Miehet ja meikkaus

Mikko T.

No niin, aiheene siis miesten meikkaaminen. Ihan näin alkuun sanottakoon, että miehethän eivät todellakaan meikkaa samoin kuin naiset (noh, ainakaan yleensä ;D) eli kommentit huulipunaa käyttävistä homoista voi jättää vaikka sinne omalle kuistille.

Itseäni on aina suuresti kummastunut ihmisten asenteet miesten meikkausta kohtaan. En tajua, mikä siitä tekee kummallisempaa kuin naisten meikkaamisesta? Eihän kummallakaan sukupuolella ole meikkiä syntyessään naamassa, ellen sitten ole pahasti erehtynyt.

Tietenkin aihetta liippaa läheltä myös se, että naisia painostetaan meikkaamaan. Kovin usein ei näe aikuisia naisia ilman meikkiä, elleivät he sitten ole vaikka lehteä hakemassa aikaisin aamulla. Jostain syystä en kuitenkaan usko, että kaikki naiset edes haluaisivat meikata.

Itse haluaisin alkaa meikata ja herrashenkilö siis olen. Haluaisin kuulla vinkkejä tälläiseen "miehiseen" meikkiin, jos jollain niitä sattuisi olemaan.

20

9131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Miehet saa meikata, eikä siinä ole mitään hölmöä!
      Hienoa, että olet rohkea!

Sitten niihin vinkkeihin.
      - Hanki ainakin hyvä puuteri, joka on sopiva ihosi sävyyn. Sillä saat peitettyä kiiltoa.
      - Jos kasvoissasi on punoitusta ja virheitä, hanki myös omalle ihollesi sopiva meikkivoide, joka sulautuu kasvojen väriin. Käytä säästeliäästi, eli älä läträä itsellesi mitään tukkoista maskia. Tarkoitus on vain tasoittaa hieman ihon sävyeroja.
      - Kulmien ja ripsien kestovärjäys on myös hyvä idea. Vaikutat sen verran rohkealta tyypiltä, että varmaan uskallat kosmetologille!

Tämmöinen kasvojen ehostus ei taatusti kiinnitä kenenkään huomiota, mutta kohentaa ulkonäköä.
      Itse olen sitä mieltä, että miehet saisivat kaikin mokomin ehostaa kasvojaan enemmänkin. Raju, musta silmämeikki käy hyvin jätkille, jotka pukeutuvat siihen sopivaan tyyliin.

• Mikko K.

Kiitoksia hyvin paljon vastauksistanne. Ostoskoriin heitänkin oitis seuraavalla kauppareissullani puuterin ja meikkivoiteen. Sävyhuulirasva ja nudesävyinen huulirasva vielä mietityttää ihan vain lopputuloksen kannalta? Jos käytettävä määrä tulee olemaan hyvin pieni, onko minun mitään hyötyä edes käyttää sellaista? Kynsien hoitokin olisi varmaan ihan suotavaa mutta joudun tunnustamaan olevani liian laiska siihen. Kenties vielä jonain päivänä.

Mutta hyvät vastauksethan vain lisäävät tyhmiä kysymyksiä.

1.Millainen lopputulos värjätyissä kulmakarvoissa ja ripsissä tulee olemaan? Omani ovat mustat, joten onko värjäykseen edes mahdollisuutta? Itseäni kyllä kiinnostaisi tämä hyvinkin paljon, sillä se olisi vinkeää vaihtelua.
        2.Koskapa olen hyvin uusavuton meikkien suhteen, joudun kysymään: Miten puuteri ja meikkivoide laitetaan?

• Kotoko
        Mikko K. kirjoitti:

Kiitoksia hyvin paljon vastauksistanne. Ostoskoriin heitänkin oitis seuraavalla kauppareissullani puuterin ja meikkivoiteen. Sävyhuulirasva ja nudesävyinen huulirasva vielä mietityttää ihan vain lopputuloksen kannalta? Jos käytettävä määrä tulee olemaan hyvin pieni, onko minun mitään hyötyä edes käyttää sellaista? Kynsien hoitokin olisi varmaan ihan suotavaa mutta joudun tunnustamaan olevani liian laiska siihen. Kenties vielä jonain päivänä.

Mutta hyvät vastauksethan vain lisäävät tyhmiä kysymyksiä.

1.Millainen lopputulos värjätyissä kulmakarvoissa ja ripsissä tulee olemaan? Omani ovat mustat, joten onko värjäykseen edes mahdollisuutta? Itseäni kyllä kiinnostaisi tämä hyvinkin paljon, sillä se olisi vinkeää vaihtelua.
        2.Koskapa olen hyvin uusavuton meikkien suhteen, joudun kysymään: Miten puuteri ja meikkivoide laitetaan?

1. Jos ripsesi/kulmakarvasi ovat jo luonnostaan mustat niin pakko niitä ei ole värjätä sen enempää, värjäys voi ehkä kuitenkin hieman syventää väriä.

2. Meikkivoide tulee aina ennen puuteria ja sen voi levittää monella eri tyylillä: sormilla, siveltimellä tai meikkisienellä. Valitse, mikä tapa sopii itsellesi parhaiten.

Laita hieman meikkivoidetta kämmenselkään ja otat siitä valitsemaasi välineeseen voidetta ja levität tarvittaviin kohtiin. Puuterin mukana tulee yleensä vippa, joten taputtele hieman puuteria voiteen päälle sillä.

Mukavaa kun on näitä meikkaavia miehiä Suomessakin!

• -----
        Kotoko kirjoitti:

1. Jos ripsesi/kulmakarvasi ovat jo luonnostaan mustat niin pakko niitä ei ole värjätä sen enempää, värjäys voi ehkä kuitenkin hieman syventää väriä.

2. Meikkivoide tulee aina ennen puuteria ja sen voi levittää monella eri tyylillä: sormilla, siveltimellä tai meikkisienellä. Valitse, mikä tapa sopii itsellesi parhaiten.

Laita hieman meikkivoidetta kämmenselkään ja otat siitä valitsemaasi välineeseen voidetta ja levität tarvittaviin kohtiin. Puuterin mukana tulee yleensä vippa, joten taputtele hieman puuteria voiteen päälle sillä.

Muistathan että laitat sitä peitevoidetta ja puuteria molempia tosi vähän ja kevyesti. Muuten kasvoista tulee meikatun ja maskimaisen näköiset.
        Kasvojen sävyeroja ja pientä punoitusta ei tartte eikä pidäkään peittää kokonaan. Se ei näytä luonnolliselta. Vähän vaan tasoitellaan.
        Ite puristan peitevoidetta vähän kämmenselälle ja siitä otan sormenpäähän. Sitten levitän tasaisesti poskipäille, nenälle ja vähän leuankärkeen ja otsaan. Sormella mun mielestä onnistuu kaikkein parhaiten. (Meikkisienet kerää bakteereja ja imevät itseensä voidetta. Ihan turha väline mun mielestä.)
        Puuteriakin kannattaa laittaa tosi kevyesti. Ite huomaan että liika puuterikerros saa kasvot elottoman näköisiksi.
        Eipä muuta kuin harjoittelemaan.
        Ja sit vielä, meikkaaminen kannattaa tehdä oikeenlaisessa valossa. Esim vessan peilin edessä laitettu meikki näyttää ulkona ihan erilaiselta. Se kannattaa ottaa huomioon.

• -----
        ----- kirjoitti:

Muistathan että laitat sitä peitevoidetta ja puuteria molempia tosi vähän ja kevyesti. Muuten kasvoista tulee meikatun ja maskimaisen näköiset.
        Kasvojen sävyeroja ja pientä punoitusta ei tartte eikä pidäkään peittää kokonaan. Se ei näytä luonnolliselta. Vähän vaan tasoitellaan.
        Ite puristan peitevoidetta vähän kämmenselälle ja siitä otan sormenpäähän. Sitten levitän tasaisesti poskipäille, nenälle ja vähän leuankärkeen ja otsaan. Sormella mun mielestä onnistuu kaikkein parhaiten. (Meikkisienet kerää bakteereja ja imevät itseensä voidetta. Ihan turha väline mun mielestä.)
        Puuteriakin kannattaa laittaa tosi kevyesti. Ite huomaan että liika puuterikerros saa kasvot elottoman näköisiksi.
        Eipä muuta kuin harjoittelemaan.
        Ja sit vielä, meikkaaminen kannattaa tehdä oikeenlaisessa valossa. Esim vessan peilin edessä laitettu meikki näyttää ulkona ihan erilaiselta. Se kannattaa ottaa huomioon.

Etsi netistä meikkausohjeita. Ihan naisillekin suunnatut ohjeet auttavat. Miehetkin voi tehdä kevyen meikkipohjan samalla tavalla kuin naiset, siis kosteusvoide, meikkivoide ja puuteri.
        Sun kannattaa ostaa meikkivoiteen alle hyvä kosteusvoide.
        Jos haluat, että ekat meikkiostoksesi onnistuvat varmasti, ehkä kannattaisi mennä kemikalioon, josta saat ammattilaisen apua oikeiden sävyjen valitsemiseen. Oma ihon laatu (kuiva, rasvainen, sekaiho...) vaikuttaa valitsemiseen yhtä paljon kuin ihon sävykin. Ammattilaisen avulla ei mene rahat hukkaan!
        Mene vaan rohkeasti kyselemään esim kauneushoitolaan. Sieltä saat oikeat ohjeet.

• tuotteet miehille
        Kotoko kirjoitti:

Ei tarvita puutereita eikä naisten meikkejä, katso Jane Iredalen sivut, sieltä löytyy miehille oma bronsseri.

• ehostaja

Itsekin olen mies ja käytän päivittäin kosmetiikkaa. Maailma muuttuu ja maailmalla tehdään jo miehen ihotyypille kehitettyä miesten "värikosmetiikkaa", esim. huulipunaa ja puuteria. Suomestahan saa vain miesten kosteuttavaa päivävoidetta ja silmänympärysvoidetta.

Miesten Lorealit, Lancomet ja Bossit sun muut onkin tullut testattua, samoin kasvojen kuorinta- ja puhdistusaineet. Loput täytyykin sitten kaivaa naisten osastolta.

Itse käytän silloin tällöin (edellisten lisäksi) sävyttävää kosteusvoidetta, joka on paljon puuteria tai meikkivoidetta kevyempää. Heleyttää hieman ihoa ja jättää mattapinnan mutta ei näytä meikatulta. Huuliin sipaisen vielä sävyhuulirasvaa ja/tai nudesävyistä huulipunaa sormella taputellen ja ylimääräiset paperiin imeyttäen. Lopputulos ei minusta saa miehellä näyttää lainkaan meikatulta, vaan freesiltä ja hyvin hoidetulta.

Kynnet viilaan ja pidän siistinä trindin tuotteilla: kynsinauha- ja kynsibalsamilla sekä nail repairilla, jota saa myös mattana. Lopputulos ei näytä "lakatulta" vaan hyvin hoidetuilta, ei lohkeilua eikä kynsitikkuja.

Kysymykseen miksi? vastaisin, että miksi ei?. En ole mikään homppeli, vaan tavallinen sisäsiisti perheenisä. Vaimo ei kyllä aivan sulata meikkipussini laajuutta, mutta ei toisaalta edes huomaa naamastani, että olen käyttänyt aamulla muutaman ylimääräisen minuutin siisteytymiseen. Ilmeisesti taustalla on pelko, että jos laitan rasvaa naamaani, muutun yhtäkkiä operaatiojonossa riutuvaksi transseksuaaliksi, jota naiset ei enää kiinnosta. Luusisi naistenkin mieluummin katselevan ja arvostavan itsestään huolta pitäviä miehiä kuin resupekkoja. Vai miten on, onko se turpavärkin ehostus nyt niin vakavaa, etteikö sitä saisi mieskin tehdä?

• Ninnuliini

Tummat kulmakarvat!!! :D tai silleen ettei ne oo ihan vaaleet... en tykkää. haha!

• resupekan

väliin mahtuu aika paljon miehiä! Itse olen naimisiissa oleva nainen ja mieheni pitää itsestään huolta, mutta se ei tarkoita meikkausta. Vaan hän käy parturissa säännöllisesti, pukeutuu siististi, leikkaa kyntensä ym eli pitää huolta itsestään. Mutta mun ymmärrykseni ei riittäisi, että oma mieheni ryhtyisi meikkaamaan. Mutta en nyt halua tuomita sinua. Itse vaan en voisi kuvitella olevani naimisissa miehen kanssa, joka meikkaisi. Jotenkin se on mun mielestä yliampuvaa...

• nainen234

Ei miesten kuulu meikata. Minusta mies ei ole mitenkään parhaimmillaan, kun on ripset värjätty ja kulmakarvat siististi nypitty. Mulla menee ihan inhon väreet selkää myöten kun välillä näkee telkkarissa näitä 'itsestään huolehtivia' miehiä.
      Sehän miehissä juuri on niin ihanaa, kun ne on miehiä eikä naisia.

Mies vaikuttaa helposti teennäisemmältä ja epävarmemmalta omasta itsestään jos meikkaa, toisin kuin naiset. Jos kaikki miehet meikkaisivat, niin asia olisi toisin.
      Mutta koska suurinta osaa miehiä ei kiinnosta meikkaus, niin tuntuu että se joka haluaa meikata on, no, vähän ulkonäkökeskeinen. Aivan samoin kun joku supermuodikkaasti pukeutuva tai 'käytän tunnin hiusteni muotoiluun' mies.

Vinkkejä: älä turhaan aloita meikkivoiteen käyttöä. Käytä peitepuikkoa jos tarvis vaikka peittää tummat silmänaluset. Puuteria on myös turha käyttää ellei ihosi ole luonnostaan tosi rasvoittuva.
      Muuten tuossa on ihan päteviä vinkkejä tullutkin.

Tosiaan jos meikkaus jonkun elämään istuun niin mikäs siinä :)

• tuli mietittyä

tässä on tultu luettua miesten meikkaamisesta... Eihän se minun mielestäni ole "meikkaamista" jos laittaa kasvoilleen peite voiteita ja vähän puuteria. Meikkaaminen taas on sitä kun laitetaan huulipunaa,poskipunaa,ripsiväriä ja muuta sellaista.

• huhhuh123

Ei miesten kuulu sitä eikä tätä...alanko tässä sanomaan mitä naisten EI kuulu tehdä?

• huhhuh123 kirjoitti:

Ei miesten kuulu sitä eikä tätä...alanko tässä sanomaan mitä naisten EI kuulu tehdä?

Mie olen miehenä kyllästynyt näihin kaikkitietäviin naisiin, jotka ahdistavat miehen kovin ahtaaseen muottiin. Tuskailkoot puolestani ihan rauhassa, sillä mie vedän itselleni kerran viikossa kunnon värit kasvoille. Arkena taas erotun ruokkoamattomasta miehestä sillä, että suunnittelen värikkäät asukokonaisuudet töihin jo edellisenä iltana. Ihmisille on tosin joskus vaikea erottaa, olenko mies vai olenko nainen, mutta kukapa sitä töitä sukupuolellaan tekisi?

• Tyttö-97

Miesten ehostus ei ole kuin naisen: Rajauskynää,kajaalia,puuterii jne Ei silleen kamalasti....

Mutta miehillehän saattaa käydä poskipunakin, jos on miesmalli, niin joutuu varmasti meikkien kanssa tekemisiin.Kuvauksiin ei meikata kuitenkaan kuten naista, vaan ihan siis yleensä luonnollinen solarium-rusketus(ELI tälläinen samankaltainen.. Katso tämän linkin naisen rusketus: http://www.yhteishyva.fi/kauneus_komeus/kauneusvinkit/ihonhoito/tasainen_rusketus_itserusketta/fi_FI/tasainen_rusketus_itseruskettavilla/

Huulipunakin on OK.
      Suosittelen siis miehelle sopivaa solarium-rusketusta, värihuulirasvaa(Ei blistexin tai sellaisia,vaan jotain muuta) http://www.top-kosmetiikka.com/liitetiedostot/verkkokauppa/icons/573.jpg Kirjoita siis googleen:makuhuulirasva jossa on siis samalla väriä! Valitse suosikkisi.Osta netistä

Niin ja huulia kirkastava joku juttu..

Kevyt permanenttikampaus?
      sisältää:hiuslakan hoitoaineen tarvittaessa

Luomivärikään ei ole kielletty juttu :) Levität siveltimillä jne

• Cherrycupcake

Itsestään huolehtiva ihminen on aina kaunis. Joku meikkaa, joku ei mutta itsestään pitää pitää huolta. Ja hyvä itsetunto kaunistaa jokaisen, vaikka se klisee onkin, mutta toimii.

Jos kokee, että haluaa peittää ihonsa virheitä, tasoittaa sen sävyä ja/tai korostaa piirteitään meikillä (silmät, huulet, you name it) niin sitten tekee niin. Oikealla tavalla, itselleen sopivalla, tehty meikki tuo parhaita puolia esille. Sukupuolesta riippumatta. Kauniin sinisiä silmiä voi korostaa oikeilla väreillä vielä sinisimmäksi, kauniita huulia tuoda esiin omiin väreihin sopivalla kiillolla/punalla. Parhaiden puolien korostaminen vie huomiota pois niistä mielestään huonommista. Yksinkertaista.

Tietenkin sitten vahvalla meikillä voi kääntää päitä, korostaa persoonallisuuttaan ja räväyttää. Sekin sopii joillekin. Tämäkään ei ole riippuvainen sukupuolesta.

Mutta huoliteltu ihminen näyttää hyvältä, jokainen sen toteuttaa haluamallaan tavalla.

• Ohn oe
        Cherrycupcake kirjoitti:

Itsestään huolehtiva ihminen on aina kaunis. Joku meikkaa, joku ei mutta itsestään pitää pitää huolta. Ja hyvä itsetunto kaunistaa jokaisen, vaikka se klisee onkin, mutta toimii.

Jos kokee, että haluaa peittää ihonsa virheitä, tasoittaa sen sävyä ja/tai korostaa piirteitään meikillä (silmät, huulet, you name it) niin sitten tekee niin. Oikealla tavalla, itselleen sopivalla, tehty meikki tuo parhaita puolia esille. Sukupuolesta riippumatta. Kauniin sinisiä silmiä voi korostaa oikeilla väreillä vielä sinisimmäksi, kauniita huulia tuoda esiin omiin väreihin sopivalla kiillolla/punalla. Parhaiden puolien korostaminen vie huomiota pois niistä mielestään huonommista. Yksinkertaista.

Tietenkin sitten vahvalla meikillä voi kääntää päitä, korostaa persoonallisuuttaan ja räväyttää. Sekin sopii joillekin. Tämäkään ei ole riippuvainen sukupuolesta.

Mutta huoliteltu ihminen näyttää hyvältä, jokainen sen toteuttaa haluamallaan tavalla.

Kuule kyllä siihen itsensä huolehtimiseen liittyy muutakin kuin meikki.
        Esimerkiksi liikunta, oikeanlainen ravinto, hiusten värjäys, yms.

• gt111

Itse olen heteromies, jolla on valmiiksi tummahkot piirteet. Elikkäs tummansiniset silmät, tummat tuuheat kulmakarvat ja tuuheat ripset. Ehostan tätä vaikutelmaa yleensä värjäämällä hieman kulmia lisää, sekä laittamalla ripsiä tummemmiksi. En ole kuullut mitään negatiivista. =)

• Moderni mummeli 2012

Opetin poikani käyttämään meikkivoidetta, rajaus (kajal-)kynää ja sopivaa huuliväriä. Ja komea on poika, tytöt tappelee...

• Sick world...

Aika paska mummeli olet. Pthyi!
        Saat pikku tytöt hakkaamaan toisia pinnallisuuden takia. Sietäisit vankilaan ennemmin.

• koovee

niinpä, mitäs sitten jos meikkaankin, vaikka olenkin mies. vai oonko mä sitten mies? jokainen päättäköön. mulle ei silti tartte huudella vaikka onkin melko raju kajal silmissä. se on jokaisen oma asia ja onko se teiltä arvon naiset jotenkin pois? mä olen tänään gootti, huomenna, viikon päästä ja mahdollisesti jopa vanhainkodissa, ja piste com.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5346
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3346
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57