Luetelkaa yötyöpaikkoja?

yötyö on fantastista

Olen entistä vakuuttuneempi, että haluan tehdä vakituisesti töitä öiseen aikaan, syitä on useita; olen täysin yöihminen, pidän yön rauhallisuudesta, yötöissä ihmisetkin (työkaverit) keskustelevat erilaisista asioista kuin päivän hälinässä, haluan aamut ja päivät ja illat vapaata - muutamia syitä luetellakseni. Lisäksi eräs merkittävä syy on se, että tunnen oloni paljon pirteämmäksi yöllä, eikä myöskään yleensä tule kiirettä ja stressiä töihin lähtemisen kanssa.

Mitä kaikkia yötöitä on ylipäätänsä olemassa?

Olen hakemassa jatko-opiskelemaan tänä keväänä ja silti haluaisin tehdä töitä yöllä mieluiten vakituisesti. Haen kauppatieteelliseen ja teknilliseen (joista sitten valitsen jomman kumman tai menen sinne johon pääsen), joten toivottavasti nämä alat eivät sulje pois yötyömahdollisuutta.

Niin, ja kokemusta on kolmesta yötöistä. Olen ollut numeropalvelussa, joka oli 3-vuorotyötä, mutta sain tehdä 80 % työajoistani yötöitä, koska vapaita halukkaita yötyöntekijöitä ei ollut paljoakaan. Lisäksi olen jakanut sanomalehtiä, joka siis sataprosenttisesti yötyötä (paska(hko) palkka tosin). Olen myös ollut terminaalissa käsittelemässä lähtevää ja tulevaa tavaraa, ja niin ikään sain tehdä kyseisessä kolmivuoropaikassa yö- ja iltavuoroja mielin määrin, koska suurin osa halusi tehdä aamuvuoroa siksi, koska "päivät menevät pilalle" muusta kuin aamuvuorosta, jota en ymmärrä alkuunsakaan.

Muita yötyöstä pitäviä?

12

13191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yövirkku

      Kuten jo mainitsit, yötyössä on omat hyvät puolensa. Ja tietty huonot puolet, rajoittaa harrastuksia, ihmissuhteita jne. mutta uskon että yötyö on sulle se oikea vaihtoehto. Tosin mainitsimiltasi aloilta täyspäiväisiä(tai pikemminkin täysyöllisiä) yötöitä ei hirveästi ole, mutta kyllä niitä varmaan jostain teollisuudesta löytynee, tosin jos esimies hommia meinaat tehdä, kuten koulutussuunnitelmista voisi päätellä, on yötöiden löytämien hankalampaa. Mikset ryhdy esim. lääkäriksi, päivystyksiä yöllä pääsee tekemään koska suurin osa lääkäreistä ei halua päivystää varsinkaan yöllä, erikoisalaksi esim anestesiologia ja neuvottelet itsellesi yötyöt pääasialliseksi hommaksi, onnistuu ainakin isommissa sairaaloissa, kuten yliopistosairaalat. Positiivisena puolena helkkarin hyvä palkka, jopa verrattuna keskilääkärin ansioihin. Päivystyksestä maksetaan hyvin.

    • !!!!

      pitkät vapaat. Mutta kun nykyaikana ei ihan vittuillessakaan aaneta ns. palautusmisvapaita, vaan yötä teetetään yhtä tiiviiseen tahtiin kuin päivääkin. Ihminen ei sitä jaksa. Lisäksi kun teet yötä tarpeeksi kauan, sinä poika tai tyttö, niin tulee se kiintiö täyteen. Sitä teinivuosien jälkeen hetken jaksaa. Mutta yötyö vie hengen ennenaikaisesti!

    • Tunisiassa

      hotellin respa ja sekin vain turistisesonkina...
      Silti et voi kehosi luonnollista kelloa pettää... Kostautuu aikaisemmin kuolemisena ja muina sairauksina - vaikka kuinka olisit yöihminen. Et vain halua, että kukaan häiritsee työtäsi ja joku olisi valvomassa kun nukut työssäsi...

      • täysin väärin

        Siis eihän tossa kommentissa ollut mitään järkeä! Miksi siinä kroppaa pitäisi pettää? Jos muutat vaikka toiselle puolelle maapalloa niin joudut omaksumaan ihan samanlaisen rytmin kun jos täällä nukut päivällä ja valvot yöllä. Ei se tosiaankaan minään sairauksina tai lyhyempänä elinikänä kostaudu. Se on tietysti sitten eri asia jos ei yötyön takia nuku normaalisti. Mutta jos nukut vaikka 8-10 tuntia aina yötyön jälkeen niin ei ole mitään ongelmia.


      • you can be?
        täysin väärin kirjoitti:

        Siis eihän tossa kommentissa ollut mitään järkeä! Miksi siinä kroppaa pitäisi pettää? Jos muutat vaikka toiselle puolelle maapalloa niin joudut omaksumaan ihan samanlaisen rytmin kun jos täällä nukut päivällä ja valvot yöllä. Ei se tosiaankaan minään sairauksina tai lyhyempänä elinikänä kostaudu. Se on tietysti sitten eri asia jos ei yötyön takia nuku normaalisti. Mutta jos nukut vaikka 8-10 tuntia aina yötyön jälkeen niin ei ole mitään ongelmia.

        Kai tuo oli vitsi?


    • ehkä tässä !

      Teollisuus: mut surkeat lisät ja tuuliset paikat miten 10-vuoden päästä !?
      Hoitaja :hyvät lisät ja voisi sopia sinun keskusteluihin ja rauhalliseen ilmapiiriin,monet teollisuudessa tai sitä tukevissa ei keskustella kaikkilla niin kiire ja kyrpä otassa painetaan sellasissa desipeleissä ettei pysty edes puhumaan.
      Itse olen teolisuudessa ja mietin nytkin haenko päivään vai en lähinnä päivällä en osaa nukkua ,mut ei se haittaa nukutaan haudassa!!!
      Plussia on et tehdään pitkää vuoroa eli lähtöjä tulee aika vähän eli olen sellanen et mitä vähemmän lähtöjä aina parempi. Ja meillä vaan enää 2 yötä putkeen mikä on hyvä.
      Tietysti palkka on 33% parempi kun on paljon vkl.(2-3/kk) ja yövuoroja(tai ei paljon n.10/kk)iltoja ,mut en taitas jaksaa ainaskaan näin rankkaa ulkotyötä 5 päivää viikossa mielummin pilaan aina ne työpäivät ja vedän aivan piippuun ja olen sit pitempään kotona!!

    • tässä näin

      Nopeasti ajateltuna tulee mieleen yksi varteenotettava vaihtoehto sinulle, nimittäin paikalliskohteessa pelkkiä yövuoroja tekevä vartija (paikallisvartija), paikkoja ainakin pääkaupunkiseudulla jatkuvasti haussa, ja jos "hyvän" kohteen onnistut saamaan, voit vaikka yhdistää pääsykokeisiin lukuakin noihin yövuoroihin.

      Palkka ei tietenkään päätä huimaa (yllätys!), mutta voittaa takuuvarmasti lehdenjakajan palkat, ja on varmaan samaa tasoa kuin yövuorossa postin (itellan) lajittelukeskuksessa, on myös fyysisesti kevyttä hommaa.

      Tietysti jos fyysisesti haluat repiä, niin juurikin jotkin lehdenjakajan, varastotyöntekijän paikat voivat olla ok.

      Entä miten olisi taksikuskin työ, työvuorot ja niiden pituudenkin saat valita aikalailla vapaasti, ja tolpilla istuessasi voit silmäillä pääsykoekirjojakin. Työpaikkoja on pääkaupunkiseudulla tarjolla todella runsaasti. Luultavasti mielenkiintoisin työ näistä mainituista, tosin ainakin henkisellä tasolla myös selvästi haastavin, mutta toisaalta myöskin palkitsevin. Mahdollisuus etenkin vklp yövuoroissa hyviin ansioihin, mikäli vain olet ahkera (provisiopalkkaus/n. 34-38% auton ajovuoron tuotosta).

    • töitä

      ..myös lastensuojelussa eri laitoksissa. Niihin on kuitenkin melko vaikea päästä, varsinkaan jos ei ole alan opiskelija.. Palkka on kuitenkin melko hyvä (yötyölisät ja viikonloppuisin viikonloppulisät), työ voi laitoksesta riippuen olla melko raskasta ja haastavaa. Tuollaiseen työhön kannattaa hakea vain jos on suunnittelemassa uraa lastensuojeluun.

    • per-

      Ravintola-alalla on tarjolla paljon yötyötä. Yökerhossa työtä on tarjolla
      -BAARIMIKOILLE
      -BLOKKAREILLE
      -YÖPÄIVYSTYSSIIVOOJILLE
      -JÄRJESTYKSENVALVOJILLE
      -NARIKKATYÖNTEKIJÖILLE
      -LIPUNMYYJILLE yms...

      Itse opiskelijana teen töitä yökerhossa muutamana iltana viikossa, ja olen viihtynyt.Ü

      Yötyötä saa myös MYYJÄT esim. myös öisin aukiolevista liikennemyymälöistä (ABC-asemat).

      • öllölä

        Jos löytyy tarpeeksi kirjaimia kortista niin esim. monet jakeluajot kuorma-autolla ajetaan öisin, kuin myös rekalla terminaalien väliset runkolinjat. Tilausajobussejakin kulkee öisin. Samoin taksit.


      • Opiskelija-Sijainen
        öllölä kirjoitti:

        Jos löytyy tarpeeksi kirjaimia kortista niin esim. monet jakeluajot kuorma-autolla ajetaan öisin, kuin myös rekalla terminaalien väliset runkolinjat. Tilausajobussejakin kulkee öisin. Samoin taksit.

        Hyvää yötä vaan kaikille yövuorosta! :)
        Eli siis hoitoalalla voi todellakin tehdä yötöitä mielin määrin. Hoitajapulakin on sen verran suuri, että omiin työaikoihin pystyy aika hyvin vaikuttamaan.
        Itse tosin sijaisena voin päättää, milloin töitä teen ja pystyn vaikuttamaan siihen, teenkö yötöitä vai muita vuoroja ja jos joskus ei huvita/ei ole mahdollisuutta (esim. koulupäivä ym...) mennä töihin, ei ole pakko suostua.

        Hoitoalallakin yövuoroja on niin monenlaisia paikkoja. On sellaisia, joissa juostaan tukka putkella tai sellaisia, missä vaan valvotaan, että kaikki on ok (niin kuin minä nyt). Valinnanvaraa on. Mutta miten itse tykkäät, ei kaikkien tietenkään hoitoalalla tarvitse työskennellä. :) Tsemppiä työnhakuun ja opiskeluun!


    • spol8888

      Sotilaspoliisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe