Mikä helkkari siinä on, että naisen pitää aina viestittää mahdollisesta mielenkiinnostaan helkkarin epämääräisesti ja monitulkintaisesti, ja sitten jos mies lopulta kerää rohkeutensa ja ottaa täydestä vääritulkinnasta seuraavan nöyryytyksen uhallakin yhteyttä, niin naisen vastaukset ovat tyypillisesti kaikkea muuta kuin tilannetta selventäviä.
Mikäli mies vaikka pelinavaukseksi vähän kehaisee naista, niin kuinka ollakaan se vastaus yleensä on reippaan keskusteluun lähtemisen sijaan joku kohtelias mutta mitäänsanomaton kiitos, joka jättää miehen taas tyhjän päälle mitä tulee sekä puheenaiheissa pysymisen että naisen kiinnostuksen tulkitsemisen suhteen. Taikka jos mies toivottelee hauskaa iltaa ja hyvää meininkiä mitä naisella sitten lieneekin ohjelmassa, niin kovin on naisen vaikea tarttua tilaisuuteen ja vaikka kertoa mitä meinaa puuhailla, vaikka se selvästi miestä kiinnostaisi.
Hirveän vaikeata tuntuu ylipäätään olevan että nainen ottaisi pelkän vastailun sijaan vähänkin aktiivisempaa ja kysyvääkin roolia keskustelussa, vaikka kyllähän jo se että mies on ottanut sen ensikontaktin kertoo että häntä kiinnostaa. Ja kun ei ota, niin se saattaa aika äkkiä vaikuttaa miehestä siltä, että naista ei mies niin kiinnostakaan.
Nämä kokemukset muuten perustuvat naisiin, jotka ovat kuulemma olleet kovastikin kiinnostuneita, vaikkei sitä hevillä ole pystynyt huomaamaan. Monikohan on samasta syystä menettänyt tilaisuutensa aivan turhan takia...
Satsatkaa nyt naiset hyvät vähän siihen, että teette sen homman miehille hieman helpommaksi, teidänhän pitäisi olla sanallisesti lahjakkaampi sukupuoli. Kiitos...
Miksei nainen osaa tulla
35
3146
Vastaukset
Itse olen monesti törmännyt samaan ongelmaan. Kun kysyy naiselta jotain niin siihen saa mitä ympäripyöreimpiä vastaksia eikä niistä saa oikein mitään selkoa, ja siinä sitten voi vaan miettiä että mitenköhän tuokin pitäisi ymmärtää ja siitä on hyvin vaikea ruveta juttua mitenkään jatkamaan. Ja kun kommentoi jotain niin hyvin usein siihen tosiaan vastataan vain "kiitos" tai jotain vastaavaa josta on hyvin vaikea ruveta mitään jatkamaan. Hyvin harvoin naiset kysyvät mitään jonka takia tosiaan alkaa usein tuntua siltä ettei heitä voisi vähempää kiinnostaa. Ja miksi se aina tuntuu olevan niin että miesten pitää tehdä se aloite, eikö nainen saisi olla kiinnostunut miehestä ja osoittaa kiinnostustaan tekemällä aloitetta? Mielestäni aloitteen tekeminen kuuluu yhtä paljon myös naisille kuin miehillekin. Ja sama pätee myös keskustelun jatkamiseen, nainen voisi osoittaa sitä kiinnostustaan vähän paremmin, vaikka vain kysymällä jotain tai vasta kommentilla miehen kommenttiin. Keskustelun pitäisi mielestäni olla vuoropuhelu jolloin kumpikin osapuoli keskustelee, eikä vain että toinen kysyy ja toinen vastaa.
- Forceful
aina ota selvää onko kyseessä pelkkä miehen ystävällisyys vaiko jotain enemmän. Varsinkin, jos olen ihastunut. Kaipa siinä on sama kasvojen menettämisen pelkö. Mitä, jos toisella ei olekkaan samanlaisia tunteita. Epävarmuutta siis puolin, että toisin....
- lissu**
Forceful kirjoitti:
aina ota selvää onko kyseessä pelkkä miehen ystävällisyys vaiko jotain enemmän. Varsinkin, jos olen ihastunut. Kaipa siinä on sama kasvojen menettämisen pelkö. Mitä, jos toisella ei olekkaan samanlaisia tunteita. Epävarmuutta siis puolin, että toisin....
Kun ei voi olla varma kysyykö mies vain ystävällisyyttään vai kiinnostustaan, kasvojen menettämisen pelko mulla ainakin on.
Ja toisekseen naisilla voi joskus olla outo tunne, että he eivät ansaitse rakkautta ja siksi pakenevat kun toinen onkin kiinnostunut.
Mun täytyy olla 101% varma, että mies on kiinnostunut, ennen kuin voi vapautua ja jutella ihan luottamuksellisesti. - aloittaja
Naulan kantaan. Jos nainen on kiinnostunut, niin miksi tappaa keskustelu alkuunsa olemalla vain vastaava, ei keskusteleva osapuoli. Tosi painostavaa jos tulee sellainen olo että saa yksin tentata ja ylläpitää juttua. Vuoropuheluahan sen pitäisi olla, on se sitten naamatusten tapahtuvaa tai viestittelyä.
- Sanon nyt
lissu** kirjoitti:
Kun ei voi olla varma kysyykö mies vain ystävällisyyttään vai kiinnostustaan, kasvojen menettämisen pelko mulla ainakin on.
Ja toisekseen naisilla voi joskus olla outo tunne, että he eivät ansaitse rakkautta ja siksi pakenevat kun toinen onkin kiinnostunut.
Mun täytyy olla 101% varma, että mies on kiinnostunut, ennen kuin voi vapautua ja jutella ihan luottamuksellisesti.ihan selvyydeksi, että jos joku mies on rohkaissut itsensä ja tehnyt aloitteen, niin ei sitä kukaan mies ole tehnyt pelkkää ystävyyttään ja että ajatuksena olisi ruveta kaveriksi tälle naiselle. Moni suhde kaatuu alussa noihin naisten ihmeellisiin kaveruusajatuksiin. Pitäisköhän joskus ihan piruuttaan kokeilla että tekee tuttavuutta johonkin böönaan ja alkaa ihan oikeasti kaveriksi sille sitten... ei himputti vieköön... ei kyllä onnaa, jos nainen ei ole todella luontaantyöntävä ettei yhtään kiinnosta siinä mielessä tai sitten muuten ei sopiva, jolloin en sitten taas halua olla juurikaan tekemisissä. Kyllä minun ainoat naistuttavani ovat sellaisia että niiden kanssa on jo tutustuttaessa ollut luonnollisen selvää että meistä tulee kaverit... eli olen ollut suhteessa ja puolison kavereista on tullut sellaisia jne. Ensioletus ihan vaan kahden vapaan vastakkaisen sukupuolen kohtaamisessa ei ole kaveruus!!! Selventääkö tilannetta seuraavaa kertaa ajatellen?
- erilaisia
Sanon nyt kirjoitti:
ihan selvyydeksi, että jos joku mies on rohkaissut itsensä ja tehnyt aloitteen, niin ei sitä kukaan mies ole tehnyt pelkkää ystävyyttään ja että ajatuksena olisi ruveta kaveriksi tälle naiselle. Moni suhde kaatuu alussa noihin naisten ihmeellisiin kaveruusajatuksiin. Pitäisköhän joskus ihan piruuttaan kokeilla että tekee tuttavuutta johonkin böönaan ja alkaa ihan oikeasti kaveriksi sille sitten... ei himputti vieköön... ei kyllä onnaa, jos nainen ei ole todella luontaantyöntävä ettei yhtään kiinnosta siinä mielessä tai sitten muuten ei sopiva, jolloin en sitten taas halua olla juurikaan tekemisissä. Kyllä minun ainoat naistuttavani ovat sellaisia että niiden kanssa on jo tutustuttaessa ollut luonnollisen selvää että meistä tulee kaverit... eli olen ollut suhteessa ja puolison kavereista on tullut sellaisia jne. Ensioletus ihan vaan kahden vapaan vastakkaisen sukupuolen kohtaamisessa ei ole kaveruus!!! Selventääkö tilannetta seuraavaa kertaa ajatellen?
"Ensioletus ihan vaan kahden vapaan vastakkaisen sukupuolen kohtaamisessa ei ole kaveruus!!!"
Sinun olisi pitänyt lisätä tuohon alkuun: MIEHEN KANNALTA.
Naisille tuo ei nimittäin ole mikään itsestäänselvyys. Naiset kykenevät suhtautumaan miehiin ihan vaan KAVEREINA. Ei meille ole itsestäänselvää, että mies lähestyy AINA seksuaalisessa merkityksessä.
Minäkin ymmärsin tuon asian vasta noin nelikymppisenä, riittävän elämänkokemuksen saavutettuani. Nuorena ei tullut mieleenkään, että kaikki ystävällisesti suhtautuvat miehet haluaisivat kanssani sänkyyn.
- minulta
"Mikäli mies vaikka pelinavaukseksi vähän kehaisee naista, niin kuinka ollakaan se vastaus yleensä on reippaan keskusteluun lähtemisen sijaan joku kohtelias mutta mitäänsanomaton kiitos"
Kyllähän sitä saattaa hämmentyä jos joku yhtäkkiä kehaisee. Ei siinä välttämättä ole kyse ettei viitti muuta sanoa kuin kiitos, vaan ettei muutakaan osaa! Kehuminen ei mielestäni ole hyvä keskustelun aloitus/aihe.
Jos kuitenkin haluat siitä lähteä niin voithan sä liittää siihen kehuun jonkun kysymyksen, jotta juttua on helpompi jatkaa. En tiedä millaisia kehuja viljelet, mutta periaatteella: Kiva pipo, ootko ite tehnyt?
"jos mies toivottelee hauskaa iltaa ja hyvää meininkiä mitä naisella sitten lieneekin ohjelmassa (---) vaikka se selvästi miestä kiinnostaisi"
Ei tuo minusta ole kovin selvästi ilmaistu, nyt syyllistyt itse vähän samaan kuin mistä naisia syytät. Jos sinua kiinnostaa jonkun tekemiset niin varminta on kysyä. Tuo hauskojen iltojen toivottelu kuulostaa sellaiselta heippojen jätöltä, johon tuntuu hölmöltä edes alkaa selittelemään enää mitään.
Mulla on itse asiassa vähän vastaava tilanne päällä, olen tutustunut tyyppiin josta en yhtään tiedä haluaako se olla vain kaveri. Saattaa tulla kylään ja kysellä ja olla kiinnostuneen oloinen yleisesti, mutta mistä hitosta sitä tietää onko se "romanttisessa mielessä" kiinnostunut? No, enpä tästä nyt stressiä ota, jos käydään joskus yhdessä kaljalla niin luotan että humalassa asiat selviää (minun aloitteestani).. :D Suomalaista, eikö totta? - parempia
puheenaiheita! Eihän sitä voi, vaikka itse olisi "hyökkäämässä miehen kimppuun" muuta voi sanoa, kun kiitos, jos joku kehuu. Mitäpä siihen vastaisi. "Joo, onhan sitä muutkin sanoneet" vaiko "niin itse en ole niin varma tästä nenästäni", vai häh.
Ottakaa vaan lisää aloituksia, kyllä me naiset pidämme pää asiassa siitä, että meitä juttuutetaan. Silloin kun juttujen keksiminen teiltä loppuu, se on merkki siitä, että te ette ole enää kiinnostuneita. Sitten naisen täytyy tälläytyä jonkun toisen viereen, josko hän alkaisi kyselyllään osoittamaan kiinnostustaan.
Ja sehän oikeastaan kauhea kohteliaisuus naiselta, yleensä suupaltimmalta sukupuolelta, jos malttaa olla hetken hiljaa. Se osoittaa todellista kunnioitusta, että jaksaa odottaa mitä toisella mahtaa olla sanottavaa.- niin...
"Silloin kun juttujen keksiminen teiltä loppuu, se on merkki siitä, että te ette ole enää kiinnostuneita"
Eli jos samaa sovelletaan naisiin, niin jo alkumetreillä voi päätellä että nainen ei ole kiinnostunut miehestä...
Tässä käytännön esimerkki. Pistin joku aika sitten yhdelle tutun tutulle naiselle viestin, jonka sisältö oli suunnilleen että moi, mehän taisimme tavata pari viikkoa sitten, ja toivotin mukavaa viikonloppua. Mun mielestä se oli iso pelinavaus lähteä ottamaan yhteyttä melkein vieraaseen, ja mun kohteliaisuuskäsityksen mukaan seuraavat liikkeet ovat paikallaan vasta kuin selviää onko naisella kiinnostusta. No naisen vastaus oli just tällainen umpikujaan ajo: oikeassa olet ja hauskaa viikonloppua sullekin. Ei mitään vinkkiä siitä onko naisella pätkän vertaa kiinnostusta jatkaa tuttavuuden tekoa. Lähinnä vaikuttaa siltä että ei, kun viesti ei sisältänyt mitään kysymystä tai aihetta jolla mies voisi palata asiaan. No, se siitä sitten... - mitähän sun
niin... kirjoitti:
"Silloin kun juttujen keksiminen teiltä loppuu, se on merkki siitä, että te ette ole enää kiinnostuneita"
Eli jos samaa sovelletaan naisiin, niin jo alkumetreillä voi päätellä että nainen ei ole kiinnostunut miehestä...
Tässä käytännön esimerkki. Pistin joku aika sitten yhdelle tutun tutulle naiselle viestin, jonka sisältö oli suunnilleen että moi, mehän taisimme tavata pari viikkoa sitten, ja toivotin mukavaa viikonloppua. Mun mielestä se oli iso pelinavaus lähteä ottamaan yhteyttä melkein vieraaseen, ja mun kohteliaisuuskäsityksen mukaan seuraavat liikkeet ovat paikallaan vasta kuin selviää onko naisella kiinnostusta. No naisen vastaus oli just tällainen umpikujaan ajo: oikeassa olet ja hauskaa viikonloppua sullekin. Ei mitään vinkkiä siitä onko naisella pätkän vertaa kiinnostusta jatkaa tuttavuuden tekoa. Lähinnä vaikuttaa siltä että ei, kun viesti ei sisältänyt mitään kysymystä tai aihetta jolla mies voisi palata asiaan. No, se siitä sitten...mielestä tuohon olisi pitänyt sitten vastata? laitoit kuivan asiallisen viestin ja sait samantasoisen vastauksen. noin olisin itsekin vastannut tuollaiseen viestiin, ei siitä mikään henk koht kiinnostus välity. mutta jos olisit laittanut vaikka että "olen menossa yöelämään, törmätäänköhän illalla?" niin taatusti olisit saanut vastaukseksi JOS olen kiinnostunut sen paikan minne olen menossa ja toivomiset että tavataan. _nainen_
- muutkin
niin... kirjoitti:
Tässä käytännön esimerkki. Pistin joku aika sitten yhdelle tutun tutulle naiselle viestin, jonka sisältö oli suunnilleen että moi, mehän taisimme tavata pari viikkoa sitten, ja toivotin mukavaa viikonloppua. Mun mielestä se oli iso pelinavaus lähteä ottamaan yhteyttä melkein vieraaseen, ja mun kohteliaisuuskäsityksen mukaan seuraavat liikkeet ovat paikallaan vasta kuin selviää onko naisella kiinnostusta. No naisen vastaus oli just tällainen umpikujaan ajo: oikeassa olet ja hauskaa viikonloppua sullekin. Ei mitään vinkkiä siitä onko naisella pätkän vertaa kiinnostusta jatkaa tuttavuuden tekoa. Lähinnä vaikuttaa siltä että ei, kun viesti ei sisältänyt mitään kysymystä tai aihetta jolla mies voisi palata asiaan. No, se siitä sitten...ovat jo sinulle vastanneet: viestissäsi ei ollut mitään henkilökohtaisen kiinnostuksen osoitusta. Aika tyrkky pitäisi naisen olla, että noin ympäripyöreään viestiin alkaisi jotain ihastumisestaan vihjailla.
- ed.
muutkin kirjoitti:
ovat jo sinulle vastanneet: viestissäsi ei ollut mitään henkilökohtaisen kiinnostuksen osoitusta. Aika tyrkky pitäisi naisen olla, että noin ympäripyöreään viestiin alkaisi jotain ihastumisestaan vihjailla.
No eikö se ole aika ilmiselvä kiinnostuksen osoitus, että tekee aloitteen ja ottaa yhteyttä jotakuinkin tuntemattomaan ihmiseen!
- ole, ei
ed. kirjoitti:
No eikö se ole aika ilmiselvä kiinnostuksen osoitus, että tekee aloitteen ja ottaa yhteyttä jotakuinkin tuntemattomaan ihmiseen!
yhteydenotto sinällään kerro mitään että olet kiinnostunut naisesta Naisena, etkö nyt tajua? tuollaisen viestin lähettää kohteliaasti eri syistä aika moni. mikä siinä nyt on niin vaikeaa että ei voi ilmaista että olen kiinnostunut sinusta Naisena, en kamuna/työkamuna/ole kohtelias kaverini kaverille jne jne. itse olet epämääräinen, usko jo.
- Joopa joo
mitähän sun kirjoitti:
mielestä tuohon olisi pitänyt sitten vastata? laitoit kuivan asiallisen viestin ja sait samantasoisen vastauksen. noin olisin itsekin vastannut tuollaiseen viestiin, ei siitä mikään henk koht kiinnostus välity. mutta jos olisit laittanut vaikka että "olen menossa yöelämään, törmätäänköhän illalla?" niin taatusti olisit saanut vastaukseksi JOS olen kiinnostunut sen paikan minne olen menossa ja toivomiset että tavataan. _nainen_
"jos olisit laittanut vaikka että "olen menossa yöelämään, törmätäänköhän illalla?" niin taatusti olisit saanut vastaukseksi JOS olen kiinnostunut sen paikan minne olen menossa ja toivomiset että tavataan."
Hohoo! Uskot ihan oikeasti tuohon mitä kirjoitit? En tiedä sinusta mutta naiset olisivat tuohonkin vastanneet vain "aijaa kiva kuulla. Pidä hauskaa sitten siellä yöelämässä!" - Joopa joo
mitähän sun kirjoitti:
mielestä tuohon olisi pitänyt sitten vastata? laitoit kuivan asiallisen viestin ja sait samantasoisen vastauksen. noin olisin itsekin vastannut tuollaiseen viestiin, ei siitä mikään henk koht kiinnostus välity. mutta jos olisit laittanut vaikka että "olen menossa yöelämään, törmätäänköhän illalla?" niin taatusti olisit saanut vastaukseksi JOS olen kiinnostunut sen paikan minne olen menossa ja toivomiset että tavataan. _nainen_
eleet, jotka voidaan tulkita kiinnostukseksi miestä kohtaan ovat itsensä tyrkyttämistä. Ongelma ei ole siinä, tekeekö mies aloitteen liian suorasukaisesti vai varovaisesti vaan siinä ettei naiset voi vastata edes miehen aloitteeseen mitään sellaista joka antaisi signaalin molemminpuolisesta kiinnostuksesta. Te naiset vain haluatte aina suojella egoanne ja syytätte kaikista ongelmistanne miehiä koska silloin ei tarvitse katsoa peiliin. Te ette vain voi hyväksyä olevanne syyllisiä johonkin. Aina on miehissä vika. Onnea vaan sille tielle.
- Joopa joo
ole, ei kirjoitti:
yhteydenotto sinällään kerro mitään että olet kiinnostunut naisesta Naisena, etkö nyt tajua? tuollaisen viestin lähettää kohteliaasti eri syistä aika moni. mikä siinä nyt on niin vaikeaa että ei voi ilmaista että olen kiinnostunut sinusta Naisena, en kamuna/työkamuna/ole kohtelias kaverini kaverille jne jne. itse olet epämääräinen, usko jo.
"mikä siinä nyt on niin vaikeaa että ei voi ilmaista että olen kiinnostunut sinusta Naisena, en kamuna/työkamuna/ole kohtelias kaverini kaverille jne jne. itse olet epämääräinen, usko jo."
Ensinnäkään harva mies uskaltaa puolituntemattomalle naiselle suoraan sanoa että olen kiinnostunut sinusta. Ja jos nyt alat ruikuttamaan että miehet on tän takia pelkureita niin voin sanoa että katso peiliin.
"ei yhteydenotto sinällään kerro mitään että olet kiinnostunut naisesta Naisena, etkö nyt tajua? tuollaisen viestin lähettää kohteliaasti eri syistä aika moni."
Jos vastakkainen sukupuoli lähettää lähes tuntemattomalle ihmiselle asiallisen viestin jossa ei ole mitään sen kummempaa sisältöä kuin tervehdys, on loogista ajatella että sen lähettämisen taustalla saattaa olla kiinnostus.
Te naiset kun rehvastelette aina olevanne sosiaalisen kanssakäymisen mestareita, haukutte mielellänne miehiä sosiaalisesti kömpelöiksi luolamiehiksi ja rakastatte pähkäillä kaiken maailman piilomerkityksiä miehen käytöksessä niin tässä kysymys: miksi lähes tuntematon mies lähettäisi naiselle esim. viestin "moro taidettiin nähdä silloin siellä"? Miksi mies näkisi sellaisen vaivan että lähettää noin merkityksettömän viestin lähes tuntemattomalle naiselle? Mitä nainen siitä viisastuu että mies sanoo hänelle "nähtiin sillon Marin kämpällä"? Ei mitään tietenkään. Silloin nainen voikin miettiä miksi mies lähettää hänelle viestin joka on sisällöltään merkityksetön. Jos viestissä kysyttäisiin neuvoa, asia olisi kokonaan toinen: "Moi Matti täällä mitkä sivut meille annettiin tänään läksyksi?" Tuollaisesta ei voi tulkita ollenkaan että toinen olisi kiinnostunut. Totta kai lähettäjä voi kysyä niitä läksyn sivuja juuri tietyltä ihmiseltä jotta saisi viestittely-yhteyden toiseen, mutta siitä ei voi vielä päätellä mitään.
Kun mies sitten lähettää tuollaisen neutraalin viestin "moi nähtiin silloin Marin kämpällä", miksei nainen voi vastata jotain sellaista johon mies taas voi vastata takaisin? Mies lähettää ensin viestin "nähtiin silloin Marin luona" ja sitten nainen töksäyttää takasin "joo niin taidettiin". Missä se teidän sosiaalinen pelisilmä nyt onkaan naiset? Mikä siinä on niin vaikeaa vastata "niin nähtiin juu, mitäs sulle kuuluu?" Tällöin mies voi vastata siihen ja viestittely pääsee vauhtiin. - Joopa joo
"Ottakaa vaan lisää aloituksia, kyllä me naiset pidämme pää asiassa siitä, että meitä juttuutetaan."
... olette siis niin saamattomia, ettette kykene sosiaaliseen kanssakäymiseen miehen kanssa ottamalla tasapuolisesti aktiivisen roolin? Passiivinen nainen antaa itsestään miehelle kuvan ettei ole kiinnostunut. Lisäksi passiivinen nainen antaa itsestäään tylsän kuvan joten ei ihme jos mies jossain vaiheessa sanoo kiitos moro ja menee rohkeamman naisen seuraan.
"Silloin kun juttujen keksiminen teiltä loppuu, se on merkki siitä, että te ette ole enää kiinnostuneita. Sitten naisen täytyy tälläytyä jonkun toisen viereen, josko hän alkaisi kyselyllään osoittamaan kiinnostustaan."
Tyylipuhdasta prinsessalogiikkaa. Noin typeriin kommentteihin en jaksa nyt kommentoida enempää. :)
"Ja sehän oikeastaan kauhea kohteliaisuus naiselta, yleensä suupaltimmalta sukupuolelta, jos malttaa olla hetken hiljaa. Se osoittaa todellista kunnioitusta, että jaksaa odottaa mitä toisella mahtaa olla sanottavaa."
Nainen joka on hetken hiljaa on eri asia kuin nainen joka on koko ajan hiljaa. - ihan varma
Joopa joo kirjoitti:
"mikä siinä nyt on niin vaikeaa että ei voi ilmaista että olen kiinnostunut sinusta Naisena, en kamuna/työkamuna/ole kohtelias kaverini kaverille jne jne. itse olet epämääräinen, usko jo."
Ensinnäkään harva mies uskaltaa puolituntemattomalle naiselle suoraan sanoa että olen kiinnostunut sinusta. Ja jos nyt alat ruikuttamaan että miehet on tän takia pelkureita niin voin sanoa että katso peiliin.
"ei yhteydenotto sinällään kerro mitään että olet kiinnostunut naisesta Naisena, etkö nyt tajua? tuollaisen viestin lähettää kohteliaasti eri syistä aika moni."
Jos vastakkainen sukupuoli lähettää lähes tuntemattomalle ihmiselle asiallisen viestin jossa ei ole mitään sen kummempaa sisältöä kuin tervehdys, on loogista ajatella että sen lähettämisen taustalla saattaa olla kiinnostus.
Te naiset kun rehvastelette aina olevanne sosiaalisen kanssakäymisen mestareita, haukutte mielellänne miehiä sosiaalisesti kömpelöiksi luolamiehiksi ja rakastatte pähkäillä kaiken maailman piilomerkityksiä miehen käytöksessä niin tässä kysymys: miksi lähes tuntematon mies lähettäisi naiselle esim. viestin "moro taidettiin nähdä silloin siellä"? Miksi mies näkisi sellaisen vaivan että lähettää noin merkityksettömän viestin lähes tuntemattomalle naiselle? Mitä nainen siitä viisastuu että mies sanoo hänelle "nähtiin sillon Marin kämpällä"? Ei mitään tietenkään. Silloin nainen voikin miettiä miksi mies lähettää hänelle viestin joka on sisällöltään merkityksetön. Jos viestissä kysyttäisiin neuvoa, asia olisi kokonaan toinen: "Moi Matti täällä mitkä sivut meille annettiin tänään läksyksi?" Tuollaisesta ei voi tulkita ollenkaan että toinen olisi kiinnostunut. Totta kai lähettäjä voi kysyä niitä läksyn sivuja juuri tietyltä ihmiseltä jotta saisi viestittely-yhteyden toiseen, mutta siitä ei voi vielä päätellä mitään.
Kun mies sitten lähettää tuollaisen neutraalin viestin "moi nähtiin silloin Marin kämpällä", miksei nainen voi vastata jotain sellaista johon mies taas voi vastata takaisin? Mies lähettää ensin viestin "nähtiin silloin Marin luona" ja sitten nainen töksäyttää takasin "joo niin taidettiin". Missä se teidän sosiaalinen pelisilmä nyt onkaan naiset? Mikä siinä on niin vaikeaa vastata "niin nähtiin juu, mitäs sulle kuuluu?" Tällöin mies voi vastata siihen ja viestittely pääsee vauhtiin.että se nainen oli susta kiinnostunu, vai miksi ruikutat? Jos ei ollut, niin hyvä että edes jotain vastas.
- eiks jeh
Joopa joo kirjoitti:
"Ottakaa vaan lisää aloituksia, kyllä me naiset pidämme pää asiassa siitä, että meitä juttuutetaan."
... olette siis niin saamattomia, ettette kykene sosiaaliseen kanssakäymiseen miehen kanssa ottamalla tasapuolisesti aktiivisen roolin? Passiivinen nainen antaa itsestään miehelle kuvan ettei ole kiinnostunut. Lisäksi passiivinen nainen antaa itsestäään tylsän kuvan joten ei ihme jos mies jossain vaiheessa sanoo kiitos moro ja menee rohkeamman naisen seuraan.
"Silloin kun juttujen keksiminen teiltä loppuu, se on merkki siitä, että te ette ole enää kiinnostuneita. Sitten naisen täytyy tälläytyä jonkun toisen viereen, josko hän alkaisi kyselyllään osoittamaan kiinnostustaan."
Tyylipuhdasta prinsessalogiikkaa. Noin typeriin kommentteihin en jaksa nyt kommentoida enempää. :)
"Ja sehän oikeastaan kauhea kohteliaisuus naiselta, yleensä suupaltimmalta sukupuolelta, jos malttaa olla hetken hiljaa. Se osoittaa todellista kunnioitusta, että jaksaa odottaa mitä toisella mahtaa olla sanottavaa."
Nainen joka on hetken hiljaa on eri asia kuin nainen joka on koko ajan hiljaa.Mene ihmeessä jututtamaan niitä rohkeampia naisia! Ei minun seuraani ainakaan ole kenenkään pakko ängetä pitkästymään. Ei minun ole mikään pakko yrittää saada joka hemppaa pysymään juttusillani, "ottamlla tasapuolisesti aktiivisen roolin". Kenen kanssa juttu luistaa, sen kanssa se luistaa ja saattaa jopa johtaakin johonkin.
Minä pysyn sellaisena kuin olen sinun saamattomuushaukuistasi huolimatta. Meille kummallekin löytyy kyllä seuraa, vaikkei toisistamme. - sama.
ihan varma kirjoitti:
että se nainen oli susta kiinnostunu, vai miksi ruikutat? Jos ei ollut, niin hyvä että edes jotain vastas.
"Oleksä sitte ihan varma että se nainen oli susta kiinnostunu, vai miksi ruikutat?"
Helkkari soikoon, eikö tämä koko ketju ole pyörinyt sen pulman ympärillä että *naisen ylivarovaisesta kommunikaatiosta ei miehen logiikalla saa tolkkua*? Sen että tuollaista tarvitsee kysellä täytyy perustua johonkin naisen logiikkaa, joka ei enää miehelle aukea ... - Joopa joo
ihan varma kirjoitti:
että se nainen oli susta kiinnostunu, vai miksi ruikutat? Jos ei ollut, niin hyvä että edes jotain vastas.
Itselläni ei tuollaista tilannetta ole ollut.
Ja kukas tässä ruikuttaa? Ne on naiset jotka ruikuttaa turhasta koska yleensä syy on heissä kun taas miehet kritisoi aiheellisesti, koska he yrittävät parhaansa mukaan olla naisille mieliksi eikä mikään koskaan kelpaa.
Miehet laittavat itsensä koko ajan täysillä peliin ja saavat jatkuvasti pettyä kun taas naiset eivät ota mitään riskejä eivätkä anna itsestään mitään miehille ja vielä sen jälkeen kehtaavat ruikuttaa kaikista pikkujutuista. - Joopa joo
eiks jeh kirjoitti:
Mene ihmeessä jututtamaan niitä rohkeampia naisia! Ei minun seuraani ainakaan ole kenenkään pakko ängetä pitkästymään. Ei minun ole mikään pakko yrittää saada joka hemppaa pysymään juttusillani, "ottamlla tasapuolisesti aktiivisen roolin". Kenen kanssa juttu luistaa, sen kanssa se luistaa ja saattaa jopa johtaakin johonkin.
Minä pysyn sellaisena kuin olen sinun saamattomuushaukuistasi huolimatta. Meille kummallekin löytyy kyllä seuraa, vaikkei toisistamme.En todellakaan ymmärrä miten joku mies voi viihtyä noin passiivisen ja tylsän naisen seurassa, mutta todellakin kukin tyylillään! :)
- juku,
Joopa joo kirjoitti:
Itselläni ei tuollaista tilannetta ole ollut.
Ja kukas tässä ruikuttaa? Ne on naiset jotka ruikuttaa turhasta koska yleensä syy on heissä kun taas miehet kritisoi aiheellisesti, koska he yrittävät parhaansa mukaan olla naisille mieliksi eikä mikään koskaan kelpaa.
Miehet laittavat itsensä koko ajan täysillä peliin ja saavat jatkuvasti pettyä kun taas naiset eivät ota mitään riskejä eivätkä anna itsestään mitään miehille ja vielä sen jälkeen kehtaavat ruikuttaa kaikista pikkujutuista.kun teidän elämä on vaikeeta.
- yrittää
Joopa joo kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä miten joku mies voi viihtyä noin passiivisen ja tylsän naisen seurassa, mutta todellakin kukin tyylillään! :)
tasapäistää naisia mieleisekses, ei onnistu.
- Nainen...
olen mahdollisimman epämääräinen (vastailen lyhyesti) jos EN ole miehestä kiinnostunut. Normaalisti olen aika sosiaalinen ja miehet tulkitsee sen välillä erheellisesti kiinnostukseksi ja jos tajuan että joku alkaa kiinnostua niin vedän keskustelun lyhyeksi ja poistun paikalta. Ajattelen että eipä tarvi ite alkaa selostaan tilannetta vaan tajuavat sen tosta...Ja vastaavasti jos olen kiinnostunut, lähden täysillä mukaan kaikkeen. Mutta vaikee sanoa miten naiset yleisesti toimii...voiko noita asioita edes yleistää?
- änkkävilla
En tiedä minkä sinun pelinavaustaktiikkasi on mutta mainitsit että "kehaiset" naista. Kehutko hänen ulkonäköään tai vaatetusta? Jos teet näin et voi saada vastaukseksi muuta kuin "kiitos", sillä tällä tavoin olet heti kättelyssä ilmaissut että olet kiinnostunut tästä naisesta ensisijaisesti seksuaalisessa mielessä. Tämä ei ole kovin ylentävää.
Mikäli lähestyt naista, on selvää että olet kiinnostunut hänestä seksuaalisessakin mielessä, sitä ei siis tarvitse tuoda esiin. Jos tuot sen heti esiin, ilmaiset seksuaalisen mielenkiintosi olevan tärkein asia, eli etsit vain panoa.
Mitä puhut tasavertaislle kavereillesi? Käytä niitä juttuja. Jos teillä löytyy yhteistä puhuttavaa, yhteiset asiat voivat johtaa johonkin muuhunkin....
Kohtele naista kuin älyllisesti tasavertaista ihmistä.
Jos kehut hänen hiuksiaan, mutta et ole kiinnostunut (aidosti) hänen mielipiteistään, alennat hänet esineen, panopuun tasolle...ja silloin saat mainitsemaasi kohtelua.
Ulkonäön kehuminen ei välttämättä ole mikään kohteliaisuus. - voida tietää
onko kyseessä pelimies vai varteenotettava kaveri. Kiinnostuksen voi näyttää selvästi vasta sitten, kun tietää ettei sitä käytetä väärin.
- nimenomaan
Voihan mies olla ihan mukavakin tapaus mutta nuo pelimiehet ja pillunperässä juoksijat pitää ensin eliminoida pois.
Jos mies on kiinnostunut vain uudesta pillusta, ei se kauaa jaksa viestitellä. Jos parin "tuutko mun luo kahville" -viestin torjuu, ja mies katoaa ku pieru saharaan, niin pillun perässä se vaan oli. Ehti kai jo löytää helpomman.
Mutta jos mies edelleen vänkää, että mennään drinkille tai kahville tai tavattaisko tai jotain muuta, eikä ota itseensä parista "juuri nyt ei onnistu" -viestistä, niin silloin sen täytyy olla kiinnostunut, jos näkee nuonkin paljon vaivaa ja jaksaa viestittää ja ehdotella. - Joopa joo
nimenomaan kirjoitti:
Voihan mies olla ihan mukavakin tapaus mutta nuo pelimiehet ja pillunperässä juoksijat pitää ensin eliminoida pois.
Jos mies on kiinnostunut vain uudesta pillusta, ei se kauaa jaksa viestitellä. Jos parin "tuutko mun luo kahville" -viestin torjuu, ja mies katoaa ku pieru saharaan, niin pillun perässä se vaan oli. Ehti kai jo löytää helpomman.
Mutta jos mies edelleen vänkää, että mennään drinkille tai kahville tai tavattaisko tai jotain muuta, eikä ota itseensä parista "juuri nyt ei onnistu" -viestistä, niin silloin sen täytyy olla kiinnostunut, jos näkee nuonkin paljon vaivaa ja jaksaa viestittää ja ehdotella.myöhemmin lähetä miehelle samanlaista kahvillepyyntöä sen jälkeen kun on ensin torjunut saamansa kutsun tai kutsut, voi mies tulkita ettei naista kiinnosta. Yksinkertaista logiikkaa, vai mitä naiset. ;)
- vaan.
Joopa joo kirjoitti:
myöhemmin lähetä miehelle samanlaista kahvillepyyntöä sen jälkeen kun on ensin torjunut saamansa kutsun tai kutsut, voi mies tulkita ettei naista kiinnosta. Yksinkertaista logiikkaa, vai mitä naiset. ;)
...
- Joopa joo
vaan. kirjoitti:
...
tuo naisten pakonomainen tarve leikkiä passiivista prinsessaa. :)
- ei.
Joopa joo kirjoitti:
tuo naisten pakonomainen tarve leikkiä passiivista prinsessaa. :)
Minä ainakin olen oma itseni. Olisi tosi rankkaa yrittää leikkiä rohkeampaa ja ulospäinsuuntautuvampaa persoonaa kuin todellisuudessa on. Eikä se jäisi sinulta huomaamatta, etten olekaan niin "rohkea" kuin alussa esitin. Sitten sinä ruikuttaisit siitä, että tulit huijatuksi.
- kun..
jotain puhutaan- kaverimielessä ja small talkin nimeen- niin appajee minkä tulkinnan suomipoika se siitä saa: eiku hommiin.
Ei uskalla liikoja praatailla, ettei tuu sit näitä "no se yritti iskee mua ku mä oon niin ihqu ja anto ymmärtää et nyt ymmärretään kans antaa" tms. schaissea. - jotka hakee
seuraa ja sellasia, jotka on kyllästyny kunnollisten miesten puutteeseen ja lopettaneet hakemisen.
- 140+
Älä ole turhaan huolissasi naisen passiivisuudesta. Kaikki kääntyy kun menette naimisiin. Eli seurusteluvaiheessa mies juoksee naisen perässä, ja liitossa karkuun.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1307054Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654310Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen533432Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4913069Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932060Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361723Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201631- 911553
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751461Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151416