Tatuointi + puudutus

Hipsutes

Eli siis onko kellään tietoa, voiko iholle pintapuudutuksena siveltävät rasvat, (esim. emla) vaikuttaa tatuoinnin väriin tai värin pysyvyyteen? Jostain luin, että kuva voisi levitä, mutta en ymmärrä miten moinen rasva voisi sillä tavoin vaikuttaa. Itselläni kuva tulee TODELLA arkaan paikkaan ja olen harkinnut erilaisia vaihtoehtoja kivun lievittämiseksi. Mistä tulikin mieleeni...olisi kiva kuulla atooppisen ihon omaavien ihmisten tatuointikokemuksia. Onko lopputulos erilainen tai parantuuko huonommin? Jääkö tatuointi enemmän koholle?

25

17075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatuointia harkitseva

      En tiedä, mutta tatuoijalta varmaan selviää. Ja onko se puudutus sitten välttämätöntä...?

      • Emla

        on rasvamainen pintapuudute joka pyyhditään sitten pois, esim. ennenkuin aletaan tekemään kestopigmentointeja.


      • jep...
        Emla kirjoitti:

        on rasvamainen pintapuudute joka pyyhditään sitten pois, esim. ennenkuin aletaan tekemään kestopigmentointeja.

        jos värit leviää niin kyse on tatuoijan epäpätevyydestä tai arvista.ite suositellut asiakkaille eikä ole värit levinnyt


      • ....
        jep... kirjoitti:

        jos värit leviää niin kyse on tatuoijan epäpätevyydestä tai arvista.ite suositellut asiakkaille eikä ole värit levinnyt

        itse otin tatuoinnin vähän yli vuosi sitten, puoli vuotta sitten minulle yllättäen puhkesi atooppinen ihottuma, tatuointi ei onneksi ole pahimmassa mahdollisessa paikassa, rasvailla pitää usein, usein musta tatuointini on harmaa siitä viimmeistään tietää että on aika alkaa rasvailemaan taas, joka päivä tatuointiani rasvailen ja hyvänä on pysynyt. :) mutta kaikkista kuivimmalle alueelle en tatuointia edes suosittele.


    • atoopikko myös

      Atooppinen iho ei kauheasti vaikuta, ainakaan itselläni ei ole vaikuttanut. Kuivimmalle alueelle sitä ei tietenkään kannata ottaa, senkään takia että kuva ei kovin nätiltä näytä, jos sitä ympäröivä iho on kirkuvanpunainen ja hilseilevä :D Toinen tatuoinneistani on vähän koholla ja sijaitsee ongelmallisemmalla alueella alaselällä, mutta väitänpä melkein, että kohoaminen johtui liian syvälle hakkaamisesta. Muuten eroja "terveellä" kohdalla olevaan kuvaan ei ole.

    • mmmau

      jos haluaa tatuoinnin, on sen eteen vähän nyt kärsittäväkin :) vaikka uskon että mietityttää jos paikkao on sitten todellakin arka, mutta kerran se vain kirpasee. ( tai ehkä kaks ) ;>>

    • risusi

      Viimeisin tatuointini tuli lantiolle suoraan luun päälle ja alavatsan kohdalle. Emlalla puudutus oli täydellinen noin 1h, jonka jälkeen tunto palasi pikkuhiljaa takaisin. Tatuointi kesti noin 2,5 tuntia josta viimeset puoli tuntia oli aivan järjettömän tuskanen. Ilman Emlaa homma olisi varmaan jouduttu keskeyttämään.

      Kuva on pysynyt hyvänä ja kauniina. Tatuoija kertoi, että monet käyttävät Emlaa ja hän jopa suosittelee sitä herkkänahkaisille ja herkille ihoalueille.

      • dkfhsegk

        Hassua, kun jotkut valittaa kovasti tuosta kivusta. Itse otin rintsikoiden alta alkavan ja työmiehen vakoon päättyvän tatuoinnin (2,5h ääriviivat), ja mielestäni en tuntenut kipua koko aikana. Olen ymmärtänyt että se olisi aika herkkäpaikka, mut menisin hammaslääkäriä mieluummin ottamaan aina uuden tatuoinnin (yks viisaudenhammas vielä revittävänä). Muutaman kerran kun oli lanneluun päällä ja perseen päällä niin mietin että oiskohan tämä jo hiukan kivuliasta. Ostin itsekin aluksi emlaa, mutta kun hyöty on noin lyhyt aikaista jätin pois, eikä harmita yhtään. Värittäminen on vielä edessä eikä se juurikaan hermostuta. Ainoa negatiivinen on, että siellä saa nyt maata yli 3h vielä. Menee aikaa hukkaan, kun ei voi tehdä mitään.

        Minusta oli myös hieman hassua, että pienikokoisuuteni vaikeutti tatuoinnin tekoa. Tatuoijan piti saada väritettyä yksi osuus ennen kuin lopettaa, mutta ei sitten tehnyt sitä. Kai puhti loppui?


      • jvbf
        dkfhsegk kirjoitti:

        Hassua, kun jotkut valittaa kovasti tuosta kivusta. Itse otin rintsikoiden alta alkavan ja työmiehen vakoon päättyvän tatuoinnin (2,5h ääriviivat), ja mielestäni en tuntenut kipua koko aikana. Olen ymmärtänyt että se olisi aika herkkäpaikka, mut menisin hammaslääkäriä mieluummin ottamaan aina uuden tatuoinnin (yks viisaudenhammas vielä revittävänä). Muutaman kerran kun oli lanneluun päällä ja perseen päällä niin mietin että oiskohan tämä jo hiukan kivuliasta. Ostin itsekin aluksi emlaa, mutta kun hyöty on noin lyhyt aikaista jätin pois, eikä harmita yhtään. Värittäminen on vielä edessä eikä se juurikaan hermostuta. Ainoa negatiivinen on, että siellä saa nyt maata yli 3h vielä. Menee aikaa hukkaan, kun ei voi tehdä mitään.

        Minusta oli myös hieman hassua, että pienikokoisuuteni vaikeutti tatuoinnin tekoa. Tatuoijan piti saada väritettyä yksi osuus ennen kuin lopettaa, mutta ei sitten tehnyt sitä. Kai puhti loppui?

        "Minusta oli myös hieman hassua, että pienikokoisuuteni vaikeutti tatuoinnin tekoa. "

        Luiden päälle tatuointi sattuu aina eniten.


      • omituineeen
        jvbf kirjoitti:

        "Minusta oli myös hieman hassua, että pienikokoisuuteni vaikeutti tatuoinnin tekoa. "

        Luiden päälle tatuointi sattuu aina eniten.

        mun tatuointi on puoliksi lantio luun päällä puoliks läskin päällä ja vähemmän sattu luun päällä. läski kohta oli paljon pahempi. kunnon lenkkakahvat löytyy.. ei se aina mee noin


    • dfuiobn

      mua ärsyttää se että jotkut kuvittelee olevansa jotain niin kovaa ettei oo tosi,tiedän monia aivan kokonaan tatuoituja isoja miehiä jotka ovat tatuoinnissa jopa pyörtyneet kivun takia..emla on hyvä rasva puudutukseen eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa jos sitä haluaa itse käyttää. näillä suomi24 palstoilla ei ikinä saa muutakun v**lua jos jotain asiallisesti haluaisi kysyä,on se kumma!

      • Tatboy

        Mullakin on atooppinen iho, mutta ei se ole oikeastaan kuviini vaikuttanut. Siis itselläni tuo atooppinen exeema puhkeaa satunnaisesti kuivan ilman, hikoilun, pölyn tms. syyn takia joten kuvia on alueilla jotka välilä ovat hyvinkin ärtyneitä. Edes noissa kohdissa ei ole jäänyt mitään ongelmia kuviin (vanhin kuva ollut jo noin 15 vuotta).
        Tietenkään en ole kuvien päälle tuota hydrocortisooni-voidetta laittanut ennenkuin kuva on täysin arpeutunut, mutta myöhemmin myös cortisoonilla on pitänyt joidenkin kuvien kohdalta pitänyt rasvata.


      • krvrrr

        Löytyy 4% lidocainea sisältävää rasvaa tatskatukuilta. 10g tuubi on aika järkyttävän kallis vaan, olisiko joku 30-40 euroa. Apteekistakin saa, mutta sieltä taitaa ne kunnon aineet olla reseptiläkkeitä.


      • lsfhgalfs
        krvrrr kirjoitti:

        Löytyy 4% lidocainea sisältävää rasvaa tatskatukuilta. 10g tuubi on aika järkyttävän kallis vaan, olisiko joku 30-40 euroa. Apteekistakin saa, mutta sieltä taitaa ne kunnon aineet olla reseptiläkkeitä.

        Pienikokoisuudella ne tiedä tarkoittiko se niitä luita, kun ei me mitään taukoja pidetty, kun ei mua oikeesti sattunut. Kai se oli oottanut että oon talvitakkini alla tasapaksempi.

        "mua ärsyttää se että jotkut kuvittelee olevansa jotain niin kovaa ettei oo tosi,tiedän monia aivan kokonaan tatuoituja isoja miehiä jotka ovat tatuoinnissa jopa pyörtyneet kivun takia"

        Mua taas ärsyttää, kun annetaan ihan väärä kuva toimenpiteestä. Tosin mulle oli positiivista, että asia oli näin päin. Näemmä se on yksilökohtaista, mutta mitä väliä sillä on onko iso mies vai 55kg nainen? On ollut vissii heikommat kipukynnykset kuin minulla, tai eri tyyppinen iho. Varmaan moni muukin joka on ollut leikkauksissa tms. ei pidä tatuoinnin ottamista niin suurena juttuna.

        Lisäksi olen ollut ihmeissäni, että milloin tatuointi tulee kipeäksi? 24. päivä otin, eikä ole kuin hiukan arka yhden kylkiluun päältä. Mutta juu en valita, ihan tyytyväinen olen jos pääsen näin vähällä. Ehkä se iho tulee kipeäksi sitten kun tatuointi väritetään ja suuremmat osiot on toimenpiteen kohteena.


      • Kett.
        lsfhgalfs kirjoitti:

        Pienikokoisuudella ne tiedä tarkoittiko se niitä luita, kun ei me mitään taukoja pidetty, kun ei mua oikeesti sattunut. Kai se oli oottanut että oon talvitakkini alla tasapaksempi.

        "mua ärsyttää se että jotkut kuvittelee olevansa jotain niin kovaa ettei oo tosi,tiedän monia aivan kokonaan tatuoituja isoja miehiä jotka ovat tatuoinnissa jopa pyörtyneet kivun takia"

        Mua taas ärsyttää, kun annetaan ihan väärä kuva toimenpiteestä. Tosin mulle oli positiivista, että asia oli näin päin. Näemmä se on yksilökohtaista, mutta mitä väliä sillä on onko iso mies vai 55kg nainen? On ollut vissii heikommat kipukynnykset kuin minulla, tai eri tyyppinen iho. Varmaan moni muukin joka on ollut leikkauksissa tms. ei pidä tatuoinnin ottamista niin suurena juttuna.

        Lisäksi olen ollut ihmeissäni, että milloin tatuointi tulee kipeäksi? 24. päivä otin, eikä ole kuin hiukan arka yhden kylkiluun päältä. Mutta juu en valita, ihan tyytyväinen olen jos pääsen näin vähällä. Ehkä se iho tulee kipeäksi sitten kun tatuointi väritetään ja suuremmat osiot on toimenpiteen kohteena.

        Ja mua ärsyttää tuo sinun tapasi ilmaista asiat.

        Tatuoinnin otto ja siihen liittyvä kipu/kivuttomuus kun on ihan henkilöstä itsestään kiinni. Ei se ole toimenpiteestä väärän kuvan antamista, jos joku sanoo sen sattuvan aivan helvetisti.

        Itselläni on nyt kuusi tatuointia. Viisi ensimmäistä oli lastenleikkiä, kaikki näistä viidestä ovat käsivarressa, vielä siinä kohtaa missä iho on ohkaisempaa.

        Mutta. Eilen otin yläselkään ensimmäisen kuvan. Ja voi jumalauta, että meinas kesken kaiken usko loppua omaan kestämiseen, emlat sun muut olis varmaan ollu ihan tervetulleita. Ääriviivojen teko oli jo hieman kivuliasta ja tuudittauduin siihen, että värittäminen sitten menee helpommalla. Ja hah. Kiroten ja vinkuen sitten mentiin loppuun asti. Ja mikään maailman pienin kipukynnys mulla ei ole..

        Onneksi oli maailman ihanin tautoija, piti juttua yllä että jos vaikka onnistuisin keskittymään johonkin muuhun kuin siihen kipuun.


    • mustesankari_83

      Ite voin sen verran kertoa..että olen piikki kammoinen ja olen emlaa käyttäny..ja toimii täysin tatuointiin on aina toiminu..lisäksi olen myös psoriatikko, itellä on jalassa, niskassa..ranteessa..ja kaulasta toiseen ranteeseen iso kuva..ainoa asia emlassa vaan että vaikutus 1-5 tuntia ja huom jos tunnin jälkeen emla poistetaan ja aletaan tatskaamaan niin tunto tulee todella ripeesti takasin joten suosin pitämään vähintään 3-4 tuntia ennen kuvan tekoa..ja 5 tuntia pidempään ei vaikuta pitää.


      tilasin juuri ite, oikeeta tatuoimiseen tarkotettua puudutusgeelia ku emla on kokoon nähen aika kallis..ja seki pikkutuubi melkee puolet säilöntäilmaa.

    • tatskamatafaka

      Mistäs tälläistä geeliä ostit?

      • nepo

        Apteekista saat


    • Nyrkkitappelu

      Emlahan puuduttaa vaan noin tunniks ja sen jälkeen ne kivut iskee tuplasti kovempaa kuin ilman. Harva kuva on tunnis valmis.

    • HeikkiVienola

      Mä oon käyttänyt tiikeribalsamia. Sitä saa ihan apteekista. Kannattaa voidella oikein paksu reilu kerros arkaan paikkaan.

      • Anonyymi

        Hei toi Vienolan Heikin kivunlievitystapa on kyllä paras, tehostaisin vielä kamfertintipoilla!


    • Lovehurtssss

      Kivun tunteminen on yksilöllistä. Joihinkin sattuu, jotkut eivät ole moksiskaan. Itsellä yksi tatuointi, joka ulottuu ranteen alapuolelle, suonien päälle. Ei sattunut, vaikka paikkaa pidetään kipuherkkänä. Tuntui vain kuin joku olisi vedellyt keskikovaa kynnellä ihonpäältä.
      Ja ihan mun mielipiteeni on se, että jos ei ole valmis kivun tuntemiseen, niin tatuoinnin ottaminen ei ole sellaisen henkilön juttu.

      • Anonyymi

        Mulla on monta isoa tatuointia ja raajat musteen peitossa, enkä vieläkään ole valmis kivun tuntemiseen. Polvet ja sisäreisien tatuoiminen jätti semmoisen "neulakammon", että sen jälkeen pelkkä tatuoimisen ajatteleminenkin oksettaa, vaikka oon ottanut pari kuvaa niiden jälkeenkin. Seuraavaksi tulossa iso kuva reiteen, todellakin vedän puudutusvoiteen siihen ensin, kyllä mä tiedän jo mitä se tatuointikipu on. Ei mun tarvii pätee kenellekään enää 46 vuotiaana että sattuuko vai ei. Sattuu saatanasti, sitä varten on puudutusvoiteet ja kipulääkkeet. Eihän kirurgisiin toimenpiteisiinkään mennä tosta noin vaan ilman mitään. Kyllä niissäkin vähintään puudutetaan. 😂 Ranneleikkaus 15 min, puudutus ja kunnon lääkkeet, Tatuointi 5h ei puudutusta, koska pitää olla kova tyyppi.. mikä järki?


    • Anonyymi

      Emla taitaa olla ainoa pintapuudute Suomessa? Nyt kansaivälisillä markkinoilla myydään ihan suoraan tatskoihin puuduterasvoja ja netistä voi tilata. Itse olen ottanut kuvani ilman puudutetta ja sattui s****sti!!!En edes Buranaa vetänyt ( mitä kuulemma jotkut ottaa) 3h oli maksimi kun jaksoin nakutusta.... ehkä kokeilen Emlaa sitten?

    • Anonyymi

      Ite käytin emlaa ekassa tatuoinnissa väri pysynyt hyvänä oli kylläkin pieni tatuointi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe