FHTT:n uutisia

Dr. Funkensson

Funk-heppujen tietotoimiston uutisia:

Imatralla esiintyy 4.7. klo 20 alkaen Friday Night Live Band featuring Lenny Picket, James Taylor Quartet sekä Earth, Wind & Fire Experience featuring Al McKay. Tarkemmin:
http://www.ibbf.fi/ohjelma.html

Uutta funk-tuotantoa: Pharlon -nimiseltä yhtyeeltä voi ladata pari ilmaista MP3:sta tästä osoitteesta:
http://music.download.com/pharlon/3600-8554_32-101099045.html?tag=MDL_listing_song_artist
Varsinkin biisit Funky pill ja Orange lane on kunnioitettavaa tasoa.

1

1217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Funk-vaari

      Imatran Big Band -festivaalien Let´s Groove -ilta veti teltan täyteen yleisöä perjantai-iltana. Ensimmäisenä vuorossa ollut Lenny Pickettin Friday Night Live Band yllätti myönteisesti tiukalla asenteella vedetyllä perus-funkilla, vaikka asialla oli Suomesta ja Itävallasta Pickettin avuksi kasailtu kiertueyhtye. Kuusi vaskisoittajaa tööttäsi rinnakkain eturivissä. Rummuissa istunut Markus Ketola loihti taustalle todella letkeän funk-poljennon Jerome Braileyn (Parliament) tyyliin. Biisit eivät olleet mitään kolmen minuutin euroviisutypistyksiä, vaan niissä oli mittaa aivan kunnolla torvisektion saadessa reilusti soolotilaa.

      Melkoinen yllätys oli myös entisen Earth, Wind & Fire -kitaristi Al McKayn yhtyeen Earth Wind & Fire Experiencen tasokkuus: yhtye veti melkein kaikki EWF:n isot hitit vakuuttavalla tyylillä. Ensimmäinen numero oli Serpentine Fire, jossa perkussiomiehet esittelivät loistavaa kosketustaan. Harmi, että volyymia suurennettiin tämän jälkeen ja mm. McKayn loistava kitarointi katosi jonnekin kuulumattomiin. EWF:n funk-arsenaalista vedettiin mm. Shining Star, Getaway, Jupiter, Saturday Night ja Let the Feeling Show.

      Tanssilattia oli EWF Experience -osuuden jälkeen aivan täynnä, joten vuoroon tullut James Taylor Quartet teki yleisön kannalta sen oikean ratkaisun eli piti porukan lattialla pitämällä vauhtia funkin ja soolojen kustannuksella. Aluksi yhtye veti muutaman instrumentaalin, minkä jälkeen naisvokalisti Yvonne Yanney aloitti huippuhyvällä singlebiisillä All Over Now, joka kuultiin myös yhtyeen edellisellä Imatran keikalla kaksi vuotta sitten. Myöhemmin esitettiin joitakin cover-biisejä, mm. Betty Harrisin There´s a Break in the Road.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe