Ihmissuhdepeli

irm

Mietityttää kun kovin useillä tuntuu olevan hankalaa joko parisuhteessa tai sinkkuna, joka epätoivoisesti pyrkii parisuhteeseen.
Toista suhteen osapuolta ei osata tulkita ja ollaan niin niin epävarmoja jatkuvasti. Suoraankaan ei voida asioista keskutella ihan kahden kesken vaan ongelmia pitää ratkoa näin keskustelupalstoilla ja suorastaan ihan hatusta vedettyjä analyysejä käyttäen. Sitten alkaakin se roolipeli, mikä on kylläkin sangen jännittävää oman aikansa, mutta ikävä kyllä kuluttaa aikalailla voimavaroja. Naisilla on uskomus, että mies on metsästäjä ja alkavat leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa, miehet taas tässä vaiheessa alkavat pitää naista joko kylmänä tai epäluotettava. Sitten mies kyllästyy ja päättää lopettaa naisen metsästämisen ja nainen vaipuu masennukseen tai alkaa roikkumaaan miehessä. En väitä , että aina menee näin, tämä on vain hyvin karkea yleistys ja vaikutelma jonka olen saanut.

Eikö vain voisi sopia, että minä pidän sinusta, sinä minusta ja nyt seurustellaan ja sitten kun tulee se seinä vastaan ja ongelma, jonka yli ei päästä, niin erotaan. Ja siinä se. Tai mikäli kyseessä on puhdas pano, niin sitten asia tehdään selväksi kummallekkin osapuolelle ja pano pidetään panona kunnes toisin todistetaan.

Voisiko onnistua käytännössä?

16

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihquaa

      Että kyse usein on kokemattomien teinien ongelmista. Hormonimyllerryksiään läpikäyvät teinit voisivat mennä teinipalstoille tai ainakin lopettaa poikien kutsumisen miehiksi ja tyttöjen naisiksi.

    • Ihminen on vain niin tyhmä eläin (etenkin nuorena), ettei se järkipuhetta ymmärrä. Minä en ainakaan uskonut tai ymmärtänyt sen enempää vanhempieni kuin kaveriedenikaan neuvoja. Kaikki piti itse opetella kantapään kautta eivätkä ihmiset näköjään ole niistä ajoista miksikään muuttuneet.

      Mutta kun tarpeeksi monta kertaa teki typeryytensä, niin huomasi kuitenkin olevansa oppivainen eläin. Ei ole onneksi tarvinnut samoja virheitä kovin montaa kertaa toistaa. Tosin jotkut eivät tunnu oppivan ikinä virheistään.

      • ne kaikki

        ... miehet (eikä varmaan naisetkaan) opi virheistään.

        Kyllä sitä niin mielellään näin yli nelikymppisenä haluaisi jo kunnon suhteeseen, ilman ihmissuhdepelejä. Itse olen pelaillut tahtomattani kohta vuoden viisikymppisen miehen kanssa. Siis en tahtoisi pelata, vaan tykkään hänestä ihan oikeasti. Vaan taidanpa luovuttaa... ei jaksa enää leikkiä...


      • vasta alkoi
        ne kaikki kirjoitti:

        ... miehet (eikä varmaan naisetkaan) opi virheistään.

        Kyllä sitä niin mielellään näin yli nelikymppisenä haluaisi jo kunnon suhteeseen, ilman ihmissuhdepelejä. Itse olen pelaillut tahtomattani kohta vuoden viisikymppisen miehen kanssa. Siis en tahtoisi pelata, vaan tykkään hänestä ihan oikeasti. Vaan taidanpa luovuttaa... ei jaksa enää leikkiä...

        ja kyseessä myös viisikymppinen mies. Ei jaksa tässä iässä enää (41v.) leikkiä kissa-hiiri leikkiä. Jos mies ei ymmärrä minua eikä toiveitani meidän seurustelun suhteen, vaan jaksaa leikkiä ja leikkiä, niin kyllä minä taidan luovuttaa, vaikka hänestä niin paljon pidänkin. Puhumallakaan kun en saa asioita hänen kanssaan selväksi.


      • pummitutka M
        vasta alkoi kirjoitti:

        ja kyseessä myös viisikymppinen mies. Ei jaksa tässä iässä enää (41v.) leikkiä kissa-hiiri leikkiä. Jos mies ei ymmärrä minua eikä toiveitani meidän seurustelun suhteen, vaan jaksaa leikkiä ja leikkiä, niin kyllä minä taidan luovuttaa, vaikka hänestä niin paljon pidänkin. Puhumallakaan kun en saa asioita hänen kanssaan selväksi.

        Mitä asioita et saa selviksi? Lompakon koko sisältöä?


      • Änkkävilla

        Einstein sanoi sen näin:

        Insanity is doing the same thing over and over again, expectin different results.


      • ne kaikki
        vasta alkoi kirjoitti:

        ja kyseessä myös viisikymppinen mies. Ei jaksa tässä iässä enää (41v.) leikkiä kissa-hiiri leikkiä. Jos mies ei ymmärrä minua eikä toiveitani meidän seurustelun suhteen, vaan jaksaa leikkiä ja leikkiä, niin kyllä minä taidan luovuttaa, vaikka hänestä niin paljon pidänkin. Puhumallakaan kun en saa asioita hänen kanssaan selväksi.

        toivottavasti ole samanlaisia...

        Eilen nimittäin mulle selvis pelinhenki. Äijä panesleli muita. Unohti vaan kertoa minulle herättyään vierestäni aamulla että meidän "aktiivinen" seurustelu loppui siihen. Toivottavasti hän oli viimeinen laatuaan tuon sortin miehiä, joka elääni sattui...


      • Anonyymi

        Niin. Samat virheet toistetaan äitien ja isien perässä.


      • Anonyymi
        ne kaikki kirjoitti:

        ... miehet (eikä varmaan naisetkaan) opi virheistään.

        Kyllä sitä niin mielellään näin yli nelikymppisenä haluaisi jo kunnon suhteeseen, ilman ihmissuhdepelejä. Itse olen pelaillut tahtomattani kohta vuoden viisikymppisen miehen kanssa. Siis en tahtoisi pelata, vaan tykkään hänestä ihan oikeasti. Vaan taidanpa luovuttaa... ei jaksa enää leikkiä...

        Ite en jaksa enää pelejä,enkä halua vakiintuakaan. Mieluummin ihan ilman.


      • Anonyymi
        ne kaikki kirjoitti:

        toivottavasti ole samanlaisia...

        Eilen nimittäin mulle selvis pelinhenki. Äijä panesleli muita. Unohti vaan kertoa minulle herättyään vierestäni aamulla että meidän "aktiivinen" seurustelu loppui siihen. Toivottavasti hän oli viimeinen laatuaan tuon sortin miehiä, joka elääni sattui...

        Voi nuita riittää. Yhen sain kii ku oli jopa seuraavana päivänä toisen naisen kanssa Facebookissa kuvia🤣🤣🤣🤣


    • Asiasta.huvittunut

      Eihän se onnistu. Ihmisen pariutumisriitti on kaikkein monimutkaisin, koska ihminen kaikista eläimistä asettaa kumppanilleen eniten monitahoisia vaatimuksia.

      Jos olet itse panostamassa kaikkesi parisuhteeseen, haluat olla varma, että myös toinen osapuoli sitoutuu suhteeseen. Muutenhan menettäisit kaiken suhteen kariutuessa. Tämän vuoksi tarvitset pitkän tunnusteluajan selvittääksesi potentiaalisen kumppanin motiiveja ja ominaisuuksia. Ei pidä ostaa sikaa säkissä.

      > Eikö vain voisi sopia, että minä pidän
      > sinusta, sinä minusta ja nyt seurustellaan

      Ei. Eiväthän USA ja Neuvostoliittokaan voineet vain sopia, että kukaan ei halua sotaa, nyt lakkautetaan armeijat. Itse vertaankin pariutumisriittiä mielelläni aseistariisuntaprosessiin, jossa kumpikin osapuoli vähitellen laskee puolustustaan ja avautuu jatkuvasti enemmän yhteistyölle.

      • irm

        Ei sitten.
        Mutta kun problematiikka onkin siinä että sitä sen pitkän ja kiduttavan pariutumisriitin jälkeenkin kokeen ostaneensa sian säkissä, tai no ainakin sen sian ja kilpavarustelu senkun jatkuu...loppuuko se ikinä.


    • MMies

      "Eikö vain voisi sopia, että minä pidän sinusta, sinä minusta ja nyt seurustellaan ja sitten kun tulee se seinä vastaan ja ongelma, jonka yli ei päästä, niin erotaan."


      Näinhän homma toimii Aikuisten maailmassa. Mitään vitun ala-astelaisten logiikan mukaista metsästäjä-paskaa tämän ikäisenä ainakaan jaksa kelata- saatika sellaiseen uskovaa (toteuttavaa) pösilöä katsella. Ranka suoraksi ja menoksi.

    • Enrique_Lister

      Muakin huvittaa toi, että näitä suhde ongelmia puidaan täällä netissä, vaikka niitä pitäs puida sitävastoin sen toisen osapuolen kanssa.
      Ei ole mitään hyötyä, vaikka Pena Korialta antaa neuvoja, kun ei se voi tietää mitä niiden asianomaisten päässä liikkuu.

    • Anonyymi

      Aina on hankalaa. Pysyn sinkkuna.

    • Anonyymi

      Jokainen on loppupelissä oman persereikänsä reunukset. Samaa paskaa kaikki suollamme pönttöön. Ja samat pahanhajuiset eritteet tulee alapäästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe