Camel-kengille suutari?

Omien polkujensa kulkija

Olen pitkäaikainen Camel boots -fani. Laatuunsa nähden itseasiassa koht'silleen edulliset kengät.
Mutta, mutta. Perus-Camelit, joissa on ns. raakakumipohja, kuluvat pohjastaan nopeammin kuin muista osistaan. Pohjiin tulee ihan rehelliset reiät. Useampikin suutari on jo Cameleitani katsellut ja todennut, ettei voi korjata, koska raakakumipohjia ei ole saatavilla.

Onko tilanne todellakin tämä?
Tietääkö kukaan koko Suomesta suutaria, joka osaa korjata Camelien pohjat (eli vaihtaa pohjat uusiin)?

25

19801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marlboro-mies

      Itse pidän Camel bootseja parhaimpina kenkinä. Samaa sanoi myös eräs vanhan kansan suutari(siis valmiskengistä, custom kengät ovat asia erikseen). Valitettavasti valmistus lopetettiin, muka tupakan piilomainontaa. Paskat sanon minä, tuhottiin vain perinteikäs ja hyvä kenkämerkki. En Camelin jälkeen ole löytänyt yhtä tyylikästä ja laadukasta kenkämerkkiä. Kaikki tämä EU:n holhouksen takia!

      Olen joskus miettinyt teettää kopiot vanhoista Cameleista, mutta saattaa olla kallista hommaa. Esim. 500€ olisin valmis maksamaan, mutta ei taida tuolla hinnalla irrota. Jos joku on joskus teettänyt kengät, niin paljonko on maksanut?

      Kenkien korjausta kannattaa varmaan kysellä kunnon suutarilta, eikä esim. joltain Citymarketin "suutarilta", joka lähinnä osaa kopioida avaimen ja vaihtaa korkolapun kenkiin.Toivottavasti saat Camelisi kuntoon.

      • niin että

        ymmärsinkö oikein että camel-kenkiä ei enää myydä???olen etsinyt niitä jokapuolelta ja vähän turhankin kauan...masentavaa....


      • Marlboro-mies
        niin että kirjoitti:

        ymmärsinkö oikein että camel-kenkiä ei enää myydä???olen etsinyt niitä jokapuolelta ja vähän turhankin kauan...masentavaa....

        Näin valitettavasti on, kiitos EU:n direktiivien.

        Raakakumipohjaisilla kengillä tarkoitat varmaan Camelin Pampas-talvikenkää? Samaa mallia löytyy esim. K-kengästä, mutta eri merkillä (muistaakseni Yellomiles ja Sioux). Muita Camelin perinteisiä malleja ei ole enää saatavilla, valitettavasti.


      • niin että kirjoitti:

        ymmärsinkö oikein että camel-kenkiä ei enää myydä???olen etsinyt niitä jokapuolelta ja vähän turhankin kauan...masentavaa....

        Meillä olisi myytävänä Boot Factoryn Camel Bootsit, ruskeat, koko 45. Poikani osti ne ja käyttikö peräti 2 kertaa. Nahkavuoret, ihan kuin uudet. Harmittaa kun hyvät kengät jäi käyttämättä.


    • linkistä
      • Marlboro-mies

        Camel Active ei ole sama kuin Camel Boots. Camel Active on ollut olemassa jo silloin kun Camel Boots oli vielä hengissä. Mulla on kahdet parit noita Camel Activeja, ei mitään kovin hyviä kenkiä. Muuta yhteistä kuin samankaltainen nimi näillä brändeillä ei ole.

        Camel Boots lempattiin EU:n toimesta siksi, että merkin logo oli sama kuin tupakkamerkin (Camel lights).


    • Omien polkujensa kulkija

      Jos joku toinenkin tätä asiaa on miettinyt, voin nyt kertoa, että vein Camelini Kaivokujalla olevalle Suutarille (Aladdin). Siellä tehtiin se, mitä kymmenen muuta suomalaista suutaria ei ollut suostunut/osannut tehdä: Camelit saivat uudet pohjat. Ei tietenkään ns. raakakumipohjia, koska niitä ei ollut saatavissa (eikä ilmeisesti tule olemaankaan) mutta uudet pohjat ovat hyvät ja tehty useammasta päällekkäin liimatusta kerroksesta. Jos liimaukset vain kestävät Suomen kosteaa säätä (eivätköhän kestä), uskon että 60 euroa menivät todella hyvään käyttöön.

    • Mango.Kid
    • ----

      Teet kipsistä muotin kengän pohjalle ja sulatat siihen esimerkiksi vanhoja auton renkaita, vaikka ovatkin mustia, eikä vaaleita kuten Camel boots. Kun uusi pohja on viilentynyt viet sen suutarille, joka liimaa sen kiinni kenkiin.

      Saako mistään vaaleaa kumia?

    • 645567

      ostin vuosia sitten alennusmyynnistä kahdet villavuorelliset camel pampakset. aidot ovat, oikea kameli keikkuu joka kengässä. toiset otin käyttöön heti ja toiset pakkasin kellariin odottamaan. nyt otin käyttämättömän parin esiin, mutta niitten läskipohja on kovettunut koppuraksi; kengät ovat jopa vaarallisen liukkaat.

      Näytin kenkiä yhdelle suutarille, mutta sanoi, ettei voi tehdä mitään. En usko aivan heti, mutta tietääkö joku hyvän suutarin tai sitten kotikonstin pohjan pehmittämiseen?

      • jannnu78

        Itselläni oli kanssa Naftaliinissa Kyseiset Camelit ja tuskailin kanssa niiden kanssa kun pohja oli kova´kun peruskallio , mutta kun niillä vaan kävelee niin pikkuhiljaa rupeaa pohjakumi pehmenemään , itselläni tähän meni puolitalvea : ) teitty jos kenkä on tosivanha sitten en tiedä , mutta sulla taisi olla uudet kengät . Älä missään nimessä tuhoa niitä pohjia et saa vastaavia mistään tilalle , et edes rahalla


      • Anonyymi

        Camel-kengistäni irtosi pohja kun olivat niin kovettuneet. Myllyn kauppakeskuksen suutari Raisiossa liimasi pohjat kiinni ja teki joitain taikoja ja nyt vanhat kovettuneet pohjat pehmeät kuin uutena. Viikon päivät olivat suutarilla.


    • perillä oleva taho

      Löysin tämän keskustelun nyt sattumalta. Tiedän hiukan tätä historiaa, joten valaisen.

      Camel Bootsin Pampas-malli on alunperin Salamander´in omistaman Sioux-merkin mallistosta siirretty Salamander´in omistaman Camel Boots -merkin mallistoon. Camel Boots -merkillä Pampas nousi suureen suosioon. Sittemmin Salamader ajautui konkurssiin ja Camel Boots -merkki lopetettiin. Pampas tuote on kuitenkin olemassa ja voi hyvin Sioux-kenkätehtaan mallistossa. Pampas on kulkenut ympyrän ja on taas takaisin 'kotona'.

      Pampasia saa Suomestakin laatukenkiä myyvistä kenkäkaupoista. Siis sekä lesti, materiaalit että tuotantopaikka ovat entiset.

      • mistä??

        Saisiko näitä tilattua suomen rajojen sisältä??


      • Pampas
        mistä?? kirjoitti:

        Saisiko näitä tilattua suomen rajojen sisältä??

        Minä myös olen useamman vuoden yrittänyt löytää talvikengiksi uudet Pampasit. Eilen sitten tärppäs verkkokauppa shoemakerissa. Hintakin halpa: 109 euroa!

        http://www.shoemaker.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=575&gclid=CIK_4pbn9aQCFVEw3godUkWsgg


      • ekoilija

        Missä nuo Pampasit tehdään? Onko tietoa, miten ympäristönäkökulmat on otettu huomioon tuotannossa?


    • hukassa3

      Hei! Nyt olisi kiire, joululahjaksi etsin Yellow Mielsin naisten kenkiä seinäjoelta. Missä on jälleenmyyjiä/mistä minä sellaiset löydän ?! Tarvitsen äkkiä apua, mielellään jo tämän päivän sisällä.

    • 18 15

      Niin saako niihin vaihdettua tavalliset pohjat?

    • Pampas-mies

      "Saako niihin vaihdettua tavalliset pohjat"
      -> saa kyllä mutta saattaa maksaa enemmän kuin uuden kengän ostaminen. Käsityö Suomessa on vain kallista. Ongelman voi tehdä, ettei suutarilla ole materiaalia, jolla homman tekisi (liittyy sekin tuohon hintaan: sellaista ei ole, mille ei ole riittävästi kysyntää). Suutarilta kysmällä selviää. Pikasuutarilla ei ehkä onnistu mutta jollain perinteisellä käsityöammattilaisella saattaa onnistuakin.

      Pohjien kovettuminen: luonnonkumi kovettu ajan mittaan. Olen huomannut, että lämpö kuitenkin auttaa pohjaa pehmenemään uudelleen. Hetken aikaa vesikiertoisen patterin päällä (ei ole liian kuuma) saattaa auttaa. Sähköpatteri todennäköisesti polttaa nahan pilalle.

      • Sikikoni

        Eikö silikoni auta kumin kovettumiseen?


    • Camelmies

      Ostin mun Camelit juuri ennen kuin tämä viestiketju aloitettiin. Edelleen ihan täydessä kuosissa. Veikkaisin, että noin 100 päivää vuodessa oon käyttänyt. Nyt meni juuri toiset nauhat poikki :D

      Nykyään myydään Sioux-merkkisenä näköjään, mutta kysymykseni kuuluu: onko tämän Sioux-kengän nahka yhtä kovaa/paksua kuin noiden Cameleiden aikoinaan oli? Muistan että tuolloin 2007/2008 myytiin jämäeriä Cameleita, joista ostin omani ja sitten Pampas-merkillä vastaavia, jotka olivat ehkä aavistuksen tummempia sävyltään ja myös nahka oli huomattavasti pehmeämpää. Miten nämä nykyiset suhtautuvat noihin vanhoihin? Mietin, että ensi talveksi voisi investoida uusiin, joita voisi käyttää arjessa ja siirtää vanhat enemmän vapaa-ajan käyttöön.

      • Anonyymi

        Nahka on vähän ohentunut Sioux malleissa, mutta aika identtinen muuten, koska tehty samoilla tehtailla ja periaatteessa saman firman toimesta. Alkuperäisissä oli aika jämäkkää tavaraa ja siouxin malleissa kymmenen vuoden takaa. Ei suurta eroa nykyisiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla löytyi varastosta veljen lähes käyttämättömät aidot Camel Bootsit 90-luvulta. Koko 8 eli taitaa olla 41-42. Olisiko kiinnostuneita? Voitte laittaa spostia janitta6x(at) hotmail.com

    • Anonyymi

      Lämpö auttaa pehmentämään läskipohjan. Pidä kenkiä saunassa pohjat ylöspäin pari tuntia, niin pitäisi pehmetä kovempikin pohja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe