Lyhyt, mutta isot jalat?

Pitkävarvas

Heippa,

olen 160cm ja paino on 45 kilon kieppeillä. Olen kaikkialta melko pieni ja siro, mutta kengän koko on 38, joissakin kenkämalleissa tarvitaan 39 (etenkin talvikengissä).

Ongelmani on, että mielestäni kengissä jalkani näyttävät suhteettoman suurilta kroppaan verrattuna... Pidän mielelläni korkokenkiä, mutta aina pitää valita pyöreitä tai tylppiä kärkiä, koska pitkänmalliset kärjet vain pidentävät jalkaterää.

Mitä mieltä olette, pidentävätkö pitkänmalliset kenkien kärjet jalkaa vielä enemmän vai voisinko joskus vielä ostaa sellaisetkin? En tarkoita mitään teräväkärkisiä todella pitkiä kärkiä, vaan sellaisia hieman suippoja, jollaiset löytyvät useimmista korollisista avokkaista ja saappaista?

Entä nämä muodissa olevat nk. peep toe- kengät, jossa varpaat ovat näkyvissä, pidentävätkö ne jalkaterää optisesti vai voinko harkita sellaisia? Sääriin pituutta saisi tulla lisää, mutta ei enää mielellään jalkaterään... :( Kaupoissa olisi kauniita kenkiä ja omaa kokoanikin löydän helposti, mutta useimmat kauniit kengät minun pitää hylätä tämän epäsuhtaisen jalkaterä-säärisuhteen vuoksi. Jalkateräni ovat onneksi kyllä melko kapeat, mutta tosiaan, pitkät...

3

1178

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkoja

Hei! Pidätkö korkokengistä? Jos on korkoa, jalat näyttävät pienemmiltä, ja sääret pidemmiltä. Eli juuri sitä mitä toivot! Kannattaa ainakin juhlatilaisuuksiin laittaa korkokengät. Mielestäni arkisin ei tarvitse ottaa hirveitä paineita asiasta, ihmisillä nyt vaan on erikokoiset jalat tai nenät tai lantiot, ei siinä ole mitään vikaa! Mutta ymmärrän hyvin ettet halua ainakaan tehdä jaloistasi isomman näköisiä. Joo, on varmaan hyvä idea välttää sellaisia tosi suippoja kärkiä. Sen sijaan sellaiset normaalisuipot tuskin näyttävät pahalta, jos kengät ovat kokonaisuudessaan sirot, ei voi tulla jättijalkavaikutelmaa :) Peep-toesta en osaa sanoa, sinun täytyy kokeilla. Ehkä peep-toe-malleista parhaiten sopii sellaiset joissa kärki on suht pyöreä (niin ettei ole suippo kärki josta vielä pilkottaa varvas oikein korostamaan suippoutta).
      Lopuksi: koko 38 ei vielä ole "iso". Onhan se muihin mittasuhteisiisi verrattuna isommasta päästä, mutta objektiivisesti katsottuna aivan normaali naisen jalka. :)

• -isojalka-

tietää, niin on meitä isompi jalkasimpiakin naisia. Itse olen vähän lyhyempi kuin sinä ja kengän koko on 41-42... :'(

• .-.-.-

Moi. Itse olen paininut saman ongelman kanssa. Olen 155 cm pitkä ja kengän koko 39. Olen myös huomannut saman, että jalat ei näytän niin isoilta, kun hankkii korkokengät kohtuu korkealla korolla ja missä on pyöreä kärki. Sillä tavalla jalka jatkuu ikäänkuin suorempana säärien jatkona. Kaikkein vaikeinta mun mielestä on löytää tasapohjaisia avonaisia kenkiä. Jotenkin tuntuu, että jalka näyttää aivan törkeen isolta aina niissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      99
      959
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      161
      930
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      64
      740
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      692
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      684
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      49
      668
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      50
      638
    8. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      39
      580
    9. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      577
    10. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      572
    11. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      475
      544
    12. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      543
    13. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      541
    14. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      506
    15. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      73
      503
    16. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      493
    17. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      489
    18. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      31
      475
    19. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      471
    20. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      65
      444
    Aihe