MITÄ on se keltanen aine mitä h.lääkäri laittaa? LUKEKAA

KAIKKI TÄMÄ!!!

Elkää oikeasti antako laittaa sitä keltaista mitä laitetaan ikeniin, minä olin tietämätön ja tyhmä, luotin hammaslääkäreihin kun sanoivat että laitetaan nyt kuntoon sun ikenet, ja selvisi (jälkikäteen tietenkin) että se tummentaa hampaita!! EN nyt muista mitä se aine on, mutta sitä löytyy kans ihan viti-valkoisena joten ottakaa sitä mieluummin! Kadutte myöhemmin kun joudutte maksamaan maltaita valkaisuista..

22

9165

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö höpö

Se on fluorilakkaa ja se ei todellakaan tummenna hampaita. Olet varmasti jollain muulla tummentanut samaan aikaan hampaasi.

• banaaninmakuista

lasten fluorilakkaa. Ei siitä hampaat värjäänny!!!

• mulle selitti

että tuo keltanen aine ei tee valkoisille hampaille hyvää. Voittehan te sitä käyttää mutta minä en enää koskaan sitä laita!

• sinulle:
        mulle selitti kirjoitti:

että tuo keltanen aine ei tee valkoisille hampaille hyvää. Voittehan te sitä käyttää mutta minä en enää koskaan sitä laita!

Värjääkö sininen hammastahna hampaasi siniseksi?

• Onko sinulla sitten
        sinulle: kirjoitti:

Värjääkö sininen hammastahna hampaasi siniseksi?

ollut erityisen valkoiset hampaat tuon keltasen aineen jälkeen? Eipä sitä todistettua vaikutusta ole mutta itse kallistun jatkossa valkoisen aineen puolelle.

• olleet
        Onko sinulla sitten kirjoitti:

ollut erityisen valkoiset hampaat tuon keltasen aineen jälkeen? Eipä sitä todistettua vaikutusta ole mutta itse kallistun jatkossa valkoisen aineen puolelle.

erityisen valkoiset hampaat minulla fluorilakan jälkeen. Eikä erityisen keltaiset. Ihan samanväriset kuin muutoinkin.

• Valkoiset Hampaat
        olleet kirjoitti:

erityisen valkoiset hampaat minulla fluorilakan jälkeen. Eikä erityisen keltaiset. Ihan samanväriset kuin muutoinkin.

Harvoilla on Valkoiset Hampaat - Hampaat on useimmiten hieman kellertävät!

• fluorilakka

kyseessä on mitä todennäköisemmin fluorilakka.itselleni sitä on laitettu useasti esim.hammaskiven poiston yhteydessä.jos esim.ienraja on vetäytynyt fluorilakka suojaa hampaiden paljastunutta kaula-osaa.se on keltaista voimakkaan makuista,eikä tummenna hampaita.mutta kun sitä laitetaan,niin saman päivän iltana ei suositella hampaiden harjausta,vaan sen annetaan vaikuttaa yön yli. näin sanoi hammashoitajani/suuhygienisti.

• huonotikenet

laitettiin itselleni ilmeisesti tulehtuneisiin ikeniin, pahanmakuista, mietin kanssa että mitä se viskositeetti oikein on. eri asia ainakin kuin fluorilakka, lakkahan laitetaan hampaisiin kiillettä kovettamaan. ihan sama värjääkö vai ei, pääasia että suu tulee kuntoon.

• suuresti miksi

käytetään juuri tuota huonoa menetelmää!

Voisisvat edes olla rehellsiä jos on pakko jotain tököttiä tunkea. Paremman ratkaisun saat kun ostat itsellesi hyvää hammaslankaa, sähköhammasharjan, hyvää hammastahnaa ja alat harjaamaan paremmin hampaitasi! Ei mene hammaslääkärin kuluihinkaan paljoa, kun itse hoidat tuon asian. Sähköhammasharja on niin pakollinen varuste ihmisille etteivät kukaan älyä vasta kun on jo myöhäistä.

• huonotikenet
        suuresti miksi kirjoitti:

käytetään juuri tuota huonoa menetelmää!

Voisisvat edes olla rehellsiä jos on pakko jotain tököttiä tunkea. Paremman ratkaisun saat kun ostat itsellesi hyvää hammaslankaa, sähköhammasharjan, hyvää hammastahnaa ja alat harjaamaan paremmin hampaitasi! Ei mene hammaslääkärin kuluihinkaan paljoa, kun itse hoidat tuon asian. Sähköhammasharja on niin pakollinen varuste ihmisille etteivät kukaan älyä vasta kun on jo myöhäistä.

paranee nopeasti jotta saa uudet hampit tehtyä, on meinaan jo myöhäistä.

En tosin vieläkään tiedä mistä menetelmästä aloittaja puhuu, se lakka vai viskositeetiksi lekurin kutsuma, oletan että kyse eri asioista. Luulisin tosin, en tiedä, että fluorilakka on tehokkaampaa kuin kotikäyttöön ostettava fluori joten ei se siksi turhaa kai ole ainakaan lääkärillä lakkauttaa.

• sen nopeampi kuin
        huonotikenet kirjoitti:

En tosin vieläkään tiedä mistä menetelmästä aloittaja puhuu, se lakka vai viskositeetiksi lekurin kutsuma, oletan että kyse eri asioista. Luulisin tosin, en tiedä, että fluorilakka on tehokkaampaa kuin kotikäyttöön ostettava fluori joten ei se siksi turhaa kai ole ainakaan lääkärillä lakkauttaa.

kotikonstitkaan, riippuen tosin kyseisen henkilön hampaista... Eikä ne hampaat nyt mihinkään siitä mätäne parissa päivässä ellei ole jättänyt harjaamatta tyyliin ainakin vuoteen.

• Itselläni
        huonotikenet kirjoitti:

Kotikäyttöön ei saa samanlaista Fluorilakkaa kuin Hammashoitajat/Suuhygienistit käyttävät! Hammashoitajan/Suuhygienistin Fluorilakka on tehokkaampaa kuin muualta saatavat Fluorilakat!

Itselläni on vain hyviä kokemuksia Fluorilakasta :)

• kysytty julkisella

että haluanko lakkausta. Ei ole kertaakaan väkisin suuhun tungettu sitä julkisella puolella.
      Jos olen sanonut että ei niin silloin ei ole laitettukaan.

• ??????

Tämä keskustelu on aivan käsittämätön. Alkuperäinen ei tiedä edes mitä ainetta hänen suuhunsa on laitettu, mutta on jo varottamassa muita (kaikista ruskeista aineista?) ja muut tekevät sitten omia johtopäätöksiään tietämättä asiasta sen enempää...

No, tässä lisää johtopäätöksiä.
      Fluorilakkaa ei laiteta ikenille, vaikka fluorilakkaa löytyykin sekä ruskeana että kirkkaana. Fluorilakka tai MIKÄÄN muukaan hammashoitoaine ei värjää hampaita kertakäsittelyllä pysyvästi! Hampaiden tummeneminen tapahtuu pikkuhiljaa esim. värjäävien ruoka-aineiden (kahvi, tee jne)/tupakan tunkeutuessa syvemmälle hampaan huokosiin. Osa on pintavärjäymää ja on poistettavissa mekaanisesti (hankaavalla aineella), mutta osa syvemmällä ja vaatii vaalentuakseen valkaisuaineita, vetyperoksidia.

Ikenelle voidaan laittaa verenvuodon tyrehdyttämiseen tarkoitettua ruskeaa geeliä, kauppanimeltään esim. Viscostat, johon ilmeisesti joku kirjoittaja viittaa. Se on rautayhdiste ja aiheuttaa ikenelle ikävän tummanruskean "karstan". Tämä lähtee harjaamalla pois, eikä myöskään värjää hammasta. Viscostatista on äskettäin tullut markkinoille myös kirkasvärinen versio. Näyttää paremmalle heti, mutta ei värillisestäkään mitään pysyvää haittaa ole, ellei sitä joudu jostain syystä esim. valmistettavan yhdistelmämuovipaikan sekaan.
      Alkuperäisen kannattaisi siis mennä hammaspesulle. Edelleen ihmettelen, kuinka monen hammaslääkärin hoidossa hän on yhtäaikaa ollut ("luotin hammaslääkäreihin, kun sanoivat...")?

Pliis, ottakaa selvää asioista, ennen kuin pelottelette täällä muita.

• mehua lasin

päivässä, sekö sitten on tummentanut hampaani pysyvästi? Elä ole naurettava!! En vain satu muistamaan aineen nimeä, mutta aivan varmasti värjää hampaita. Kysyin nykyiseltä hammaslääkäriltäni asiasta ja hän myönsi että KYLLÄ VÄRJÄÄ JA ELÄ ENÄÄ KOSKAAN KÄYTÄ SITÄ. EN OLE KÄYTTÄNYT ENÄÄ!
        Ei ole pakko uskoa jos ette halua. Siinäpä valkaisette hampaitanne loppuelämän. Minulla oli erittäin huonossa kunnossa ikenet joten tätä ainetta laitettiin ainakin kuukauden ajan joka viikko. Ja siis selvennyksenä, kaksi eri hammaslääkäriä sitä laittoi, eri paikkakunnilla tapahtuivat, eli siksi siis kaksi lääkäriä. Äh, miksi teille pitää kaikkia aina rautalangasta vääntää?! Oletteko idiootteja?

"Alkuperäisen kannattaisi siis mennä hammaspesulle."

Pesen hampaani päivittäin, mutta värjäile sinä sitten sillä aineella...

• Tekohampaat
        mehua lasin kirjoitti:

päivässä, sekö sitten on tummentanut hampaani pysyvästi? Elä ole naurettava!! En vain satu muistamaan aineen nimeä, mutta aivan varmasti värjää hampaita. Kysyin nykyiseltä hammaslääkäriltäni asiasta ja hän myönsi että KYLLÄ VÄRJÄÄ JA ELÄ ENÄÄ KOSKAAN KÄYTÄ SITÄ. EN OLE KÄYTTÄNYT ENÄÄ!
        Ei ole pakko uskoa jos ette halua. Siinäpä valkaisette hampaitanne loppuelämän. Minulla oli erittäin huonossa kunnossa ikenet joten tätä ainetta laitettiin ainakin kuukauden ajan joka viikko. Ja siis selvennyksenä, kaksi eri hammaslääkäriä sitä laittoi, eri paikkakunnilla tapahtuivat, eli siksi siis kaksi lääkäriä. Äh, miksi teille pitää kaikkia aina rautalangasta vääntää?! Oletteko idiootteja?

Jos ikenet on erittäin huonossa kunnossa - niin sitten kohta hampaat alkavat tippumaan - ja kohta sen jälkeen pitää hankkia Tekohampaat!

Hampaiden valkaisu on sitä Amerikan hassuttelua - Hampaiden valkaisu tuhoaa vähitellen Hampaat! Monilla on Hampaiden valkaisun jälkeen edessä Tekohampaiden hankinta! Ja jos tietäisitte mitä kemiallisia aineita Hampaiden Valkaisussa käytetään - ette ikinä antaisi Valkaista Hampaitanne!

Siinäpä valkaisette hampaitanne loppuelämän. Minulla oli erittäin huonossa kunnossa ikenet joten tätä ainetta laitettiin ainakin kuukauden ajan joka viikko. Ja siis selvennyksenä, kaksi eri hammaslääkäriä sitä laittoi, eri paikkakunnilla tapahtuivat, eli siksi siis kaksi lääkäriä. Äh, miksi teille pitää kaikkia aina rautalangasta vääntää?! Oletteko idiootteja?

• Tekohampaat suuhun
        Tekohampaat kirjoitti:

Jos ikenet on erittäin huonossa kunnossa - niin sitten kohta hampaat alkavat tippumaan - ja kohta sen jälkeen pitää hankkia Tekohampaat!

Hampaiden valkaisu on sitä Amerikan hassuttelua - Hampaiden valkaisu tuhoaa vähitellen Hampaat! Monilla on Hampaiden valkaisun jälkeen edessä Tekohampaiden hankinta! Ja jos tietäisitte mitä kemiallisia aineita Hampaiden Valkaisussa käytetään - ette ikinä antaisi Valkaista Hampaitanne!

Siinäpä valkaisette hampaitanne loppuelämän. Minulla oli erittäin huonossa kunnossa ikenet joten tätä ainetta laitettiin ainakin kuukauden ajan joka viikko. Ja siis selvennyksenä, kaksi eri hammaslääkäriä sitä laittoi, eri paikkakunnilla tapahtuivat, eli siksi siis kaksi lääkäriä. Äh, miksi teille pitää kaikkia aina rautalangasta vääntää?! Oletteko idiootteja?

Iensairaudet on vakava juttu! Iensairauksista kärsii yllättävän moni suomalainen!

• tuli tutkittua asiaa

Se on Fluorilakkaa - se ei tummenna hampaita - punaviini - tupakka - salmiakki - lakritsi - kahvi - tummentavat hampaita! Asiasta toiseen - ei kannata käyttää Valkaisevia Hammastahnoja kuin muutaman päivän - Valkaisevat Hammastahnat sisältävät Hionta-aineita - eli Hampaat ei pidä siitä pidemmän päälle! Hammaskiillettä kannattaa suojella - kun Hammaskiille vaurioituu - niin se on hampaille "huono asia"! Hampaiden Valkaisu ei tee hyvää hampaille - se nopeuttaa Tekohampaiden hankkimista! Energiajuomat - tuhoavat Hampaat! Tanskassa ja Norjassa on Energiajuomat täysin kiellettyjä!

• faktaa tietoa

Fluorilakka

Fluorilakka vähentää reikiintymisen riskiä hampaan kaikilla pinnoilla. Fluorilakkojen fluoripitoisuus on yleensä suuri, mutta käytettävä määrä sitävastoin pienempi. Lakka vapauttaa fluoria monen tunnin ajan. Lakkaa voidaan käyttää ehkäisemään reikiä sekä lapsilla, että aikuisilla sekä lievittämään vihlovien hammaskaulojen aiheuttamaan kipua.

Ennen fluorilakan laittoa hampaat kuivataan hyvin. Sen jälkeen fluorilakka levitetään hampaan pinnalle yleensä pienellä siveltimellä. Lakka voi olla hieman jonkin sävyistä levittämisen helpottamiseksi. Lakka kuivuu nopeasti.

Fluorigeeli

Jos riski hampaiden reikiintymiselle on suuri, voi hammaslääkäri määrätä suuremman fluoripitoisuuden sisältävää fluorigeeliä vahvistamaan hampaita. Geeli levitetään hampaiden ympärille muutamaksi minuutiksi. Ottaen huomioon, että fluori on kosketuksissa hampaan kanssa suhteellisen lyhyen aikaa, on sen antama suoja kuitenkin hyvä.

• Amatöööörit

Vaikka onkin 5v vanha aihe niin totean silti että; - AP on käyttänyt plakkiväriä eikä fluoritahnaa.

Mitä typeryksiä täällä pyörii, kun eivät ole 5v ratkaiseet tätä arvoitusta.

• Chx------------

Minä taas veikkaan Corsodyl-geeliä... sitä käyteään tulehtuneiden ikenien ja korkean reikiintymisriskin potilailla. Useampaan kertaan käytettynä se todellakin värjää hampaita, mutta ei pysyvästi sekään, vaikka värjäymiä voikin joskus olla vaikea saada pois esim. uurrekohdista. Corsodyl-geeli tosin ei ole ruskeaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe