SERBIALAISET MIEHET

nainen vain,,

Hei!


Kyselisin apua teiltä, jotka ovat seurustelleet tai tällä hetkellä seurustelevat serbialaisen miehen kanssa..

Haluaisin tietää miten paljon kulttuuri, uskonto ja tavat eroavat suomalaisesta kulttuurista jne? Luin, että suurin osa serbialaisista on ortodokseja, ei siis varmaan uskonnoltaan eroa paljon.

Millainen on naisen asema Serbiassa, esim. näkyykö voimakkaasti se että mies on perheenpää?
Ja millaistahan naista muutenkin maassa ihannoidaan, ihan vain siis yleisesti ottaen..

Olen kiinnostunut eräästä serbialaisesta miehestä joka asuu Suomessa, mutta en oikein tiedä miten lähestyä häntä.
Onko heidän kulttuurissaan esim. suuri virhe jos minä naisena kysyisin häntä ulos..

No mutta kiitän avusta ja asiallisista vastauksista! :)

64

9149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki muutkin

      miehet, myös Serbialaiset ovat yksilöllisiä. Eli vaikka tietäisit Serbian kulttuurista, perinteistä ja tavoista kaiken, et välttämättä tiedä tästä yhdestä miehestä, hänen tavoistaan, uskomuksistaan jne. yhtään mitään..

      • ennen kuin

        tutustut häneen yksilönä kunnolla.


    • ihan ensiksi

      Ivo Andricin kirja Drina-joen silta.
      Mainitsemastasi miehestä siinä ei varmastikaan kerrota, mutta se avaa näköaloja Serbian historiaan ja kulttuuriin. Saisitte siitä sitäpaitsi hyvän keskustelunaiheen...

      • nainen vain,,,

        Kiitos paljon vastauksista!

        "miehet, myös Serbialaiset ovat yksilöllisiä. Eli vaikka tietäisit Serbian kulttuurista, perinteistä ja tavoista kaiken, et välttämättä tiedä tästä yhdestä miehestä, hänen tavoistaan, uskomuksistaan jne. yhtään mitään.."


        Tiedän, että jokainen on oma yksilönsä, mutta olen kiinnostunut eri kulttuureista ja olisi apua paljonkin vaikkapa keskustelun avauksena, jos tietäisin serbian kulttuurista edes jotain.


      • uutisia...
        nainen vain,,, kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista!

        "miehet, myös Serbialaiset ovat yksilöllisiä. Eli vaikka tietäisit Serbian kulttuurista, perinteistä ja tavoista kaiken, et välttämättä tiedä tästä yhdestä miehestä, hänen tavoistaan, uskomuksistaan jne. yhtään mitään.."


        Tiedän, että jokainen on oma yksilönsä, mutta olen kiinnostunut eri kulttuureista ja olisi apua paljonkin vaikkapa keskustelun avauksena, jos tietäisin serbian kulttuurista edes jotain.

        Hehhehhe... katso uutisia niin tiedät Serbiasta ja serbialaisista paljon...


    • lue lue

      Viime vuoden euroviisuvoittaja serbian edustaja haukkui suomalaiset ihmiset rumiksi vaikka suomi antoi 12 pistettä sille. jotenkin en ylläty että tuolta päin maailmaa tulee tuollaisia ihmisiä, ei käytöstapoja. Joko ei koton opetettu käytöstapoja mutta veikkaisin kuitenkin liittyvän jotenkin kulttuuriin ettei muita kunnioiteta ja ollaan ylimielisiä ja kiittämättömiä.

      • tuo

        Jos viisuvoittaja kerran sanoi noin, niin totta se silloin on! Selvä se!


      • pitääkö Suomen

        järjestää taas tänä vuonna euroviisut...
        Hieman ovat tosiaan ylimielisiä uhoajia olleet ne muutamat serbit, sukupuoleen katsomatta, jotka olen tuntenut. Kansallinen alemmuudentunto saa joskus sellaisia ilmenemismuotoja. En välttämättä luota serbiin, mutta en kyllä moneen muuhunkaan.


      • Serbi

        Olet aivan vitun väärässä kun mitä ihminen voi olla! Serbialaisilla on käytäytöstapoja enemmä ku suomalaisilla ! Serbit tekee työtä 24/7h ja niitä ei kunnioiteta suomet saa rahaa kansalta käy joka vitun toinen päivä ryyyppäämässä . Onko serbit sitten jotenkin ylimielisiä !!! Ei ole! Serbialaisilla on käytöstapoja enemmän kun suomalaisilla , suomalaiset vaa tänii ei sano anteeks mielummi seisoo sateessa ku menee jonku viereen bussipysäkillä... ja sit viel varaa sanoo et serbeil ei oo käytöstapoja! Häpeä vitun noloa


    • serbimiehiä ja -perheitä.

      Niin kuin muutkin ovat jo sanoneet, he ovat kaikki yksilöitä kuten me suomalaisetkin. Yksi asia serbimiehiä mielestäni kuitenkin yhdistää, nimittäin sovinistisuus, jota voisi kai peräti kutsua machoiluksi. Serbiperheissä nainen hoitaa kotityöt. Tällainen työnjako näyttää myös sopivan serbialaisille vaimoille, koska en ole kuullut yhdenkään vaimon valittavan. Pahinta mitä serbimiehelle voi tapahtua, on se, että vaimo pettää (mutta kamalaahan se on kelle tahansa). Korostan, että nämä ovat vain yhden ihmisen eli minun kokemuksiini perustuvia näkemyksiä.

      Samoin omasta kokemuksesta väitän, että serbimiehet ovat äärimmäisen kohteliaita. Esim. naiselta autetaan aina takki päälle/päältä, auton ovi tai ulko-ovi avataan, tarjotaan tuolia istuttaessa jne.

      Olen tavannut myös sellaisia nuoria aikuisia, jotka ovat tulleet vanhempineen Suomeen ex-Jugoslaviasta 90-luvulla, lähinnä sen loppupuolella. Nämä nuoret aikuiset ovat ajatusmaailmaltaan hyvin suomalaisia, mm. naisten ja miesten tasa-arvokysymyksissä.

      Sänkykamariosastosta en osaa sanoa mitään, koska en ole ollut sellaisissa suhteissa serbien kanssaan.

      • nainen vain,,,

        Kiitos taas vastauksista! Tuosta euroviisu jutusta, että ei kaikkia serbialaisia voi yleistää yhden laulajan kommentin perusteella ja myöhemmin, muistaakseni, kyseinen laulaja pyysi anteeksi kommenttiaan.

