Tuleeko muilla ylenpalttisen huono olo tästä antibiootista?
Mulla vetää mahan sekasin ja päätä särkee, huimaa ja kuvottaa. Väsytttää.
Miksi tämä on ainoa antibiootti, joka mulla tehoaa? Tai siis ainakin toivon, että tälläkin kertaa tehoais.
Tää lääke vetää minut ihan petiin, yritän vaan kestää ja toivon, että tää nyt parantais mun keuhkoputkitulehduksen.
Muut antibiootit ei vedä näin kurjaksi, mutta eipä ne kyllä ole tehonnetkaan.
Kokemuksia?
Zeclar OD 500 mg
29
15668
Vastaukset
- noin kova
antibiootti keuhkoputken tulehdukseen? Miksi muut eivät tehoa?
- Onko muita lääkkeitä
Minulle määrättiin sama lääke kuumettoman keuhkokuumeen hoitoon. Tauti alkaa helpottaa, mutta samalla tuli tilalle kauheat sivuvaikutukset eli heikkoutta, kuvottavaa oloa, selkä- ja niskakipua, päänsärky, välillä hiostuttaa ja välillä palelee sekä lisäksi väsymys ja ruokahaluttomuus. Olen nyt neljä pilleriä kymmenestä napsinut, en tiedä pystynkö loput syömään. Työssä oli sairaana eli kumeettomana keuhkokuumeessa, oireina oli paha yskä ja hengenahdistus, mutta lääkekuurin aikana ei pysty olemaan ylhäällä lainkaan.
- ODOTAN TOIPUMISTA
SAMA TÄÄLLÄ JA HUONOVOINTISUUS JATKUU
- jphjga
Itse oksensin kyseisestä lääkkeestä monta tuntia, vartin välein lensi laatta. Onneksi helpotti muutaman tunnin oksentelun jälkeen. Lääkkeet meni vaihtoon.
- Nainen Satakunnasta
Zeglar OD 500mg minullekin on määrätty influenssan jälkitautiin keuhkoputkentulehdukseen. Kolmas päivä menossa ja tuntuu todellakin, että kaikki ohjeessa mainitut sivuoireet iskeneet päälle. Huimaa, oksettaa, päänsärkyä, väsymystä... Poskiontelotkin tuntuvat vain olevan enemmän tukossa. Aamupalan (puolikas jugurtti ja puolikas leipä menivät alas) jälkeen otin 600 mg Buranan ja nyt olen tolpillani. Jos saan sivuoireet pidettyä tuolla Buranalla pois, niin jatkan kyllä kuurin loppuun saakka (7pv). Onko kenelläkään kokemusta helpottavatko sivuoireet kuurin edetessä ja pääsenkö lähipäivinä tolpilleni ilman hurjaa särkylääkekyllästystä??
- Nainen Satakunnasta
Anteeksi kirjoitusvirhe, eli Zeclar OD 500 mg, "c":llä!
- EI KIVAA
SÖIN ZECLAR OD 500 10 TABLETTIA KUURI LOPPUI 10 PÄIVÄÄ SITTEN HURJAT SIVUOIREET VIELÄ
- afdsdfsf
Onko kenelläkään muulla tämä lääke vienyt täysin maku- ja hajuaistin? Söin kuurista puolet ja viimeisimmästä tabletista on jo 3 päivää. Kauanko tämä voi vielä jatkua?
- MOIKKA
TIEDOKSI VAAN ETTÄ KYLLÄ 1 KK, MENEE TOIPUMISEEN. EI KOSKAAN ENÄÄ ZECLAR OD 500 MG. KAIKKI HAITTAVAIKUTUKSET OLEN KÄYNYT LÄPI, NE NÄÄS TULI KAUPAN PÄÄLLE, TULIVAT VAAN ,VAIKKEN PYYTÄNYTKÄÄN. PIKAISTA PARANEMISTA KAIKILLE.
- E-L
MOIKKA kirjoitti:
TIEDOKSI VAAN ETTÄ KYLLÄ 1 KK, MENEE TOIPUMISEEN. EI KOSKAAN ENÄÄ ZECLAR OD 500 MG. KAIKKI HAITTAVAIKUTUKSET OLEN KÄYNYT LÄPI, NE NÄÄS TULI KAUPAN PÄÄLLE, TULIVAT VAAN ,VAIKKEN PYYTÄNYTKÄÄN. PIKAISTA PARANEMISTA KAIKILLE.
Minulla Zeclar 500 mg neljäs päivä menossa ja ei mitään oireita. Eka päivänä olin hieman huonovointinen (piti ottaa 2 tabua kerralla), mutta oletin sen johtuvan keuhkoputkentulehduksesta. Ehkä hieman huimausta tunti pari lääkkeen oton jälkeen! Probiootteja olen käyttänyt runsaasti, ettei vatsa oireilisi.
- VIELÄ TOIPILAS
TOSI HYVÄ ETTÄ SULLE SOPII ZECLAR VARMAAN TEHOKAS LÄÄKE. MULLE EI SOPINUT. EN VAAN TAJUNNNUT,ETTÄ OLISI PITÄNYT VAIHTAA LÄÄKE.MUTTA OPPIA IKÄ KAIKKI .HOIDA ITSEÄSI JA LEPÄILE. KOHTI KEVÄTTÄ MENNÄÄN. HEIPPA PARANE PIAN.
- kohtalotoveri
Itselle (16v. tyttö) määrättiin Zeclaria poskiontelontulehdukseen, kun ei edellinen antibiootti mitään auttanut. Nyt ensimmäinen tabletti otettu tuossa 7h sitten... nyt olo on jo aivan kamala.
Maha aivan sekaisin, oksettaa (mutta vielä en ole oksentanut) ja tärisen... olo kuumeinen, mutta ei ole edes lämpöä. Nyt jo olo on kamalampi kuin mitä se ennen antibiootin aloittamista oli. Saa nyt nähdä syönkö antibioottia loppuun lainkaan...- EI KOSKAAN ZECLARIA
HEIPPA 16V. KÄYPPÄ UUDELLEEN LÄÄKÄRISSÄ,KYLLÄ LÄÄKKEESI MENEVÄT VAIHTOON, ON MUITA TEHOKKAITA LÄÄKKEITÄ, PIKAISTA PARANEMISTA PALJON TERKKUJA.
- skldmvjm-,
mulla on nyt tuo lääke käytössä mulla on ehkä mykoplasma ja joku ihmeen tulehus kanssa! sama juttu noitte oireidenkaa !! väsyttää kuvottaa ja en pysty liikkua!! niiin ärsyttävää
- No hienoa..
Sama täällä, määrättiin anginaan, kun penisiliinistä on tullut allerginen reaktio lapsena (nyt olen siis 28v nainen) ja Kefexin ei oikein auttanut viime kerralla anginassa ja se uusi. Otin ensimmäisen tabletin, ja siitä n. 1½h ja iski ihan tosi outo olo, pyörryttää, oksettaa jne, ja tuntuu ettei uskalla nukkumaankaan mennä.. En ole edes tiennyt, että tällaisia antibiotteja on edes olemassa, missä on tällaiset sivuvaikutukset.. Aika hankala kuvitella, että miten hoidan lasta yksin täällä kotona, vaikka onkin jo 5v. (Hän myös kotona anginassa.). Olen muutenkin todella herkkä pyörrytykselle, ja siitä on tullut aika kova pelko ja ahdistus sitä kohtaan, joten ei ollenkaan kiva.. Täytyy kai soittaa ja kysäistä, että onko tälle lääkkeelle vaihtoehtoja.. Se vain että meni viimeiset rahat jo tähän lääkekuuriin (20e maksoi..) ja ruokaan..
- Kylli täti
Samaa täälläkin... Ensimmäistä kertaa mietin tosiaan pitäisikö lääkekuuri lopettaa. Niin kamala pahoinvointi, heikotus ja väsymys. Ja töitä pitäisi tehdä. Ihanaa että löysin tämän keskustelun, luulin jo olevani ainoa näiden oireideni takia. Mulla lääkekuuri puolessa välissä. Tsemppii kaikille....
- Marjatta60
Samat kuviot, pahoinvointi kyllä meni ohi maitohappobakteereilla, mutta nukuttaa niin vietävästi, että jo ajattelin, että taudin vuoksi en saa happea lainkaan:) Oireet on kyllä helpottaneet (poskiontelotulehdus ja keuhkoputkentulehdus keuhkokuumeen jälkitautina). Hyvä kuulla, että muilla on samanlaista, ehkä tämän jaksaa, kuuria vielä 2 pv jäljellä.
- Lääkkeen uhri...
Ei voi olla totta että tällaista lääkettä määrätään poskiontelo tulehdukseen koska sivu oireet ovat kamalat. Kuuri loppunut jo kolmisen viikoa sitten mutta hirvee olo koko ajan, pää särkee, maha polttaa, oksettaa, paikkoja särkee, viluttaa.... olen kipeämpi kun vuosiin vaikka on näitä poskiontelon tulehduksia ollut ....Ei koskaan enään Zeclar OD 500 mg kuuria...sama kuin korjaa pikku sormen ja sen jälkeen murtaa kaikki sormet ja vielä koko käden. Ymmärrän ainoastaan ja vain lääkkeen käytön, jos muita vaihtoehtoja ei ole!
- 19vtyttö
ensimmäinen tabletti meni 10 min sitten kurkusta alas. Nyt toivomaan vaan, etten joudu kokemaan noita teidän kokemianne sivuvaikutuksia.
- eppu
Olipa tosi kiva löytää tämä ketju. 3 tablettia ko. lääkettä söin ja sitten meni antibiootti vaihtoon. Sivuvaikutuksina kova päänsärky, huimaus, epätodellinen olo, joka varmaan johtui kovasta päänsärystä, heikotus. Nyt antibioottina Amorion poskiontelotulehdukseen eikä ole mitään sivuoireita.
- yvo
Miten nopeasti oireet teillä alkaneet. Itse syönyt vuorokauden eikä vielä mitään. Pyörryttää kyllä, mutta se on mulla ihan normaalia.
Penisilliinille allerginen, siksi mulla tämä antibiootti. Kefexin ei aiemmin ole toiminut. - Nettilääkäri
Antibioottien omatoiminen lopettaminen on vaarallista.
- Jussi74
Kaksi vuotta sitten podin kovan 1.5kk flunssan. Yksi lääkäri epäili mykoplasmaa mutta toiset ei ottanut siihen mitään kantaa. Sain kevyen antibiootti kuurin. Tuntui että en tervehtynyt kunnolla. Nyt melkein kahden vuoden jälkeen pohjola sairaalan lääkäri epäili että mykoplasma ei ollu lähtenyt pois lyhyen antibiootti kuurin jälkeen. Melkein kaksi vuotta vaivasi väsymys, huimaus, päänsärky, aivosumu, ja nenän tukkoisuus. Ravasin pari vuotta lääkärissä mutta kukaan ei ottanut oireita todesta. Nyt lääkäri määräsi zeclar 500 kuurin kahdeksi viikoksi. Nyt kun olen ottanut kaksi päivää kaksi tablettia vuorokaudessa niin olo on ihan erilainen. Virkeä ja aktiivinen, toisinkuin aiemmin. Päänsärkykin lähti pois. En voi oikein uskoa todeksi että näin voi olo muuttua. Täytyy toivoa että vielä kajden viikon kuurin jälkeen olo on samanlainen.
- Maitohappo-bakteereita
Antibioottien kanssa tulisi aina syödä myös maitohappobakteereja. Ja niitähän on eri merkkisiä apteekit täynnä. Ainakin vatsavaivat helpottavat tällä menetelmällä.
- Anonyymi
Tänään aloitin kuurin (tai siis eilen koska klo. on jo yli 1:00 yöllä). En oo huomannu sivuoireita, voi olla et muutekin jo valmiiksi heikossa hapessa. Miltei viikon kipeänä, ensin entero ja nyt heti perään akuutti märkäinen välikorvan tulehdus, kaikkine lisäoireineen (kuume, huono olo, syke välillä reippaasti yli 100, ilta/aamu yskää, rajua pääkipua etenkin makuulla, univaje, ruokahaluttomuus, mieli ihan töttöröö ankee) joten en oo ihan varma että huomaisinko edes sivuireita. Toiveikkaana odotan voinnin kohenevan, jää nähtäväksi.
T. Muija 35v - Anonyymi
Aloitin Zeclar OD 500 mg tänään noin 6 tuntia sitten, mutta otin reilua tuntia ennen Antibiootti VAHVAN GEFILUS PLUS STARK tabletin. Oletan että tuo Maitohappo bakteeri tabletti estää sivuoireita ainakin osaltaan ja toivon että voisin syödä kuurin loppuun, ilman sivuoireita. Toipumisia myös teille muillekkin. 👍
- Anonyymi
Hei
Kamalin antibiootti mitä olen syönyt. Kieli meni tunnottamaksi, huimasi, oksetti, hikoilutti jo ensimmäisenä päivänä. Toisena päivänä allerginen reaktio ja ambulanssilla sairaalaan. Never again tätä lääkettä ei lääkäri tule kirjoittamaan ja hyvä niin. - Anonyymi
Aivan järkyttävä olo tuli Zeclarista. Paljon pahempi kun syy minkä takia sain lääkkeen. Mitään ei pysty syömään ja jos pystyy niin sen oksentaa ulos. Ikinä ollu näin hirveetä oloa!!
- Anonyymi
Zeclar ja Amorion kuurin lääkärin määräyksestä lopetin kolmantena päivänä aloittamisesta. Rajut vaikutukset näistä valtava ripuli ja oksentelu, heikotus, vapina ym. Sekoittivat vatsan...nyt maitohappobakteereja tasapainottamaan.
Antibiootteja ei enää tämän jälkeen koskaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015