Olen lueskellut tätä palstaa ja ihmetellyt että käyköhän täällä muita kuin muslimien puolisoja? Tuntuu että jokatoisessa viestissä viitataan muslimeihin. Itselläni on Afrikkalainen puoliso, joka EI ole muslimi.
Ja mikä niissä muslimeissa oikein viehättää?
Miksi vaimot kääntyvät muslimeiksi? Olen kuullut että mies pakottaa/pyytää tai nainen vain haluaa.. mutta eikö me suomalaiset olla alunperin oltu kristittyjä tai jotain muita kuin muslimeja. Kuinka voi yhtäkiä vain vaihtaa uskontoa ja uskoa johonkin muuhun? Tällänen on vaan mietityttänyt tässä aika ajoin.
Onko muita kuin muslimeja
13
1443
Vastaukset
- iwii
Olen aika hämmästynyt.. mistä kummasta ihmiset (yleistys, jota en tarkoita yleistyksenä ;)) ovat saaneet päähänsä, että niissä ulkomaalaismiehissä viehättää juuri se seikka, että ovat muslimeja?
Ainahan voi olla toki niitä, jotka nimenomaan muslimeja etsivät (outoa), mutta eiköhän kuitenkin siinä ihmisessä viehätä jokin muu kuin uskontokunta. Sattumalta sitten se viehättävyys osuu niihin muslimeihin.- kohdistuu muslimeihin
mutta pahakello kuuluu kauas.
- windflow
Tämä nyt ei oikeastaan minua niin hirveästi liippaa, että välttämättä tarvitsisi vastata ollenkaan. Mutta vaikka miesystäväni ei itse osaakaan itseään muslimiksi kutsua, minun silmissäni hän on sellainen. Meillä on hieman eri "määrittelyperusteet" asialle.
Mutta kysymykseen mikä niissä muslimeissa viehättää... Minun "muslimi"-miehessäni minua viehättää ihan ne samat asiat kuin muissakin miehissä: Loistava huumorintaju, nopeasti raksuttavat aivot, tavoitteellisuus elämässä, hyvä sydän, minulle sopivat elämän arvot, itseluottamus sekä -kunnioitus ja hyvät sosiaaliset taidot. Näin esimerkkeinä... Paljon on lisääkin viehättäviä puolia joskin myös vähemmän viehättäviä. ;) - lisona italiaano
Kirjoittelen tänne joskus,
viesteissäni en yleensä mainitse mieheni kansalaisuutta tai uskontoa. - vaimo...
Siis mieheni on ranskalainen (yksi espanjalainen isoisoäiti on ollut minua edeltävä ulkomaalainen suvussa), mutta miehestänikin on jo monta kertaa yritetty väkisin vääntää Pohjois-Afrikkalaista siirtolaista. Joten aivan oikein: joka toisessa viestissä viitataan muslimeihin, mutta puolet niistä viittauksista tulee kolmannelta taholta keskusteluja sotkemaan. Tämä antaa ihan väärän kuvan palstan kirjoittajakannasta.
- Meriami
Keskustelu kääntyy usein muslimeihin ja islamiin ilman muslimien puolisoiden aloitteita siihen suuntaan. Toki minäkin monesti mainitsen, että mieheni on muslimi, jos se jotenkin vaikuttaa käsiteltävään asiaan tai sitä nimenomaan kysytään. Miehessä on kuitenkin paljon muutakin kuin uskonto. Tämä liittyy myös kysymykseesi siitä, mikä niissä muslimeissa viehättää. Minua viehättää tässä nimenomaisessa yksilössä lähinnä luonne, hän on mm. kiltti, ihana lasten kanssa ja riittävän omapäinen. Arkea kuitenkin eletään yksilön, ei vain jonkin uskonnon edustajan kanssa.
Suomessa on jo jonkin verran islamiin kääntyneitä etnisesti suomalaisia. Näistähän kaikki eivät edes käänny miehen takia. Sitten on niitäkin, jotka kääntyvät miehen mieliksi muuttamatta välttämättä omia ajatusmallejaan juurikaan. Yhden tytön kanssa joskus juttelin, joka oli juuri kääntynyt muslimiksi, siis palannut islamiin omien sanojensa mukaan. Hänellä ei ollut muslimipoikaystävää tai -miestä, mutta hän mainitsi mm. sen, että ei oikein ollut ikinä ymmärtänyt/hyväksynyt kolminaisuusoppia ja islamin opetus yhdestä jumalasta tuntui oikeammalta. Islamista saa myös selvät säännöt elämälleen, jotkut kun kaipaavat sitä.
Ja sitten vielä mainintana.. kaikki muslimien puolisot eivät todellakaan käänny muslimeiksi. Täällä on melko monta muslimin puolisoa, mutta aika vähän käännynnäisiä. harvinaisen paljon.
Ja täällä on eräiden palstan mieskirjoittelijoiden oletuksena, että kaikilla palstan naisilla on muslimimies.
Kuten tuossa joku sanoikin, niin jos on ranskalainen mies, se on sitten automaattisesti pohjoisafrikkalainen siirtolainen. Jos on amerikkalainen mies, niin automaattisesti latino tai afroamerikkalainen.
Minulla itselläni on venäläinen mies, ja kuinkahan monta kertaa minustakin on tehty tekemällä "musumorsian"... Ja olipa jonkin aikaa sitten sellainenkin kirjoitus, jossa sanottiin minulla olevan fetissi mieheni muslimikulttuuriin, koska nimimerkkini bedelia jotenkin liittyy islamiin :-D
No, kun sitten vastasin, että mies on venäläinen ja nicki irlantilainen, niin minulla oli edelleen fetissi, kun pitää olla ulkomaalainen mies ja nicki.
Kertoo aika paljon jonkun palstalaisen (plus kaltaistensa) ajatuksenjuoksusta.
Eli vaikka islamilla ei olisi mitään tekemistä viestin aiheen kanssa, niin kyllä joku sen sinne vetää mukaan ennemmin tai myöhemmin.- esimerkki!
Bedelialle tosiaan tuputetaan "muslimia" joka toisessa viestissä.
Osoittaa sen, ettei eräillä tyypeillä olen minkäänlaista itsekritiikkiä ennenkuin klikkaavat "lähetä viesti". Miten he ehtisivätkään miettiä kahta kertaa? Sukkuloivat työkseen aiheeseen liittyvältä keskustelupalstalta toiselle. Töissä eivät ilmiselvästi käy, sillä miten muuten olisi aikaa lähettää vuorokaudet ympäri satoja viestejä? Se myös selittää näiden yhteiskunnan elättien KELA-kateuden, räksyttävät kuin vahtikoirat lyhyen kettingin päässä vahtimassa omia murusiaan... ;-)
- luterilainen ystävä !?
Olen asunut lähes koko ikäni ulkomailla ja ystäväpiiriini kuuluu monta eri kansalaisuutta ja uskontokuntaa. Pelkästään kristityissä löytyy methodistia, katolista ja anglikaania luterialisten lisäksi.
Läheisin ystävättäreni on syntyperäinen muslimi, paras lapsuuden ystäväni on helluntailainen, paras miespuolinen kaverini on katoliseksi kastettu ateisti. Tapasin juuri läheisen kiinalaisen ystävättären joka oli "tullut uskoon", hän noudattaa buddhalaista filosofiaa. Hän vain mainitsi sen kun ihmettelin miksi hänestä oli yhtäkkiä tullut kasvissyöjä.
En ole koskaan vielä kättelyssä kysynyt ihmisen uskontokuntaa ja sen perusteella innostunut kyseisestä ihmisestä! Tuntuu ihan hullulta nämä jutut miten toisen aviomiestä kuvaillaan uskontokunnan mukaan, eikä kansalaisuuden ym piirtein. En minäkään puhu parhaasta ystävättärestäni "muslimiystävänäni". Islam on osa hänen kulttuuritaustaansa, kristinusko omaani, mutta ei uskonto ole esillä meidän välisessä ystävyydessämme. Islamiin olen tosin tutustunut alunperin ystävättäreni ja tämän perheen kautta, siksi näkemykseni muslimeista on hyvin erilainen kuin tämän palstan sensaatiohakuinen ja kiihkoileva kuvaus.
Kysymykseen miten joku voi yhtäkkiä vaihtaa uskontoa, sanoisin että minullekin se on outo ajatus. Ehkä juuri siksi että tuttavapiirissäni on niin valtavan laaja skaala eri ukontokuntia ja uskonnollisia suuntauksia ja filosofioita, en yksinkertaisesti ehtisi yhden elämän aikana perehtyä kaikkiin tarpeeksi syvällisesti valitakseni luterilaisuudelleni "paremman" vastineen!- Unkarilaisen heila
Ei ole miestä, mutta poikaystävä, joka ei ole muslimi vaan kristitty eikä edes siirtolainen -tai miten sen nyt sanoo, eikös me kaikki olla uralin mutkasta alunperin ;)
Täytyy sanoa, että hieman ärsyttää välillä, kun jokaiseen aiheeseen väkisellä yritettään ujuttaa muslimiasiaa, vaikkei se millään tavalla liity asiaan. Tosin, en kyllä kirjoittele paljon, lueskelen paremminkin. Enemmän kaipaisin yleistä keskustelua monelta eri kantilta, mutta valitettavasti usein käy niin, että asiallisen aloituksen jälkeen asia muuttuu päälaelleen :/
- Kokoss
Se tosiaan ärsyttää että useasti asiat kääntyvät muslimeihin. Onhan täällä palstalla paljon EI muslimejakin.
- loveindia
myös, jonka puolsiko ei ole muslimi. Hän ei myöskään ole hindulainen eikä sikhi. Että onhan meitä monta, mutta edelleen olen sitä mieltä, ettei uskontoa tarvitse korostaa keskusteluissa erityisesti, ellei ongelma liity parisuhteessa sitten liity juuri siihen. Muutoin minun puolestani kaikki saa vapaasti uskoa mihin tahtoo, vaikka kivipökkelöön.
Ilmoittaudun mukaan vaikka aika harvakseltaan täällä käynkin.
Ei nimittäin hirveästi kiinnosta täällä "roikkua" kun puheet etupäässä vain muslimeista ja suurin osa keskusteluista menee pelkäksi toisten haukkumiseksi.
Ja minulla siis vaimo Kiinasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683