        Eli varmaan noissa perheasioissa on siis "vanhat arvot" kunniassa, eli mies perheenpää ja tuo leivän pöytään, nainen hoitaa kodin jne.


      • shiko me sy
        nainen vain,,, kirjoitti:

        Kiitos taas vastauksista! Tuosta euroviisu jutusta, että ei kaikkia serbialaisia voi yleistää yhden laulajan kommentin perusteella ja myöhemmin, muistaakseni, kyseinen laulaja pyysi anteeksi kommenttiaan.

        Eli varmaan noissa perheasioissa on siis "vanhat arvot" kunniassa, eli mies perheenpää ja tuo leivän pöytään, nainen hoitaa kodin jne.

        Juu luulen että sieltä päin kotoisin olevat miehet kannatta niitä vanhoja arvoja perheessä.
        Mulla on miesystävä Kosovosta ja se on kyllä kans aika vanhanaikanen sen suhteen.. Onneks mä oon kans niin vanhanaikanen että haluan että miehillä ja naisilla on kodissa omat roolinsa. Minä laitan ruuan ja pesen pyykit ja mies korjaa korjattavat, vaihtaa renkaat autoon ym. ym.

        Eikä siinä oo mitään pahaa. Ja tehdään me kotitöitä yhdessäkin :) Mies tiskaa ja minä laitan ruuan.

        Monikulttuurisesta suhteesta voi saada paljon rikkautta jos on avoin uusille asioille. Niistä voi ammentaa elämään molempien kulttuurien parhaita asioita. Eikä me lopuksi niin erilaisia ollakkaan kun kohdataan ihminen ihmisenä :)

        Aurinkoista kevään odotusta kaikille palstan lukijoille :)


      • nainen vain,,,,
        shiko me sy kirjoitti:

        Juu luulen että sieltä päin kotoisin olevat miehet kannatta niitä vanhoja arvoja perheessä.
        Mulla on miesystävä Kosovosta ja se on kyllä kans aika vanhanaikanen sen suhteen.. Onneks mä oon kans niin vanhanaikanen että haluan että miehillä ja naisilla on kodissa omat roolinsa. Minä laitan ruuan ja pesen pyykit ja mies korjaa korjattavat, vaihtaa renkaat autoon ym. ym.

        Eikä siinä oo mitään pahaa. Ja tehdään me kotitöitä yhdessäkin :) Mies tiskaa ja minä laitan ruuan.

        Monikulttuurisesta suhteesta voi saada paljon rikkautta jos on avoin uusille asioille. Niistä voi ammentaa elämään molempien kulttuurien parhaita asioita. Eikä me lopuksi niin erilaisia ollakkaan kun kohdataan ihminen ihmisenä :)

        Aurinkoista kevään odotusta kaikille palstan lukijoille :)

        Hei!

        Itse olen samanlainen, kannatan vanhoja perhearvoja joissa miehillä ja naisilla on omat roolit :) ei siis mitään "hellan ja nyrkin välissä", vaan että nainen on naisellinen ja hänellä on omat tehtävät.

        Olisi kiva tutustua sinuun paremmin, ja kysellä lisää kokemuksiasi, jos vain käy! :)


      • aina noin
        shiko me sy kirjoitti:

        Juu luulen että sieltä päin kotoisin olevat miehet kannatta niitä vanhoja arvoja perheessä.
        Mulla on miesystävä Kosovosta ja se on kyllä kans aika vanhanaikanen sen suhteen.. Onneks mä oon kans niin vanhanaikanen että haluan että miehillä ja naisilla on kodissa omat roolinsa. Minä laitan ruuan ja pesen pyykit ja mies korjaa korjattavat, vaihtaa renkaat autoon ym. ym.

        Eikä siinä oo mitään pahaa. Ja tehdään me kotitöitä yhdessäkin :) Mies tiskaa ja minä laitan ruuan.

        Monikulttuurisesta suhteesta voi saada paljon rikkautta jos on avoin uusille asioille. Niistä voi ammentaa elämään molempien kulttuurien parhaita asioita. Eikä me lopuksi niin erilaisia ollakkaan kun kohdataan ihminen ihmisenä :)

        Aurinkoista kevään odotusta kaikille palstan lukijoille :)

        Ei kannata verrata Balkanin muslimeja ja kristittyjä. Muslimit ovat siellä todella "vanhan ajan miehiä" mutta kristityt huomattavasti kehittyneempiä näissä tasa-arvojutuissa.

        Oma mieheni on ortodoksi ja kotona ei ole mitään ihme roolileikkejä menossa. Kaikki kotityöt ym. jutut jaetaan tasan eikä kumpikaan leiki mitään perheen päätä.

        Jos taas tykkää toisenlaisesta menosta niin sitten ilman muuta suosittelen kosovon albaania.


      • serbianna
        aina noin kirjoitti:

        Ei kannata verrata Balkanin muslimeja ja kristittyjä. Muslimit ovat siellä todella "vanhan ajan miehiä" mutta kristityt huomattavasti kehittyneempiä näissä tasa-arvojutuissa.

        Oma mieheni on ortodoksi ja kotona ei ole mitään ihme roolileikkejä menossa. Kaikki kotityöt ym. jutut jaetaan tasan eikä kumpikaan leiki mitään perheen päätä.

        Jos taas tykkää toisenlaisesta menosta niin sitten ilman muuta suosittelen kosovon albaania.

