Lyhyt, mutta isot jalat?

Pitkävarvas

Heippa,

olen 160cm ja paino on 45 kilon kieppeillä. Olen kaikkialta melko pieni ja siro, mutta kengän koko on 38, joissakin kenkämalleissa tarvitaan 39 (etenkin talvikengissä).

Ongelmani on, että mielestäni kengissä jalkani näyttävät suhteettoman suurilta kroppaan verrattuna... Pidän mielelläni korkokenkiä, mutta aina pitää valita pyöreitä tai tylppiä kärkiä, koska pitkänmalliset kärjet vain pidentävät jalkaterää.

Mitä mieltä olette, pidentävätkö pitkänmalliset kenkien kärjet jalkaa vielä enemmän vai voisinko joskus vielä ostaa sellaisetkin? En tarkoita mitään teräväkärkisiä todella pitkiä kärkiä, vaan sellaisia hieman suippoja, jollaiset löytyvät useimmista korollisista avokkaista ja saappaista?

Entä nämä muodissa olevat nk. peep toe- kengät, jossa varpaat ovat näkyvissä, pidentävätkö ne jalkaterää optisesti vai voinko harkita sellaisia? Sääriin pituutta saisi tulla lisää, mutta ei enää mielellään jalkaterään... :( Kaupoissa olisi kauniita kenkiä ja omaa kokoanikin löydän helposti, mutta useimmat kauniit kengät minun pitää hylätä tämän epäsuhtaisen jalkaterä-säärisuhteen vuoksi. Jalkateräni ovat onneksi kyllä melko kapeat, mutta tosiaan, pitkät...

3

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkoja

      Hei! Pidätkö korkokengistä? Jos on korkoa, jalat näyttävät pienemmiltä, ja sääret pidemmiltä. Eli juuri sitä mitä toivot! Kannattaa ainakin juhlatilaisuuksiin laittaa korkokengät. Mielestäni arkisin ei tarvitse ottaa hirveitä paineita asiasta, ihmisillä nyt vaan on erikokoiset jalat tai nenät tai lantiot, ei siinä ole mitään vikaa! Mutta ymmärrän hyvin ettet halua ainakaan tehdä jaloistasi isomman näköisiä. Joo, on varmaan hyvä idea välttää sellaisia tosi suippoja kärkiä. Sen sijaan sellaiset normaalisuipot tuskin näyttävät pahalta, jos kengät ovat kokonaisuudessaan sirot, ei voi tulla jättijalkavaikutelmaa :) Peep-toesta en osaa sanoa, sinun täytyy kokeilla. Ehkä peep-toe-malleista parhaiten sopii sellaiset joissa kärki on suht pyöreä (niin ettei ole suippo kärki josta vielä pilkottaa varvas oikein korostamaan suippoutta).
      Lopuksi: koko 38 ei vielä ole "iso". Onhan se muihin mittasuhteisiisi verrattuna isommasta päästä, mutta objektiivisesti katsottuna aivan normaali naisen jalka. :)

    • -isojalka-

      tietää, niin on meitä isompi jalkasimpiakin naisia. Itse olen vähän lyhyempi kuin sinä ja kengän koko on 41-42... :'(

    • .-.-.-

      Moi. Itse olen paininut saman ongelman kanssa. Olen 155 cm pitkä ja kengän koko 39. Olen myös huomannut saman, että jalat ei näytän niin isoilta, kun hankkii korkokengät kohtuu korkealla korolla ja missä on pyöreä kärki. Sillä tavalla jalka jatkuu ikäänkuin suorempana säärien jatkona. Kaikkein vaikeinta mun mielestä on löytää tasapohjaisia avonaisia kenkiä. Jotenkin tuntuu, että jalka näyttää aivan törkeen isolta aina niissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe