli jo pihassa.no niin auto kerkesi olla 1 liikennekäyttöpäivän, ennen myyntiä. Tulihan se käyttömaksun minimiosa, eli 10 euroa laskua siitäkin, saa nähdä paljonko vakuutusyhtiö velottaa tuosta päivästä.
- tilanne sellainen
,että ostin uuden auton, ja kun viisaammalta näytti myydä vanha auto itse, päätin tehdä niin.
Mutta kas kummaa, tuulipukuostaja on selvitellyt auton rekkarin perusteella, että vaunu on poistettu liikenne käytöstä, sehän on siis romu tai rikki tai siinä on jotain muuta hämärää!!!!
Taitaa jäädä myymättä, kun periaatteesta en vakuutusyhtiötäkään aio lihottaa kun bonuksia on vain yhteen autoon.
Kyllä tämän perimmäinen tarkoitus on lihottaa ake.a ja siirtää kaikki autokauppa lasipalatseihin. Tästäkään laista ei etukäteen muuta puhuttu, kuin "ei tarvii enää maksaa autoveroa kun auto seisoo" ja kansa oli tyytyväinen kun poliitikot funtsii kansalaisen etua! - finnbulli
arvoisat satukirjoittajat.
- valtio
Saa omansa, oletko pannut merkille mitä diesel polttoaine tuon uudistuksen jälkeen maksaa, kohta menee bensiinin ohi. NUIJA!
- finnbulli
valtio kirjoitti:
Saa omansa, oletko pannut merkille mitä diesel polttoaine tuon uudistuksen jälkeen maksaa, kohta menee bensiinin ohi. NUIJA!
mitä maailmalla tapahtuu, ymmärtäisit mahdollisesti miksi D on noussut, TURPA.
- on umpio
finnbulli kirjoitti:
mitä maailmalla tapahtuu, ymmärtäisit mahdollisesti miksi D on noussut, TURPA.
Ei ne maailmalla vaan ole suomen tahtiin polttoaineita nostanut, jos nyt ymmärrät mitä maailmalla tapahtuu, kun et ymmärrä mitä suomessakaan tapahtuu. Naama?
- finnbulli
on umpio kirjoitti:
Ei ne maailmalla vaan ole suomen tahtiin polttoaineita nostanut, jos nyt ymmärrät mitä maailmalla tapahtuu, kun et ymmärrä mitä suomessakaan tapahtuu. Naama?
et ymmärrä.Ei voi kun valittaa, kaikille ei ole annettu. Osanottoni lähiomasille.
- karpo
finnbulli kirjoitti:
et ymmärrä.Ei voi kun valittaa, kaikille ei ole annettu. Osanottoni lähiomasille.
nyt sapettaa, meinasin laittaa autoni seisomaan kuukaudeksi, ihan säästämismeiningillä, bensanhintaa vastaan ja olisihan siinä myös säästynyt 1kk vakuutusmaksu 50€.
tein ilmoituksen netissä vakuutus yhtiölleni, ja oletin että kaikki ok. viikon päästä tuli vastaus että nämä seisonta ajat poistuneet,tee ilmoitus akeen. kyl alkaa vituttaa ennen oli niin helppoo.
nyt pelkkää rahastusta. - e.itkonen
karpo kirjoitti:
nyt sapettaa, meinasin laittaa autoni seisomaan kuukaudeksi, ihan säästämismeiningillä, bensanhintaa vastaan ja olisihan siinä myös säästynyt 1kk vakuutusmaksu 50€.
tein ilmoituksen netissä vakuutus yhtiölleni, ja oletin että kaikki ok. viikon päästä tuli vastaus että nämä seisonta ajat poistuneet,tee ilmoitus akeen. kyl alkaa vituttaa ennen oli niin helppoo.
nyt pelkkää rahastusta.eletään vuotta 2008 ja joutuu menee sinne
konttorille hakee ne liput kun taas ottaa käyttöön.
kävellen bussilla tai taksilla. (säästöä kuluttajalle)
on se kumma ettei niitä voi ottaa suoraan netistä,
vaikka pankkitunnuksilla.
..ja se 10,20e suht törkee hinta 3kpl paperii, ja siitä et se muija näpyttää sitä konetta n.20 sekunttia. - perseestä
e.itkonen kirjoitti:
eletään vuotta 2008 ja joutuu menee sinne
konttorille hakee ne liput kun taas ottaa käyttöön.
kävellen bussilla tai taksilla. (säästöä kuluttajalle)
on se kumma ettei niitä voi ottaa suoraan netistä,
vaikka pankkitunnuksilla.
..ja se 10,20e suht törkee hinta 3kpl paperii, ja siitä et se muija näpyttää sitä konetta n.20 sekunttia.Auton myyminen on yhtä tuskaa nykyisellä järjestelmällä. Jos olet esim ostanut uuden auton ja vanha seisoo vielä pihassa, jota myyt itse ja jos molemmat vielä dieseleitä, tulee hiton moiset kulut molempien autojen vakuutuksissa ja rekisteristä olossa. Rekisteristä poisto tehty mahdottomaksi tässä tilanteessa, koska et sitten varmasti saa kirveelläkään sitä kaupanteko hetkellä rekisteriin. Lähes kaikki autokaupat yksityisenä kun tapahtuu iltaisin tai viikonloppusin.
- ottakaa selvää
Rekisteristäpoisto??
Ei autoa voi nykyään poistaa rekisteristä muutoin kuin saamalla romutustodistuksen ei MITENKÄÄN muuten,jos voisi tekisin sen oitis yhteen autooni mutta kun ei niin ei!
Dieselveroista en juuri tiedä miten niiden maksu menee kun semmosta ei ole,mutta bensavehkeen VOIT laittaa ns.seisontaan eli liikennekäytöstä poistoon ja kun myyt niin OK onnistuu ilman hammastenkiristystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791