        Balkanille mahtuu jos jonkunlaista miesluonnetta, riippumatta siitä mitä uskontoa edustaa. Eiköhän näin ole asiat muuallakin maailmassa, niin täällä suomessakin. Olen tavannut täällä ihan kotimaisia sovinistimiehiä jotka kohtelevat naista huonommin kuin koiraa...
        Serbimies on yleensä uskonnoltaan ortodoksi, mikä ei sinänsä sanele hänen käytöstään naista kohtaan. Luulen, että käytöstavat ja roolit opitaan jo lapsuuden kodissa. Sama koskee nähdäkseni myös kroaatteja, jotka ovat kristittyjä, katollisia. Bosnialaisten tai kosovolaisten kohdalla roolin määrittelee joissain määrin uskonto (islam). Mutta verrattuna muihin islamilaisiin maihin maailmassa, Bosnia on huomattavasti länsimaisempi (Eurooppaa kun on) ja uskonnossa ollaan kaiketi hyvin nykyaikaisia. Kosovolaisten kohdalla (näin globaalisti ottaen) voipi miehellä olla hieman tiukempi ote naiseen ja perheeseensä yleensä. Mutta niin kuin jo aiemmin todettu, miehet ovatmyöskin yksilöitä, siinä missä me naisetkin ;o) Kaikkea hyvää sulle ja toivon että uskallat antautua rakkauden liekkeihin tämän "murhaaja-serbin" kanssa ;o). Tuskinpa tulet katumaan. Minä en ole katunut päivääkään... VELIKI POZDRAV SRBINU! (Paljon terveisiä Serbille)


      • :o)
        serbianna kirjoitti:

        Balkanille mahtuu jos jonkunlaista miesluonnetta, riippumatta siitä mitä uskontoa edustaa. Eiköhän näin ole asiat muuallakin maailmassa, niin täällä suomessakin. Olen tavannut täällä ihan kotimaisia sovinistimiehiä jotka kohtelevat naista huonommin kuin koiraa...
        Serbimies on yleensä uskonnoltaan ortodoksi, mikä ei sinänsä sanele hänen käytöstään naista kohtaan. Luulen, että käytöstavat ja roolit opitaan jo lapsuuden kodissa. Sama koskee nähdäkseni myös kroaatteja, jotka ovat kristittyjä, katollisia. Bosnialaisten tai kosovolaisten kohdalla roolin määrittelee joissain määrin uskonto (islam). Mutta verrattuna muihin islamilaisiin maihin maailmassa, Bosnia on huomattavasti länsimaisempi (Eurooppaa kun on) ja uskonnossa ollaan kaiketi hyvin nykyaikaisia. Kosovolaisten kohdalla (näin globaalisti ottaen) voipi miehellä olla hieman tiukempi ote naiseen ja perheeseensä yleensä. Mutta niin kuin jo aiemmin todettu, miehet ovatmyöskin yksilöitä, siinä missä me naisetkin ;o) Kaikkea hyvää sulle ja toivon että uskallat antautua rakkauden liekkeihin tämän "murhaaja-serbin" kanssa ;o). Tuskinpa tulet katumaan. Minä en ole katunut päivääkään... VELIKI POZDRAV SRBINU! (Paljon terveisiä Serbille)

        "Juu luulen että sieltä päin kotoisin olevat miehet kannatta niitä vanhoja arvoja perheessä."

        Reagoin tähän lauseeseen kun aloin erottelemaan miestyyppejä Balkanilla. Olen asunut paikan päällä ja tavannut serbejä, kroaatteja, makedonialaisia ja albaaneja. Kokemuksesta sanon (vaikka joka maasta aina omat sekopäät löytyvät) että uskonnolla on siellä suuri merkitys siihen mikä on naisen asema. Albaanit ovat siellä tiukempia tämän asian suhteen (naiset pukeutuvat huiviin ja pitkiin takkeihin kesälläkin. Ja jos se sopii vastapuolellekin niin mikä ettei.


      • ota selvää..
        :o) kirjoitti:

        "Juu luulen että sieltä päin kotoisin olevat miehet kannatta niitä vanhoja arvoja perheessä."

        Reagoin tähän lauseeseen kun aloin erottelemaan miestyyppejä Balkanilla. Olen asunut paikan päällä ja tavannut serbejä, kroaatteja, makedonialaisia ja albaaneja. Kokemuksesta sanon (vaikka joka maasta aina omat sekopäät löytyvät) että uskonnolla on siellä suuri merkitys siihen mikä on naisen asema. Albaanit ovat siellä tiukempia tämän asian suhteen (naiset pukeutuvat huiviin ja pitkiin takkeihin kesälläkin. Ja jos se sopii vastapuolellekin niin mikä ettei.

        Albaanit ovat siellä tiukempia tämän asian suhteen (naiset pukeutuvat huiviin ja pitkiin takkeihin kesälläkin. Ja jos se sopii vastapuolellekin niin mikä ettei.


        Heheheh... et ole tainnut käydä Kosovossa tai Albaniassa! Todellakaan siellä noita huntunaisia pahemmin näy, vaikka ovatkin muslimeja. Naiset pukeutuvat ihan samalla tavalla kuin suomalaiset naiset ehkä nuoremmat jopa rohkeammin kuin suomalaiset. Älä kirjoita väärin asioita, jos et tiedä.


      • serbianna
        ota selvää.. kirjoitti:

        Albaanit ovat siellä tiukempia tämän asian suhteen (naiset pukeutuvat huiviin ja pitkiin takkeihin kesälläkin. Ja jos se sopii vastapuolellekin niin mikä ettei.


        Heheheh... et ole tainnut käydä Kosovossa tai Albaniassa! Todellakaan siellä noita huntunaisia pahemmin näy, vaikka ovatkin muslimeja. Naiset pukeutuvat ihan samalla tavalla kuin suomalaiset naiset ehkä nuoremmat jopa rohkeammin kuin suomalaiset. Älä kirjoita väärin asioita, jos et tiedä.

        Olet oikeassa. Hunnutettuja naisia ei kullä katukuvassa näy, mutta huivitettuja poplarinaisia kylläkin. Ja näitä käyttävät pääsääntöisesti vain vanhemmat (perinteiset) naiset. Nuoret naiset (kaikissa balkanin maissa) meikkavaat hyvinkin voimakkaasti ja noudattavat parhaansa mukaan länsimaisia trendejä. Paljasta pintaa ja tiukkoja vaatteita käytetään joka lähtöön. Paljas pinta on balkanittarilla ollut jo pitkään "inn" , mikä varmaan passaa vallan mainiosti vastakkaalle sukupuolelle :-) Käytöksessä pyritään kuitenkin noudattamaan perinteitä, naisia ei tosta noin vaan lähennellä, ellei sitten haluta koko suvun miehiä peräänsä...


      • juuri:)
        serbianna kirjoitti:

        Olet oikeassa. Hunnutettuja naisia ei kullä katukuvassa näy, mutta huivitettuja poplarinaisia kylläkin. Ja näitä käyttävät pääsääntöisesti vain vanhemmat (perinteiset) naiset. Nuoret naiset (kaikissa balkanin maissa) meikkavaat hyvinkin voimakkaasti ja noudattavat parhaansa mukaan länsimaisia trendejä. Paljasta pintaa ja tiukkoja vaatteita käytetään joka lähtöön. Paljas pinta on balkanittarilla ollut jo pitkään "inn" , mikä varmaan passaa vallan mainiosti vastakkaalle sukupuolelle :-) Käytöksessä pyritään kuitenkin noudattamaan perinteitä, naisia ei tosta noin vaan lähennellä, ellei sitten haluta koko suvun miehiä peräänsä...

