Kuka tietää mikä on VATRUSKA

kaupunkilaistunut tietämätön

Löytyisikö täältä keskustelupalstalta henkilö, joka kertoisi VATRUSKASTA. Onko siitä erilaisia versioita? Tiedän, että se tehdään vehnäjauhosta ja perunasta?... mitä muuta?

7

1695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

löytyy ja paljon muutakin.

• maisisko

Minä tiedän.
      Lähetä minulle email-osoitteesi, niin pistän tulemaan. On niin pitkä ohje kirjoittaa tähän.

• Olen jopa tehnyt niitä joskus kauan sitten.
        Totta, että perunamuussin sekaan laitetaan vennäjauhoja. Siitä tulee se kuori. Joka kaaviloidaan. otetaan pyöreitä kakkaroita.
        Sisälle riisiä(muistaakseni vedessä keitettyjä. Seassa taisi olla keitettynä silputtua kananmunaa. Suolaa tietenkin sopivasti.

Taidettiin jo ohje luvata lähettää sinulle tuolla aiemmin.
        KUn äitiä tuolla kehuttiin, niin parhaimmat vatruskat olen syönyt hänen tekeminään.
        Ne oli suorastaan suussa sulavia.
        Niin pehmeitä, lutuisia ja makoisia,,,,,,

• Joensuun torilla on tosi hyviä vatruskoja, vievät kielen mennessään. Ovat kyllä vain varsinaisia kaloripommeja, joihin voi tulla riippuvuus. :)
      Tein kerran itsekin vatruskoja, kun olin etsinyt netistä erilaisia ohjeita ja yhdistellyt ne sopivaksi katsomakseni ohjeeksi. Ihan hyviä tuli, mutta se kalorimäärä ...

• kaupunkilaistunut tietämätön

Kiitos vastauksista ja Vatruska tiedoista. Kuinkas sattuikaan, että sain tänään ostaa Stockmannilta Joensuun Herkkuleipomon leipomia Vatruskoita. Huomenna tarjoilen niitä itselleni ja pojan perheelle. Huominen on siis tätä päivää viisaampi, ainakin Vatruska-asiassa.
        KIITOKSIA!

• Fanni
        kaupunkilaistunut tietämätön kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja Vatruska tiedoista. Kuinkas sattuikaan, että sain tänään ostaa Stockmannilta Joensuun Herkkuleipomon leipomia Vatruskoita. Huomenna tarjoilen niitä itselleni ja pojan perheelle. Huominen on siis tätä päivää viisaampi, ainakin Vatruska-asiassa.
        KIITOKSIA!

"Elä hättäile. Jos leipä loppuu, keitetään puuro. Jos puuro loppuu, tehhään piirakoita", sanoo phjois-karjalalainen.
        Ei tarvitse miettiä, mitä tarjota kylään tuleville vieraille, jos osaa vatruskoita leipoa.Kannattaisi edes yrittää.

Minua vain askarruttaa, kuinka paljon pannaan i litraan soseutettua perunaa vehnäjauhoja ?
        Mikä on kokemuksenne ?

• Fanni kirjoitti:

"Elä hättäile. Jos leipä loppuu, keitetään puuro. Jos puuro loppuu, tehhään piirakoita", sanoo phjois-karjalalainen.
        Ei tarvitse miettiä, mitä tarjota kylään tuleville vieraille, jos osaa vatruskoita leipoa.Kannattaisi edes yrittää.

Minua vain askarruttaa, kuinka paljon pannaan i litraan soseutettua perunaa vehnäjauhoja ?
        Mikä on kokemuksenne ?

Kauan sitten. Ja tietenkin hävittänyt ohjeen. muistan ne aineet, mutta missä suhteessa????
        Sitä en tarkkaan muista.
        Googlestä löytyy ihan tarkka ohje ja tekotapa.
        Katso sieltä!
        Hyvvii ovat,,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      102
      5476
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      87
      4783
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      139
      4742
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      367
      2159
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      103
      1907
    6. 102
      1713
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1547
    8. 369
      1282
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1121
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1040
    Aihe