Shell-pesu boikottiin !

Mikko

Käytin näin aamutuimaan autoani pesurissa, sattui kohdalle Shellin uusi "varsiruisku", siis periaatteessa yksi korkeapaineaisa, joka kiertäen pesee koko auton. Vasta sisään ajaessani muistin, että täähän on täysi susi. No pesin kun olin maksanutkin sikahinnan, peräti 12€ (ei vahaa).

Tuo pesu ei pese edes pölyjä autosta. Äsken Lapuan päätie-Shellillä pesetin, ei edes kaikkia itikkatahroja irroittanut tuulilasista. Huonoin pesutulos kyllä mitä itse olen nähnyt.

Keula on edelleen täynnä hyttysraatoa, takapään rekisterikilven syvennys on paskassa, ovenkahvan syvennys oli likainen, tuli sormet mustiksi kun avasi oven ulkoa päin. Kuivaus oli ihmeellinen ulina yhdessä kohtaa, laite ei liikkunut mihinkään, vain valo "aja eteenpäin" paloi. Sinne jäi ulisemaan koko vehje.

Olen törmännyt tähänä ennenkin, muistaakseni Kalajoen Shellillä kaverin Audin kanssa, siellä isäntä tuli itse pesemään auton uudelleen kun aamulla kaveri valitti öistä "puolihinta" pesutulosta. Nyt en Lapualla viitsinyt enää edes käydä valittamassa, nää shellin laitteet ovat täysiä susia, mitä sille yrittäjä voi?

Kyllä se perinteinen pyörivä harja on edelleen paras ötökkäpuhdistin, tosin nää uudet solukumiharjat, siis jossa harja muodostuu n 5x5 mm solukumipötköstä, eivät ole perinteisen harjapesurin veroisia. Aiheuttiko se muka maalipinnalle niin suuria vahinkoja, että siitä joka paikassa luovutaan? Ainakin sillä pesu on halvinta kuluttajalle.

25

25943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shell

Minulla on kokemusta Tikkurilan Shelliltä. Kävin eräs ilta autoni pesemässä siellä puoleen hintaan ja tuloksena oli syvähkö naarmu juuri kuskin kohdalla tuulilasissa. Otin huoltoaseman tätiä hihasta kiinni ja pyysin ulos katsomaan koneen aikaansaannoksia. Hän ei kuitenkaan voinut asialle kuulemma mitään koska pesukoneen huoltaa ja hoitaa ulkopuolinen firma. Seuraavaana aamuna yhteyttä firmaan joka koneesta vastaa. Kävin näyttämässä naarmua ja kahden viikon päästä tuli kirjallinen ilmoitus että naarmu ei voi johtua pesukoneesta. Otin toki uudelleen yhteyttä firmaan mutta siellä leviteltiin käsiä ja valiteltiin tapahtunutta.
      En vienyt asiaa sen pitemmälle koska vaihdoin ko. auton uuteen melkein heti tapahtuneen jälkeen. Vaihdoin kuitenkin pesupaikkaa.
      Olen kokeillut myös harjatonta Shelliä. Tulee parempi mieli kun heittää rahat kaivoon kuin että jättää ne Shellin tiskille ja saa vastikkeeksi märän mutta likaisen auton. GRRRR

• Juuso

Minä olen oulussa pessyt autoni alppilan nesteellä. Siellä saa pestä aivan itse painepesurilla ja harjalla, pesuaine ja vaha ovat vedessä. Ei tarvi ihmetellä että miksi auto on likainen, vähän joutuu vaivaa näkemään, mutta ripeällä kaverilla ei mene aikaa sen enempää kuin pikapesussakaan.

• --------

-----------------

• Heko heko

Eikö kannattaisi hyvän sään aikaan rueta pesemään auto käsipelissä, siis sillä tavalla aivan itse pesuharjalla ja pesuaineella&vahalla ja puutarhavedellä suihkutellen?

Eiköhän tuosta harjapesusta ole luovuttu ihan sen takia että sen on todettu tekevän uudempien autojen kiiltävämpään peltiin naarmuja irtoavan pölyn&kivien ja kaikenlaisen roskan takia. Noiden huoltoasemienkin pitää säästellä milloin missäkin aina kun käy kova kilpailu. Varmasti on kaikki muutkin pesurit ihan samaa luokkaa, jos joku asema parantelee pesuria niin että se pesee auton ulkoa ja päältä putipuhtaaksi niin muiden on pakko tulla perässä jos haluaa asemansa säilyttää. Ainakin lähitienoilla. Se on vain keino huijata rahaa ihmisiltä, siitä olen kuullut monta kertaa.

Suosittelisin vain että opettelet sen pesemään itse tai annat vaikka jollekkin tuttavalle pikku pestin että pesee sen aina silloin tällöin.

• ..............................

oksa-lam-zuu-ziiiiiiiiii-zooooooooooooooo
      ei viestitys pelaa

• Jopo

En ole kolmea viimeistä autoani käyttänyt huoltoasemien automaateissa kertaakaan. Mielestäni ei ole mitään järkeä maksaa automaattipesusta yli kymmentä Euroa, kun laatu on mitä on. Täällä Pääkaupunkiseudulla kun auton pesu onnistuu itsepalveluna (rahalla toimivat painepesurit ja pesuvaahdon levittävät harjat) ja pesujälki on pelkästään itsestä kiinni. Hintaa tälläiselle pesulle tulee 4 - 6 Eur (kuudella saa jo auton imuroituakin samalla). En ymmärrä miksi täällä ihmiset käyttävät automaatteja, kun parempikin vaihtoehto on olemassa. Liekö syynä laiskuus?

• taksi

kaikkin ei ole yhtä köyhiä ja toimettomia. Pese autosi vaikka joka tunti jos et muuta tekemistä keksi.

• Jopo
        taksi kirjoitti:

kaikkin ei ole yhtä köyhiä ja toimettomia. Pese autosi vaikka joka tunti jos et muuta tekemistä keksi.

No, ne kollegasi ovat sitten rahattomia ja toimettomia? Samaa palvelua käyttävät hekin. Rahattomia ovat muuten ne, jotka maksavat huonosta työstä liikaa. Tuo itsepesu on muuten nopempi kuin automaatti kun sen osaa...

• Sensuuri

viestit näy?

• ........

..............

• palveluista

Olen huomannut Shellin palveluista,jos autoni jää likaiseksi niin,kukkaroni puhdistuu sen verran tehokkaammin.Suosittelen muita vaihtoehtoja,onneksi ei Shellillä ole vielä monopolia palveluiden suhteen.

• maajussi

ei kaikilla oo maatilaa pestä auto ja vahata joka päevä!!!
        eikä asutusalueilla saa pestä jos ei oo viemäröintiä.

talvella ensin peset ja sitte raavit jäätyneet vedet irti pellistä...hih

• Katsku

Helsingissä ainakin löytyy käsinpesumestoja, jotka pesevät auton 10-15 e hinnalla, että eiköhän auto kannata viedä suoraan sinne. Tulee aina puhtaampi kuin joissain bensispesuisssa. Itse käyttänyt useampiakin firmoja ja ihan hyvälaatusta käsinpesua on ollut.

• soo soo

joo kyllä nuo huolto asema hinnat on kiristystä 10-25 pesusta joka kestää muutaman minuutin ja jälki ei oo aina hyvää ja maalipinta kärsii likasista harjoista perkele jotain pitäis tehdä mutta suomi poika ei valita kaikki on halpaa kun eurot tuli ennen pesut oli 5 mk ja vaha pesu 10 mk mittikää sitä häh

• shellisti

ihan hyvin shell pesee, ette vaan osaa.

• ShellLapua

40e tornado-pesussa tuossa juuri käyneenä voinen todeta, että ihan puhdasta jälkeä tuli! Kallista mutta tehokasta.

• Pesumiesonerimies

Se pesu on autoja varten, joten ei kannata enää tulevaisuudessa käydä itse 40e maksavassa Tornado-pesussa, vaikka olisit kuinka likainen...Mutta kiva, jos tuli puhdasta jälkeä.

• Jantunenn

Otitko vahauksen? Se tekee iholle hyvää...

• eivalittamista

Hyvin oessyt kallein pesu.. Äsken taas tarjous 3 yhden hinnalla..

• Anonyymi

Prefect shine pesua ei voi suositella. Asemalla oli kuukauden vanha pesukone. Tuulilasissa ja takalasissa harjat ei käynyt ollenkaan ja likaiseksihan ne jäivät. Kyljet tuli puhtaaksi ja painepesurissa riitti painetta niin että auto heilui. Vanha auto ei myöskään kiillä pesun jäljiltä juuri lainkaan.

Automaattipesukoneet toimivat 80-luvulla paremmin kuin 2020-luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Prefect shine pesua ei voi suositella. Asemalla oli kuukauden vanha pesukone. Tuulilasissa ja takalasissa harjat ei käynyt ollenkaan ja likaiseksihan ne jäivät. Kyljet tuli puhtaaksi ja painepesurissa riitti painetta niin että auto heilui. Vanha auto ei myöskään kiillä pesun jäljiltä juuri lainkaan.

Automaattipesukoneet toimivat 80-luvulla paremmin kuin 2020-luvulla.

Sama kone, kallein pesu. Voin suositella. Harjattiin kolmeen kertaan edestä taakse. Tuli puhdasta, paitsi vanteista.

• Kärcher

Se pahiten likaantuva kohta eli auton alusta jää noissa automaattipesuissa pesemättä. Myös muovilistojen taakse jää hirmuiset kurat. Kuten myös oviaukkojen pieliin ovien taakse.

Kyllä painepesuri on paras. Vielä kun edes keväisin ottaa auton ylös renkaiden vaihdon yhteydessä ja muovilokarit irti, saa auton oikeasti puhtaaksi.

Ihmekös, jos kori ruostuu automaattipesuilla.

• Anonyymi

Muistathan kuivata myös sen auton alustan sitten kuumailmapuhaltimella joka helman yms. kolosta minne se vesi on hiipinyt painepesurin jäljiltä eikä pääse valumaan pois/kuiva itsekseen? Nimenomaan sinun tavallasi ne pohjat ruostutetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistathan kuivata myös sen auton alustan sitten kuumailmapuhaltimella joka helman yms. kolosta minne se vesi on hiipinyt painepesurin jäljiltä eikä pääse valumaan pois/kuiva itsekseen? Nimenomaan sinun tavallasi ne pohjat ruostutetaan.

Höpön höpö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      327
      2616
    2. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      28
      1841
    3. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      125
      1603
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1417
    5. Olet kamalin ihminen mitä tiedän M

Toivottavasti ei ikinä nähdä enää.
      Ikävä
      68
      939
    6. Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat

Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko
      Sinkut
      158
      915
    7. Mitä sanoisit jos uskaltaisin

Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha
      Ikävä
      69
      904
    8. Mikä sai sut

Rakastumaan häneen ja miten pitkään siinä meni? Mikä nyt on tilanne?
      Ikävä
      55
      830
    9. Taitaa olla kaikki ohi

Meidän väliltä.
      Ikävä
      62
      823
    10. Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!

Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,
      Tv-sarjat
      14
      799
    Aihe