        Tarkoitin juuri näitä poplari huivi yhdistelmiä. Olen nähnyt niitä kyllä nuorenpienkin albaaninaisten päällä.

        Muuten naiset pukeutuvat todella paljastavasti ja muodikkaasti. Paljon vaikuttaa myös Italian läheisyys, josta uudet muotivirtaukset saavuttavat Balkaninalueen hetkessä.

        Ja edelliselle kirjoittajalle sen verran että jos sen verran sytyttää että mieheni on serbi niin tuskinpa ollaan käyty Kosovossa heilumassa. Minä puhun siitä mitä olen nähnyt muissa Balkanin maissa. Ehkä Kosovossa sitten asuu vain todella edistyneitä albaanimiehiä joille naisten tasa-arvo on kaikki kaikessa.


      • et voi tietääkään..
        juuri:) kirjoitti:

        Tarkoitin juuri näitä poplari huivi yhdistelmiä. Olen nähnyt niitä kyllä nuorenpienkin albaaninaisten päällä.

        Muuten naiset pukeutuvat todella paljastavasti ja muodikkaasti. Paljon vaikuttaa myös Italian läheisyys, josta uudet muotivirtaukset saavuttavat Balkaninalueen hetkessä.

        Ja edelliselle kirjoittajalle sen verran että jos sen verran sytyttää että mieheni on serbi niin tuskinpa ollaan käyty Kosovossa heilumassa. Minä puhun siitä mitä olen nähnyt muissa Balkanin maissa. Ehkä Kosovossa sitten asuu vain todella edistyneitä albaanimiehiä joille naisten tasa-arvo on kaikki kaikessa.

        Lue viestisi uudelleen, niin taisit mainita albaaninaisten pukeutumisesta. Koska Albaniassa taas vielä vähemmän naiset kulkee missään huiveissa tai muissa poplareissa. Nuoret naiset eivät todella kulje tuollaisissa poplareissa yhtään enempää kuin vastaavasti täällä Suomessa nuoret naiset.

        Tuon viimeisen kappaleesi jätän sinun omaan arvoosi.


      • voi.(
        et voi tietääkään.. kirjoitti:

        Lue viestisi uudelleen, niin taisit mainita albaaninaisten pukeutumisesta. Koska Albaniassa taas vielä vähemmän naiset kulkee missään huiveissa tai muissa poplareissa. Nuoret naiset eivät todella kulje tuollaisissa poplareissa yhtään enempää kuin vastaavasti täällä Suomessa nuoret naiset.

        Tuon viimeisen kappaleesi jätän sinun omaan arvoosi.

        Olen asunut Balkanilla vuosia. Puhuin siitä mitä olen niissä maissa nähnyt joissa olen käynyt.

        Joskus olisi kiva vaihtaa ajatuksia naisten kanssa jotka ovat todella suneet paikan päällä vuosia eivätkä vain käyneet esim Kosovossa max parin kuukauden ajan. Asuminen ja lomailu on kaksi eri asiaa ja paljon asioita avautuu enemmän kun viettää siellä vuosia ns. tavallista elämää.

        Olet nyt tarttunut tähän pukeutumisasiaan vaikka koko ajan pointtina oli se, että esim. kosovon albaanit eivät edusta tavoiltaan koko Balkanin miehiä. AP kysi serbialaisista miehistä ja joku yleisti että omat kokemuksensa albaanimeihen kanssa käyviksi koko Balkanin alueella. Jos nyt jätetään jankkaaminen vaatteita (mitä minä joku muukin siellä oli nähnyt) ja otetaan nyt esiin se fakta että yleisesti albaanit ovat enemmän perinteisiä naisen aseman suhteen kuin muut esim. kroaatit, serbialaiset ja makedonialaiset. Kuten Serbianna totesi jälkimmäisillä naisten asema hyvin pitkälle sama kuin esim. Suomessa.

        Voit jättää omaan arvoosi ihan mitä haluat. Albaaneista puhuessäni tarkoitin näitä kosovon albaaneja kuten kaikki muut varmasti ymmärsivät. Albaanejahan hekin ovat, ainakin Albanian liput liehuvat, asuivat he sitten Kosovossa tai esim. Makedoniassa.


      • ovat erilaisia
        aina noin kirjoitti:

        Ei kannata verrata Balkanin muslimeja ja kristittyjä. Muslimit ovat siellä todella "vanhan ajan miehiä" mutta kristityt huomattavasti kehittyneempiä näissä tasa-arvojutuissa.

        Oma mieheni on ortodoksi ja kotona ei ole mitään ihme roolileikkejä menossa. Kaikki kotityöt ym. jutut jaetaan tasan eikä kumpikaan leiki mitään perheen päätä.

        Jos taas tykkää toisenlaisesta menosta niin sitten ilman muuta suosittelen kosovon albaania.

        Nuoremmat serbimiehet, ovat aivan samanlaisia kuin suomalaisetkin miehet, ei siis mitään roolileikkejä kotona, kaikki askareet jaetaan tasapuolisesti ja naista arvostetaan kyllä. Myöskin olen huomannut, että serbimies on erittäin romanttinen, saa naisen tuntemaan itsensä kauniiksi ja rakastetuksi, eikä se ole pelkkää puhetta, he ovat ns. "yhden naisen miehiä", (ainakin useimmat, tottakai on niitä pettäviäkin). Mutta vanhemmat miehet (puhun nytten yli 50-vuotiaista) ovat melko perinteisiä mielestäni, siis nainen tekee ruuat ja mies korjailee ja tekee "miesten työt". Serbimiehet ovat myös melko lapsirakkaita ja tosiaan, pahinta mitä serbimiehelle voi tapahatua, on että nainen/vaimo pettää häntä. Itse olen tyttö/nainen serbiasta, tai siis isä on serbi ja äiti puoliksi serbialainen, puoliksi suomalainen :) Ai niin, ja serbimiehet ovat hyviä sänkykamarin puolella, paljon parempia kuin suomalaiset, osaavat miellyttää naista ;) hehe. Toivottavati tää autto.


      • Serbityttö
        serbianna kirjoitti:

        Balkanille mahtuu jos jonkunlaista miesluonnetta, riippumatta siitä mitä uskontoa edustaa. Eiköhän näin ole asiat muuallakin maailmassa, niin täällä suomessakin. Olen tavannut täällä ihan kotimaisia sovinistimiehiä jotka kohtelevat naista huonommin kuin koiraa...
        Serbimies on yleensä uskonnoltaan ortodoksi, mikä ei sinänsä sanele hänen käytöstään naista kohtaan. Luulen, että käytöstavat ja roolit opitaan jo lapsuuden kodissa. Sama koskee nähdäkseni myös kroaatteja, jotka ovat kristittyjä, katollisia. Bosnialaisten tai kosovolaisten kohdalla roolin määrittelee joissain määrin uskonto (islam). Mutta verrattuna muihin islamilaisiin maihin maailmassa, Bosnia on huomattavasti länsimaisempi (Eurooppaa kun on) ja uskonnossa ollaan kaiketi hyvin nykyaikaisia. Kosovolaisten kohdalla (näin globaalisti ottaen) voipi miehellä olla hieman tiukempi ote naiseen ja perheeseensä yleensä. Mutta niin kuin jo aiemmin todettu, miehet ovatmyöskin yksilöitä, siinä missä me naisetkin ;o) Kaikkea hyvää sulle ja toivon että uskallat antautua rakkauden liekkeihin tämän "murhaaja-serbin" kanssa ;o). Tuskinpa tulet katumaan. Minä en ole katunut päivääkään... VELIKI POZDRAV SRBINU! (Paljon terveisiä Serbille)

        Veliki pozdrav svima srbima :)


      • Serbityttö
        juuri:) kirjoitti:

        Tarkoitin juuri näitä poplari huivi yhdistelmiä. Olen nähnyt niitä kyllä nuorenpienkin albaaninaisten päällä.

        Muuten naiset pukeutuvat todella paljastavasti ja muodikkaasti. Paljon vaikuttaa myös Italian läheisyys, josta uudet muotivirtaukset saavuttavat Balkaninalueen hetkessä.

        Ja edelliselle kirjoittajalle sen verran että jos sen verran sytyttää että mieheni on serbi niin tuskinpa ollaan käyty Kosovossa heilumassa. Minä puhun siitä mitä olen nähnyt muissa Balkanin maissa. Ehkä Kosovossa sitten asuu vain todella edistyneitä albaanimiehiä joille naisten tasa-arvo on kaikki kaikessa.

        Aivan, siis albanimiehethän ovat erittäin tunnettuja siitä, kuinka HYVIN he kohtelevat naisia ja albania on erittäin tunnettu maa, jossa vallitsee miesten ja naisten kesken täydellinen tasa-arvo.
        Mikä tarkoittaa sitä, että suuremmassa osassa albanialaisia kyliä talon ympärille on rakennettu n.2-4m korkea muuri, jonka ulkopuolelle naisella ei ole mitään asiaa.
        Myöskin se, että jos nainen sanoo vastaan, nopeasti hänet nyrkillä saa hiljennettyä :)
        Mielestäni täysin tasa-arvoista! :)


      • once a serb allways a animal
        Serbityttö kirjoitti:

        Veliki pozdrav svima srbima :)

        srbsko dubre shuti majku ti jebem shto lagash.


      • kosovo!!
        Serbityttö kirjoitti:

        Aivan, siis albanimiehethän ovat erittäin tunnettuja siitä, kuinka HYVIN he kohtelevat naisia ja albania on erittäin tunnettu maa, jossa vallitsee miesten ja naisten kesken täydellinen tasa-arvo.
        Mikä tarkoittaa sitä, että suuremmassa osassa albanialaisia kyliä talon ympärille on rakennettu n.2-4m korkea muuri, jonka ulkopuolelle naisella ei ole mitään asiaa.
        Myöskin se, että jos nainen sanoo vastaan, nopeasti hänet nyrkillä saa hiljennettyä :)
        Mielestäni täysin tasa-arvoista! :)

        Mikä tarkoittaa sitä, että suuremmassa osassa albanialaisia kyliä talon ympärille on rakennettu n.2-4m korkea muuri, jonka ulkopuolelle naisella ei ole mitään asiaa.
        Myöskin se, että jos nainen sanoo vastaan, nopeasti hänet nyrkillä saa hiljennettyä :)
        Mielestäni täysin tasa-arvoista! :)


        Serbityttö onkin varmaan paljon käynyt juuri albaanilaisten kotien muurien sisäpuolella, hehehehehe... Mistähän sait aikaan tuollaisen väittämän???


      • kosovo!!
        ovat erilaisia kirjoitti:

        Nuoremmat serbimiehet, ovat aivan samanlaisia kuin suomalaisetkin miehet, ei siis mitään roolileikkejä kotona, kaikki askareet jaetaan tasapuolisesti ja naista arvostetaan kyllä. Myöskin olen huomannut, että serbimies on erittäin romanttinen, saa naisen tuntemaan itsensä kauniiksi ja rakastetuksi, eikä se ole pelkkää puhetta, he ovat ns. "yhden naisen miehiä", (ainakin useimmat, tottakai on niitä pettäviäkin). Mutta vanhemmat miehet (puhun nytten yli 50-vuotiaista) ovat melko perinteisiä mielestäni, siis nainen tekee ruuat ja mies korjailee ja tekee "miesten työt". Serbimiehet ovat myös melko lapsirakkaita ja tosiaan, pahinta mitä serbimiehelle voi tapahatua, on että nainen/vaimo pettää häntä. Itse olen tyttö/nainen serbiasta, tai siis isä on serbi ja äiti puoliksi serbialainen, puoliksi suomalainen :) Ai niin, ja serbimiehet ovat hyviä sänkykamarin puolella, paljon parempia kuin suomalaiset, osaavat miellyttää naista ;) hehe. Toivottavati tää autto.

        Aika monen serbimiehen kanssa olet ollut sängyssä, kun noin hyvin tunnet, heh...


      • serbianna
        once a serb allways a animal kirjoitti:

        srbsko dubre shuti majku ti jebem shto lagash.

        odjebi bre, smradu jedan shiptarski!
        Fuck off.


      • Srpkinjo
        serbianna kirjoitti:

        odjebi bre, smradu jedan shiptarski!
        Fuck off.

        Ssestrooo samo napred ;)


    • serbianna

      unohdinkin vastata kokonaan kysymyksiisi. Naisen asema Serbiassa on aivan sama kuin miehenkin. Ehkä vielä jossain maaseudulla mies on näennäisesti perheen pää, mutta todellisuudessa naiset rulettaa ;o) Kaupungeissa on sama meininki kuin täällä. Naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin, kotityöt, lasten hoito ja kasvatus jaetaan tasapuolisesti. Yleensä sikäläiset miehet ovat erittäin lapsirakkaita.
      Serbimies ei missään tapauksessa tule pahastumaan, jos menet pyytämään häntä ulos. Se on täysin sallittua. Hän tulee pikemminkin olemaan erittäin otettu, sillä se ruokkii hänen näennäistä macho-egoaan ;o)

      • nainen vain,,,,

        kiitos paljon, nuo tiedot auttoivatkin! :) ehkä uskallankin sitten kysyä kyseistä miestä ulos ;) kaljalle tms vaikken itse kaljaa juokaan :D heh

        Olisi kiva olla yhteydessä vaikka msn:n kautta, etenkin kun olet itsekin serbi :) saisi hyviä neuvoja ;D :D heh


      • rokka78
        nainen vain,,,, kirjoitti:

        kiitos paljon, nuo tiedot auttoivatkin! :) ehkä uskallankin sitten kysyä kyseistä miestä ulos ;) kaljalle tms vaikken itse kaljaa juokaan :D heh

        Olisi kiva olla yhteydessä vaikka msn:n kautta, etenkin kun olet itsekin serbi :) saisi hyviä neuvoja ;D :D heh

        Samanlaisia nuo serbimiehet ovat kuin me suomalaismiehetkin. Itse olen naimisissa serbialaisen naisen kanssa, ja on tullut tutustuttua useampaankin serbimieheen Serbiassa asuessani. Onhan niitä kulttuurieroja aina välillä, mutta sehän on ihan normaalia. Serbit on hyvin perhekeskeisiä, joten ne vaimon parisataa läheisintä sukulaista on jo tullut tutuksi: ). Ja niin kuin joku jo sanoi, niin serbimiehet ovat aika lapsirakasta porukkaa ( ainakin ne jotka minä tunnen). Ei muuta kuin hauskoja treffejä vaan... ; )


      • serbianna
        nainen vain,,,, kirjoitti:

        kiitos paljon, nuo tiedot auttoivatkin! :) ehkä uskallankin sitten kysyä kyseistä miestä ulos ;) kaljalle tms vaikken itse kaljaa juokaan :D heh

        Olisi kiva olla yhteydessä vaikka msn:n kautta, etenkin kun olet itsekin serbi :) saisi hyviä neuvoja ;D :D heh

        päättelet että olen serbi ;O) ???


      • nainen vain,,,,
        serbianna kirjoitti:

        päättelet että olen serbi ;O) ???

        tuosta nimestäsi "serbianna" mutta voin olla väärässäkin, suonet anteeksi ;)

        nyt mitään ehotuksia miten kysysin häntä sitten ulos.. viestiä meinasin laittaa.. ja täysin valmistautunut myös siihen ettei hän suostuisikaan:/

        Osaako kukaan serbiaa :D jos kirjoittaisin viestin osaksi serbiaksi vai onko ihan tyhmä idea.. yllättyisi ainakin :D


      • serbianna
        nainen vain,,,, kirjoitti:

        tuosta nimestäsi "serbianna" mutta voin olla väärässäkin, suonet anteeksi ;)

        nyt mitään ehotuksia miten kysysin häntä sitten ulos.. viestiä meinasin laittaa.. ja täysin valmistautunut myös siihen ettei hän suostuisikaan:/

        Osaako kukaan serbiaa :D jos kirjoittaisin viestin osaksi serbiaksi vai onko ihan tyhmä idea.. yllättyisi ainakin :D

        kyllä kääntää sulle, jos haluat tekstarilla pyytää... Go girl!!! :D
        Ps. Olit kyl oikeassa, on mussa serbialaistakin verta... ;o))


      • rokka78
        nainen vain,,,, kirjoitti:

        tuosta nimestäsi "serbianna" mutta voin olla väärässäkin, suonet anteeksi ;)

        nyt mitään ehotuksia miten kysysin häntä sitten ulos.. viestiä meinasin laittaa.. ja täysin valmistautunut myös siihen ettei hän suostuisikaan:/

        Osaako kukaan serbiaa :D jos kirjoittaisin viestin osaksi serbiaksi vai onko ihan tyhmä idea.. yllättyisi ainakin :D

        kyllä melko hyvin serbiaa, jos voin olla avuksi. Ja löytyy täältä varmaan muutama ihan serbiaa äidinkielenään puhuvakin.


      • nainen vain,,
        rokka78 kirjoitti:

        kyllä melko hyvin serbiaa, jos voin olla avuksi. Ja löytyy täältä varmaan muutama ihan serbiaa äidinkielenään puhuvakin.

        Hei!

        ottaisin todella mielelläni vastaan apua tuossa serbian kielessä! :)

        treffeille kysyin ja hän suostui.. ajattelin kirjoittaa ekstiviestin, joka on serbiaksi :)

        eli apua kiitos :D


      • Serbityttö
        nainen vain,,,, kirjoitti:

        tuosta nimestäsi "serbianna" mutta voin olla väärässäkin, suonet anteeksi ;)

        nyt mitään ehotuksia miten kysysin häntä sitten ulos.. viestiä meinasin laittaa.. ja täysin valmistautunut myös siihen ettei hän suostuisikaan:/

        Osaako kukaan serbiaa :D jos kirjoittaisin viestin osaksi serbiaksi vai onko ihan tyhmä idea.. yllättyisi ainakin :D

        Kirjoitin jo aiemmin toisella nimimerkillä, taisin kirjoittaa melko pitkän viestin, jonka lopussa luki että he ovat hyviä myös makuuhuoneen puolella, hehehh ;)

        Kysy mitä haluat kirjoittaa miehelle, ni mä autan sua mielelläni :)


    • serbialainen

      Jos haluat todella tutustua serbeihin...siis oppia jotain meistä, mene Serbiaan lomalle.. älä kuuntele mitä sanotaan, koska tällä palstalla tuli sanottua paljon p....! Ja vaikka meillä ei oo mertä, meillä on bileet aina, me osaamme juhlia. Serbia on vierailun arvoinen maa!

      Siitä pojasta.. serbialaiset miehet niin paljon kuin mulla serbialaisena naisena on kokemusta heistä..ovat tosi erillaisia yksilöitä.
      Suurin osa serbimiehistä tykkää ku naisella on jotain päässä.

    • toinen nainen vain,,,,,

      Hei, tunnen yhden serbi-naisen jonka kanssa juttelin juuri tälläisistä suomi-nainen-serbi-mies-suhteista. He ovat pakolaisina tulleet kosovosta joten hänen näkemyksestään paistoi koti-ikävä. Hän sanoi että joskus joku serbi-mies saattaa olla suomalaisen naisen kanssa ja voi olla ihan rakkauttakin, mutta miksi hakea ongelmia kulttuurin ja näkemysten ja uskonnon takia. On kaikille helpompaa valita kumppani omasta maasta jolla luultavimmin näkemykset kohtaavat omien kanssa. Uskonto ei ollut kovasti esillä heidän elämässään, vaikka olivat muslimeja. Haluaisivat kovin palata kotiinsa joka ei kai ole mahdollista.. Hän sanoi että ihmiset kuuluvat kotimaahansa jossa kaikki olisi hyvin, eli eivät tunne oloaan vuosienkaan jälkeen suomessa.

    • Näillä mennään!

      Toivottavasti kirjoituksen aloittaja olet kaunis ja mallimitoissa,koska sitten sulla ehkä on mahkuja!Serbimiehet ja muutkin sieltä alueelta kotoisin olevat miehet ovat melko ulkonäkökeskeisiä naisvalinnoissaan.
      Naisen pitäisi mielellään olla pitkä,hoikka,siro,pitkätukkainen ja kauniskasvoinen,.Pukeutumistyyli naisellinen,enkä nyt tarkoita huorahtavaa,vaan tyköistuvat farkut,korkeakorkoiset avokkaat/saapaat,tiukka paita,huolellinen meikki.
      Serbimiehet itse ovat usein hyvinkin miehekkäitä ja komeita,joko sellaisia kirveelläveistetyn näköisiä tai sitten sellaisia enkelinkasvoisia ;)
      Ja luonteesta sen verran että pitää olla ns.hyvämaineinen,ettei pojan korviin kantaudu että kaverinsa ovat nähneet sut kaupungilla/baareissa miesseurassa...

      • serbia

        No ei ihan näin.. Varmaan jokaisessa suhteessa ulkonäkö vaikuttaa alussa jonkin verran, mutta ei sitä koko loppuelämää tarvi keikkua kauheissa tällingeissä vaikka mies oiskin Balkanilta!


    • rertgh

      Muista aina kehua Slobodan Milosevicia ja Radovan Karadzikia, ilman
      heidän aktiivista toimintaansa olisi maa jäänyt ilman sisällisotaa.
      Varmuuden vuoksi kannattaa seinälle laittaa vielä kenraali Ratko Mladicin
      kuva, sen alle teksti "Ratko Mladic, Serbian Hero".

      Ai niin ja pisteenä ii:n päälle totea että ne Srebrenican siat ansaitsivat
      etnisen puhdistuksensa.

      • timez

        ja kehu myös uqk:ta koska he ovat tappaneet paljon serbejä


      • serbian wife
        timez kirjoitti:

        ja kehu myös uqk:ta koska he ovat tappaneet paljon serbejä

        serbialainen mieheni on huumorintajuinen, kiltti ja hyvännäköinen (mielestäni :)
        oltiin 4 vuotta naimisissa, ja meillä kasvaa ihana tytär.


      • lolita79.
        serbian wife kirjoitti:

        serbialainen mieheni on huumorintajuinen, kiltti ja hyvännäköinen (mielestäni :)
        oltiin 4 vuotta naimisissa, ja meillä kasvaa ihana tytär.

        serbia, kosovo, albania, kroatia jne... aivan samat jugoslaavit kaikki.


      • zdreda80
        lolita79. kirjoitti:

        serbia, kosovo, albania, kroatia jne... aivan samat jugoslaavit kaikki.

        mulla on kosovon albaani mies. tosi kiltti, ja ihana, auttaa kotona ja hoitaa välillä vauvaakin.


      • serbcroatalbani
        zdreda80 kirjoitti:

        mulla on kosovon albaani mies. tosi kiltti, ja ihana, auttaa kotona ja hoitaa välillä vauvaakin.

        serbia on kaunis maa.


      • liars!!!
        serbcroatalbani kirjoitti:

        serbia on kaunis maa.

        serbit ovat valehtelijoita.


      • eikä ole...
        liars!!! kirjoitti:

        serbit ovat valehtelijoita.

        sekoitat albaaneihin, ja kosovolaisiin. se on eri asia


    • Suomineitosi

      Seurustelen serbimiehen kanssa ja hän on täydellinen...kaikella tapaa...Serbimiehet pitävät naisellisista naisista eli korot, korut ja mekot kiihottavat heitä...Ihana paketti. En vaihtais.

    • Srpkinjo

      Serbialaisetkin miehet, ovat yksilöitä. Huonoja löytyy joka kansasta (toisista vain hieman enemmän kuin toisista).. Näin yleisesti voisin sanoa, että harva serbi oikeasti menee naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole serbi tai montenegrolainen. Uskonto - ortodoksinen uskonto siis - on monelle serbille tärkeä asia ja suurin henkireikä, ja uskoisin että moni serbimies haluaisi sinunkin kääntyvän Hänen uskoonsa JOS asiat avioliittoon asti menevät. Oma kansa ja kieli on todella tärkeä asia serbille, ja suuri ylpeyden aihe.

      Mitä naiseen tulee, pitää olla hyvämaineinen, kuten joku jo aikaisemmin sanoikin. Myös korvien välissä pitää todella olla jotakin. Ulkonäkö olisi ihanteellisesti näin: olet hoikka, pitkä ja rintava - mallinmitoissa. Pukeudut myös naisellisesti ja seksikkäästi, mielellään korkeita korkoja, paljon koruja, hameita jne jne. Balkanittaret tuppaavat pukeutumaan paljastavasti, mutta se ei aina ole paikallsenkaan mieleen (meitä on moneen junaan).
      Mutta yleisesti kyllä serbittäret pukeutuvat erittäin hienosti (Italian läheisyys vaikuttaa siihen suuresti.) Ja kyllä, miehiltä löytyy housuntäytettä, vaikkei se paras asia serbeissä olekkaan. :)

      Ps... Serbia ja Republika Srpska todella ovat näkemisen arvoisia kohteita.. ;)

      • kriteerit

        Kovat kriteerit teurastajamiehillä, hah... Parempi on heidän vaan pysyä omien vaatimuksien kanssa Serbiassa!!


      • Voieh pöllö....
        kriteerit kirjoitti:

        Kovat kriteerit teurastajamiehillä, hah... Parempi on heidän vaan pysyä omien vaatimuksien kanssa Serbiassa!!

        Ihmettelen vain, mitä sinä teet täällä jos kerran serbit eivät mielytä. Ja tuollainen serbian ja serbialaisten yleistäminen politiikan kautta alkaa olemaan aika loppuun kulutettu. Olihan se kosovon albaani joka mustasukkaisesti tappoi suomalaisen naisystäväänsä (tai ex-vaimonsa) ja sen työtoverit, mutta tosin kuin eräät (tähän yleensä sortuvat albaanit ja kosovon albaanit), en lähde sen perusteella automaattisesti yleistämään. Se siitä "kultuurieroista" balkanilla.

        P.s: ei ole mitään muslimeja vastaan...Vaikka ortodoksi olen bosnialaisten kanssa AINA tullut toimeen..mutta albaanit ovat asia erikseen. Heidän perinteisiin kuuluu vihata serbejä. Sellaisten kanssa on vaikea puhua normaalisti.


      • nopeasti....
        Voieh pöllö.... kirjoitti:

        Ihmettelen vain, mitä sinä teet täällä jos kerran serbit eivät mielytä. Ja tuollainen serbian ja serbialaisten yleistäminen politiikan kautta alkaa olemaan aika loppuun kulutettu. Olihan se kosovon albaani joka mustasukkaisesti tappoi suomalaisen naisystäväänsä (tai ex-vaimonsa) ja sen työtoverit, mutta tosin kuin eräät (tähän yleensä sortuvat albaanit ja kosovon albaanit), en lähde sen perusteella automaattisesti yleistämään. Se siitä "kultuurieroista" balkanilla.

        P.s: ei ole mitään muslimeja vastaan...Vaikka ortodoksi olen bosnialaisten kanssa AINA tullut toimeen..mutta albaanit ovat asia erikseen. Heidän perinteisiin kuuluu vihata serbejä. Sellaisten kanssa on vaikea puhua normaalisti.

        Mitäköhän yrität selittää? Taitaa se viha olla molemminpuoleista serbien sekä albaanien välillä. Muista, siellä on myös kroaatteja, bosnialaisia, slovenialaisia ja heidän yhteinen tekijä on vihata toinen toisiaan. Jotkut saattavat tulla toimeenkin.
        Sodasta ei ole kauan aikaa, vain kymmenisen vuotta. Monen omainen on riistetty raaasti, ja enpä nyt usko kovin äkkiä ihmisten unohtaneen tuota asiaa, eikä varmaan tarvitsekkaan. Aika moni inhoaa serbialaisia ympäri Eurooppaa, heidän tekonsa ei kuitenkaan ihan unohdu niin nopeati kuin haluaisit, voihan tietenkin ummistaa silmänsä...
        Sinun teksti ei taida olla suomalaisen tekemää, oletkohan..???? Jos sinä olet sitä mieltä että juttu on loppuunkäsitelty, sitä se ei tule olemaan muiden osalta vielä pitkään aikaan.


    • onnellinen.

      Hei, mikäli luet tämän viestin ja olet yhä tekemisissä serbialaisen miehen kanssa niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia :) [email protected]

    • SOTAUHRI 95V

      jos hän on asunut pitkan suomessa suomen kulturi on tartunu hanen joten han voi ola ihan ok mutta serbit /ortodoksit eivat ole imisia jotka helposti otta huomion toista kulturia ne on sotahuluja ja ritin nimessa ne teke mitä halavat olen sodan uhri ja mitä serbit tekivat minulle minun maalle ilman minkalaista pätevä syta on kauheta joko murhia ryösöja tuhoja ..ynm kuiteki en tuomitse kaikkia jotkut serbit onolu kavereita ja on ihmisia jotka on hyvia.ps ota selva kuitenki mista lahtoisin on sinun ystävä elä tuomitse enen kun tuntet kaiki puolet asiasta olen olu sodassa 95v siloin asiat olivat tosi huonot sydamesta onea.........

      • soomalainen

        opetele soomi!!! hahahahahahaaaaaa!


      • tsap-tsap
        soomalainen kirjoitti:

        opetele soomi!!! hahahahahahaaaaaa!

        Idiootti!! Hyvin kirjoittaa jo suomeksi, vaikka on serbialainen. Miten sinä? Onko suomen kieli hallussa?


      • jaahas..
        tsap-tsap kirjoitti:

        Idiootti!! Hyvin kirjoittaa jo suomeksi, vaikka on serbialainen. Miten sinä? Onko suomen kieli hallussa?

        Olihan se kosovon albaani joka mustasukkaisesti tappoi suomalaisen naisystäväänsä (tai ex-vaimonsa) ja sen työtoverit?....


      • ei nyt kaik
        jaahas.. kirjoitti:

        Olihan se kosovon albaani joka mustasukkaisesti tappoi suomalaisen naisystäväänsä (tai ex-vaimonsa) ja sen työtoverit?....

        Yksi Kosovon albaani ei ole sama kuin koko Kosovon albaanimiehet. Meinaatko ettei minkään muun maalainen ole koskaan murhannut tai tappanut ketään?
        Sellon murhaajaa ja serbien joukkoteurastusta ei voi samaan linjaan vetään.


    • unorthodoxy

      Yksi tylsämielisimmistä pidemmän ajan kohtaamistani ihmisistä on ollut serbi. Sitä oli melko vaikea tajuta kunka vaikeasti idiootti ihminen voi olla. Meillä ei kylläkään ollut mitään intiimiä suhdetta, vaikka kova pyrkimys kaverilla ilmeisesti oli. Tuskin yleistettävissä, mutta tämmöinen kokemus.

    • OlenDonaldTrump

      Ne saatanan vammaiset plösöt Serbialaiset ovat ite ihan vitun rumia suvakkien saatana

    • Anonyymi

      Ei kannata ollenkaan. Omistushaluisia. Älä missään nimessä suostu edes kihloihin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe