Minua nyt jurppii tämä pilleri-asia niin kovin että on pakko purkaa sitä tänne.
Vaihdettiin yhdistelmäehkäisystä sitten minipilleriin, Marvelonista Cerazetteen. En oikein vieläkään tiedä miksi. Marveloneista ei tullut mitään! Elämä oli ihanaa. Kaksi laattaa olen syönyt ja mitta on täynnä!
Mutta tämä Cerazette:
-kuukautiset epäsäännölliset
-vuoto runsasta eikä meinaa loppua (ennen oli 4 päivää, nyt yli 8)
-jatkuvat alavatsakivut
-iho täynnä näppyjä (noin 20, ennen oli maks. 3)
-iho kuiva ja rasvainen
-itkuisuus, ärtyneisyys
-lisääntynyt hikoilu
-lihominen ihan muutamassa viikossa monella kilolla vaikkei elämäntavat ole muuttuneet
-hiusten oheneminen ja rasvoittuminen
-haluttomuus
-limakalvojen kuivuus
-hiivatulehdus joka ei meinaa lähteä sitten millään
-TUNNOTTOMUUS!! Huomioikaa tämä. Alapäästä on lähtenyt tunto melkein kokonaan! Kosketusta on vaikea tuntea, eikä tule enää mielihyvää. Orgasmi on käytännössä mahdoton, en nauti seksistä enää lainkaan. Tämä on vaikeaa koska olen sellainen nainen joka helposti saa orgasmin, ihan vain yhdynnässä. Kostuminen onnistuu jotenkuten, mutta yhdyntä tekee kipeää. Suoraan sanoen en tunne seksissä yhtään mitään. Kamalaa. En myöskään sormeilussa. Ihan oikeasti tunto lähtenyt melkein kokonaan.
Onko kellään ollut samanlaista helvettiä Cerazettien kanssa? Jos voisitte vähän omaa kokemusta kertoilla, olen niin kyllästynyt. Lääkärille olen menossa lähipäivinä, eri lääkärille. Aiempi sanoi että vaihdettiin koska verenpaine oli hieman koholla (juoksin viisi kerrosta rappusia ja olin paikoillani minuutin ennen kuin paine mitattiin). Painon nousua valiteltiin. Punnittiin kaikki vaatteet päällä, tavaroita taskut täynnä. Kun kävin alusvaatteillani kotona vaa'alla, painoin 4 kiloa vähemmän. Eli vuoden aikana olin lihonut viisi kiloa, sekin joulun aikana, enkä tietenkään ehtinyt niitä pudottaa välittömästi. Tuntui että lääkäri vain kiusakseen teki. Siksi menen nyt eri lääkärille jotta saisin tietää oliko vaihto todellakin aiheellinen. Edellinen lääkäri ei myöskään sattunut mainitsemaan että minulla saattaa olla endometrioosi, kun valitin erinäisiä oireita hänelle. Nyt vasta ymmärrän kuinka suuri mahdollisuus on että minullakin se olisi.
Anteeksi että oli pitkä juttu mutta en kerta kaikkiaan jaksa. Suututtaa. Onko kellään ollut samanlaista ja jos on, kauanko keholta on kestänyt palautua pillerien vaihdon/lopettamisen jälkeen?
Cerazette-kauhua!! (suht pitkä juttu)
12
3742
Vastaukset
- vaihdettiin jos
niiden kanssa ei ollut mitään ongelmia?! Et tiedä miksi...kuka sen sitten tietää...
Nousivatko maksa-arvosi? RR-arvosi? Vai mikä oli syynä vaihtoon, joku syyhän siihen oli.- se vaihdon syykin
eli kohonneet RR-arvot. (en ymmärrä miksi kirjoitit ettet oikein ym. vaihdon syytä, syyhän oli tuo)
- varmuudella
se vaihdon syykin kirjoitti:
eli kohonneet RR-arvot. (en ymmärrä miksi kirjoitit ettet oikein ym. vaihdon syytä, syyhän oli tuo)
diagnosoida laparoskopian yhteydessä. UÄ toki antaa joitakin viitteitä. UÄ-tutkimus vai mikä sinulla on antanut viitteitä endosta?
- ap.
se vaihdon syykin kirjoitti:
Itseasiassa verenpaine oli kohonnut aiemmasta, mutta ei kuitenkaan ollut korkea. Noin 180/30, minkä lääkäri sanoi johtuneen joululoman aikaisesta lihomisesta. Ja kun sitä painetta mitattiin, lukema nousi vaan jatkuvasti (hermostutti), niinpä sitten lääkäri nappasi vain jonkun niistä.
Siis miksi pelkkä verenpaine olisi ollut syynä kun se veteli normaalirajoissa, ja lääkäri itsekin sanoi sen johtuneen lomakiloista? - ap.
varmuudella kirjoitti:
diagnosoida laparoskopian yhteydessä. UÄ toki antaa joitakin viitteitä. UÄ-tutkimus vai mikä sinulla on antanut viitteitä endosta?
Nyt kun lopetin yhdistelmäehkäisyn käytön, on oireet pahentuneet.
Kun kuukautiseni alkoivat joskus 12-13v, ne olivat kivuttomat. Meni muutama vuosi ja yhtäkkiä alkoi sellaiset kivut ettei tosikaan, siksi menin pillereitä hakemaan. Alavatsakipu, alkaa ennen kuukautisia, pahenee kuukautisten aikana ja esiintyy kierron muilla vaiheilla. Muutakin on, en vain jaksa tähän luetella, sukurasite mukaanlukien, sekä äidillä että vanhemmalla siskolla on todettu tämä endo. Oireista kerroin, ja sisätutkimuksessa kohdun alueelta aristi kovin. Tästä on siis jo vuosia.
Uudempi lääkäri ihmetteli miksei minua ole ultrattu. Siksi nyt sitä aletaan tutkimaan. - olla...
ap. kirjoitti:
Itseasiassa verenpaine oli kohonnut aiemmasta, mutta ei kuitenkaan ollut korkea. Noin 180/30, minkä lääkäri sanoi johtuneen joululoman aikaisesta lihomisesta. Ja kun sitä painetta mitattiin, lukema nousi vaan jatkuvasti (hermostutti), niinpä sitten lääkäri nappasi vain jonkun niistä.
Siis miksi pelkkä verenpaine olisi ollut syynä kun se veteli normaalirajoissa, ja lääkäri itsekin sanoi sen johtuneen lomakiloista?30, se olisi ihan mahdoton tilanne, olisit ollut silloin taju kankahalla=)
- ap.
olla... kirjoitti:
30, se olisi ihan mahdoton tilanne, olisit ollut silloin taju kankahalla=)
Siis toisinpäin tietenkin! 130/80 :) väsyneenä tulee virheitä.
- paine on normaali
ap. kirjoitti:
Siis toisinpäin tietenkin! 130/80 :) väsyneenä tulee virheitä.
Normaali paine - ei erityisen yläkanttiin. Ei tuollainen paine johda mihinkään toimenpiteisiin edes...
- cerazettesta
Mullakin huonoja kokemuksia cerazettesta. Ensimmäiset kolme viikkoa sopivat hyvin, mutta sitten alkoivat sivuoireet. Kauhea kutiseva ihottuma koko yläkropassa, hiuksia lähti tosi paljon ja naama täynnä isoja finnejä.
Söin niitä kolme kuukautta ja sitten jätin pois, koska ihottuma oli ihan hirveää ja paheni vain. Siitä on nyt noin neljä kuukautta ja kuukautiset eivät ole alkaneet. Parin kuukauden päästä ne käynnistetään hormonaalisesti, jolleivat ala. Ja painoa mulle tuli neljä viikkoa parissa viikossa, kun alotin cerazettet vaikka oikeastaan söin silloin vähemmän ja liikuin enemmän kuin yleensä.
Mulla vaihdettiin cerazetteihin verenpaineen takia. Aiemmin olin syönyt yli kymmenen vuotta e-pillereitä ja sopineet erittäin hyvin. - puolestasi
Näinhän se menee että se mikä sopii yhdelle,ei sovi toiselle ja toisinpäin.
Itse olen jo kolmisen vuotta käyttänyt cerazetteja ilman ongelmia,sitä ennen oli kyllä ongelmia muille jakaa tavallisten yhdistelmäehkäisypillereiden kanssa.
Cerazettejen lopetuksesta en tiedä,mut kun vaihdoin femodenit toiseen niin puolisen vuotta meni että "palauduin" siitä hormoonimylläkästä. - yhdistelmät EI
Olen syönyt jo pitkän aikaa Cerazettejä. Alussa oli pari viikkoa väsymystä ja alakuloisuutta, mutta sitten se alkoi tasoittua, nyt ei ole mitään haittavaikutuksia. Positiivisena olen kokenut että ennen superkuiva iho ja hiukset ovat nyt "normaalirasvaiset", atooppisuus hävisi.
Niin se näkäjään menee, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Itselläni yhdistelmäpillerit aiheuttivat voimakasta painonnousua (ruokahalu kasvoi valtavasti nesteen kertyminen), päänsärkyä, verenpaineen nousua, mielialavaihteluita, jne.
Onko sulta tsekattu, ettet sairasta endometrioosia (kohdun sirottumatauti)? Osa oireista voisi sopia siihen. Ultra tai laparoskopia selvittää sen.- cerazettesta
Ultraääni tehtiin kuukausi sitten. Munasarjat näyttivät olevan lepotilassa. Mitään muuta erikoista ei mulle ainakaan sanottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7003743Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3761573Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303