Olen kuullut, että konsulenttina voi ansaita jopa 7000 euroa kuukaudessa. Olen hakenut konsulentiksi yritykseen, mutta voinko sanoa työhaastattelussa esimerkiksi 6500 euroa?
Konsulentti
24
9529
Vastaukset
- ...hoh...
....hoooo
- satuako ?
" 7000 euroa kuukaudessa." älä unta nää.. Mistä moisen palkan repisit. ?
Itse olen tehnyt kons..(vanhanimike ) eli promoottorin töitä muutaman vuoden lisähommana palkka 12€ /h päiväraha, jos on tarpeeksi kaukana koti sängystä..! matkakorvaus..!
Töissä olet kuin tarjottimella, ainakin kaupoissa kateellisten myyjien haukuttavana (ei edessä tietenkään, vaan jälkeenpäin saa kuulla )
Myin usein yli päivärajan, että ei edes siitä oel kinni miksi parjataan, se suomalainen kateus !!
Pidän työn itsenäisestä luonteesta, mutta väliin tuntee olevansa kun papukaija hokee sama mantraa..
Sitä en tiedä mitä ravintola keikoisa ym. tienaa.Itse en niitä tee.
Jos ton 7th. saat niin mene ihmeessä ja kerro miten meni ?
- Goldfishy
En usko... Tienaan itse konsulenttina 10€/h, riipuu tietenkin yrityksestä. Mutta suurin tuntipalkka vastaavasta työstä on ollut 17€/h mitä itse olen kuullut. Nämäkin neidot malleja.
- Jo jåå..
Varsinkin IT-alan konsulentit ja erityisesti SAP- ja liikkeen johdon konsulentit tekevät kyllä helposti useita tonneja kuussa. :)
- moro vaa
konsultti ja konsulentti sit piiikkkasen eri asia!!! halooo
- näin meillä
olet varmaan sekoittanut konsultin ja konsulentin keskenään.... konsultti saattaa saada vaikka yhdestä keikasta 10000e mutta konsulentti saa ehkä 8-11e/t. siinä on se ero.
- just me
"olet varmaan sekoittanut konsultin ja konsulentin keskenään.... konsultti saattaa saada vaikka yhdestä keikasta 10000e mutta konsulentti saa ehkä 8-11e/t. siinä on se ero. "
Ei ihan noin pikkumaisiin eroihin kannata mennä. Samaa hommaa (eli neuvovat ja auttavat asiakkaita) ne konsultin ja konsulentin hommat ovat kuitenkin ja vain noin pieni ero liksassakin tulee tätä
- 6 + 2 = 8
Konsulentti on selkeästi tuote-esittelijä, ja siis samalla tuotteen myyjä.
Konsultti on taas henkilö, joka tarjoaa asiantuntija-apua yrityksille ja esimerkiksi kunnille, ja ohjaa niitä päätösten teossa.
Aika selkeästi eri ammatti, ja sitä myötä myös palkkakin todennäköisesti ihan eri luokkaa. - näpö
mieheni veli on kosulttifirman perustanut kun jäi omasta ammatistaan eläkkeelle ja tienaa hyvinkin 25000e/kk vaikka ei käy kuin 2-5 kertaa jossakin hoitelemassa jonkin firman ongelmia.
- Ekiset
Itse myyn yritykseni piikkiin konsulentti töitä mitä erilaisillimme yrityksille. Veloitushintani on aina 30€/ tunti. Maksan siitä pois arvonlisäveron, verottomana jää n.22€/h . Siitä maksan sosiaali maksuni ja henkilökohtaisen tuloveroni. Jäljelle jää n. 15€/ tunti. Eli 5 pv/ viikko a`7 tuntia x 15€ x 4.3 = eli puhtaana 2257€. Kuitenkaan mitään päivärahoja on turha kysellä. Matka-ajat menee omaan piikkiin, kilometreistä joutuu aina kinastelemaan, yleensä ei makseta. Minulla on töissä myös kaksi konsulenttia ja maksan heille tunnilta verollisena 13€ kilometrikorvaus. Sanoisin että jos menee palkoille johonkin yritykseen niin konsulentti työstä voisi pyytää 2000 - 2300€/ kuukausi
- Huippukonsulentti
Maksat hyvin! Tavallisin tuntipalkka liikkuu kympin kieppeillä. Tarvitsetko tekijää Pohjois-Suomesta?
- kirjoitusasu
Mitä eroa on konsulentilla ja konsultilla? Konsultit voivat ainakin saada jopa 7000 euroa kuukaudessa. Olisiko aloittaja sekoittanut vahingossa keskenään nämä ammatit?
- kyllä 6500 on ok
Tuttavani on konsulenttina ja hänen palkkansa on kuulemma aina yli 6000 euroa / kk. Hän konsultoi mm. isoissa IT firmoissa.
- eri ammatti...
Eli konsultti, ei konsulentti...edelleenkin...
- Pyhä jyssäys
Huoh!
Ap. ei näemmä vieläkään tajua konsultin ja konsulentin eroa.
Hänenä en edes harkitsisi ko. ammattia jos puurot ja vellit menee sekaisin jo alkumetreillä.
Miten olisi työ vaikka ilmapallontäyttäjänä?
Tarpeeksi yksinkertaista, paitsi että pallo voi karata käsistä.
Nooh, joka hommaan työmiestä (-naista) tarvitaan... - 124578
se konsulentti saattaa niitä palloja vaikka täyttääkin jos jotakin mainostetaan ilmapalloilla.... mutta ei kuitenkaan KONSULTTI niitä täyttele
- Sau1i
Perhetuttu työskenteli konsulenttina isommille firmoille. Todella voimia vievää hommaa. Yrittää nyt muutamassa tunnissa poistaa kaikki firman ongelmat neuvomalla yhteistyöhaluttomia työntekijöitä. Lisäksi tarvitsee useamman vuoden koulutuksen.
- mimmost
siihen mitään erillistä koulutusta ole....konsulttihommia tehdään ammattitaidolla joka on saatu samantyyppisessä työssä jota sitten aletaan kjonsultoimaan ... esim eläkkeelle jäätyä.Jos/kun on ollut työnä jokin erikoisosaaminen niin sitä jatketaan konsultoimalla... siitä myöskin ne suuret korvaukset.
- maaruö
siis konsulttina....konsulentti taas maistattaa vaikkapa pullaa tai juustoa marketin aulassa.
- Eermeli
Huutonauru tuli tästä kommentista! Mutta tottahan toi on
- Tyhjätasku
Tosikonsultti vie rahat keneltä vaan!
- 44+66
juuri noin on tarkoituskin, ei kai ne palkkiot olisi sitä mitä on , ellei niin olisi.Tyhmä on se joka maksaa, ei joka pyytää.
- atula
Pese korvas. konsultti ei ole konsulentti eikä sotaveteraani ole kommarikoira.
- Kravattikonsulentti
Minä toimin konsulenttina ravintolassa juotan akkoja ja sit vien kotiin ja annan kyrpää kunnolla .Ukoilla ei seiso.saan polkea joka ilta jaen itse ole umpikännissä ja siisti puku päällä. 50 -taksiraha /tunti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713