Taekoituksena olisi laittaa ala ja ylä hampaisiin ns. telaketjut. Kunnallisella puolella olisi tarkoitus laittaa. Haluisin jonkunlaISET mahdollisimman huomaamattomat raudat esim valkoset. Kunnallisella sanotaan että onnistuu, jos itse maksaa. Kysyisin nyt teiltä että paljon ne noin maksaisivat? Puhutaanko edes sadoista euroista?
valkoiset hammasraudat
7
4690
Vastaukset
- näin............
Minä käyn yksityisellä oikomassa hampaitani ja juuri tuollaisilla valkoisilla kiinnikkeillä on laitettu. Maksavat yksityisellä 20€/kiinnike. Eli riippuu siitä moneenko hampaaseen valkeat kiinnikkeet laitetaan sinulle. Tuskin ainakaan tuota enempää maksavat sinulle. Lisäksi tälläinen valkoinen "kaari" eli siis valkoinen se rautalankajuttu.
- MITÄ MAKSAA
Minulla maksoi 27 euroa /kiinnike. Eli kovin on eri hintaiset näköjään. Aluksi tuli minullakin valkoinen kaari, mutta sitä joutuu vaihtamaan ja sitten tulee metallinen kaarilanka ja ligatuureja, jotka on metallia.
Vielä tulee vetoja ym. joten valkoiset braketit kyllä säilyy mutta muuten tulee metallia = näkyy yhtä lailla kuin perinteiset braketit. Eivätkä nämä valkoisetkaan ole mitään huomaamattomia...
- että valkoiset
braketit näkyvät yhtälailla. Eivät suinkaan ole mitään näkymättömiä. Sitten kun ne ovat vielä ala-ja ylähampaissa, niin kyllä ne vain näkyvät ja hyvin. Itse olen asiakaspalvelussa opiskelija/harjoittelija ja voin sanoa ettei näitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa näkymättömiksi. Huomataan heti kun aukaisen suun. SE siitä huomaamattomuudesta. Lisäksi kaaret tulevat metallista, alussa voi käyttää valkoista kaarta mutta silti näkyy...
Maksoi enemmän kuin perinteiset braketit, hinta 28 e / kiinnike, että todella kallista kun metalliset olisi saanut 15 euroa/ kpl. Haksahdin minäkin ottamaan valkoiset, kun kuvassa/,mallissa jota oikoja näytti, ne eivät näkyneet niin selvästi mitä todellisuudessa näkyvät. Siis tavallaan huijausta ...
Lisäksi alabraketit ovat värjäytyneet ajan kanssa, ikävän keltaisia , voisi tietenkin vaihtaa, mutta maksaa taas 28 euroa kappale, eipä ole varaa.... Olen varonut kaikkea värjäävää mutta ei auta!- täällä....
Itselläni myös "valkoiset" braketit ja metallinen kaari, ylä- sekä alahampaissa. Nämäkin raudat näkyvät kyllä! Mielestäni nämä ovat kuitenkin nätimmät, kuin kokonaan metalliset, koska hampaat eivät kuitenkaan näytä olevan kokonaan jonkin mustan peittämät. Mutta makuasia... Nämä valkoiset braketit saattavat taas näyttää epämääräiseltä ja ikäänkuin lialta hampaiden pinnassa. Minulla on myös kumilenksut (jotka kiinnittävät kaaren braketteihin) läpinäkyvät, mutta ne eivät todellakaan pitkään pysy värittöminä, vaan muuttuvat vaihdon jälkeen noin viikossa keltaisiksi. Ruoka värjää ne, ja mitään en mahda. Itse braketit ovat onneksi pysyneet lähes valkoisina.
Hyvä puoli näissä raudoissa on se, että hampaani ovat onneksi kauniissa suorassa rivissä. En malta odottaa, että saan nämä hirvityslaitteet suustani pois. - kiinanherhiläinen
täällä.... kirjoitti:
Itselläni myös "valkoiset" braketit ja metallinen kaari, ylä- sekä alahampaissa. Nämäkin raudat näkyvät kyllä! Mielestäni nämä ovat kuitenkin nätimmät, kuin kokonaan metalliset, koska hampaat eivät kuitenkaan näytä olevan kokonaan jonkin mustan peittämät. Mutta makuasia... Nämä valkoiset braketit saattavat taas näyttää epämääräiseltä ja ikäänkuin lialta hampaiden pinnassa. Minulla on myös kumilenksut (jotka kiinnittävät kaaren braketteihin) läpinäkyvät, mutta ne eivät todellakaan pitkään pysy värittöminä, vaan muuttuvat vaihdon jälkeen noin viikossa keltaisiksi. Ruoka värjää ne, ja mitään en mahda. Itse braketit ovat onneksi pysyneet lähes valkoisina.
Hyvä puoli näissä raudoissa on se, että hampaani ovat onneksi kauniissa suorassa rivissä. En malta odottaa, että saan nämä hirvityslaitteet suustani pois.valkoiset hammasraudat, tai ainakin pitäisi olla. Pah! Muuttuivat noin viikossa keltaisiksi, erityisesti kahvin juonnin jälkeen ovat kammottavan näköiset. Kaukaa katsottuna näyttää, että koko ylähammasrivini on keltainen! No, tämä puolen vuoden rautapainajainen on onneksi ohi 16.4. ja sen jälkeen palkitsen itseni ja aviomieheni hampaiden valkaisulla. Hyvää tässä on se, että hampaat onneksi ovat suoristuneet ja se on kuitenkin se pääasia.
- minä otankin
kiinanherhiläinen kirjoitti:
valkoiset hammasraudat, tai ainakin pitäisi olla. Pah! Muuttuivat noin viikossa keltaisiksi, erityisesti kahvin juonnin jälkeen ovat kammottavan näköiset. Kaukaa katsottuna näyttää, että koko ylähammasrivini on keltainen! No, tämä puolen vuoden rautapainajainen on onneksi ohi 16.4. ja sen jälkeen palkitsen itseni ja aviomieheni hampaiden valkaisulla. Hyvää tässä on se, että hampaat onneksi ovat suoristuneet ja se on kuitenkin se pääasia.
perinteiset raudat hampaisiini. Minulla oli jo valkoiset raudat mutta hampaat eivät pysyneet kuosissa vaikka oli kiinteä retetiolanka ja koje. Siksi hampaat raudoitetaan uudestaan ja nyt valitsen ehdottomasti ne metalliset, koska ne eivät tosiaankaan värjäänny ja ihmiset ovat tottuneet niihin ja ymmärtävät paremmin että on raudat hampaissa kun tenavillakin ja teineillä niitä näkee paljon... Eipä tule enää epämääräisiä katseita suun suuntaan, ymmärtävät heti mistä kysymys.
- valkoiset raudat
minä otankin kirjoitti:
perinteiset raudat hampaisiini. Minulla oli jo valkoiset raudat mutta hampaat eivät pysyneet kuosissa vaikka oli kiinteä retetiolanka ja koje. Siksi hampaat raudoitetaan uudestaan ja nyt valitsen ehdottomasti ne metalliset, koska ne eivät tosiaankaan värjäänny ja ihmiset ovat tottuneet niihin ja ymmärtävät paremmin että on raudat hampaissa kun tenavillakin ja teineillä niitä näkee paljon... Eipä tule enää epämääräisiä katseita suun suuntaan, ymmärtävät heti mistä kysymys.
Olleet suussa puoli vuotta, ja kyllä ihmiset ovat näistäkin tajunneet, että ovat hammasraudat. Ei ole mitään kummastuneita katseita tullut. Jotkut ovat kyselleet yleisesti oikomishoidostani vaan. Kyllä nämä valkoisetkin raudat ovat nykyään ihan yleinen juttu. Itse asiassa olen nähnyt näitä useammin, kuin metallisia. Lapsilla ja nuorilla olen vain nähny metallisia.
Mutta, makuasia todellakin se, millaiset itselleen valitsee. Näin jälkikäteen ajatellen saattaisin nyt valita metallisetkin itselleni. Ei nimittäin ole väliä, koska raudat näkyvät jokatapauksessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156