Hellurei!
Mieheni sanoessa,että joku asia tapahtuu "KOHTA" tarkoittaa, että 1-3 tunnin sisällä.
"PIAN" taas noin tuntia.
"HETI" .....hmmmm hän ei tunne käsitettä (ellei ole kyse lätkästä).
Mulle naisena oli aluksi pettymys mieheni alituiset myöhästelyt joka paikasta - itseasiassa sama jatkuu edelleen.
Niinhän sitä sanotaan, että suhteet pysyy koossa toisen kärsivällisyyden varassa ;)
Ehkä löytyy poikkeuksiakin miehissä....????
Miehen KOHTA
8
799
Vastaukset
- kommentoin
tuohon kohta.
Jospa miehesi on se poikkeus? Noin muuten, meinaatko, että naiset ovat täsmällisempiä?
- oitis..
luotettavampaan naiseen, ellei sovittuun aikaan voi luottaa.
Kaikesta mikä ei ole hirveän tärkeää voi myöhtästyä huoletta. Harva asia... siis TODELLA harva ... on oikeasti tärkeää.
Sanat pian ja heti tarkoittavat suunilleen samaa numeromäärää naisille ja miehille. Ristiriita tulee siitä että ne luvut tarkoittavat naisille minuutteja, miehille tunteja.
Tosin, kompensoidaksemme - miehille HETI, VÄLITTÖMÄSTI ja NYT tarkoittaa aivan oikeasti juuri kuluvaa hetkeä; sitä että pistetään käsissä olevat tavarat pois ja keskustelu loppuu siihen ja mennään suoraan toimintaan. Naisille "heti" on ~2-10 minuuttia.
Mitä tästä opimme? Miehiä ei kannata pyytää tekemään asioita kohta vaan heti. KUNHAN käynnissä ei ole jotain muuta tekemistä joka siis katkeaa tähän heti-juttuun.
Helpointa olla miehen kanssa on kun tajuaa tehdä asiat yksi asia kerrallaan ja heti. Ja kokonaisuus on sitten yksinkertainen. Esimerkiksi tiskaus tarkoittaa todellakin vain tiskausta; ei astioiden hakua olohuoneesta tai astiakaapin tyhjennystä puhtaista astioista. Vaan se tarkoittaa tiskipöydällä ja välittömässä läheisyydessä olevien tiskien tiskaamista.
Näistä asioista on turha riidellä. Miehen maailma ja kaunis yksinkertaisuus pitää tajuta, sitä ei voi muuttaa.- random_N
Printtasin ja jaan myös ystäville
- vänkyrä-nainen
Joo mun entinen mies ainakin teki fiksusti kun aina kun pyysin jotain tekemään niin se sanoi et joo, katotaan sit joku päivä. Eli ton tarkempaa lupausta siltä harvoin sai, eli pysyihän se lupauksissaan sit joka kerta, koska aina se 'joku päivä' joskus tuli.
Ite yritän kyllä olla täsmällinen ja jos jotain lupaan, ni en sitä ihan helpolla petä. Mielummin oon ajoissa, ku myöhässä. Mulle heti on heti ja pian on varmaan se samainen tunti. Kohta on mun mielestä synonyymi sanalle pian, eli ne tarkoittaa samaa. Joo kohta... Tarkottaa sitä että mulla on tässä muutama homma kesken. Ne voi olla tärkeitä tai sitten ei mut ne on hoidettava ennen ku rupeen siihen hommaan.
Pian taas tarkottaa että se hoidetaan heti seuraavaksi tämän homman jälkeen, tai tämä homma voidaan jopa keskeyttää sopivaan kohtaan.
Mut heti on oikeesti nyt, se homma mikä on kädessä putoaa siihen ja säntään välittömästi siihen. Reagointi aika siihen on ehkä 2 sekuntia.
Pyydä siltä mieheltä ettei myöhästellä enää, tehkää sellainen yhteinen sopimus siitä. Mie ainaki aloin lipsua heti kun siitä kun oltiin lähdössä jonnekin ja mie tulin hakemaan sitä, niin sillon oltiin menossa vasta suihkuun tms. Pitääkö miehen sillon olla täsmällinen? Itte nimittäin oon istunu useemmanki oven takana oottamassa... "Juu mie tuun ihan heti" kuluu vielä hyvinki 10 min...- jul123
Vaimo osaa jotenkin arvioida ajan nykyään minun vastauksesta. Yritän kuitenkin itse aavistuksen parantaa.
Täytyy myöntää, että minun kohta on sitten, kun siinä kohdassa, missä olen ei ole enää mitään mielenkiintoista tai sisältäni tulee komento; nyt on pakko mennä.
Hyvin meillä toimii. Jos sanon kellonajan, pidän siitä kiinni. Mutta en sano montaa kertaa kuukaudessa kellonaikoja.
Meillä toimii ihan ok. Vaimo osaa hälytellä riittävän aikaisin, eikä ehdi nykyään edes suuttua. Alkuaikoina sain kyllä sapiskaa liian useasti, että yritin parantaa. Vaimo toisaalta lukee itse aikataulun minusta jotenkin ihmeellisesti, eli kun sanon kohta, hän osaa siis ajatella asiasta riippuen, että tunnin päästä tai kolmen tunnin päästä.
On se ihmeellistä, että toinen osaa. Kärsivällisyys hänellä on kasvanut, mutta toisaalta itse yritän olla ylittämättä rajoja, jokin sisimmässäni pakottaa menemään ennenkuin vaimo ehti kiukustua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793