a-vitamiinivoide

rupisammakko1

auttaako a-vitamiinivoide esim. BM optiretin, korjaamaan ihoa nopeammin? onko kokemuksia myös sinkkivoiteista?

4

3677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cosmoman

Monia voiteita kutsutaan kuitenkin harjaanjohtavasti a-vitamiinivoiteiksi. Oikea a-vitamiini voide sisältää puhdasta retinoilia. Monet voiteet, varsinkin marekettivoiteet kuten lorealin revitaliftin a-vitamiini on pro-retinoilia, retinyylipalmitaattia, jonka täytyy ensin ihossa muuttua ihon entsyymien toimesta retinoliksi. Läheskään kaikki retinyylipalmitaatti ei muutu retinoliksi. Retinolikaan ei ole itsessään vielä aktiivinen, vaan se muuttuu ihossa tretioniiniksi eli a-vitamiinihapoksi, a-vitamiinin aktiiviseksi muodoksi. Tehokkain voide ihon uusimiseksi onkin reseptillä saatava avitcid, joka sisältää tätä tretioniinia. Tretioniini stimuloi ihon a-vitamiinireseptoreja ja käskee ihoa uusiutumaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun vanhat ihosolut poistuvat luonnollisesti tai kuorimalla niin uudet solut ovat "paremmin kasvaneita" tai "terveempiä", tretioniini on vaikuttanut niiden kasvuun.
      Bm optiretin sisältää a-vitamiinin estereitä, jotka ovat aika uusi a-vitamiinin käyttömuoto. Ne ovat hyviä koska ne eivät hapetu. Retinolia sisältävät voiteen sisältävätkin mm. antioksidantteja, jotka suojaavat aktiivista ainetta, retinolia, hapettumiselta.

• cosmoman

Sinkkivoide ei kyllä ainakaan oikeasti ihoa uudista tai korjaa. Se voi ehkä kuoria vanhaa ihosolukkoa pois uuden tieltä ja rauhottaa ihoa tms mutta se ei vaikuta varsinaisesti uusien ihosolujen muodostumiseen.

• rupisammakko1

kiitos vastauksista. tuo avidcid vaikuttaa aika rajulta voiteelta. aiheuttaa punotusta etc.

mutta mites tuo BM optiretin, onko siitä kokemuksia? aiheuttaako ärsytystä tai kenties finnejä?

• lisätietoja
        rupisammakko1 kirjoitti:

kiitos vastauksista. tuo avidcid vaikuttaa aika rajulta voiteelta. aiheuttaa punotusta etc.

mutta mites tuo BM optiretin, onko siitä kokemuksia? aiheuttaako ärsytystä tai kenties finnejä?

Itse olen käyttänyt A-vitamiinivoidetta Oriflamelta ja nimenomaan yövoiteena. Olen ainakin ollut tyytyväinen tuotteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67