avopuolison rattijuopumus

surullinen1234

Eli mieheni joi koko illan ja sitten sanoin että voisiko jo riittää toi juominen josta hän sekosi ihan täysin. Sitten riitelimme. Ensin hän meinasi vetää ranteet auki ja sitten ku estin sen huonoin seurauksin niin hän päätti lähtee autolla hakee tupakkia ja ehkä samalla ajaa rekan alle. Yritin estellä ja sanoa että lähde taksilla et vaikka mä maksan mutta turhaa. Hän sanoi että lyö lujemmin jos en päästä. Hän lähti. Soitin hätääntyneenä 112 ja ilmoitin että mieheni aikoo lähteä ajamaan autolla humalassa ja ehkä tappaa itsenä. Poliisit saivat hänet kiinni kun hän palasi reissultaan kotipihaan. Hän sai törkeästä rattijuoppoudesta 1 vuoden ajokiellon ja sen jälkeen 1 vuoden autolla ajoa alkolukon kanssa sekä tietysti sakot. Hän sanoo vihaavansa mua ja ettei rakas tee näin. Olen pilannut hänen elämänsä ja hän ei olisi ikinä tehnyt samoin minulle. Ja että vaikka hän olisikin ajanut rekan alle eivät poliisit olisivat voineet enään sitä estää. Olo itsellä on kamala näiden syytösten keskellä ja kun toisen työkin on vaakalaudalla ajokiellon takia...Hän sanoo että suhteemme on nyt ohi kun käräytin. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Tai mitä mieltä te olette olenko minä tehnyt väärin?

20

2976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEHNYT TÄYSIN OIKEIN!!!

      Se, että miehesi lähti humalassa rattiin osoittaa täydellistä välinpitämättömyyttä toisista ihmisistä. Hän on rikollinen ja ansaitsi rangaistuksen. Mitä, jos hän olisi ajanut vaikka lapsen päälle (tai kenen tahansa ihmisen)? Et menetä mitään, jos tuollainen ihmisen irvikuva lähtee elämästäsi. Ansaitset parempaa, kuin tuollainen omahyväinen alkoholisti voi sinulle tarjota. Tsemppiä!

    • setä-mies

      Rattijuopot pitää karsia liikenteestä pois, oli tuttuja tai ei. Aika moni kärähtää, kun omat perheenjäsenet päättävät viheltää pelin poikki. Jotkut tajuavat ja jotkut eivät ota opiksi.

      Mieti nyt kanattaisiko sinun hankkia sellainen mies, joka olisi arvoisesi.

      • rattinarkinvaimo

        Mites pilleripäissään ajo sitten? Mä en tiedä miten ottaa tämä. Mies lli ottanut ajostaan edellisenä iltana luvattomia benzoja ja minä näin kyllä että oli ottanut koska ei ollut eka kerta. Yritti ensin valehdella että on vain väsynyt mutta minä olen sen verran monta kertaa jo samasta asiasta saanu tapella että tiiän kyllä. No aamulla ei ensin näyttänyt olevan sekaidin ja väitti olevansa ajokunnossa. No kun oltiin sitten ajettu kaupunkiin niin minä aloin pelätä kun oli niin sumunen päästään. Ja asioilla häpesin kun muut kyllä näki et se on sekasin vaikka ite luuli olevansa kovinkin teräväpäinen. No mentiin kotiin minun pyynnöstä nopeammin kuin piti. Minä pelkäsin koko 5 kilometrin matkan kyydissä. Sanoin sitten hänelle että enää et aja mihinkään ja pojan haemme tarhasta kävellen. Mut olis pitäny avaimet ottaa pois. Sano mulle et menee äkkiä kaupas käymään ja meillä on lähikauppa niin luulin että sinne meni kun just olin sanonu ettei sen pidä ajaa. No tää tolvana ajo takas kaupungille ja törmäs sitten kadun reunukseen jolloin joku rouva sitten oli kysynyt että onko hän kunnossa. Hän oli ilmeisesti soittanut poliisille koska he tulivat kotiimme kun olin juuri pitämässä puhuttelua hänelle siinä kunnossa ajamisesta. On mennyt puoli vuotta kortitta mutta minua kiukuttaa edelleen että otti riskin että ajaa jonkun päälle. Sanoinkin että mitä jos olisi ajanut jonkun pienen lapsemme ikäisen lapsen päälle. Hänen ainoa selityksensä oli että tunsi olevansa ajokunnossa minun mielipiteestäni huolimatta. Yhdellä toisella kerralla josta poliisi ei tiedä hän meni samanlaisessa kunnossa toisrlle kaistalle kun minä, hänen nuori aikuinen tyttärensä ja meidän lapsi oli autossa. Minä pelkäsin sydämeni pohjasta ja niin tytärkin, kyseli että miksi hän on niin väsynyt. Ongelma on ollut että hän suuttuu kun olen sanonut asiasta. No nyt kuulemma on vihdoin ymmärtänyt asian. Tunnen siis kiitollisuutta tälle rouvalle koska mies ei ehtinyt ajaa kenenkään päälle. Itsellä on ollut kynnys ilmoittaa koska hän on sanonut että menetämme lapsemme jos teen niin. Olen myös taloudellisesti riippuvainen hänestä vieraassa maassa joten ei ole helppoa lähteä. Lisäksi kuitenkin muuten kiltti yms. Mutta tämä ajoasia on aina ollut hankala hänen vähättelemisensä vuoksi. Nyt on saamassa tuomion ja tosiaan väittää ymmärtäneensä vihdoin. Minä taasen olen vannonut että jos moinen sattuu vielä niin otan avaimet pois ja lähden menemään. Poikaa en koskaan enää riskeeraa rattijuoppoisän kyytiin. Olen aina vihannut rattijuoppoja enkä ymmärrä miksi pitää ajaa ja ottaa se riski. Kun se on oma mies voitte arvata kiukun määrän. Ja sen pelon myös. Miksi en uskaltanut käräyttää itse??


    • surullinen1234

      en vaan jaksa enään...soitin sille äsken se on hotellissa yötä...on soittanut työkavereilleen, jotka on sitä mieltä että olen hullu ämmä ja et hyvä ku mieheni ei mennyt kotiin vaan saan mä miettiä tekosiani...sanoi vielä että vihaa mua ja olen pilannut sen elämän ja kaikkea...ja et ku se soittaa sukulaisilleen niin ne on varmasti samaa mieltä...en jaksa enää.,,tuntuu että tuhoudun täysin....nyt kävi niin että mä olen syyllinen ja hän se joka joutui kärsimään mun virheistä....ei ole todellista että kaikki kääntyy mua vastaan....

      • buggy

        Kirjoituksesi perusteella en keksi ainuttakaan syytä miksi sinun pitäisi tuntea syyllisyyttä.

        Minun lapsuudenkodissani oli vähän samanlaista meininkiä. Olen aina ajatellut että isäni joi ja käyttäytyi idioottimaisesti, koska ei vain yksinkertaisesti pystynyt keskenkasvuisuutensa kanssa. Perheenpään ja pienten lasten isän rooli ja vastuu oli liikaa sanoisinko suorastaan itsetunnottomalle "pikkupojalle", josta humala teki "miehen".

        Äidilläni oli tietysti arjen kokonaisvaltaisesta pyörityksestä täysi vastuu. Hyvä nainen, ystävällinen ja kykenevä...mutta isäni ei osannut arvostaa hetkeäkään, päinvastoin löi lyttyyn toista minkä ehti. Tyypillisenä naisena äitini tunsi syyllisyyttä kaikesta. Papin aamenta ei kuitenkaan voinut pyörtää, ja meidän lasten suureksi pettymykseksi mies jäi traumatisoimaan meidän elämiämme...

        Rakasta ja kunnioita itseäsi (jos sinulla on lapsia, niin rakasta ja kunnioita heitä..he ovat riippuvaisia sinusta), jos pystyt hommaamaan miehesi hoitoon, tee se pikaisesti. Muussa tapauksessa tilanne kuulostaa liian vaikealta ja vakavalta...

        Ota yhteyttä ammattiauttajiin ja pyri käsittelemään asia perinpohjin.


    • surullinen1234

      Kaikkein parasta oli vielä se että ku mies lähti asunnosta ulos aikomuksena mennä autolle ja ajamaan, minä soitin heti 112 ja heti sen jälkeen soitin miehelle ja ilmoitin että soitin poliisit...ja silti lähti ajamaan...nyt hän kuvittelee ku hän palasi reissultaan kotipihaa täysin hyvin muka ajaneena ja poliisit saivat hänet kiinni et olin soittanut poliisit muka vasta silloin 112...ja siis ihan turhaan koska mitään ei tapahtunut...kyllä ihmisen mieli on ihmeellinen..mä olisin tossa tilanteessa todella nolona ja häpeissäni enkä syyttäisi sitä joka yritti auttaa...kiitos ihananista vastauksista...mulle tuli oikein semmoinen tunne et mähän en ole tehnyt mitään väärää ja et lähden mieluummin pois koko suhteesta ku alan pyytelee anteeksiantoa...
      Kiitos vielä kerran!!!!

    • Mymmelimamma

      hei
      olet toiminut aivan oikein, miehesi olisi voinut aiheuttaa viattomien ulkopuolisten luokkaantumisen tai kuoleman lähtemällä rattiin humalassa. Alkoholisti syyttää aina juomisestaan muita ja sellaisessa parisuhteessa syyllisyys on vahvasti mukana, koska alkoholia väärin käyttävä henkilö taitavasti alistaa ja syyllistää kumppaniaan.
      Miten olisit voinut elää tunnollasi esim. naapurin lapsen henki jos miehesi olisi humalassa yli ajanut. olet toiminut rohkeasti ja oikein ilmoittamalla rattijuopumuksesta poliisille! Muista, että et ole vastuussa miehesi käytöksestä tai virheistä/tekemisistä, hän on aikuinen ihminen ja vastaa itse teoistaan.Miehesi juomista et voi kontroloida tai saada häntä lopettamaan vain omaa elämääsi voit muuttaa ja meittiä haluatko elää tälläisessä suhteessa. Voimia sinulle toivoo kanssasisar

    • surullinen1234

      Sitä ihmettelen et mitenkä ne mieheni kaverit voivat sanoa et se on mun vika tai että mä olen tehnyt virheen ku käräytin ns. turhaan? Onko tää yleisesti miesten kanta rattijuoppoihin vai mitenkä? Vai onko se vaan että kavereita tuetaan hamaan loppuun asti ja vaimokkeet ovat aina niuhottajia ja idiootteja? Mä ainakin miettisin että jos joku mun kaveri käryäis niin en mä alkais se käryttäjää syyttää siitä et kaverini ajoi kännis ja jäi kiinni...mitä mieltä te olette?

      • rattijuoppo

        pitää käräyttää, mutta jos sen tekee oma rakas,kuten sinä, niin suhde on ohi.
        Tyhmyyttänne ehkä yritätte jatkaa yhdessäoloa, mutta se ei takuulla onnistu.


      • saattaa..

        mieheshän on vaikka saattanut kavereillensa vähän kaunistella asiaa tai jättänyt jotain sanomatta. kuten tuon 'rekan alle ajo' uhkauksen.


    • surullinen1234

      siis ymmärsinkö oikein että jos rakas puoliso käräyttää niin suhde on ohi? Mutta jos joku muu käräyttää niin suhde voi jatkua? Eli puolison oikeuksiin ei kuuluu käräytys vaan sen tekee joku muu siis jos joku tekee käräytyksen vai?

      • mieti hetki

        Onpa karmeaa syyllistämistä, mieti hetki, onko tämä kaikki sen arvoista. Olet toiminut vastuullisesti ja oikein ja miehesi täytyisi todellakin hävetä tekoaan. Päinvastoin hän syyttää sinua, mikä sinänsä on uskomatonta, ei empatiakykyä eikä huonoa omaatuntoa. Mikä onkaan alkukantaisin reaktio kuin syyttää muita omista virheistään. Ei halua nähdä itseään ja tekosiaan, lapsellinen puolustusreaktio.

        Miehesi kaverit haluavat ilmeisesti mielistellä, tai eivät uskalla sanoa asioita hänelle suoraan. Mielestäni toimit erittäin hyvin ja rakastavasti, mieti kahdesti haluatko todella elää noin itsetuhoisen ja epävakaan miehen kanssa. Mieti kahdesti jaksatko kestää syyllistämistä ja vielä noin räikeää? Onko se sinun elämääsi, miksi katsoisit moista törkeää touhua yhtään pitempään. Arvosta itseäsi! olet ansainnut jotain paljon parempaa kuin kännistä törttöilyä ja syyllistämistä. Aikuinen vastuunsa kantava ihminen ei toimi noin, että syyllistäisi toisia!!Saat parempaa, elä tuhlaa elämääsi moiseen, miehesi tuottaa sinulle vain pahaa oloa ja kärsit hänen takiaan!Onko se todellakin sen arvoista...epäilen suuresti.....


      • puolison

        oikeus on käräyttää miehensä rattijuoppoudesta.
        Sinun vain olisi pitänyt tajuta,ettei miehesi kaltainen kusipää anna ikinä anteeksi tekoasi.
        Pahimmassa tapauksessa menetät henkesi väkivaltaisella tavalla, jos et ymmärrä häipyä hänen maisemistaan.
        Hyvää pääsiäis- ja vappujuhlien odottamista.


    • mies34***

      Teit ihan oikein!

      Ajattele miltä sinusta ja avomiehestäsi tuntuisi, jos hän olisi ajanut jonkun päälle! Humalassa niin voi käydä ihan hyvin.

      Sinun VELVOLLISUUS oli tehdä kuten teit. Mitähän mieltä asiasta olisi vaikka lähinaapurinne, jolla on useita leikki-ikäisiä lapsia lähistöllä?! Pitäisikö asioihin puuttua kun joku (paljon alatyyliä poistettu) lähtee ajamaan humalassa.

      Toki on valitettavaa, että avomiehelläsi on tällaisia ongelmia, tai että hän käyttäytyy noin sinuakin kohtaan.

      Avomiehelläsi saattaa olla jonkinasteinen alkoholiongelma. Kaikesta tästä voi selvitä miehesi muuttua ja liittonne toipua, mutta jos niin ei käy, silloinkin voit ajatella, että säästyit paljolta murheelta tulevaisuudessa.

    • mitäs tuosta rattijuopumuks...

      miksi miehesi on itsetuhoinen?
      mikä on saanut hänet pois raiteilta?
      ihan hyvä jos eroatte, ei kuulosta kovin järkevältä jutulta, toivottavasti lapsia teil ei ole vielä

      • tälläinen , että

        Mitä jos miehesi olisi ajanut juovuspäissään jonkun päälle ja pilannu sekä omansa että alle jääneen elämän? Tämä riski oli erittäin todennäköinen kun hän lähti ajamaan autoa sekä juovuksissa että pois tolaltaan. Teit oikein.

        Syyttäiskö se sitten taas sua kun et estäny ja vinkuis sitten sieltä hotellihuoneessaan sulle sitä.


      • tämmösen että
        tälläinen , että kirjoitti:

        Mitä jos miehesi olisi ajanut juovuspäissään jonkun päälle ja pilannu sekä omansa että alle jääneen elämän? Tämä riski oli erittäin todennäköinen kun hän lähti ajamaan autoa sekä juovuksissa että pois tolaltaan. Teit oikein.

        Syyttäiskö se sitten taas sua kun et estäny ja vinkuis sitten sieltä hotellihuoneessaan sulle sitä.

        Sun ei kannata jäädä yksi tämän asian kanssa hautomaan asiaa mielessäsi, silloin mittasuhteet ja asian oikea laita saattavat vääristyä ihan merkilliseksi. Sulla on ollut todella rankkaa ja toivon että saisit tarvittavaa keskusteluapua vaikka palvelevasta puhelimesta.


    • rattinarkinvaimovielä

      Sinulle vielä ap. Minusta olit rohkea ja teit oikein. Kunpa minusta olisi löytynyt samanlaista rohkeutta. Mies olisi voinut ajaa jonkun päälle ja silti olisi syyttänyt sinua koska olitte riidelleet. Hän on ilmeisesti sitä tyyppiä joka vähättelee omia tekosiaan ja vierittää syyn muiden niskoille. Sinun ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa vaan ylpeyttä että uskalsit tehdä oikein.

    • Tosiaan pilasit hänen elämänsä..ensinnäkin kun nöit et juo ni avaimet piiloon ja tietämöttömäbä ihmetellä missä nw on..sit ennen ku menee näi pitkälle ni parisuhdeterapiaan tai ero ja yksin terapiaan..toi et sotkee poliisit ni vaikuttaa ihmisen koko loppuelämään ja moneen osaalueeseen elämässä..ei kännissä saa ajas sitä en puollustele vaan apu on löydyttävä muualta kun poliisilta koska siinä pilataan ihmisen koko loppuelämä..parempi vaikka viijä montu laijalle ja lopettaa ku rääkätä kenkisesti vuosikausia..apua juomiseen saa läökäriltä.psykiatrilta ja monia tahoja jotka auttavat parusuhdeongelmissa..et joo pilasit hänen elömänsö

    • 456120

      Nakkaa pihalle. Ei kannata antaa tuollasen moraalittoman rentun pilata sun elämää. Ihminen joka uhkaa niin ei tee mitään itelleen. Ja jos tekee niin omapa on elämänsä. En ymmärrä miksi te jotkut naiset roikutte tuollasissa rentuissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe