montako leipäpalaa

päivässä

Kuinka monta leipäpalaa minun on suositeltavaa syödä jos haluan laihtua ettei hiilareita tulisi liikaa. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja molemmilla aterioilla 1-2 perunaa tai vastaavasti toisella aterialla esim. 2dl makaroonia. Kuinka paljon siis kannattaa syödä vielä leipää? Haluan laihtua mutta olen tosi kova leivänsyöjä joten koituuko liika leipä kompastuskiveksi.

7

4093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oleva...

      täällä. Itse olen niin leivän perään etten oikein voi syödä sitä kohtuudella...oli kyse sitten vaaleasta tai tummasta leivästä niin yksi pala vaan nostaa sitä leivän himoa ja voisin syödä vaikka koko paketin :D Olen jättänyt leivän pois kokonaan välttääkseni näitä leipähimoja, syön pari näkkäriä päivässä sen sijaan tai sitten muuta kuitupitoista viljaa..kevytmysliä, täysjyvämuroja tai vastaavaa.

      Tietysti jos leivän syöntisi pysyy hyvin kurissa niin voithan syödä lisäksi pari palaa jotain kuitupitoista leipää. Makaroninkin voisit vaihtaa tummaan makaroniin mikäli et ole vielä vaihtanut. se on itse asiassa paaaaljon paremman makusta :)
      Tosin itse en syö sitäkään kun se vaan lisää sitä hiilarihimoa.. :/

      • leivästä liikaa pitävä

        ..eli laihtuisin varmasti ellen söisi liikaa leipää. Suurin mielitekoni on ruisleipä ja varrasleipä. Tietenkin laitan päälle kevytlevitettä ja osaan kevyt kinkkua ja juustoa.
        Jätän perunan, riisin, makaronin pois, saadakseni leipää.

        Voisin elää pelkillä leivillä. Syön ruuat päivittäin kevyesti ja kohtuudella. Pilaan laihdutukseni leivällä.
        Mikäli asuisin yksin en ostaisi leipää ollenkaan tai laittaisin pieniin pusseihin pakastimen alaosaan ja ottaisin noin kerran viikossa leipää.

        Nyt meillä on leipälaatikko pöydällä ja minä otan palan jatkuvasti.

        Minun pitäisi laihtua n.7kg kesään mennessä.

        Miten voisin hillitä leipähimoni???

        Tänä aamuna söin jo laskemattoman määrän varrasleipää.

        Nyt en mene syömään leipää vaan lenkille. Sitä ennen pistän leivät pussiin ja laatikkoon.


    • Itse syön päivän aikana

      4 palaa leipää. Syön leipää nimeltä ruissydän. Yhdessä palasessa kaloreita ainoastaan 50.

      Itse syön aamupalalla leipää kaksi palaa, ja ruuan kanssa 2 palaa.

      Syön yhden lämpimän aterian päivässä. Silloin syön esim. kaksi perunaa jotakin kastiketta, salaattia, rasvatonta piimää. Joskus syön myös keittoja. Jälkiruokana syön nykyään mansikoita ilman sokeria tietenkin.

      Joten minun mielestäni tuo leipä ei ole laihtumisessasi kompastuskivi.

      • maalaislimppu

        tai siis uotilan maalaisruislimppu,42kcal/viipale.syön aamulla kahvin kanssa yhden ja sitten ruuan kanssa 1(jos keittoa,otan näkkäripalan lisäksi)välipalaksi syön yleensä jugurtin tai hedelmiä,ja myöhemmin salaattia (kana,tonnikala)ja iltapalalle teen kanssa jätän vielä 2 leipäviipaletta.tosi hyvää leipää sellaisenaan,ja paahdettuna vielä parempaa:)mullakin on aina ollut leipä se heikko kohta,ennemmin olen vaikka päiväkahvin kans ottanut sämpylää kuin pullaa..ja mikä onkaan parempaa kuin lämmin perunarieska namnam,mutta kun nyt olen oppinut ruisleipää syömään,ja se on hyvää,niin ei sitä muuta enää edes kaipaa!


    • Haluatko laihtua vai et?

      ...kuin syödä leipää, niin sitten ei yhtään, mikäli on niin ylivoimaista olla luopumatta perunasta ja pastasta (yhtä terveellisiä kuin karkit). Jos taas niistä olet valmis luopumaan, niin sitten maksimissaan kaksi palaa ja sekin niin runsaskuituista leipää kuin mahdollista (kuten näkkäri).

      Jostain sitä energiaa on vähennettävä, jos mielii olevansa pienempi. Tai sitten on liikuttava sen leivän eteen kunnolla, perkele.

      • ippu

        moi, huomasin ylellä nettisivun jossa voi kysyä ravintoneuvojalta juuri tuollaista (montako palaa leipää jne voi syödä lihomatta...), siellä oli jotain vastaavaakin jo vastattu. voisi kysyä oman ruokailunsa terveellisyydestä. ens viikolla alkaa joku uusi dieetit puntarissa ohjelma. taidan itse tyytyä vaan katsomaan kokeilematta dieettiä : )


    • Anonyymi

      Syö leipää paketin päivässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe