tappelua silmänalusten kanssa, arg!

tyttö1999

Moi. Oon 21-v. tyttö ja mulla on ollut jo pitemmän aikaa tosi herkät silmänaluset. Ne on yleensä aina jonkin verran turvoksissa, ja tummat myös. Myös näkyviä sinertäviä verisuonia on. Riippumatta siitä miten paljon nukun. Liikun myös tosi paljon ja vettä tulee juotua 5-6 lasia päivässä. Nivea Visage silmänympärys ei tehoa pätkääkään, se on ainut mitä olen koittanut. Haluisin silmänympärysihoni olevan kimmoisa ja sileä. Välillä painelen jääpaloilla turvotuksen vuoksi, mutta ei sekään tunnu auttavan kuin hetken. Suolaa en paljoa käytä. Mistä voi johtua?
En jaksaisi pakkeloida joka aamu niitä piiloon, ja naama näyttää vaan sottaiselta kun ei ne edes peity kunnolla ja haluan olla mahdollisen luonnollinen. Kurkkuviipaleet kokeiltu, samoin perunan.. ei tehoa. Yksi tai kaksi tyynyä nukkuessa, ei mitään.. Huoh. Mikä voisi auttaa??

4

2069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulta:

Terve!
      Ongelmasi kuulostaa pahalta.
      Olethan toki jo käynyt lääkärissä ettet ole tullut alergiseksi millekkään?

Seuraava vihjeeni on säästää rahaa itseäsi varen ja varata aika vaikka kosmetologille, kotikonstit kannattaa unohaa ja mennä iahn oikeaan naamioon, se on erittäin mukavaa.

Silmäsi voivat olla myös hyvin herkkiä jolloin kannattaisi ehkä suosia luonnontuotteita, katso vaikka Yves-Rocher!

Silmänaluset usein tummuvat jos munuaisissa on jotain vikaa, esim. rasittuneisuutta.
      Oireita ovat: palelu, selkä kivut, tummat silmänaluset ja mustelmien tuleminen helposti.

Katsele myös sukukuviasi, kuten ihonvärikin, joskus tummat silmänaluset ovat luonnostaan, usein ne näkyvät jo lapsuuden kuvissa.

• täh?

"Silmänaluset usein tummuvat jos munuaisissa on jotain vikaa, esim. rasittuneisuutta.
        Oireita ovat: palelu, selkä kivut, tummat silmänaluset ja mustelmien tuleminen helposti."

Ai siis suurimmalla osalla ihmisistä joilla on tummat silmänaluset on vikaa munuaisissa...? Enpä lähtis latelemaan tuollaisia fakta tietoja täällä. Eiköhän ne perintötekijät ole suurin syy tummiin silmänalusiin (jos ei oteta huomioon satunnaisia huonosti nukuttuja öitä). Ja niihin perinnöllisiin tummiin silmänalusiin ei auta mikään, paitsi meikki.

• et tainnut tajuta
        täh? kirjoitti:

"Silmänaluset usein tummuvat jos munuaisissa on jotain vikaa, esim. rasittuneisuutta.
        Oireita ovat: palelu, selkä kivut, tummat silmänaluset ja mustelmien tuleminen helposti."

Ai siis suurimmalla osalla ihmisistä joilla on tummat silmänaluset on vikaa munuaisissa...? Enpä lähtis latelemaan tuollaisia fakta tietoja täällä. Eiköhän ne perintötekijät ole suurin syy tummiin silmänalusiin (jos ei oteta huomioon satunnaisia huonosti nukuttuja öitä). Ja niihin perinnöllisiin tummiin silmänalusiin ei auta mikään, paitsi meikki.

Tummat silmänaluset ovat OIRE munuaisten rasittuneisuudesta (lue vaikka lääkärin kirjaa)
        Mutta pitää olla muitakin OIREITA että sen voi todeta, siksi listasinkin muutaman lisää.
        Katsos; kutina voi olla OIRE ihotulehduksesta. Mutta silti lähes jokaisella kutisee iho.

Ote lääkärin kirjasta:
        "Silmänympärysihon huoleton suojaaminen auringolta näkyy ennenaikaisena ikääntymisenä.

Silmät ovat ikkuna kehomme terveyteen ja ne liitetään munuaisiin.

Tummat silmänaluset periytyvät, mutta tummuutta pahentaa kehon nestehukka tai heikko kuona-aineiden poisto."

Yhden jutun keksin vielä. Minullakin on nimitäin ollut tummat silmän aluset (ei ole perimää) ja kun menin lääkäriin niin minulla oli anemia (raudanpuutos tila)
        Muita oireita: väsymys, ikenet "haalenevat", veri vaalenee, usein päänsärkyä.

Mutta toivottavasti saat selville mikä silmänalusiasi vaivaa. Jos se on perimää niin käänny rohkeasti vaan ihotauti lääkärin tai kosmetologin puoleen. Vaikka olisi perimää niin silloinkin niitä voi "vaalentaa".

• sanna654

Tummat silmän alukset voi todellakin olla "sukuvika" mutta kyllä se kertoo myös lääketieteessä munuaisten kunnosta. Jos ei terveydellisiä seikkoja halua setviä niin jäljelle jää vain meikkaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe