Mies haukkuu lehmäksi

murtunut

Mitä ajattelette? Pitäisikö erota? Rakastan miestäni kovasti, enimmäkseen hän on minulle huomioiva, hellä ja läsnäoleva. Naisellisen itsetuntoni hän on kuitenkin onnistunut nujertamaan. Inhoan nykyään itseäni ja kehoani. En edes itse katso enää itseäni mielelläni alasti peilistä. Saunaan en voi mennä mieheni kanssa. Rakastelemme kyllä, mutta kovin harvoin. Itse mielelläni kehun miestäni. Petänkö itseäni pahemman kerran? Kuitenkin hän usein sanoo rakastavansa, halusi muuttaa kanssani yhteen, ostaa asunnon ja on sanonut haluavansa lapsen kanssani.

Mutta isoin ongelma siis naisellisen itsetunnon romahduttaminen, jonka hän sitten kääntää oman huonon itsetuntoni syyksi. Minun ei pitäisi olla moksiskaan hänen loukkauksistaan, joita on sanonut riidellessä, koska ei kuulemma ole tarkoittanut. Miksi sitten hän ei sovussa kehu minua koskaan naisena, ulkonäköäni, kehoani. Tiedän, etten ole täydellinen, mutta jos rakastaa, oma kumppani pitäisi kokea ihanimpana ja kauneimpana. En ole enää ihan nuori ja kaikki aiemmat miesystäväni ovat saaneet minut kokemaan itseni kauniiksi ja naiselliseksi huomiollaan ja sanoillaan. Muutenkin minua on aina ihmiset – miehet ja naiset - silloin tällöin kehuneet kauniiksi. Nykyään kuljen itseäni häpeillen, tunnen itseni rumaksi ja läskiksi, epäviehättäväksi, epähaluttavaksi. Kaikki johtuu oman rakkaimpani sanoista. Joka minulle on maailman komein ja ihanin mies. Eikö ole järkyttävää? Suhteemme on melko nuori, ei kahtakaan vuotta. Mitä on jäljellä itsetunnostani vaikka viiden vuoden päästä, jos jatkan tätä?

Olen normaalipainoinen, painoindeksin mukaan. Mies jaksaa silti aina muistuttaa että olen läskiperse, paksureitinen, iso maha, ja tämä viimeisin ”hyllyvä aladoopikasa, joka istuu hänen autossaan leveällä perseellään”. Olen myös lehmä, sen olen kuullut kymmeniä kertoja. Nyt jos hän lukee tämän, tunnistaa kyllä itsensä, en välitä. Tämä sattuu todella. Haluaisin taas nauttia naiseudestani, mutta se ilo on mennyt. Myös halu panostaa omaan ulkonäköön on kaikonnut, vaikka aina olen panostanut siihen, koska tulee sellainen olo, ettei viitsikään enää esim. pudottaa painoa, jos ei kelpaa muuna kuin anorektisena isotissisenä ihannenaisena.

60

10954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltä, ettei

      hän rakasta sinua. En ainakaan itse voisi kuvitella haukkuvani miestäni noin törkeästi edes riitojen aikana, eikä hänkään hauku minua. Hänellä on ulkonäöllisiä puutteita kyllä, kuten minullakin, mutta olisi törkeää niistä ilkeästi muistutella. Jotenkin tuollainen haukkuminen viestii rakkauden ja kunnoituksen puutteesta, ja hän taitaa pitää sinua itsestäänselvyytenä. Sinun kannattaisi varmaan sanoa suoraan, mitä ajattelet ja sanoa, että et voi jatkaa tällaisessa suhteessa, joka saa sinut tuntemaan itsesi huonoksi. Haluatko tuntea olevasi läski lehmä lopun ikääsi? Jos ei muutosta tule, kannattaisi varmaan erota. Ainakin tämän kuvan perusteella, minkä nyt tässä viestissäsi tilanteesta annoit.

    • kaveri, joka

      pitkään (kuusi vuotta) asui yhdessä miehen kanssa, joka käyttäytyi samalla tavalla. Yleensä käyttäytyi kivasti ja suunnitteli tulevaisuutta, lapsia jne, mutta sitten aika ajoin törkeästi haukkui ystävääni juuri lehmäksi ja läskiperseeksi. Jopa meidän kavereiden läsnäollessa! Ystävänikin on sitäpaitsi täysin normaalipainoinen. Suhde jatkui pitkään, kun ystäväni aina ajatteli, että "muuten on asiat hyvin ja se on niin ihana muuten". Mutta ei siitä kuitenkaan sitten mitään tullut ja erosivat.

    • aradian

      Aika kamalaa tekstiä häneltä.
      Sanot että hän huomioi sinut, miten (ostamalla lahjoja?), jos hän ei kehu naisellisuttasi sovussakaan ja riidoissa haukkuu sinua noin kamalilla nimityksillä?

      Petätkö itseäsi? Kyllä minun mielestäni.
      Ei ole pelkästään sinun itsetunnossasi vikaa kun miehesi haukkuu sinua ja masennut siitä. Kukapa ei? Mutta tuollainen aivopesu alkaa vaikuttamaan pidemmän päälle - niin kuin sinulle on käynyt.

      Oma mieheni raivostuessaan oikein totaalisesti saattaa halukkua minuakin (esim. luonteenpiirteitä, joissa juu on korjaamisen varaa), mutta ei onneksi millään mikä liittyy ulkonäköön tai tuollaisilla nimityksillä, huh.

      Silti en ole kyennyt ymmärtämään miksi pitää haukkua ylipäätänsä ollenkaan; loukkaannun siitä syvästi enkä pysty unohtamaan. Eikö voisi riidellä asiasta, ei toisen ominaisuuksista? Eihän se rakkaus riidassa pitäisi loppua...
      Itse en koskaan nimittele kiistakumppaniani...

      Mutta näyttää siltä että miehesi ei kunnioita sinua juuri nimeksikään, enkä näe muuta vaihtoehtoa kun laittaa miehesi koville asiasta. Kertoa hänelle ettei sinulla ole aikomustakaan elää elämääsi suhteessa jossa tunnet itsesi sellaiseksi kun hän kuvailee. Joten muutto ja lapsenhankkimis suunnitelmat voi unohtaa toistaiseksi. Ja jos parannusta ei tule, lähdet suhteesta kokonaan.

      Todella surullista. Oli ratkaisusi sitten mikä tahansa, niin voimia.

      • Murtunut

        Ei hän minulle mitään osta, minä kyllä hänelle. Huomioi sanomalla rakastavansa ja kutsumalla lempinimillä, hellyydellä, tarjoamalla apua arjen tilanteissa, kunntelemalla, kannustamalla ja tukemalla minua. Sepäs se onkin, kun muuten suhteemme on niin hyvä. Kun mies ekan kerran haukkui minua läskiksi, jonka maha roikkuu (opmasta mielestä se lähinnä pullottaa ja miten miehet ei tykkää tällasista läskeistä vaan hoikista naisista, niin haukoin suorastaan henkeä. Olimme muutama päivä sitten muuttaneet yhteen. Eikä kukaan mies koskaan ole sanonut minulle tuollaisia. Pikemminkin ovat sanoneet minun olevan seksikäs, naisellinen ja maailman kaunein nainen juuri heille. Mies ei vaan ilmeisesti tajua, että juuri ulkonäköloukkaukset on naisen erityisen vaikea kestää. Haukkuu hän kyllä luonnettanikin ja työtäni mitätöi, vaikka olen akateemisessa ammatissa, johon oli pitkä koulutus ja kova karsinta. Valmistuin yliopistosta huippupaperein, mutta hänen mielestä se ei ole osoitus älykkyydestä. Itse valmistui rimaa hipoen.

        Pahinta on se, että olen välillä alkanut antamaan samalla mitalla takaisin riidellessä. Mutta aina sovussa kehun miestäni kaikin tavoin. Tottakai kun olen rakastunut ja ihailen häntä miehenä.


      • aradian
        Murtunut kirjoitti:

        Ei hän minulle mitään osta, minä kyllä hänelle. Huomioi sanomalla rakastavansa ja kutsumalla lempinimillä, hellyydellä, tarjoamalla apua arjen tilanteissa, kunntelemalla, kannustamalla ja tukemalla minua. Sepäs se onkin, kun muuten suhteemme on niin hyvä. Kun mies ekan kerran haukkui minua läskiksi, jonka maha roikkuu (opmasta mielestä se lähinnä pullottaa ja miten miehet ei tykkää tällasista läskeistä vaan hoikista naisista, niin haukoin suorastaan henkeä. Olimme muutama päivä sitten muuttaneet yhteen. Eikä kukaan mies koskaan ole sanonut minulle tuollaisia. Pikemminkin ovat sanoneet minun olevan seksikäs, naisellinen ja maailman kaunein nainen juuri heille. Mies ei vaan ilmeisesti tajua, että juuri ulkonäköloukkaukset on naisen erityisen vaikea kestää. Haukkuu hän kyllä luonnettanikin ja työtäni mitätöi, vaikka olen akateemisessa ammatissa, johon oli pitkä koulutus ja kova karsinta. Valmistuin yliopistosta huippupaperein, mutta hänen mielestä se ei ole osoitus älykkyydestä. Itse valmistui rimaa hipoen.

        Pahinta on se, että olen välillä alkanut antamaan samalla mitalla takaisin riidellessä. Mutta aina sovussa kehun miestäni kaikin tavoin. Tottakai kun olen rakastunut ja ihailen häntä miehenä.

        Kaikissa ihmisissä / suhteissa on tietenkin hyvät ja huonot puolensa... Ei täydellistä olekaan. Miten siis punnita mikä paha on niin paha ettei sitä voi sietää?
        No, esim. vaikka siitä, että tuntee itsensä huonoksi siinä suhteessa jossa on (mitä ei ennen ole tuntenut).
        Jos miehesi "murtaa" sinut, oletko onnellinen?

        En kyllä tajua kuinka hän heti suhteen alussa (?) haukkui sinua läskiksi? Eikö hän ihastunut sinuun sellaisena kuin olit?
        Ihme ettet noitten aivopesukommenttien jälkeen ole sairastunut masennukseen tai syömishäiriöön...

        No, koulutushan kertoo tietynlaisesta älykkyydestä - ja älykkyyttä on erilaista. Miehesi on kateellinen sinulle ja yrittää tuntea itsensä paremmaksi haukkumalla sinua?

        Pahalla harvoin voittaa pahaa... Takaisin haukkuminen vain pahentaa asiaa, koska sitten kumpikin on puolustuskannalla, eikä haukkuminen lopu. Vaikeinta on tietenkin olla provosoitumatta - mutta ehkä se olisi paras tapa näyttää ettei haukkuminen tuo tulosta. Rauhoittua itse ja pistää mies valinnan eteen.

        Tulehtunut tilanne ja riippuu niin pariskunnasta mikä olisi sopivin tapa yrittää laukasta tilanne.
        En kyllä osaa neuvoa. Itse etsisin jo uutta kämppää tai ainakin asettaisin miehen seinää vasten - ja toteuttaisin uhkaukseni jos tyyli ei muutu...


      • mun entiseltä
        Murtunut kirjoitti:

        Ei hän minulle mitään osta, minä kyllä hänelle. Huomioi sanomalla rakastavansa ja kutsumalla lempinimillä, hellyydellä, tarjoamalla apua arjen tilanteissa, kunntelemalla, kannustamalla ja tukemalla minua. Sepäs se onkin, kun muuten suhteemme on niin hyvä. Kun mies ekan kerran haukkui minua läskiksi, jonka maha roikkuu (opmasta mielestä se lähinnä pullottaa ja miten miehet ei tykkää tällasista läskeistä vaan hoikista naisista, niin haukoin suorastaan henkeä. Olimme muutama päivä sitten muuttaneet yhteen. Eikä kukaan mies koskaan ole sanonut minulle tuollaisia. Pikemminkin ovat sanoneet minun olevan seksikäs, naisellinen ja maailman kaunein nainen juuri heille. Mies ei vaan ilmeisesti tajua, että juuri ulkonäköloukkaukset on naisen erityisen vaikea kestää. Haukkuu hän kyllä luonnettanikin ja työtäni mitätöi, vaikka olen akateemisessa ammatissa, johon oli pitkä koulutus ja kova karsinta. Valmistuin yliopistosta huippupaperein, mutta hänen mielestä se ei ole osoitus älykkyydestä. Itse valmistui rimaa hipoen.

        Pahinta on se, että olen välillä alkanut antamaan samalla mitalla takaisin riidellessä. Mutta aina sovussa kehun miestäni kaikin tavoin. Tottakai kun olen rakastunut ja ihailen häntä miehenä.

        suhteelta. Tuo oli mustakin paha, itekkin aloin lähteä mukaan siihen haukkumiseen, ja en kaihtanut pahimpiakaan sanoja loppuvaiheessa. Se tuntu niin pahalta! Lopeta suhde... Ihan oikeesti. Ei se siitä muutu kun sen ilkeilyn on alottanut :( Tsemppiä sulle!

        ps. kun jätin sen exän, löysin maailman ihanimman miehen, vaikka ajattelin etten ikinä enää löydä "sielunkumppania" :):)


      • Murtunut
        aradian kirjoitti:

        Kaikissa ihmisissä / suhteissa on tietenkin hyvät ja huonot puolensa... Ei täydellistä olekaan. Miten siis punnita mikä paha on niin paha ettei sitä voi sietää?
        No, esim. vaikka siitä, että tuntee itsensä huonoksi siinä suhteessa jossa on (mitä ei ennen ole tuntenut).
        Jos miehesi "murtaa" sinut, oletko onnellinen?

        En kyllä tajua kuinka hän heti suhteen alussa (?) haukkui sinua läskiksi? Eikö hän ihastunut sinuun sellaisena kuin olit?
        Ihme ettet noitten aivopesukommenttien jälkeen ole sairastunut masennukseen tai syömishäiriöön...

        No, koulutushan kertoo tietynlaisesta älykkyydestä - ja älykkyyttä on erilaista. Miehesi on kateellinen sinulle ja yrittää tuntea itsensä paremmaksi haukkumalla sinua?

        Pahalla harvoin voittaa pahaa... Takaisin haukkuminen vain pahentaa asiaa, koska sitten kumpikin on puolustuskannalla, eikä haukkuminen lopu. Vaikeinta on tietenkin olla provosoitumatta - mutta ehkä se olisi paras tapa näyttää ettei haukkuminen tuo tulosta. Rauhoittua itse ja pistää mies valinnan eteen.

        Tulehtunut tilanne ja riippuu niin pariskunnasta mikä olisi sopivin tapa yrittää laukasta tilanne.
        En kyllä osaa neuvoa. Itse etsisin jo uutta kämppää tai ainakin asettaisin miehen seinää vasten - ja toteuttaisin uhkaukseni jos tyyli ei muutu...

        Niin en tiedä. On hän haukkunut pahempaakin, mitä en kehtaa tänne kirjoittaa. Olen aina pitänyt itseäni eroottisena ihmisenä ja seksiä tärkeänä osana suhdetta. Nyt tilanne on mennyt siihen, että koen ettei mies halua minua. Ehkä hänen ja minun halut ei ylipäätään kohtaa. En halua olla alasti miehen seurassa kovinkaan usein. Exäni kanssa saunoimme päivittäin ja pitkän suhteemme aikana painoni vaihteli anorektisesta lievään ylipainoon. Silti ex-mieheni jaksoi kehua minua ja naisellisuuttani ja uskonkin, että hän näki minut siten, koska oli rakastunut.

        Niin sitä minäkin ihmettelen, miksi sitten nykyiseni edes halusi minut. Hänelle tuntuu muutenkin ihmisten paino olevan kovin tärkeä asia, työkaveri naisen kiloista hän jaksaa aina muistuttaa, Jennifer Lopezin perse on kuulemma niin leveä ettei tv-ruutuun mahdu yms. Itseään hän kehuu ja omaa kroppaansa, ja sanoo sitä "huumoriksi". Yhden riidan aikana hän muistutti, kuinka hyvä perse hänellä on ja mun pitäis mennä kauppaan ostaan uusi perse tai jakaa sitä muille miehille, jos se nyt kenellekään kelpaa.


      • Kalle Ankkaaaa

        Kusipäisyys ärsyttää aina. Jos mies on tehnyt sellaisen virheen, että muuttanut asumaan naisen kanssa saadakseen muiden jätkien panemaa toosaa niin oma on ongelmansa.

        Tuo on kyllä moka mihin moni mies menee. Itse otan omaksi naisekseni vain neitsyen ja alle 20 vuotiaan naisen koska he eivät ole saastuneet läytössä. Kun autoa ostetaan niin se haluattaan saada uutena, ei kaivata muiden päästämiä pieruja auton penkille, johon ne saastahajut imeytyvät ikuisiksi ajoiksi, kuten jokainen nenän käytetyn auton penkille laittava voi haistaa, edellisen kuskin iljettävien pierujen löyhkäävyyden.

        Normaali mies aluaa naisensa käyttämättömänä. Sellaisena minäkin haluan naiseni, pillultaan toisen koskemattomana.

        Lutka, jonka kanssa seurustelen sanoi tutustuessamme, että vain yksi mies on nussinut häntä ennen mua. 6 kuukauden päästä tiedossani oli, että ainakin kaksi on ollut ennen mua kyntämässä häntä. Enkä välttämättä usko edes kahteenkaan. Toisestakin miehestä sain tietää kun hänen kaverinsa lipsautti sen mulle humalassa.

        Onnea miehille horoperseisten naisten kanssa....vain neitsyen kanssa...sekään ei ole välttämättä täydellistä, mutta annetaan neitsyelle tilaisuus.

        Jos tätä lukee neitsyt niin älä todellakaan anna reikääsi kellekään muulle kuin miehelle, jota rakastat ja joka rakastaa sua. Takaan, että saat palvontaa osaksesi enemmän kuin voit osata aavistaakaan. Ja takaan, että piilohalveksunta näkyy miehen käytöksessä jos olet kuten oma naiseni, toistenkin panema.


      • Murtunut
        Kalle Ankkaaaa kirjoitti:

        Kusipäisyys ärsyttää aina. Jos mies on tehnyt sellaisen virheen, että muuttanut asumaan naisen kanssa saadakseen muiden jätkien panemaa toosaa niin oma on ongelmansa.

        Tuo on kyllä moka mihin moni mies menee. Itse otan omaksi naisekseni vain neitsyen ja alle 20 vuotiaan naisen koska he eivät ole saastuneet läytössä. Kun autoa ostetaan niin se haluattaan saada uutena, ei kaivata muiden päästämiä pieruja auton penkille, johon ne saastahajut imeytyvät ikuisiksi ajoiksi, kuten jokainen nenän käytetyn auton penkille laittava voi haistaa, edellisen kuskin iljettävien pierujen löyhkäävyyden.

        Normaali mies aluaa naisensa käyttämättömänä. Sellaisena minäkin haluan naiseni, pillultaan toisen koskemattomana.

        Lutka, jonka kanssa seurustelen sanoi tutustuessamme, että vain yksi mies on nussinut häntä ennen mua. 6 kuukauden päästä tiedossani oli, että ainakin kaksi on ollut ennen mua kyntämässä häntä. Enkä välttämättä usko edes kahteenkaan. Toisestakin miehestä sain tietää kun hänen kaverinsa lipsautti sen mulle humalassa.

        Onnea miehille horoperseisten naisten kanssa....vain neitsyen kanssa...sekään ei ole välttämättä täydellistä, mutta annetaan neitsyelle tilaisuus.

        Jos tätä lukee neitsyt niin älä todellakaan anna reikääsi kellekään muulle kuin miehelle, jota rakastat ja joka rakastaa sua. Takaan, että saat palvontaa osaksesi enemmän kuin voit osata aavistaakaan. Ja takaan, että piilohalveksunta näkyy miehen käytöksessä jos olet kuten oma naiseni, toistenkin panema.

        Muut vastaukset on asiallisia, mutta sinä olet näköjään ihan lapsi. En itse ole enää mikään teini, vaan ikää löytyy, joten vastauksesi on kovin lapsellinen.


      • ei hitto...

        Mulla on mies, pieni lapsi ja pulla uunissa, mutta yksikin tuollainen kommentti ja hän olisi entinen mies.

        Ei ole omassa itsetunnossanikaan kehumista, ja joskus olen loukkaantunut leikkimielisestä kiusoittelusta muutamasta liikakilosta jotka raskauden jälkeen jäi. Mutta läskiperseeksi haukkuminen on todella ilkeää ja epäkunnioittavaa, oli miten paha riita tahansa meneillään. Minä en jäisi sellaista kuuntelemaan.


      • kilahtanutko oot
        Kalle Ankkaaaa kirjoitti:

        Kusipäisyys ärsyttää aina. Jos mies on tehnyt sellaisen virheen, että muuttanut asumaan naisen kanssa saadakseen muiden jätkien panemaa toosaa niin oma on ongelmansa.

        Tuo on kyllä moka mihin moni mies menee. Itse otan omaksi naisekseni vain neitsyen ja alle 20 vuotiaan naisen koska he eivät ole saastuneet läytössä. Kun autoa ostetaan niin se haluattaan saada uutena, ei kaivata muiden päästämiä pieruja auton penkille, johon ne saastahajut imeytyvät ikuisiksi ajoiksi, kuten jokainen nenän käytetyn auton penkille laittava voi haistaa, edellisen kuskin iljettävien pierujen löyhkäävyyden.

        Normaali mies aluaa naisensa käyttämättömänä. Sellaisena minäkin haluan naiseni, pillultaan toisen koskemattomana.

        Lutka, jonka kanssa seurustelen sanoi tutustuessamme, että vain yksi mies on nussinut häntä ennen mua. 6 kuukauden päästä tiedossani oli, että ainakin kaksi on ollut ennen mua kyntämässä häntä. Enkä välttämättä usko edes kahteenkaan. Toisestakin miehestä sain tietää kun hänen kaverinsa lipsautti sen mulle humalassa.

        Onnea miehille horoperseisten naisten kanssa....vain neitsyen kanssa...sekään ei ole välttämättä täydellistä, mutta annetaan neitsyelle tilaisuus.

        Jos tätä lukee neitsyt niin älä todellakaan anna reikääsi kellekään muulle kuin miehelle, jota rakastat ja joka rakastaa sua. Takaan, että saat palvontaa osaksesi enemmän kuin voit osata aavistaakaan. Ja takaan, että piilohalveksunta näkyy miehen käytöksessä jos olet kuten oma naiseni, toistenkin panema.

        toki sinulla on poikuus jäljellä, vai mitä. Sitten on varaa vongata neitsyitä.


      • katkera
        Murtunut kirjoitti:

        Niin en tiedä. On hän haukkunut pahempaakin, mitä en kehtaa tänne kirjoittaa. Olen aina pitänyt itseäni eroottisena ihmisenä ja seksiä tärkeänä osana suhdetta. Nyt tilanne on mennyt siihen, että koen ettei mies halua minua. Ehkä hänen ja minun halut ei ylipäätään kohtaa. En halua olla alasti miehen seurassa kovinkaan usein. Exäni kanssa saunoimme päivittäin ja pitkän suhteemme aikana painoni vaihteli anorektisesta lievään ylipainoon. Silti ex-mieheni jaksoi kehua minua ja naisellisuuttani ja uskonkin, että hän näki minut siten, koska oli rakastunut.

        Niin sitä minäkin ihmettelen, miksi sitten nykyiseni edes halusi minut. Hänelle tuntuu muutenkin ihmisten paino olevan kovin tärkeä asia, työkaveri naisen kiloista hän jaksaa aina muistuttaa, Jennifer Lopezin perse on kuulemma niin leveä ettei tv-ruutuun mahdu yms. Itseään hän kehuu ja omaa kroppaansa, ja sanoo sitä "huumoriksi". Yhden riidan aikana hän muistutti, kuinka hyvä perse hänellä on ja mun pitäis mennä kauppaan ostaan uusi perse tai jakaa sitä muille miehille, jos se nyt kenellekään kelpaa.

        Kuulostaa myös minun exältäni. Minun ulkonäöstäni kyllä löysi vaikka mitä vikaa ja korjailun varaa mutta itse ihaili itseään peilistä, vaikkei mikään hunks hänkään todellakaan ollut. Hädin tuskin myöskään pesi hampaitaan tai kävi suihkussa. Eniten tässä harmittaa se mitkä arvet hän itsetuntooni jätti eikä niihin auta, vaikka kuinka tekisi mieli häntä motata sen vuoksi.


    • ajattelet tuosta?

      ”hyllyvä aladoopikasa, joka istuu hänen autossaan leveällä perseellään”.

      Tuotako sä vielä rakastat? Hankkiudu eroon niin kauan kuin vielä ymmärrät lähteä.

    • liian myöhästä

      Toi lehmäks ym. haukkuminen on toisen alistamista ja sitä ei pitäisi kenenkään sietää. Vaikka se olisi leikilllä tai "ei niin tosissaan sanottu".

    • ennen kuin

      Kuulostaa osoiittain tutulta- voi olla että pelkää menettävänsä sut. samalla lailla takas.esitä et sulla on toinen. silloin saat syvimmän esiin. silloin tiedät et vitt---välittääkö susta. onko itse joku athleetti????

      kusipää sanon minä

    • härmäläänen78

      ei muutaku hopiata jakohon jos on tollanen ääliö!!!!!

      • heti..............

        Ylipäätään mies, joka käyttää läskiperse ja lehmä haukkumasanoja naisestaan (exästä tai nyxästä) on henkisellä tasolla jälkeenjäännyt.

        Sellainen kaveri ei muutu. Ajanpäästä nainen on henkisesti niin alistettu, että jää kuin hakattu koira isäntänsä luokse, kohdeltiin häntä miten vaan.


      • Totuus ei pala tulessakaan
        heti.............. kirjoitti:

        Ylipäätään mies, joka käyttää läskiperse ja lehmä haukkumasanoja naisestaan (exästä tai nyxästä) on henkisellä tasolla jälkeenjäännyt.

        Sellainen kaveri ei muutu. Ajanpäästä nainen on henkisesti niin alistettu, että jää kuin hakattu koira isäntänsä luokse, kohdeltiin häntä miten vaan.

        sä ootkin lehmä?


      • ressukkaa
        heti.............. kirjoitti:

        Ylipäätään mies, joka käyttää läskiperse ja lehmä haukkumasanoja naisestaan (exästä tai nyxästä) on henkisellä tasolla jälkeenjäännyt.

        Sellainen kaveri ei muutu. Ajanpäästä nainen on henkisesti niin alistettu, että jää kuin hakattu koira isäntänsä luokse, kohdeltiin häntä miten vaan.

        Miehesi on keksinut oivan keinon nostaa ja romauttaa sinut alas omien mielioikkujensa mukaan. Hän tekee sen vain ja ainoastaan omien tarkoitusperiensä mukaan, mitä ne sitten lienevätkään. Tuo on henkistä väkivaltaa ja narsismia. Olet ansainnut paremman miehen, eli rupea pikkuhiljaa keräämään rohkeutta ja tee oikea ratkaisu ja jätä tuommoinen ukko!


      • tommosta
        Totuus ei pala tulessakaan kirjoitti:

        sä ootkin lehmä?

        tuli mieleen, että kun sinäkin olet akateemisesti koulutettu, niin eihän kukaan järkevä ihminen tollasta kuuntele, mietippä mitä se on 10 vuoden päästä, lähde nyt ihmeessä uusiin haasteisiin ja ota vaikka putkimies mieheksesi, ne sentään osaa käsitellä naisia, eikä ole tollasia mikki hiiriä, hyi helvetti


      • Nimetön
        ressukkaa kirjoitti:

        Miehesi on keksinut oivan keinon nostaa ja romauttaa sinut alas omien mielioikkujensa mukaan. Hän tekee sen vain ja ainoastaan omien tarkoitusperiensä mukaan, mitä ne sitten lienevätkään. Tuo on henkistä väkivaltaa ja narsismia. Olet ansainnut paremman miehen, eli rupea pikkuhiljaa keräämään rohkeutta ja tee oikea ratkaisu ja jätä tuommoinen ukko!

        Ketjun aloittaja täällä kirjoittelee. Kiitos kaikille asiallisesti asiaa kommentoinneille. Kirjoitin tänne, koska halusin tietää miltä ulkopuolisista tämä vaikuttaa. Moni on sitä mieltä, että erota pitäisi. Olemme kuitenkin keskustelleet asiasta ja päätin antaa vielä tilaisuuden miehelle ottaa opikseen. Kerroin kyllä miten loukkaantunut olen ja luulen hänen ymmärtäneen. Hän pyysi anteeksi japainotti sitä, ettei oikeasti ajattele minusta niin. On vaan riidassa halunnut loukata tahallaan. Miksi hän minu8n kanssa olisikaan, jos ajattelisi oikeasti noin rumasti.Alistamisen haluahan se on. Loputtomiin en tietenkään tällaista enää katsele/kuuntele. Onneksi itsetuntoni on kuitenkin pohjimmiltaan vahva ja tiedän olevani ihan jees naisena ja rakastamisen arvoinen. Lopetan osaltani keskustelun tähän.


    • Ja ota kunnon mies

      Oma ex-ämmä natisi jotain että olen läski. No jätin hänet millisekuntissa ja jo seuraavalla viikolla tämänkin valas kelpasi toiselle naiselle jonka kanssa ollaan oltu yhdessä jo pari vuotta. Nainen itse on nyt alkoholisoitunut ja lihonut. Hehehehehhehe ja minä olen laihtunut.

    • blondi-72hki

      heitä menemään tollanen kusipää!

      Taitaa hävetä itttensä kun purkaa sinuun pahaa sisäistä oloaan!

    • jätä se!

      Moikka, Mulla on myös ollut poikaystävä, joka arvosteli minua monilla tavoilla. Ei tosin haukkunut minua noin törkeästi, mutta sai minut kuitenkin tuntemaan itseni tyhmäksi, rumaksi ja huonosti pukeutuvaksi. Tuntui etten osaa mitään tehdä. Hän arvosteli tapaani laittaa hoitoainetta tukkaani tai keittää kaurapuuroa! Ihmettelin (sarkastisesti) hänelle, että mitenköhän mä olin pärjännyt 25 vuotta tekemällä asiat minun tavallani, joka siis olikin väärä tapa! Minulla oli tasan yhdet farkut, joissa takapuoleni näytti hyvältä hänen mielestään. Jos käytin muita farkkuja, hän kommentoi, että miksi mä en käytä niitä toisia. Jos en jaksanut laittautua, hän ihmetteli, että miksi mä en halua aina näyttää hyvältä, kun sekin on mahdollista. Kävin punttisalilla, ja hän ei harrastanut mitään urheilua. Kerran hän kommentoi, että mun ei pitäisi enää treena punttisalilla, koska pian mun hauis on isompi kuin hänen... Outoja juttuja, mitä jälkeen päin ei voi kuin ihmetellä, miten vammaisen miehen kanssa seurustelin. Itsetuntoni oli todella alhaalla, kohta en töissänikään kestänyt pienintäkään kritiikkiä vaan muutuin todella herkäksi.
      Jätin hänet, ja oloni oli todella varma sen jälkeen! Itsetuntoni palasi, ja minusta tuntui, että voin/saan/osaan tehdä mitä vaan! Se oli elämäni paras teko!
      Poikaystävälläni oli huono itsetunto, jonka vuoksi hän halusi nujertaa minunkin itsetuntoni. Luulen, että tästä on kyse myös sinun tapauksessasi. Hän haluaa saada sinut tuntemaan itsesi niin huonoksi, että olisit vain niin tyytyväinen, että edes hän huolii sinut. Hän ehkä pelkää, että sinä olisit muuten häntä vahvempi! Jätä hänet, ja osoita sen jälkeen itsellesi, miten upea sinä oikeasti olet! :)
      Tsemppiä!

      • äija tallero ihmettelee oikein

        ...että mistä ihmeestä ootte löytäneet noin kaunopuheisia- ja sieluisia miehiä?
        Saatte kyllä olla erittäin ylpeitä itsestänne ja kumppanivalinnastanne. Ei varmaan tule aika pitkäksi traumojen ja potutuksen kanssa.


      • miehistä on
        äija tallero ihmettelee oikein kirjoitti:

        ...että mistä ihmeestä ootte löytäneet noin kaunopuheisia- ja sieluisia miehiä?
        Saatte kyllä olla erittäin ylpeitä itsestänne ja kumppanivalinnastanne. Ei varmaan tule aika pitkäksi traumojen ja potutuksen kanssa.

        juuri tälläisia kun ketjussa on tullut ilmi. Taas oli naisten eikä miesten vika jos miehet haukkuvat ja alistavat naisiaan suhteessa. ELi naiset on tyhmiä kun jäävät. Joo niin ovatkin, mutta eiköhän syyllinen ole kuitnekin se joka haukkuu, eli tässä kohtaa mies.
        Parempi naisen olla yksin, on minun mielipiteeni tähän hommaan.


    • terveisinihananainen

      tuommoisista... itse erosin onneksi ajoissa.

    • uhrilehmä

      NARSISTI!!!!!!

    • Kovia kokenut

      Olen pitkään ajatellut että olen ainoa, joka on kokenut itsensä huonoksi saman kokemuksen vuoksi. Olin kolme vuotta suhteessa, jossa poikaystäväni kritisoi ja arvosteli minua. Enimmäkseen arvostelu kohdistui ulkonäköäni kohtaan. Varsinkin rintojani kohtaan, jotka ovat pienet (kokoa A). Olimme olleet yhdessä vasta vähän aikaa kun hän sanoi minulle että voi maksaa minulle silikonit. Itse en koko suhteen aikana ollut puhunut että haluaisin rintojani suurentaa. Menin hyvin sanattomaksi siinä tilanteessa.

      Hän myös sanoi ettei ole tyytyväinen minun ulkonäkööni, mutta oli tyytyväinen exänsä ulkonäköön (joka oli anorektinen ja isohkotissinen teiniblondi). Samoin hän ihmetteli miten kehtaan mennä saunaan muiden ihmisten kanssa pienine rintoineni ja sanoi että häntä hävettää kulkea kaupungilla kanssani koska minulla on pienet rinnat ja näytän hänen mielestään pojalta eikä hän ole homo.
      Kaikki nuo muiden muassa loukkasivat syvästi minua. Laihduin suhteen aikana normaalipainoisesta alipainoiseksi. Vaikka olin alipainoinen, olin hänen mielestään pullukka.

      Itsetuntoni murskautui aivan täydellisesti ja minulla on vielä kahden vuoden jälkeenkin hyvin epävarma olo ulkonäköni suhteen. Pahimpina aikoina en kehtaa mennä ulos ihmisten ilmoille kun häpeän omaa ulkonäköäni. Tiedän etten ole mikään kaunotar, mutta en mielestäni ole rumakaan.

      Olen käynyt hänen takiaan kolmella eri psykologilla ja pian aloittelen parin vuoden tiivistä terapiaa jotten katkeroituisi ja elämäni voisi joskus olla normaalia. Kun suhde oli vielä ensimmäinen suhteeni elämäni aikana, se jätti todella syvät arvet enkä oikein vieläkään osaa luottaa miehiin normaalisti.

      Onneksi minulla on nykyään aivan ihana poikaystävä, joka valitettavasti on saanut kokea menneisyydestäni johtuvat itku- ja kiukkupurkaukset. Onneksi hän on pitkäpinnainen ja ymmärtäväinen ja tiedän että hän oikeasti rakastaa minua.

    • Vali-vali-vali ...

      Tee jotain, 'näytä närhen munat', pane ittes kondikseen, treenaa, laihduta, panosta ulkonäköön ... Tee ihan mitä vain, mutta lakkaa h-i valittamasta ja vinkumasta ainakaan "rakastamisesta", kun sitä ei ole kummallakaan puolella. Ensin pitää rakastaa itseään, muuten ei osaa ketään muuta.

    • rumamies

      Jo et hyväksy itteäsi sellaisena kuin olet oienine rintoinesi niin ei kannata seurustella sellasen kanssa joka sua haukkuu. pitää sanoa miehelle et olen tälläinen kuin olet jos ei kelpaa niin tuossa on ovi, minuutti aikaa päättää. Pitää pystyö puolustamaan itseään. Kukaan ei ole täydellinen, mut pitää hyväksyä itsensä. Minäkin olen ruma ja hyväksyn sen ettei naiset musta ikinä tykkää. Minä en saa koskaa tyttöystävää sen takia koska olen ruma ja mun hampaat on vinot.
      Mut eipä haittaa, pärjään yksinkin.

    • rumanainen2

      Minulla myös aloittajan kaltainen mies ja olen vakavasti alkanut harkitsemaan eroa.
      Eilen hän loukkasi minua taas pahasti kun leikilläni kiusoittelin häntä että hän ei ole antanut minulle taaskaan rahaa kun lompakkoni on ihan tyhjä (kyseessä oli täysin vitsi, olemme molemmat omavaraisia ja maksamme kaiken yhteisen puoliksi ja omat jutut menee sitten omaan piikkiin).
      Mies mutisi jotain että "en ole vielä lotossa voittanut että voisin sanoa sulle että lähde ostoksille elukka..!"

      Menin taas jotenkin lukkoon tuosta loukkaavasta nimittelystä etten heti osannut vastata siihen mitään ja kun kyseessä oli vitsi minun puoleltani niin en voi ymmärtää että hän on noin ilkeä. Mies kyllä varmasti käsitti että huumorilla koko jutun heitin.

      Hän on ennenkin nimitellyt minua samalla tavalla , etenkin jos tulee riitaa mutta muutenkin. Tuo on hänen tavaramerkkinsä puolustautua kun tietää että saa minut sillä hiljaiseksi.

      Tuo on minusta niin alhaista käytöstä että kun ei muuten sanallisesti pärjätä niin mennään henkilökohtaisuuksiin ja loukataan tahallisesti toista, omaa puolisoa. Mielestäni hän tietoisesti oikein haluaa loukata pahasti kun tietää arat kohtani ja kun en tosiaankaan ole mikään missi niin itsetuntoni on ihan maanraossa, koko ikäni olen saanut kuulla huomautuksia ulkonäöstäni.

      Johtuukohan tuollainen käytös siitä että mies ei enää rakasta minua?
      Viimeiset pari vuotta ovat olleet melko vaikeita, miestä kiinnosti vain kaverit ja harrastuksissa pyöriminen mutta nyt on vähän enemmän viettänyt aikaa minunkin kanssani.

      Sekin tuntuu itsestäni oudolta kun tykkään katsoa tv:stä kaikkia murha- ja rikosjuttuja mitä nyt esim. jimiltä tulee niin mies sanoo että olen psykopaatti ja varmaan suunnittelen murhia, tappo-ohjelmiako sä katsot... Ja sanoo tämän ihan siihen sävyyn että on vakavissaan!
      Tuntuu, että hän haluaa minun huomaavan että minussa on hänen mielestään jotain pahasti vialla kun katson tuollaisia ohjelmia.

      Välillä mies on kuitenkin hyvä minua kohtaan, hoitaa asiansa taloudellisesti hyvin ja ei ole alkoholisti mutta aina tietyissä tilanteissa muuttuu tuollaiseksi. Koskaan hän ei pyydä anteeksi loukkauksiaan, ei edes silloin vaikka hän olisi ollut väärässä.

    • ota ero

      Jos mä olisin nainen niin ottaisin eron tollasesta nimittelystä. Ei niinku tarvii kuunnella tollasta pätkääkään jos arvostaa itseään ja jos on parisuhteessa niin ei tarvii sietää ihan mitä tahansa.

    • ihminen ei eläin

      Lähde märehtimään muualle, tuollaista minä en ainakaan kestäisi

    • Surullinen22

      Minunkin mies haukkuu suutuspäissään ja mustasukkaisuuksissaan läskiksi, rumaksi, ämmäksi, akaksi, lutkaksi, isojalaksi (viitaten kengän kokoon) yms. Olen normaalisti kauniiksi kehuttu, laihan puoleinenkin. Nytkin huorittelua saan kuulla tämän tästä, vaikka en ole syyllistynyt hänen väittämiinsä "petoksiin". (Omaa harhaluuloa)

      Pettymys ja suru on niin suuri.

      Olen itsekin haukkunut, mutta halunnut jo kauan sitten tosissani lopettaa sen ja yrittänyt tehdä sovintoa, että se loppuu. Ei se lopu. Oloni on niin pettynyt ja kuvottunut kun saan eteeni noita kamalia sanoja itsestäni.

      Itsetunto on laskenut ja häpeän ja inhoan kaikkea itsessäni ja ruumiissani.

      • Surullinen22

        Olen haukuttu hänen toimestaan laudaksi ja rinnattomaksikin. Pienirintaiseksi.

        Silikoneja en kyllä haluaisi, mutta toivoisin B-kuppia isommat rinnat.


      • tiukka kysymys

        miksi seurustelet miehen kanssa joka sua ei arvosta? Sulle tulee parempi mieli jos jätät sellasen idiootin. Ei se sua rakasta. Olet varmasti mukava ja kaunis ja sun pitää nyt vaan ottaa it´seäsi niskasta kiinni ja puolustaa itseäsi.


    • Voi naiset

      Herran TÄhden NAISET!!!

      KUUNTELETTEKO TE OIKEASTI TOLLAISTA SOLVAUSTA? Tuollainen käytös on sairaan käytöstä ja hajottaa läheisensä. Narsistit musertaa toisen täysin. Ei terve ja tasapainoinen ihminen tahdo lyödä noin. Haukkuminen on väkivaltaa.

      Jättäkää tuollaiset miehet. Ne riekkuu just tasan niin kauan kun te annatte niin tapahtua.

      Rakasta ja kunnioita itseäsi vaatimalla inhimillistä kohtelua.

    • sukulainen

      onkokän aviomiehen kännykän tekstiviestien lukeminen ilman lupaa rikos ?

    • miettii....

      mä luulin naisia fiksummiksi kun lehmäksi haukkuminen ei riitä jättämään miestä. Miksi sit pitää haukkua et tulee ero?

    • Herätys ihmiset!

      Aloittajassakin on jokin tosi pahasti pielessä, kun haluaa kuunnella tuollaista sairasta p*skaa! Mies pitää ihan itsestään selvyytenä ja purkaa pahaa oloaan joko kiusallaan tai muuten vaan naiseen, joka on hänestä tyhmä, kun antaa haukkua noinkin pahasti. Jos OIKEASTI kunnioittaa ja rakastaa niin ei TODELLAKAAN hauku ja yritä romuttaa toisen itsetuntoa, mutta tämä sekopää on vain tajunnut, että hänen naisensa on niin helppo ja idiootti, että häntä voi haukkua ja saa jotain kiksejä siitä.

      Jonkinlaisen itsetunnon omaava nainen (tai mies) ei kuuntele kumppaninsa solvausta vaan antaa samalla mitalla takaisin tai lähtee lätkimään.

      • T.

        Huonoitsetuntoinen on huonoitsetuntoinen, ei tyhmä.

        Helppo maali hemmotellulle narsistikakaralle toki.


    • päivi 27

      joo mikä teitä vaivaa? joku meinaa et miehes rakastaa sua..hallitsemiselta toi kyl kuulostaa.. miettikää nyt oikee kunnolla et kannaattaakohan erota vai ei kuu muuten on mies nii hellä ja kaikkee muuta niin ihanaa ..huokaus !pelkiäättekö noin paljon sitä yksin oloa vai mitä!!?? itse tiedät rajas mitä haluut ja kestät ethän sä sitä muilta voi kysyä..jos koet että sua kohtaan tehdään väärin niin... ??? selkeesti Hiffaat et nyt mättää suhteessa mut ei vissiin tarpeeks??en ees viitsi katsoa sanotko rakastavas mistäs mut jos meinaat et rakastat ..ei tajuu

    • PÄIVI 27

      NII SUURIN OSA MIEHISTÄ ON ..NO SITTEPÄHÄN ON MILLASII SUURIN OSA ON NAISISTA..??TAITAAPI OLLA LÄHEISRIIPUVAISIA JA JOTENKIN ..EN TIIÄ...ON VISSIIN JOSTAIN SYYSTÄ VAAN NIIN KIVA KUN JOKU HAKUU JA MUUTA NI SAATTEKSTE JONKUN OUDON TUNTEEN SIITÄ ET TEISTÄ TYKÄTÄÄN.

    • tajuu

      Pitää lähteä pois ihmisen luota joka ei kunnioita eikä halua pyytää anteeksi sanomiaan loukkauksia. Voisi sanoa "joka ei osaa pyytää anteeksi", mutta jos haluaa, niin sen voi tehdä, jos ei halua, sitä ei tee. Aikuisen miehen ja naisen on mahdolista itse päättää haluaako.
      Jos ihminen on niin turtunut tunteissaan tai huono itsetunnoltaan, ettei pyydä anteeksi omia tekojaan, hänen olisi tehtävä itse työtä parantaakseen ongelman, joka ilman parantamista tuhoaa ihmissuhteet.

      Se ei kerro kenenkään ulkonäön vioista milloinkaan jos joku toinen ihminen haukkuu ulkonäköä.

      Käytöksestä haukkuminen on eri asia, sillä käytökseen ihminen voi vaikuttaa. Usein tosin käytöksestäkin ihmistä haukkuu toinen ihminen omien epäilyjensä, luulojensa ja epäluottamuksensa takia. Toinen saattaa olla täysin vilpitön, mutta toinen on epäluuloinen ja ikään kuin varmuuden vuoksi haukkuu.

      Kenenkään ei tarvitse alistua jaksamaan läheisessä ihmissuhteessa henkistä väkivaltaa, haukkumista ja anteeksipyytämättömyyttä.

      Pitkään jatkuva haukkuminen läheisen ihmisen toimesta saattaa aiheuttaa ihmiselle vakaviakin oireita, masennusta, ahdistusta ja oman ulkonäön kokemista itsekin epämiellyttäväksi. Kun ikävät oireet jatkuvat pitkään, ne alkavat vaikuttaa omaan elämään tuhoavasti. Silloin toinen ihminen on jo aiheuttanut isoja ongelmia ja haukuttu saattaa alkaa hakea hyväksyntää yrittämällä olla mahdollisimman miellyttävä haukkujalle ja haukutun tarpeet kokea aitoa hyväksyntää ja läheisyyttä mitätöityy täysin.

      Mitä sellaisella ihmissuhteella tekee?

      JOS LOUKKAAT SANALLISESTI, PYYDÄ ANTEEKSI.

      JOS OLET IHMISSUHTEESSA SINULLE KELPAAMATTOMAN IHMISEN KANSSA, LOPETA SUHDE, SILLÄ HÄN SAATTAA LÖYTÄÄ JONKUN JOLLE HÄN KELPAA TÄYDELLISESTI OMANA ITSENÄÄN JA ITSE SAATAT LÖYTÄÄ JONKUN JOTA ET HALUA HAUKKUA.
      KENELLÄKÄÄN EI OLE MAHDOLLISUUTTA OMISTAA TOISTA IHMISTÄ.

      KENELLÄKÄÄN EI OLE MAHDOLLISUUTTA HAUKKUA TOISTA IHMISTÄ ANTEEKSIPYYTÄMÄTTÄ JA VÄITTÄÄ VÄLITTÄVÄNSÄ.

      Jättäkää haukkujat yksin haukkumaan.

    • voi5

      No ei haukkuminen ikinä ole kivaa, mutta ihmettelen mikä haukkuma sana lehmä on?
      Lehmät on sulosia eläimiä, eikä sen pitäis olla haukkuma sana, ihmettelen että sitä haukkuma sanana käytetään. ;O

    • alkusyy

      Mikä saa aikaan miehessä sen, että hän alkaa solvata omaa naistaan? Mistä sellainen kumpuaa? Onko kukaan löytänyt vastausta tähän?

      • Parisuhteen paradoks

        Suurin osa miehistä sairastaa jonkun tason persoonallisuus- tai luonnehäiriötä, kaikki eivät yllä ihan narsissin tasolle, mutta vähemmälläkin saa pahaa jälkeä aikaiseksi.

        Useimmille menettämisen pelko on häiriöiden alku ja putkiaivoilla ajatellaan niin, että kun solvaa, panettelee ja haukkuu 'omaansa', niin se ei luule itsestään liikoja, ylpisty ja kuvittele, että muut miehet ovat kiinnostuneita. Tämä on tosimiehen keino pitää omistamansa kurissa, nuhteessa ja riittävän pienissä rajoissa.


    • Tämä mamma

      En ole antanut yhdenkään miehen solvata, enkä tule ikinä antamaan tehdä niin. Arvostuksen puutteesta kertoo tämä.

    • väheksytty

      "Useimmille menettämisen pelko on häiriöiden alku ja putkiaivoilla ajatellaan niin, että kun solvaa, panettelee ja haukkuu 'omaansa', niin se ei luule itsestään liikoja, ylpisty ja kuvittele, että muut miehet ovat kiinnostuneita. Tämä on tosimiehen keino pitää omistamansa kurissa, nuhteessa ja riittävän pienissä rajoissa." - Onko näin?

    • Kantapään kautta

      Kyllä vain, "väheksytty", näin on. Vai miksi sinä luulet lähimmän ja 'rakkaimman' ihmisen käyttäytyvän em. tavalla? Ei mieäskään niin tyhmä ole, että ajattelee tuollaisen käyttäytymisen olevan rakkautta.

      Joskin saattaa olla, että rakkaus-sana ei merkitse miehille mitään muuta kuin että kun oma napa tulee hoidettua, niin se, joka sitä hoitaa, on pakko olla rakas, tai ainakin tärkeä, ainakin jollakin tasolla. Ja silloin tulee pitää huoli, että se joku pysyy hoitamassa, passaamassa ja paapomassa sitä napaa eikä haahuile ympäri muoalimaa itseään korostamassa.

    • funvioå

      Kyllä huijaat itteäs. Eihän tuo ole mikään hellä ja huomioiva.

      Toki sinä itse asian päätät, mutta jos asia on noin, niin tuollainen tuhoaa ajan mittaan vielä perusteellisemmin itsetuntosi... ja tollanen kielenkäyttö tuppaa ajanmittaan pahenemaan...

      Itse en tollasta kuuntelis pätkääkään. Olet aivan liian kiltti tuon asian suhteen että suostut tuollaista kuuntelemaan.

    • Anonyymi

      No siis mulla aikalailla sama tilanne. Mietin että jaksanko kuunnella solvauksia menneisyydestäni sekä jopa mielenterveydestäni.
      Huora, läski lehmä, vitun apina, en jaksa kattoo sun naamaas, painu vittuun. Sitä kuulee ja sit lopulta ei ole tarkoittanut, jotenki oon oppinut suodattaa niitä, vaikka jokainen solvaus sattuu syvälle.

      Itse mietin tässä plussien ja miinuksien ylöskirjotusta, luulen että ollaan plussan puolella kuitenkin. Mutta nää sattuu ja saa itsensä tuntemaan arvottomaksi.
      Kunnioitus puuttuu, ei arvosta mua kuin esim. aiemmat kumppanit. On kokoajan tilanteen herrana~ohjat käsissään ja valmiina hyökkäämään, sillä hän on verbaalisesti lahjakas ja minä taas en ole sitä.

      Olisipa kiva kuulla olevansa arvokas juuri tälläisenä kuin olen. Että olisin hänelle tärkeä ja merkityksellinen ihminen ja tasavertainen kumppani, että oltaisiin samalla viivalla hänen kanssa.

    • Anonyymi

      Miehesi kuulostaan narsistilta. Valitettavasti. Narsisteja ei voi voittaa, mutta ilman heitä voi elää.

    • Anonyymi

      Ei tuollaisia sanota kellekään, ei varsinkaan rakkalleen, muttei muillekaan!

      Miten niin sinun ei pitäisi muka olla moksiskaan? Ei tuollaista pitäisi kenenkään joutua kuulemaan. Olen pahoillani puolestasi.

    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä että teidän on aika keskustella. Kysymys; jatketaanko elämää vai mennäänkö eri teitä?

    • Anonyymi

      On mahdoton ottaa kantaa siihen pitäisikö erota, mutta varmaa on, ettei kenenkään pitäisi sanoa kellekään tuollaisia kuin miehesi on sanonut, eikä varsinkaan rakastetulleen. Jotenkin vielä ymmärtäisin jonkun pöpilästä karanneen kirkumassa kaduilla vastaantulijoille tuollaista, mutta kumppaninsa olemuksen haukkuminen on kyllä niin pahanlaatuista omiin muroihin kusemista, että mietin todella mihin tuolla voi yrittää tähdätä. Jo pienelle yhteenlaskulla voisi laskea tuollaisen pilkan kosahtavan omaan nilkkaan. Miksi joku kuitenkin valitsee toimia noin? Mielenterveyden ongelmaltahan se näin karvalakki-keittiöpsykologin korviini kuulostaa, ja jos/kun mieli ei ole terve, voi taustalta hahmoittuva logiikkakin olla aika käsittämätöntä.

      Kiinnostavaa on myös tuo, että mihin toisen olemuksen mollaaaminen tässä kohdistuu. Kuulostaa tosi 90-lukulaiselta tuollainen laihojen naistakapuolten ihailu. Siihen 90-luvun anorektiseen naisihanteeseen vaikutti se, että muotiteollisuus oli kovin homovetoista. Homoudessahan ei ole mitään vikaa,mutta homomies arvioimassa naiskehon seksikkyyttä tuottaa varmasti aika erilaisen lopputuleman kuin naisiin suuntautunut mies tai nainen 😀.

      Mulle tuleekin noista miehen kommenteista mieleen, että olisiko hänen seksuaalisuutensa suuntautunut jonnekin muualle kuin naisiin, ja ehkä hänen on vaikea hyväksyä sitä puolta itsessään? En sano, että välttämättä juuri homous, vaikka se tuli tuolla mainittua. Seksuaalisen suuntautumisen kirjo on laaja, eikä kaikki valitettavasti kestä päivänvaloa. Mutta tämä on vaan ajatus, mikä tuollaisista kommenteista tulee mieleen.

      Olen joka tapauksessa tosi pahoillani, että olet joutunut tuollaisen onnettomuuden kohteeksi. Olen tietysti pahoillani myös miehesi puolesta, varmasti tuossa taustalla kivuliasta hänelläkin. Kyseessä on henkinen väkivalta. Yhteiskunnastamme löytyy tukea sen kohtaamiseen: Naisten linja,Lyömätön linja, Miessakit, turvatalot, netistäkin löytyy parisuhdeterapioita (tunnetetapia).... Älä pelkää hakea apua, tulet sitä tarvitsemaan!

      Tämän voisin linkata alkupaloina:
      https://youtu.be/ZaJGihruDjA

    • Anonyymi

      Ehkä epävakaa persoonallisuushäiriö? Raivon vallassa suoltaa mitä mieleen juolahtaa. Itsestään ei varmasti parane, pahenee ajan mittaan vain.

    • Anonyymi

      En käsitä miksi ja miten annatte toisen puhua teille noin. Kertaakaan ei ole mies haukkunut miksikään. Tietää kyllä että olen haukkumista saanut kuulla koko ikäni . Eli ihminen joka minua rakastaa ei sitä tee vaikka olisin kuinka veemäinen ämmä välillä. Kyllä riidellään mutta ei toisiamme haukuta. Olisi jo erottu jos siihen olisi lähdetty.

    • Anonyymi

      Olen poika/mies jota on haukuttu lehmäksi. Se vaikuttaa vähän harvinaisemmalta. Ehkä olen jotenkin "neitimäinen" tai käyttäydyn "homosti" ja siksi on sillä nimellä solvattu. Mustasaaressa, sepänkylässä joskus 90-luvulla ja 2000-luvun alussa erään paikan puupöytään jossa oli penkit on kirjoitettu minun etunimi ja sukunimi ja sitten jotenkin että "on kaikkitietävä lehmä joka luulee aina olevansa oikeassa". Myöhemmin raaputin etunimen ja sukunimen pois tästä penkistä.

      Joskus aikuisena olin eräällä luontopolulla juoksemassa vaasassa, jotkut noin 12-vuotiaat haukkuivat monta kertaa lehmäksi kaukaa etäältä. Varmaan siksi koska juoksin niin hitaasti koska olen ollut hieman lihava. Myös huoraksi on solvattu silloin tällöin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe