Kuinka moni miestä 40+ on aidosti onnellinen?

Onko onnea olemassa?

Tuli vaan yht'äkkiä mieleeni että kun seuraa omaa ja ystäviensä elämää niin kuinka moni on aidosti (vielä) iloinen 40 jälkeen? On avioeroja, pakkoavioliittoja lasten takia, sairaita, erakoita jne.

Vai onko piirini liian pienet? Onko minun elämääni ahtautunut kaikki ne ihmiset jotka eivät aidosti näytä olevan onnellisia vaan enimmäkseen kärsivät elämässään. Oli syy sitten mikä tahansa.

Oletko sinä ONNELLINEN vai hiertääkö joku elämässäsi ja haluaisit muuttaa jotain? Kerro.

19

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko onnea olemassa?

      Siis tohon otsikkoon tuli kirjoitusvirhe. Siinä ei viitata miehiin vaan MEIHIN 40 ihmisiin.

    • Mysteriet

      Aidosti ja aikuisten oikeesti. Suorastaan häpeämättömän onnellinen.

      Ja mikä minun olisi ollessa - ihmissuhderintamalla menee hienosti, lapset ovat terveitä ja kohtalaisen hyvinkäyttäytyviä vaikka teini-ikäisiä ovatkin, työpaikka tarjoaa riittävästi haasteita ja sopivasti mahdollusuuksia, oma terveys huitelee lenssun jäliltä mutta mitäs siitäkään kun jäseniä ei ole (tämän enempää) poikki, jne, jne.

      Olisikohan valitakysynys, tuo onnellisuus...

    • lumikki64

      Kyllä olen aidosti onnellinen.Olen 44v, rakastan miesystävääni todella ja pojan kanssa kaikki hyvin, eli elämä hymyilee. On niitä vaikeuksiakin elämässä, mutta ne on voitettu yhdessä! Jos kaikki olisi aina hyvin ei huomaisi kuinka onnellinen onkaan. Kaikkea hyvää elämääsi ja samaa myös ystävillesi.

    • olen aidosti

      ja aikuisten oikeesti onnellinen! Olen naimisissa 23:tta vuotta ja lapset ovat reippaita ja terveitä. Rakastan miestäni ja mies minua. Ei tietysti tähän olla tultu ilman ylämäkiä,mutta ne on kiivetty,yhdessä. Samoin alamäet ollaan menty,yhdessä.

      Oikein hyvää tulevaisuutta Sinulle:)

    • Tottakai kun ikää tulee, niin sitä miettii useammin, että tässäkö tämä nyt sitten oli?
      Elämän ilta edessä ja saavutukset tässä.
      Kolmekymppisenä tuntuu, että no hätä, vielä ennättää, mutta aika yllättävää miten vauhti kiihtyy ja vanhuus lähestyy..

    • Riituliini..

      Minulla taas on kokemus aivan päinvastainen; toki on ympärilläni eronneita, pitkässä tavallisessa /ei kuitenkaan pakko-/ avioliitossa eläviä, sairaita jne. mutta kaikilla on yhteistä se, että ottavat vastuunsa omasta elämästä ja nimenomaan elämäntilanteesta, sillehän joko tekee tai ei tee mitään.

      40 ihmiset ovat usein jo jättäneet kaikki joutavanpäiväiset murehtimiset taakseen (kilot, mitä ne musta ajattelee?, siivoushulluus jne) ja keskittyvät olennaiseen. Ainakin minä nautin elämästäni ja itsevarmuudestani ja siitä, että tiedän nyt oikeasti tärkeät asiat ja uskallan tykätä itsestäni ja olla terveellä tavalla itsekäs.

      • Paablo

        > 40 ihmiset ovat usein jo jättäneet kaikki joutavanpäiväiset murehtimiset

        Läheskään aina ei se ikä eikä koetut ikävät asiat jalosta ihmistä. Voi mennä ihan toisinpäin.


      • itse päättää kuitenkin...
        Paablo kirjoitti:

        > 40 ihmiset ovat usein jo jättäneet kaikki joutavanpäiväiset murehtimiset

        Läheskään aina ei se ikä eikä koetut ikävät asiat jalosta ihmistä. Voi mennä ihan toisinpäin.

        Olet oikeassa, että samanlaiset vastoinkäymiset aiheuttavat erilaisia seuraamuksia ihmisestä riippuen mutta kuitenkin jokainen itse päättää miten mihinkin asiaan tai tapahtumaan asennoituu. Olen itse puolisokea ja se ei ole koskaan haitannut minua mitenkään, eikä kukaan tahdo uskoa kun kerron asian, he jotankin odottavat edes jonkunlaista voivotusta tms. Toinen hyvä esimerkki on diabetestä sairastavat ihmiset, toiset ovat täysin "sairautensa armoilla", toisille se ei vaikuta mitenkään ja kyse on samantasoisesta diabeteksesta.

        Ikävät asiat harvoin jalostavat ihmistä mutta voivat opettaa uusia näkökulmia tai arvoja elämään, se on sitten ihmisestä kiinni, suostuuko mitään ottamaan opiksi vai haluaako mieluummin katkeroitua ja voivotella kohtaloaan.


    • Paablo

      Pakko myöntää olevansa onnellinen. Eikä se tarkoita etteikö joku hiertäisi tai ei haluaisi muuttaa jotakin asiaa.

    • Kuutiotuuma

      Kyllä voin sanoa olevani hyvinkin onnellinen, mitään mustia pilviä ei ole taivaalla.
      Elämän perusasiat ovat kunnossa ja lähes päivittäin löytyy uusia pieneiä ilonaiheita.
      Aika-ajoin ilmenee jotain pientä, elämään kuuluvaa huolta, mutta ne ei horjuta optimistista asennettani.
      Meillä on hyviä ystäviä ja työkaverinikin ovat mainioita, samaa ikäluokkaa, joten ajatukset ja jutut osuu yhteen aika hyvin.
      Ainoa mistä pitää huolta kantaa on jälkikasvun tulevaisuus, ja siihen yritänkin panostaa parhaani mukaan, itselleni riittää tämä seesteinen elämä ilman kiirettä ja huolta.
      Uskon että, omalta osaltani avain onnellisuuteen on rento ja kiireetön elämäasenne, joutavien pikkuasioiden murehtiminen on joutavanpäiväistä ja se nakertaa pois eläniloa.

    • Puhurix

      Olen eronnut kerran ja voin sanoa, että se oli oikein hyvä asia. Ex-mieheen välit ovat erittäin hyvät. Molemmilla nyt varmasti asiat paremmin. Olen onnellinen.

    • Yks vaan..

      Niinkuin Mys jo sanoikin, se on valintakysymys tuo onnellisuus. Noh, sairaus on laadusta riippuen sit asia erikseen.

      Lisäisin vain et avoin mieli, positiivinen asenne ja tajuaminen että pienet ylä ja alamäet kuuluu asiaan.

      Jurnuttaminen on syvältä, liikoja en pieniä murheita murehdi. Niilläkin(murheilla) voi olla oma tarkoituksensa niinku opetusmielessä..;)

    • mamma mia

      on vastakohta mille? Osaammeko olla onnellisia sujuvasta arjesta, terveydestä,lapsista tai työstä, ihmissuhteista, taloudellisesta tilanteesta jne...

      Eikö meillä kaikilla tähän ikään ehtineillä ala olla
      jo sen kaltainen kokemuksen hippunen asioista, että kun arki kulkee ilman ongelmia, se on onnellisuutta.

      Perustelen sillä, että kun hetki, että mikään ei tuota ongelmia, voi olla ihanan hetken vapaa, nukahtaa ilman ainuttakaan tosi huolta. Eikö ihminen ole silloin onnellinen ? Minä ainakin :)

      • hot streets

        Ei oo töitä.
        Ei oo muijaa.
        Ei oo lapsia.
        Ei oo kesämökkiä.
        Ei oo tullut tehtyä yhtään ulkomaanmatkaa.
        Ei oo paljon rahaa.
        Ei oo velkaa.
        Ei 00 "sydänystävää"
        Siitä huolimatta tai juuri siksi olen ONNELLINEN,koska olen sentään terve (ainakin ruumiillisesti).


    • onnen pitämiseen

      "joka kerta kun olet minuutin verran vihainen, olet menettänyt 60 sekuntia onnea"

    • Chari

      Elämä on jännittävää ja silti seesteistä. Ainoa varjo-puoli on se, että pelkään sen loppuvan ja jotain kurjaa tapahtuvan. *huoks*

    • mira-lay

      Heippa,

      en voinut olla vastaamatta asiaasi..mielestäni ei ole hyvä verrata itseä toisiin, meillä kaikilla on oma elämämme; haaveemme ja unelmamme. Elämässä on myös omat haasteensa ja ikävätkin puolensa. Koen ne itse kuitenkin minun elämääni kuuluvina asioina, ehkä opimme niistä jotain tärkeämpää elämästä. Jos voisi katsoa positiivisia puolia, ehkä elämä olisi silloin suht` onnellistakin. Olkaamme joskus "kärpäsenä katossa." t:mira-ley :)

    • onneton ja loukkaantunut

      Aika moni vastasi, että onnellisuus on oma valinta. Huomaan että väite satuttaa ja loukkaa minua :-(

      Väite on tietenkin ainakin osittain totta. Kaikilla on elämässä hyviä ja huonoja asioita ja jokainen voi itse valita kumpiin keskittyy. Vaikka lapsesi tapettaisiin tms hirveää, voit kuitenkin itse valita, miten asiaan suhtaudut.

      Mutta mutta. Itselläni ei ole perhettä, ei lapsia, ei työtä eikä enää riittävästi ystäviäkään. Olen aika onneton. Yritän kovasti olla kiitollinen ja iloinen siitä mitä minulla on hyvin, alkaen siitä että Suomessa on rauha, minulla on hyvä vuokra-asunto ja olen terve, kraanasta tulee puhdasta ja lämmintä vettä jne. Silti huomaan loukkaantuvani kun te väitätte että on oma valintani että en ole onnellinen!!!

      ps. Jonkun tutkimuksen mukaan nelikymppiset suomalaiset ovat hyvin keskimäärin onnellisia. Suurin onnen aihe on läheiset ihmiset. Näin ollen arvelen että ap. kirjoittajan lähipiiri on valikoitunut poikkeustapauksista. Ehkä samankaltaisuudet vetävät puoleensa? Valittaja saa ymmärrystä toiselta valittajalta.

      • loukkaa...mutta minkä sille voi että tänne laitto vaa onnelliset ihmiset viesti, ilm. onnettomat ei jaksa enää. Tällä hetkellä olen onnellinen muutamista asioista elämässä, mutta syvällä jossain tosi onneton ja yksinäinen, vaikka ei ne kyl liity toisiinsa, aina. Onneton olen siksi että vaikka yritän valita oikein niin valinnat tuottaa silti enemmän huolta. Olen kurkkuani myöten täynnä noita selityksiä että "se on omista valinnoista kiinni", ja v...t on. Positiivisuus on per...Kaikkea hyvää kaikille onnellisille ja onnettomille..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe