Seksiä ystävien kesken?

-miepäs-

Heipsan.

Tästä on varmaan keskusteltu joskus aikaisemmin, mutta kyselen silti mielipiteitänne...

Pilaako seksi ystävyyden? Kokemuksia ja perusteluita...?

30

3016

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilaa,

      mutta ihastuminen voi pilata jos ei asiaa pystytä yhdessä käsittelemään ja puhumaan asiaa pois.

      Kun harvoin varmaan on niin, ettei siinä seksissä kummallakaan olisi mitään tunteita mukana, vaan usein vähintään toisella on.

      • "seksi ystävien kesken...

        on opittu vaan jostain leffoista, eikä se ole osa mukavaa todellisuutta, jossa ollaan ihmisille reiluja.

        Ystävien kanssa tehdään yhteisiä asioita. Seksi kuuluu parisuhteeseen, seksisuhteeseen tai sitten seksiharrastuksiin. No, ihmisethän harrastelee mitä erilaisempia juttuja.

        Mäkin oon sitä mieltä, että vaikka oltais vaan ystäviä, mutta tehdäänkin jotain muuta, niin tunteet nousee pintaan, vaikkei niitä aiemmin oikein olisi ollut. Järkevinä ihmisinä siitä voidaan kyllä vielä palata normaaliin. Tai mihin ikinä nyt halutaankaan mennä.

        Kokemuksia: mä oon muiden ihmisten toiveiden mukaan mennyt liian usein. Onko siitä jäänyt jotain ystävyyttä? Ei ole, jos ei olla oltu hyviä ystäviä aiemmin. Paha mieli vain.

        Toisaalta ihmisten kanssa voi olla lähekkäin, halata, olla vaan tosi lähellä, pussata (siis vain lämpöä ja rakkautta osoittaakseen, ei mitään romanttista tai seksuaalista, ei ehkä kuulu luonnollisesti suomalaiseen kulttuuriin, mutta näinkin toimitaan, poskisuudelmia voisi harrastaa esim. täälläkin, kuten Euroopassa tehdään) leikkiä, hassutella, koskettaa normaalisti luonnollisesti joka päivä niin, että se on tapa ja tuo hyvää oloa ja lämpöä. Ja se voi olla osa ystävyyttä.


    • tottakaidsa

      Tietenkin seksi muuttaa ystävyyden. Muutos pilaa sen ystävyyden, mitä se oli aiemmin. Seksin jälkeen voi tietenkin olla jotain ystävyyttä, mutta ei se tietenkään voi olla samaa.

      • monet aviopuolisot

        toitottaa puolison olevan hänen paras ystävä ja siinähän ne panee toisiaan minkä ehtii, useimmiten.


    • nuori nainen

      on kyllä hankala juttu,tai oikeastaan sen seuraukset. Paljon riippuu mm.siitä kuinka hyvä ystävä ja millaiset tunteet on kyseessä... Kuten aikaisemmat kirjoittajat sanoivat, niin paljon voi mennä pilalle. Mutta ei tietenkään välttämättä. Mutta jos ei ole aivan pakko kokeilla juuri pelkän ystävän kanssa,niin suosittelen omasta kokemuksesta muuta henkilöä..

    • p.t.

      .. voi hyvinkin kärsiä..jos seksi otetaan mukaan ystävyyteen. minulle ja ystävälleni kävi juuri niin. tai no en tiedä enää edes että olimmeko ystäviä vai vaan kavereita.. alusta asti oli selvää että tunteet oli molemmilla mukana, mutta minulla enemmän, ja hänen tunteensa sittenkin lievemmät. hänellä kun olikin yht äkkiä kaikkea muuta puuhaa ja kavereita, ettei ollutkaan enää aikaa minulle kuten alussa, jolloin hän oli minuun yhteydessä päivittäin ja houkutteli minua luokseen, ja kun sai sitä seksiä kanssani muutaman kerran niin sitten tulikin hiljaista aivan yks kaks.. ja ehkä noin kerran viikossa tai kahdessa laittoi viestin, ja näin en enää ollutkaan hänelle mitenkään tärkeä. itselläni tunteet olivat erittäin voimakkaat ja hän kyllä tiesi sen muttei halunnut mitään sen enempää. vaan sanoi että ollaan kavereita. minuun se sattui ja lujaa. ajattelin että hän olisi se minun elämäni mies jota olen niin kauan odottanut mutta huonosti kävi sillä jouduin sitten sanomaan itseni irti siitä kaveri suhteesta. että kannattaa harkita tarkkaan ottaako seksiä kuvaan mukaan, sillä se kuitenkin muuttaa asioita jollain tapaa..onnea..

    • Onhan sitä joskus

      Jos kaveria/ystävää ja itseäni panettaa, niin miksei sitä voisi harrastaa seksiä?
      Ei seksi pelkästään avioliittoon kuulu.

      • On onnistunut!

        Kyllä toi on onnistunut. Mutta monesti ystävien kanssa jotka tuntee hyvin ja tietää myös ettei parisuhteesta tulisi ketään.

        Eli kenellekkään ei jää asiasta väärää mielikuvaa.

        Kyse on todellakin siitä, että ollaan ystäviä. Ja nyt kun molemmat on puutteessa harrastetaan seksiä, eikä se seksi muuta mitään.

        Tuo siis tarkoittaa sitä että oikeasti on yleensä oltu ystäviä useita vuosia tai jopa kymmenen vuotta. Niin asia on selvä.


    • HAL

      Eihän sitä koskaan tiedä, miten asiat etenevät. Meillä ei ole huonoja kokemuksia. Olemme kolmen pariskunnan kanssa vaihtaneet pareja. Yksi pariskunta erosi ja yhteydenpito on sen takia jäänyt hyvin vähiin. Kahden muun kanssa parinvaihto on jäänyt pois, mutta tapaamme edelleen usein ja olemme hyviä perhetuttuja. Toisen pariskunnan kanssa seksi saattaa jatkua milloin vain, mutta toisen pariskunnan kanssa seksi ei jatku, koska tuttava rouva lopetti sen. Meillä on ollut periaate, että parinvaihdossa kellä tahansa on veto-oikeus. Jos kuka tahansa neljästä sanoo ei, niin se loppuu siihen.

      Takavuosina nain meidän lastenvahdin kanssa 15 vuotta. Hän oli myös työkaverini. Eka kerran menin hänen sänkyynsä vaimoni kehoituksesta. Pitkään aikaan emme ole enää naineet, mutta olemme edelleen ystäviä. Hän muutti toiselle paikkakunnalle ja varsinkin vaimoni puhuu hänen kanssaan puhelimessa usein ja pitkään.

      Pettäminen on tosi rasittavaa. On paljon helpompaa, kun vaimoni tietää kaiken. Joskun meillä on tosi kiihottavaa keskustella vaimoni kanssa seksistä muiden kanssa.

    • aitoriitta

      Ei kuulu asiaan minun mielestäni. Ei ollenkaan. Se on varma mielipiteeni.

    • NahatonHki

      Mutta mutta,itse olen pohtinut vanhempaa siistiä sinkkua miestä(itse 53v) kaveriksi/ystäväksi
      ja jos kemiat toimii ja mies ok,
      tutustuttaa myös pulleaan 40v vaimoonikin. Toiveenani on,että vaimo ja vaimon muodot miellyttäisivät miestä siinä määrin,
      että seksikin tulisi mukaan ajan kanssa,ja toiveenani olisi todella pitkäaikainen ystävyys/suhde...

      • NahatonHki

        Vai onko tuollainen liian mahdoton ajatus täällä?


      • NahatonHki

        Ilmeisesti,kun ei kommentteja???
        Mites vanhemmat leskimiehet ym.,onnistuisiko tuollainen tuttavuus/ystävyys josta voisi kehittyä tavallaan 'suhde'?


      • NahatonHki
        NahatonHki kirjoitti:

        Ilmeisesti,kun ei kommentteja???
        Mites vanhemmat leskimiehet ym.,onnistuisiko tuollainen tuttavuus/ystävyys josta voisi kehittyä tavallaan 'suhde'?

        Kts. myös osiosta 'avioliitto'
        ->'Perhetuttu/-tuksi' tai jos kiinnostaa->treffit>M52Hki


      • EiNäyEiKäy
        NahatonHki kirjoitti:

        Vai onko tuollainen liian mahdoton ajatus täällä?

        Taitaa olla kun ei noihin sun tiedusteluihin oikein näy tulevan vastauksiakaan....


      • Anonyymi

        Tuostakin aloituksesta jo noin kauan... Vaan eipä ole tullut vastaan tai näihin kirjoituksiinkaan vastanut ketään ajatuksesta ja asetelmasta liinnostunutta😲


    • Kunnioitustärkeintä

      Harvoin ystävyys jatkuu ennallaan, valitettavasti. Päädyttiin kerran kokeilemaan erään ystävän kanssa ja lopputulema oli se, että mies alkoi tosi tympeäksi mua kohtaan.

      Aiemmin vietettiin aikaa paljon yhdessä ja juteltiin ja oli tosi mukavaa viettää aikaa yhdessä (vuosia), mutta seksin tultua mukaan mies muuttui tympeäksi ja ylimieliseksi, ja jos ihan normaalityyliin soitin tai laitoin viestiä joskus, alkoi hän syytellä että pommitan koko ajan. No oikeasti olin tuolloin koittanut 2 kuukauden aikana soittaa 2 kertaa ja yhden viestin laitoin, hän itse soitti varmaan 10 kertaa enkä siitä koskaan sanonut. Olin asemassa jossa olin kuin pahimman luokan vihamies joten ilmoitin etten välitä olla tämmösessä enää mukana. Lopuksi vielä syytteli lisää ja vääristeli sanomisiaan, niin ajattelin että pitäkööt tunkkinsa ja tunkekoot m*nansa vaikka puunkoloon. Jos hän olisi osannut olla ystävä normaalisti entiseen malliin, olisi homma voinut olla ihan ok mutta uusi asennoituminensa minuun oli ihan käsittämätöntä.

      En siis suosittele.

    • Elämäni.rakkaus

      Ei pilaa. Mutta hetken päästä huomaa että se parasystävä onkin parasystävä ja kumppani. Mutta meidän ystävyys lähtikin alunperin flirtistä ja pienestä ihastumisesta. Näin löysin vihdoinkin sen jonka uskon olevan se oikea.

    • Narasimba

      Saa olla todella kypsät ihmiset kyseessä, jottei pilaisi - ja silloinkin voi viilentyä, koska tuli uteliaisuus tyydytettyä ( ja mainitsinko "kypsä"? ).

    • SeksiParisuhteeseen

      Keski-ikäisenä miehenä deittailun maailmassa ollaan päätetty yhdessä ettei meistä paria tule, mutta ystävyyttä eduilla ollaan kokeiltu, jossa ystävyys on tärkeämpi asia kuin edut. Ei siis mitään nopean tapaamisen seksisuhdetta. Lähes aina säädöt ovat päättyneet nimenomaan naisen puolelta, joten olen tullut siihen tulokseen ettei naisen pääkoppa kestä läheisyyttä ilman tulevaisuuden näkymiä vaikka moni luulee siihen pystyvänsä. Uskoo että tämähän on hyvä järjestely kun kuitenkin kunnioittava mies joka muutenkin huomioi kuin vain piparin toivossa ja saa toteuttaa itseään kuin oikeassa parisuhteessa. Ilmeisesti tunteet tulee kuitenkin naisella peliin mukaan, joka pilaa sitten järjestelyn.

      Lyhyesti, seksi kuuluu oikeasti parisuhteeseen. Iso riski että pilaa ystävyyden.

      • OutoUkm53Hki

        No entäpä jos siihen parisuhteeseen tulisi mies yhteiseksi ’ystäväksi’,kuitenkin vaimoon keskittyen...?


    • jaink

      ei me oltu hänen kanssaan lopussa ystäviä. Tutustiin netissä ja juteltiin monella tapaa ka sitten lopulta tavattiinkin. Ensimmäisellä kertaa kun nähtiin, niin kaikki meni ihan ok! ei juteltu asiasta, mutta toisella kertaa sitten hän otti asian esiin, niin se oli siinä. Se kertakin me tehtiin niitä asioita mitä ekallakin, ja tapaamisenkn jälkeen oltiin vielä yhteydessä, mutta kolmatta kertaa ei enää tullut. Hänellä ei asiasta olisi ollut painetta, mutta minä päätin että ei...

    • Seksi on parasta ystävyyden ilmentymää mitä voi olla miehen ja naisen välillä..

    • vanhaviisaus

      Seksi ei kuulu pelkkään ystävyys suhteeseen. Jos niin silloin se muuttuu toisenlaiseksi suhteeksi. En suosittele kokeilemaan tätä kotona.

    • Kivaaaikansa

      Voi kuulua. Sitten se tosin on FWB suhde. Se vaatii avoimuutta ja ennakkoluulottomuutta. Tiesin toisen muista jutuista. Kyse oli viihtymisestä ja vapaudesta. Tuommoisen ystävyyssuhteen jatkaminen vakavan seurustelun alkamisen jälkeen oli mahdotonta. Se oli sääli.

    • Ystvyyttä

      Meillä meni muutama vuosi hyvin, seksi sujui vaimoni,ystävä miehen ja minun,aviomiehen, porukassa. Mutta sitten hyvä ystävämme ihastui vaimooni ja kun ei voinut sitä saada, muuttui hyvin ikäväksi vaimoani kohtaan. Vältteleväksi, ei vastannut viesteihin, ei synttäri onnitteluihin.. Olimme alunperin sovittu että se on pelkkää seksiä ja hauskanpitoa, eikä se saa vaikuttaa ystävyytteemme. Ei siis onnistu FWB jos nainen on upea ja seksikäs, kuten vaimoni..siinä tulee vieraallehalu pitää nainen kokonaan. Harmi.

    • Eieieiystäväonystävä

      Ei ystävän kanssa paneskella.

    • Anonyymi

      Itsellä voisi olla parikin tarinaa ihmisestä ja miten seksi vaikuttaa. Tutustuin itseäni reilut viisi vuotta vanhempaan naiseen enkä tajunnut miten erilaisia olemme. Hän on oikeasti ihminen jota olisin halunnut minut ja hän kait itsekin sen tajusi. Viimeistään kun kurkun häntä väärään paikkaan t paidan aukosta. Hän käyttää sanoja joita normisti ei näytetä etäämmälle kaverille jne.

      Toinen nyt jo ex. Hän on minua enemmän nuorempi. Tutustuin netissä ja juteltiin seksistä ja fantasioita. Mutta kun kasvotusten tuli yhdestä asiasta juttua, niin homma meni lukkoon vaikka asia olisi ollut ihan ok!

      Sellainen kaveri joka päästää keskustelussa lähelle voi olla myös hyvä ystävä

      • Anonyymi

        Mitähän tuo olisi selkosuomella?
        Minulla äidinkieli 8 .


    • Anonyymi

      Ei ole loppuun asti mennyttä kokemusta, mutta minulla oli kaveri jonka kanssa juteltiin paljon seksistä.

      Valehtelisin jos väittäisin etten miettisi joitain naispuolisia kavereita "sillee"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe