Ääni rokimmaksi

miten?

En ole paljoa lauleskellut, ihan itsekseni olen vain opetellut. Ääneni on kuitenkin liian korkea, kun rokkilauluja tekisi mieli lauleskella. Ääni on lähempänä Antti Tuiskua kuin esim. Toni Wirtasta.
Onnistuuko äänen muuttaminen "möreämmäksi" enää murrosiän jälkeen ja miten?

8

2305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo.

      Juot whiskyä ja vedät röökiä urakalla..

      • TamsuO

        näinpä juuri. :)


      • Daadididaa

        Valvominen auttaa. Ja jos satut muuttamaan Hollantiin, niin myös huumeitten käyttö.


    • mänttipää

      että laulat oikein paljon raskaita tenorirooleja päivittäin ja niin fortessa kun saat ääntä tulemaan (=huuda niin maan h:tisti), Wagneria ennen kaikkea ja ehkä myös Verdiä. Näin saat äänikyhmyt ja ääni on "rokkia". Lisäksi hengitä suun kautta ja laula fortessa aina kun olet ulkona pakkasella, kylmä tekee äänihuulille mukavan vahingon. Syövyttävien aineiden, kuten pakkasnesteen ja happojen nauttiminen ja äärikeinona myös kilpirauhassyövän hankkiminen on tehokas tapa pilata terve ääni. Onnea vaan yritykseen.

    • sulla on jo

      useimmat rock laulut menee niin korkeelta, ettei niitä tällä mun bassobaritonilla ole mitään mahdollisuuksia laulaa, alkuperäisessä sävellajissa, ellei kimitä falsetissa.

      Laulat vaan tarpeeks niin saat lisää voimaa ääneen.

      • shshrrggr

        no niin .. porukka onkin antanut viisaita vastauksia täällä ... eli elä missään nimessä ala polttamaan tai juomaan että ääni muuttuis , se vaan menee huonoon jamaan ja "kuolee".

        sitte ei oo kellään kivaa.

        Haluat varmaan jotain "rokki-raspia" ääneesi. siis semmoista samanlaista mitä nickelbackin laulajalla on ? Oon kysyny parilta laulunopettajalta asiaa ja kumpikaan ei osannu neuvoa mitään harjoituksia tuohon aiheeseen nimittäin tuo rasittaa ääntä. Ne sanoo aina että "elä laula raspilla"

        itse osaan laittaa raspia ääneen mutta vain kun laulan korkealta ja hieman tavallista kovempaa, hyvän kuulosta mutta se rasittaa hieman ääntä.

        Mun neuvo on että ala vaan laulamalla "etsimään" sitä hienoo ääntä mutta muista että se ei saa sattua tai kutittaa kurkkua koska jos laulat silleen pitempää niin voit pahimmassa tapauksessa menettää äänes tai sanotaan näin että sun laulajan päivät on sillon luetut :)


    • Toselic

      Ittelläni on ihan synnynnäisesti aika raspinen ääni
      Kysellää usein että onko sulla ääni menny.

      Voi raspinen ääni kai olla aika harvinaista ainakin viistoistavuotiaalla tytöllä.

      Ite tykkään laulaa matalalta, sillon mun raspi pääsee oikeuksiinsa
      Musta on perseestä kun musanope käskee laulamaan ''korkeella ja kimeellä tyttöäänellä''

      Joskus on myös kiva karjua Cobainmaisesti.

      Raspia saa vielä enemmän kun lisää palleaa ja laulaa keskirekisterillä kovaa.

    • _Jalkaraspi_

      Niinno ei siihen oo mitään erikoista tekniikkaa kai. Joiltain vaan tulee luonnostaan raspinen lauluääni kun taas toiset laulaa korkeammalta. Itseltä tulee väkisin raspia ääneen, mutta jos yritän vetää korkeammalta niin yskin kohta keuhkoja pihalle. Tutulla on taas toisinpäin. Se on yksilöllinen juttu millainen lauluääni on ja raspi tulee kyl luonnostaan jos tulee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe