kaasupullonvauhtaja

rasvanyrkkikaravan

Jouduin vaihtaan kaasupullon ,ja niinkuin kaikki tietävät kasun on tapana loppua yöllä.ajatus kypsyi edullisesta kaasupullonvaihtajasta esim,vanhasta tiskipöydänhanasta vois rakennella ei muuta kuin toinen hana kiinni ja toinen auki ja unet jatkus.Mut kyse lienee laillisuudesta olisiko kytkentä sallittu,korvaako esim vakuutus jos vahinko sattuu jostain syystä.asiantuntijat vastatkaa.

29

1692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alfred-Brandy

Aivan yhtä järkevää ja helppoa kuin on tehdä hampaattomalle lehmälle vanhasta ruohonleikkurista väliaikainen hammasproteesi.

• Nyt kävi huonosti, siis minulle. Keksit vielä paremman kuin minä, oikein hävettää heti aamulla. Mistä ihmeestä ihmisillä mahtaa riittää moiseen törkyyn intoa, eikö niillä ole yhtään oikeaa ajatusta. Kyllä provon pitää olla hieman uskottavampi, jos kerran niitä haluaa tehdä jotta se edes hetken näyttää uskottavalta.

• Suomen romukasoissa piilee näköjään arvaamaton määrä aarteita. Sinun kannattaa kääntyä patenttiasiamiehen puoleen ja tienesti on varmaa. Ensin vain ostat kaikkien putkiliikkeiden romukasat sieltä löytyy varmasti ainakin 10000 vanhaa hanaa joita voit alkaa kehitellä. Jos myyt ne vaikka 50€ kappalehintaan kaasupullonvauhtajiksi niin saat uuden mersun ja jää vielä bensarahaakin vaikka vaunun vetoon.

En usko, että kaasupullonvauhtajille on vielä olemassa direktiiviä joten niiksi kelpaa mikä vaan mutta kaasupullonvaihtajiin ei pidä sotkeentua noilla ideoilla.

• 17 också

Nämä kaksi rekieteröitynyttä kuspieä-älypiä poiekkaa on taas vauhdissa.
      Sellainen kahden kaasupullon vaihtajasysteemi on jo olemassa. KysyKaasuvalosta ja HongKongista.

• Alfred-Brandy

Aloittaja ei todellakaan kysellyt minkään automaattisen pullonvaihtajan perään, vaan tiedusteli yleistä kannatusta ja suuren kansan mielipidettä hänen omalle keksinnölleen väsätä tuo ihmevaihtaja kasaan vanhasta hanasekoittajasta.

Käsittääkseni aloittaja heitti tässä tapauksessa kehiin sellaisen ihan vaan humoristisen provon, johon hän ei varmaan odotakaan yhtään "järkevää" vastausta. Tuon tapaisilla aloituksilla on tarkoituksena vain saada aikaan keskustelua ja monimuotoista mielipiteenvaihtoa. Siis ihan hyvätahtoisesti ja huumorimielellä.

Olen todella pahoillani jos nimimerkki 17 också pahoitti mielensä muutamasta huumorilla höystetystä vastauksestamme.

Tuolle analyysillesi minun kusi- ja älypäisyydestäni haluaisin hieman tarkemman selvityksen ja varsinkin perustelusi.
        Voit hakurilla hakea esiin kaikki kirjoittamani viestit ja perustaa käsityksesi niiden aiheisiin, teksteihin ja sisältöön.

Odotan asiallista kommenttiasi.

• 17 också
        Alfred-Brandy kirjoitti:

Aloittaja ei todellakaan kysellyt minkään automaattisen pullonvaihtajan perään, vaan tiedusteli yleistä kannatusta ja suuren kansan mielipidettä hänen omalle keksinnölleen väsätä tuo ihmevaihtaja kasaan vanhasta hanasekoittajasta.

Käsittääkseni aloittaja heitti tässä tapauksessa kehiin sellaisen ihan vaan humoristisen provon, johon hän ei varmaan odotakaan yhtään "järkevää" vastausta. Tuon tapaisilla aloituksilla on tarkoituksena vain saada aikaan keskustelua ja monimuotoista mielipiteenvaihtoa. Siis ihan hyvätahtoisesti ja huumorimielellä.

Olen todella pahoillani jos nimimerkki 17 också pahoitti mielensä muutamasta huumorilla höystetystä vastauksestamme.

Tuolle analyysillesi minun kusi- ja älypäisyydestäni haluaisin hieman tarkemman selvityksen ja varsinkin perustelusi.
        Voit hakurilla hakea esiin kaikki kirjoittamani viestit ja perustaa käsityksesi niiden aiheisiin, teksteihin ja sisältöön.

Elätkö jossakin provopelkomaailmassa? Onko korvienväissäsi jatkuvaa oikosulkua? Olen silmäillyt tavaraasi, jota tänne työnnät. Siinä paljastuu melkoinen ihmisharhainen yksilö.

• Pedros...
        17 också kirjoitti:

Elätkö jossakin provopelkomaailmassa? Onko korvienväissäsi jatkuvaa oikosulkua? Olen silmäillyt tavaraasi, jota tänne työnnät. Siinä paljastuu melkoinen ihmisharhainen yksilö.

Miksi keskustelun esim. kaasunvaihtajasta pitää kääntyä jonkin rehellisen ja asiallisen kirjoittajan henkilön arvosteluksi ja analysoinniksi?

• .----V----.
        17 också kirjoitti:

Ei ole tuo "ruottalainen" tästä maailmasta. Ainakaan kommenttiensa tason perusteella.

• Heikki ja Kaija
        Alfred-Brandy kirjoitti:

Huomaatko? Kaltaisesi karavaanielämästä kaukana olevat amispojut hyväksyvät toimesi ja kannustavat sinua.

• 17 också kirjoitti:

Kun jonkun aloitus on kuin kuun takapuolelta haettu on siihen suhtauduttava myös samoin. Tämä hanajuttu oli juuri sellainen. Periaatteena pitää olla, että asialliseen viestiin asiallinen vastaus mutta kun viesti on hanaviestin kaltainen pitää siihen myös samalla tyylillä vastata.

Jos hiemankin osaat ajatella huomaat sen mahdottomaksi toteuttaa siten, että saataisiin turvallinen ja laillinen määräykset täyttävä palavankaasun jakamiseen sopiva laite. Mieti vaikka vanhoja tiivisteitä, sopivatko ne kaasukäyttöön?

Minä olen kokoajan ollut kannustamassa asialliseen kirjoittamiseen ja olen edelleen. Alfred vaikka onkin Brandyn ystävä on myös asialinjalla joten suosittelen uuden diagnoosin tekoa.

• 17 också
        karva.naamari kirjoitti:

Kun jonkun aloitus on kuin kuun takapuolelta haettu on siihen suhtauduttava myös samoin. Tämä hanajuttu oli juuri sellainen. Periaatteena pitää olla, että asialliseen viestiin asiallinen vastaus mutta kun viesti on hanaviestin kaltainen pitää siihen myös samalla tyylillä vastata.

Jos hiemankin osaat ajatella huomaat sen mahdottomaksi toteuttaa siten, että saataisiin turvallinen ja laillinen määräykset täyttävä palavankaasun jakamiseen sopiva laite. Mieti vaikka vanhoja tiivisteitä, sopivatko ne kaasukäyttöön?

Minä olen kokoajan ollut kannustamassa asialliseen kirjoittamiseen ja olen edelleen. Alfred vaikka onkin Brandyn ystävä on myös asialinjalla joten suosittelen uuden diagnoosin tekoa.

Sinä jauhat samaa paskaa ja eri minillä vielä jauhat sekaan lisää sontaasi. Pyyhi nyt pian taas pois!

• hihhuli
        17 också kirjoitti:

Sinä jauhat samaa paskaa ja eri minillä vielä jauhat sekaan lisää sontaasi. Pyyhi nyt pian taas pois!

Omia sanontojasi lainaten. " Sinä jauhat samaa paskaa ja eri minillä vielä jauhat sekaan lisää sontaasi." Pitää paikkansa kohdallasi täydellisesti.
        Sen saat takaisin silmillesi, mitä tyhmää ole mennyt kirjoittamaan.
        Nimimerkiltä "17 också" ei ole ilmestynyt provojen lisäksi yhtään asiatekstiä.

• 17 också kirjoitti:

Nyt lähdit linjalle jolta ei ole muuta paluuta kuin tappion tunnustaminen. On moni muukin yrittänyt väittää minun kirjoittelevan muillakin nimimerkeillä vaan kerro edes yksi niin minäkin tiedän mitä joku sivupersoonani on tehnyt.

Tuo viimeinen lause "Pyyhi nyt pian taas pois!" ei oikein aukea minulle jos sen olet minulle kohdistanut. Jos tarkoitat niitä äskettäin häipyneitä viestejä niin kiitos kunniasta, olen aina ollut mielissäni kun joku uskoo minulla olevan ylimaallisia kykyjä. Kiitos tästäkin ylistyksestä.

• 17 också
        karva.naamari kirjoitti:

Nyt lähdit linjalle jolta ei ole muuta paluuta kuin tappion tunnustaminen. On moni muukin yrittänyt väittää minun kirjoittelevan muillakin nimimerkeillä vaan kerro edes yksi niin minäkin tiedän mitä joku sivupersoonani on tehnyt.

Tuo viimeinen lause "Pyyhi nyt pian taas pois!" ei oikein aukea minulle jos sen olet minulle kohdistanut. Jos tarkoitat niitä äskettäin häipyneitä viestejä niin kiitos kunniasta, olen aina ollut mielissäni kun joku uskoo minulla olevan ylimaallisia kykyjä. Kiitos tästäkin ylistyksestä.

Googlaa jostakin sana "patologinen valehtelija". Mieti miten osuu kohdallasi.

• 17 också kirjoitti:

Googlaa jostakin sana "patologinen valehtelija". Mieti miten osuu kohdallasi.

Oletettavasti tiedät itse parhaiten. En todellakaan muista koskaan käyttäneeni "17 också" nimimerkkiä joten en tässä vastaile itselleni. Jos kuvittelet meidän, esim. minä ja Alfred vaivautuvan moiseen olet todella hoidon tarpeessa. Minun kohdallani se olisi aivan mahdotontakin koska ei tällä päällä muista mitä eilen kirjoitti ellei käytä samaa nimimerkkiä, kunhan täytät 18 niin huomaat mistä puhun.

Leppoisia toipumispäiviä toivottaa

karva.naamari

ps. Jos lukisit edellisen viestini ja ymmärtäisit lukemasi niin huomaisit siinä jo olleen vastauksen. Nyt kun vielä kerrot mitä valheita olet näistä viesteistä löytänyt niin ollaan jo paremmalla keskustelupohjalla kun tiedetään mistä puhutaan. Huomaa myös, että tässäkään ketjussa ei ole montaakaan asiaa joita voidaan luokitella valheiksi/totuuksiksi vaan on ainoastaan erilaisia näkökantoja asioista. k.n

• enää viitsikö
        karva.naamari kirjoitti:

Oletettavasti tiedät itse parhaiten. En todellakaan muista koskaan käyttäneeni "17 också" nimimerkkiä joten en tässä vastaile itselleni. Jos kuvittelet meidän, esim. minä ja Alfred vaivautuvan moiseen olet todella hoidon tarpeessa. Minun kohdallani se olisi aivan mahdotontakin koska ei tällä päällä muista mitä eilen kirjoitti ellei käytä samaa nimimerkkiä, kunhan täytät 18 niin huomaat mistä puhun.

karva.naamari

ps. Jos lukisit edellisen viestini ja ymmärtäisit lukemasi niin huomaisit siinä jo olleen vastauksen. Nyt kun vielä kerrot mitä valheita olet näistä viesteistä löytänyt niin ollaan jo paremmalla keskustelupohjalla kun tiedetään mistä puhutaan. Huomaa myös, että tässäkään ketjussa ei ole montaakaan asiaa joita voidaan luokitella valheiksi/totuuksiksi vaan on ainoastaan erilaisia näkökantoja asioista. k.n

mautonta kinaa

• Alfred-Brandy kirjoitti:

Siis tullut sitä pyydettyä asiallista kommenttia. Tältä hupiporukalta sitä lieneekin turhaa pyytää. Kaikenlaisia syyttelyitä heitetään ilmaan mutta jos kysyt perusteita niin onhan se vaikeaa perustella olematonta. Näistä kirjoittajista saa sen käsityksen, ettei nykyään tarvitse olla mitään todellisuuspohjaa omille heitoille vaan mikä kuulostaa "hyvältä" ja "tehokkaalta" se myös sitä on. Paljon on porukalla vielä oppimista ennen eläkeikää.

• onko sinulla tylsää?
        karva.naamari kirjoitti:

Siis tullut sitä pyydettyä asiallista kommenttia. Tältä hupiporukalta sitä lieneekin turhaa pyytää. Kaikenlaisia syyttelyitä heitetään ilmaan mutta jos kysyt perusteita niin onhan se vaikeaa perustella olematonta. Näistä kirjoittajista saa sen käsityksen, ettei nykyään tarvitse olla mitään todellisuuspohjaa omille heitoille vaan mikä kuulostaa "hyvältä" ja "tehokkaalta" se myös sitä on. Paljon on porukalla vielä oppimista ennen eläkeikää.

ei nämä kommenttisi enää paljon karavaanariaihetta liippaa, joten asiaan!
        Kirjoita vaihteeksi vaikka asiallinen räväkä aloitus OIKEASTA karavanariaiheesta muitten ruodittavaksi, kun sinulla tota kirjotusintoa näyttää olevan ja aikaa.

• onko sinulla tylsää? kirjoitti:

ei nämä kommenttisi enää paljon karavaanariaihetta liippaa, joten asiaan!
        Kirjoita vaihteeksi vaikka asiallinen räväkä aloitus OIKEASTA karavanariaiheesta muitten ruodittavaksi, kun sinulla tota kirjotusintoa näyttää olevan ja aikaa.

Ensimmäinen joka ketjussa poikkesi alkuperäisestä aiheesta oli 17 jne. Hänelle olisi huomautuksesi ollut paikallaan!

• 17 också
        karva.naamari kirjoitti:

karva.naamari

Ehdotan, ettet leiki laittomasti lääkäriä! Siihen sulla ei ole edes takin päällelaittotaitoa. Leiki vain kakallasi! Ole oikein nokkela Allun ja Illun kanssa ja vittuile kaikille asiajutuille. Sen osaat!

• AY-mies
        karva.naamari kirjoitti:

Ensimmäinen joka ketjussa poikkesi alkuperäisestä aiheesta oli 17 jne. Hänelle olisi huomautuksesi ollut paikallaan!

Sinähän siinä kahdella nimimerkilläsi aloittajan päälle kusitte ja oksensitte oikein kiimassa!

• näkisi tän nin
        karva.naamari kirjoitti:

jot se ku o viisaamp osais lopettaa ajois.

• pelle peloton

Hyvä idea sinulla. Mutta kehittele loppuun. Asenna vielä kaasupullon paikalle vesisäiliö ja pummpu sinne. Saat vettä suoraan kaasuhanasta. Tosin et kuumaa.
      Sen lisäksi, että keksintösi toimii, säästät vielä kaasurahat. Voit sillä ostaa itesllesi kaasua ja tehdä uusia keksintöjä.

• automaattivaihtaja

vaunussa/autossa? Jos ei niin miksi ei? Niitä kun saa valmiina ostaa caravaaniliikkeistä.

Oletko muuten koskaan vaihtanut pulloa? Jos olet niin varmaan huomasit että kaasussa on vääränsuuntaiset jengat = vesihana kun ei sovi tähän tarkoitukseen.Muuten kaikilla tee se itse miehillä olisi kaasua vesihanoissa.

• keksiä uudelleen

Periaatteessa ratkaisu olisi yksinkertainen kolmitieventtiili, mistä letkut molempiin pulloihin ja kara seinän läpi kaasutiiviisti sisätilaan. Kun yksi pullo A loppuun niin hana vaan asentoon B ja kaasun tulo laitteille jatkuu.
        Mutta periaatteessa kaikki tuo on jo keksitty, sillä virtauksenvaihtajassa on molemmat pullot auki ja kun pullossa A paine laskee niin alas, että kaasun virtaus hyytyy, niin vaihtaja päästää kaasua pullosta B järjestelmään.
        Näitä myydään tarmokkaasti kovaan hintaan pullonvaihtajina vaikka ne pullot pysyvät siellä ihan paikallaan. Laite on siis vain kaasun virtauksenvaihtaja.

• tarvetta.

Tuo hanajuttus voisi olla ihan ok. , se vain pitäis käydä ranskalaisessa " rättärin " konttorissa huudattamassa nimiisi patenttina.

Itsellänikin on kaasuihin liittyvä ongalma.
      Minulla on kahdessa pullossa puolikkaat kaasua, enkä välittäis raahata molempia mukanani, että miten saisin siirrettyä pullosta toiseen kaasua, että minulla olisi tuon jälkeen sekä täysi, että tyhjä pullo.

Joskus 70- luvulla huoltamoilla oli palvelu, jossa täyttivät 3 litran pullon isommasta, nykyisin ei.

• Nomen ist

Nestekaasua siirretään säiliöstä toiseen (esim. junanvaunusta varastosäiliöön) siten, että tyhjennettävästä säiliöstä pumpataan sisältö nestemäisenä täytettävään säiliöön, josta taas päästetään vastaava tilavuus kaasua siirtymään tyhjennettävään säiliöön kompensoimaan kaasutilavuuden muutos.

Nykyisillä pulloilla, joissa ei ole erillistä kaasunvaihtoyhdettä, ei tuollaista siirtopumppausta voida tehdä.

• hemmo
        Nomen ist kirjoitti:

Nestekaasua siirretään säiliöstä toiseen (esim. junanvaunusta varastosäiliöön) siten, että tyhjennettävästä säiliöstä pumpataan sisältö nestemäisenä täytettävään säiliöön, josta taas päästetään vastaava tilavuus kaasua siirtymään tyhjennettävään säiliöön kompensoimaan kaasutilavuuden muutos.

Nykyisillä pulloilla, joissa ei ole erillistä kaasunvaihtoyhdettä, ei tuollaista siirtopumppausta voida tehdä.

Minä teen yleensä niin,että teen laikalla pienet luukut kumpaankin pulloon ja siirrän kaasun vanhalla lenkkitossulla pullosta toiseen.

Sitten kun olen saanut lapettua pullon täyteen hitsaan pullot puikolla kiinni ,pikku hionta ja maalia pintaan.
        Joskus,mutta vain aniharvoin lievästä kipinöinnistä varmaankin johtuen on pullo jysähtänyt ilmaan,mutta kaikki olen kyllä löytänyt itse.(joskus koira ollut tosin apuna)

Yksi repesi räjähtäessä sen verran pahasti,että tein siitä iltapuhteina postilaatkon,mutta se on jo oma tarinansa.

• joe2

Pyydä Ruotsalaisen keksiä ,Keksi Ruotsalainen jakoavaimenkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4372
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      54
      2935
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2501
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      113
      2311
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      1993
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1967
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      222
      1723
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    10. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      57
      1555
    Aihe