Eli käyttääkö kukaan teistä Fludent-fluoritabletteja? Onko niistä oikeasti hyötyä karieksen ehkäisyssä ja kannattaisiko niitä siksi syödä? Siis hammaspesun lisäksi :)
Kannattaako käyttää
10
2229
Vastaukset
- kaksi kärpästä yhdellä iskulla
käyttää Elmex hammastahnaa sekä saman nimikkeen alla olevaa geeliä. Tällöin ei tarvittaisi mitään fluoritabletteja.
- saa?
Eikö se ole sama käyttääkö kahta eri tahnaa vai fluoritabletteja ja tahnaa? Kaksi kärpästä molemmissa ;)
Mistä tuota Elmexin geeliä saa? En ole nähnyt kaupassa.
- suosittelen
Fluoritableteista on hyötyä karieksen ehkäisyssä! Mutta jos sinulle ei tule usein reikiä, niin normaali hammastahna pitäisi riittää kaksi kertaa päivässä.
Elmexissä on amiinifluridia joka ei ole yhtä tehokas kuin natriumfluoridi karieksen ehkäisyssä. Suosittelenkin että ostat pepsodentin ksylitol tahnaa. Siitä saat sekä fluorin, että ksylitolin. Muista pestä hampaita 2 minuuttia, jotta saat kaiken hyödyn fluorista.- kun..
Olen kuullut, että nimenomaan Elmex olisi karieksen ehkäisyssä paras, muun muassa hammashoitajalta. Ja että nimenomaan se amiinifluoridi (Elmex) olisi tehokkaampi kuin natriumfluoridi (esim. Pepsodent).
Pesen kyllä hampaita vähintään sen 2 min, siinä ei ongelmaa :)
Mulla on siis välillä yökäytössä purentakisko, joka voi kyllä altistaa kariekselle jos hampaat ei tule kunnolla puhtaaksi. Mietin vaan, että mistä tiedän, tuleeko vai ei. Saako niitä punaisia värjäystabletteja jostain? :P - about 50 km pohjoisen
kun.. kirjoitti:
Olen kuullut, että nimenomaan Elmex olisi karieksen ehkäisyssä paras, muun muassa hammashoitajalta. Ja että nimenomaan se amiinifluoridi (Elmex) olisi tehokkaampi kuin natriumfluoridi (esim. Pepsodent).
Mulla on siis välillä yökäytössä purentakisko, joka voi kyllä altistaa kariekselle jos hampaat ei tule kunnolla puhtaaksi. Mietin vaan, että mistä tiedän, tuleeko vai ei. Saako niitä punaisia värjäystabletteja jostain? :Psuuntaan HKI lukien, niitä värjäystabletteja on saatavissa apteekista. 16 kpl:een pakkaus kustantaa 4.10 euroa-nimeltään Butler.
- tabletti
about 50 km pohjoisen kirjoitti:
suuntaan HKI lukien, niitä värjäystabletteja on saatavissa apteekista. 16 kpl:een pakkaus kustantaa 4.10 euroa-nimeltään Butler.
Eikös ne värjäystabletit kerro lähinnä siitä miten hampaat harjaa/jää harjaamatta? Ei kerro alkavan karieksen ilmenemistä...
- on paras
kun.. kirjoitti:
Mulla on siis välillä yökäytössä purentakisko, joka voi kyllä altistaa kariekselle jos hampaat ei tule kunnolla puhtaaksi. Mietin vaan, että mistä tiedän, tuleeko vai ei. Saako niitä punaisia värjäystabletteja jostain? :PKysyin Helsingin hammaslääketieteen proffalta, että mikä on paras hammastahna ja hän vastasi, että pepsodentin ksylitositahna. Ja hammashoitaja on varmaan sekoittanut asian sillä nimenomaan natriumfluoridi on parempi karieksen ehkäisyssä. Puhuimme siitä tällä viikolla kariologian luennolla hammaslääkiksessä. Eli kaikkein paras tahna on natriumfluoridi ja jos tahna sisältää 30% ksylitolia tahnan kokonaismäärästä.
Plakkiväritabletteja saa apteekista ja ne ovat tosi hyviä. Se värjää plakin sekä hammaskiven. Tosin kieli värjäytyy kaupanpäälisenä. Eli harjaa hampaasi ensin normaalisti ja sen jälkeen pureskele tabletti niin totuus paljastuu. - Aloittaja
tabletti kirjoitti:
Eikös ne värjäystabletit kerro lähinnä siitä miten hampaat harjaa/jää harjaamatta? Ei kerro alkavan karieksen ilmenemistä...
Juuri siitähän ne kertovat. Kun tietää, mistä jää helpommin pesemättä, osaa kiinnittää niihin kohtiin enemmän huomiota ja käsittääkseni tällöin karieksen riski pienenee koska pesee ne huomaamattomimmatkin paikat mihin sitä kariesta sitten ehkä ilmestyisi.
- ei parempi
on paras kirjoitti:
Kysyin Helsingin hammaslääketieteen proffalta, että mikä on paras hammastahna ja hän vastasi, että pepsodentin ksylitositahna. Ja hammashoitaja on varmaan sekoittanut asian sillä nimenomaan natriumfluoridi on parempi karieksen ehkäisyssä. Puhuimme siitä tällä viikolla kariologian luennolla hammaslääkiksessä. Eli kaikkein paras tahna on natriumfluoridi ja jos tahna sisältää 30% ksylitolia tahnan kokonaismäärästä.
Plakkiväritabletteja saa apteekista ja ne ovat tosi hyviä. Se värjää plakin sekä hammaskiven. Tosin kieli värjäytyy kaupanpäälisenä. Eli harjaa hampaasi ensin normaalisti ja sen jälkeen pureskele tabletti niin totuus paljastuu.Natriumfluoridin (NaF) tehosta ei ole näyttöä (edes ksylitolin kanssa), että se olisi tehokkaampaa kuin amiinifluoridi. Ksylitolia lisätään natriumfluoridia sisältäviin tahnoihin, koska siinä ei itsessään ole bakteerien kasvua ehkäisevää vaikutusta, toisin kuin amiinifluoridissa. Amiinifluoridilla on lisäksi muita kariesta estäviä ominaisuuksia, joita ei ole NaF:lla.
- minä sinä
Fluoripitoista hammastahnaa tulisi käyttää vain, jos parempaa ei ole saatavilla. Pahinta vahinkoa se tekee joutuessaan sulatusjärjestelmäämme, joten välttäkää nielemistä hampaidenpesun yhteydessä.
Amerikassa on opetettu, että fluorin lisääminen juomaveteen on tarpeellista mm.hampaiden ja luuston tähden. Tietyt firmat fluorittavat vesijärjestelmiä. Lapsille ja aikuisille syötetään fluoritabletteja samaisesta syystä. Jopa minulle on Suomessa hammaslääkirini suositellut "Fludent" nimistä tuotetta.
Fluori on kemikaali ja pääainesosa rotanmyrkylle.
Useita muitakin kemikaaleja lisätään ruokaamme ja juomaveteemme, samoin kuin kevytvirvoitusjuomiin. Nykyään on vaikea löytää yhtäkään tuotetta tavallisen kaupan hyllyltä, jota ei olisi käsitelty jollain tavoin meille "sopivammaksi". Hammaslääkärimme joutuvat suosittelemaan fluoria, koska se on tutkitusti hyvä juttu. Kenen tutkimuksen? Kuka rahoitti, ja kuka mainosti?
Vallankahvassa on kansanvähennystä janoavia kultisteja...
http://www.youtube.com/watch?v=1QKdnS3mLkQ
http://www.holisticmed.com/fluoride/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275