Päivän Sana 6. maaliskuuta 2008
Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
Ps. 118:1 KR33/38
Oletteko muistaneet kiittää ?
15
349
Vastaukset
- pohjalla:
"Israelilaistutkija: Mooses hillui huumehuuruissa
4.3.2008 14:12
Saadessaan kymmenen käskyä Mooses oli psykedeelisten huumeiden vaikutuksen alainen.
Näin väittää israelilaispsykologi Benny Shannon, jonka asiaa käsittelevä artikkeli on ilmestynyt filosofisessa Time and Mind -aikakauslehdessä.
Kognitiivisen psykologian professorina Jerusalemin heprealaisessa yliopistossa toimivan Shannonin mukaan mielen toimintaan vaikuttavat aineet kuuluivat tärkeänä osana raamatullisen ajan israelilaisten uskonnollisiin riitteihin.
- Mitä tulee Moosekseen Siinain vuorella, kyseessä ei ollut yliluonnollinen, kosminen tapahtuma tai legenda, vaan mitä luultavimmin tapahtuma, jossa Mooses ja israelilaiset olivat huumausaineiden vaikutuksen alaisina, Shannon totesi tänään Israelin valtiollisella radiokanavalla.
Äänten näkeminen esimerkkinä
Itsekin huumaavia aineita kokeillut Shannon arvioi Mooseksen käyttäneen sellaisia myös nähdessään "palavan pensaan".
- Raamatun mukaan ihmiset näkevät ääniä, mikä on klassinen ilmiö, Shannon totesi ja mainitsi esimerkkinä Amazonin alueen uskonnolliset rituaalit, missä huumaavia aineita otetaan juuri siksi, että ihmiset "näkisivät musiikkia".
Shannon kertoi omasta kokemuksestaan nautittuaan ayahuascaa - voimakasta psyykeen vaikuttavaa kasvia - uskonnollisessa seremoniassa Brasilian sademetsissä vuonna 1991.
- Näin näkyjä, joilla oli hengellis-uskonnollisia yhteyksiä, Shannon kuvaili.
Hänen mukaansa ayahuascan psykedeelisiä vaikutuksia voi verrata Raamatussa usein mainitun akasiapuun kaarnan vaikutuksiin.
Asiasta kertoi uutistoimisto AFP."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803047340527_ul.shtml- linjalla niin
Mooses johti koko israelin kansan punaisen meren läpi huumattuaan ensin kansan, koska se luuli käyneensä meren halki kuivaa myöten.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ja tuollaista Benny Shannon käsittelevää "tutkimusta" nimitetään tieteeksi.
Mutta eräille tällaiset "tieteelliset faktat" uppoavat kuin kuuma veitsi voihin. Voi aikoja, voi tapoja. "Hullu sanoo sydämessänsä, ei ole Jumalaa, siinä kaikki hänen ajatuksensa". Ja ellei muuten oman pään päätelmille ja pimentyneen sydämen tutkimimuksille saada näyttöä niin otetaan hyppysellinen huumetta ja todistetaan asia näin tieteellisesti todeksi.
Tämä on huvittava palsta kaikkine faktoineen.
- Ihmisen viisaus
Muistan kiittää joka päivä, etten ole nälkään kuoleva
afrikan lapsi, tai pahasti kehitysvammainen ihminen,
koska heillä ei ole mahdollisuutta välttää iankaikkisia
helvetin tuskia, kuten minulle kerroit.
Afrikan lapsihan, jos kuolee Jeesuksesta kuulematta,
joutuu helvettiin tirisemään, kurjan elämänsä jälkeen.
Kehitysvammainen, joka vammansa takia, ei ymmärrä,
eikä osaa kääntyä Jeesuksen puoleen kokee myöskin
kiuaskiven kohtalon.
Näinhän sinä minua opetit, kirjoita se vielä
uudelleen tuohon alle, kun joltain jäi tämä oppisi
näkemättä, eikä he ymmärrä rakastavan Jumalan
totuutta, kuten sinä. Jooko?- lapsen ero on se,
että sinä olet [ehkä] kuullut evankeliumin, mutta hän [ehkä] ei. Kenen on syy: meidän uskovien. Kenen on syy, kun hän kuolee nälkään: koko hyvinvoivan maailman, joka voisi auttaa, mutta kerää rikkauksia vain itselleen ja kiittää vielä Jumalaakin saamistaan rikkauksista. Mutta rahan himo ja lisärikastumisen halu estävät lähettämästä apua.
Mitä tapahtuisikaan, jos uskovat lopettavaisit hienojen kirkkojensa/kokoustilojensa rakentamisen sekä valtavan kalliiden superjulistajien/profeettojen palkkaamisen kokouksiinsa ja lähettäisivät rahat köyhien elatukseen ja lääkkeisiin? Entä, jos maailman aseistukseen käytettävät rahat ja teknologia pantaisiinkin palvelemaan kärsiviä lähimmäisiämme? Tätä sietää minun, sinun ja kaikkien ajatella.
Ei meiltä puutu rahaa, tietotaitoa ja teknologiaa viedä nälkäisille, sairaille ja kuoleville apua. Meiltä puuttuu lähimmäisenrakkaus. Kysyin äsken mielessäni olenko valmis vaihtamaan halvempaan autoon, myymään osakkeeni, antamaan rahat köyhille, elämään vuokra-asunnossa, tyytymään 200 euroa pienempään palkkaan ja antamaan hyväntekeväisyyteen oman työpanokseni vapaa-aikanani, luopumalla golfista ja keilailusta? Sanon rehellisesti tässä, että ajatus oli hyvin epämiellyttävä ja tuskin voisin niin tehdä. Entä tyttäreni ratsastusharrastus ja poikani jääkiekkoharrastus? Niihin kuluu rahaa, mutta hyvin he toimeen tulevat muutenkin ja ruokaa saavat. Uhraisinko sen kuolevien hyväksi? Uhri tuntuu liian suurelta, kun rakastan hyvinvointia enemmän kuin kuolevien hätää. Te samassa asemassa olevat annatte anteeksi, mutta antaako Jumala? "Mitä jätitte tekemättä yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te jätitte tekemättä minulle", sanoo Jeesus kerran.
Voi hyvä Jumala, ole minulle syntiselle armollinen, että pitäisin kaiken maallisen omaisuuden toisarvoisena ja rakastaisin sydämestäni sinua ja tekisin tahtosi, sanojesi mukaan: "Autuaampaa on antaa kuin ottaa". Ja anna minulle armo rakastaa Herraa ensimmäisenäni ja viimeisenäni.
Kaipaan palstalle vanhoja vanhurskauden saarnaajia, mutta he ja heidän opetukset ovat palstalla vaienneet. Missä he ovat? - frihet
lapsen ero on se, kirjoitti:
että sinä olet [ehkä] kuullut evankeliumin, mutta hän [ehkä] ei. Kenen on syy: meidän uskovien. Kenen on syy, kun hän kuolee nälkään: koko hyvinvoivan maailman, joka voisi auttaa, mutta kerää rikkauksia vain itselleen ja kiittää vielä Jumalaakin saamistaan rikkauksista. Mutta rahan himo ja lisärikastumisen halu estävät lähettämästä apua.
Mitä tapahtuisikaan, jos uskovat lopettavaisit hienojen kirkkojensa/kokoustilojensa rakentamisen sekä valtavan kalliiden superjulistajien/profeettojen palkkaamisen kokouksiinsa ja lähettäisivät rahat köyhien elatukseen ja lääkkeisiin? Entä, jos maailman aseistukseen käytettävät rahat ja teknologia pantaisiinkin palvelemaan kärsiviä lähimmäisiämme? Tätä sietää minun, sinun ja kaikkien ajatella.
Ei meiltä puutu rahaa, tietotaitoa ja teknologiaa viedä nälkäisille, sairaille ja kuoleville apua. Meiltä puuttuu lähimmäisenrakkaus. Kysyin äsken mielessäni olenko valmis vaihtamaan halvempaan autoon, myymään osakkeeni, antamaan rahat köyhille, elämään vuokra-asunnossa, tyytymään 200 euroa pienempään palkkaan ja antamaan hyväntekeväisyyteen oman työpanokseni vapaa-aikanani, luopumalla golfista ja keilailusta? Sanon rehellisesti tässä, että ajatus oli hyvin epämiellyttävä ja tuskin voisin niin tehdä. Entä tyttäreni ratsastusharrastus ja poikani jääkiekkoharrastus? Niihin kuluu rahaa, mutta hyvin he toimeen tulevat muutenkin ja ruokaa saavat. Uhraisinko sen kuolevien hyväksi? Uhri tuntuu liian suurelta, kun rakastan hyvinvointia enemmän kuin kuolevien hätää. Te samassa asemassa olevat annatte anteeksi, mutta antaako Jumala? "Mitä jätitte tekemättä yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te jätitte tekemättä minulle", sanoo Jeesus kerran.
Voi hyvä Jumala, ole minulle syntiselle armollinen, että pitäisin kaiken maallisen omaisuuden toisarvoisena ja rakastaisin sydämestäni sinua ja tekisin tahtosi, sanojesi mukaan: "Autuaampaa on antaa kuin ottaa". Ja anna minulle armo rakastaa Herraa ensimmäisenäni ja viimeisenäni.
Kaipaan palstalle vanhoja vanhurskauden saarnaajia, mutta he ja heidän opetukset ovat palstalla vaienneet. Missä he ovat?Ja ei mukana euroakaan viedä, et autetaan nyt kun vielä voidaan.
Ikäväähän se on myöntää, että raha on päässyt evankeliumin edelle, aivan liian monen sydämmessä.
Kyllä meillä monella on aivan liiankin hyvin, jotta voisimme ymmärtää todellisen hädän.
Kiitokseen olisi varmaan aihetta jo suomalaisuudenkin suhteen, kun ei edes raamatun lukua kukaan estä, taikka rukousta.
miten itse tulkitset tuon kohdan Sanasta?
Oletko itse muistanut kiittää vai meidän muidenko pitää niin tehdä?
Mistä savonarola on tänään kiittänyt, olisi kiva tietää. Jumalastako vaan?- frihet
Minä voin vaikka kiittää, että sää-ennustus eilen ei pitänyt kutia, vaan pääsin merlko hyvissä olosuhteissa kotiin, vaikka lumi-merskyä lupailivat, juuri yön ajaksi, kun ajelin kotiin.
No kiitokseen on aihetta minullakin ja tosi monen asian johdosta, vaikka vaikeudet jäisivätkin, nehän kuluu elämään.
Kerran rajalla pyyhitään viimeinenkin kyynyl ja ei murheistä huolta, kun Vapahtajamme Jeesus Kristus kotiin meidät tervetulleiksi toivottaa..
Mun piti eilen kysyä, sun muksujen kengän numeroja, mut ku meinaa toi muisti tehä tepposia.
Nyt on taas muut matkat edessä ja kormien vienti jatkuu, kait jo lähi päivinä, toivottavasti vielä pari viikkoa menisi lomaillen.
Siunatut yöt kaikille ja kiitos Saviksen positiivisista aloituksista, Jeesus kanssanne! frihet kirjoitti:
Minä voin vaikka kiittää, että sää-ennustus eilen ei pitänyt kutia, vaan pääsin merlko hyvissä olosuhteissa kotiin, vaikka lumi-merskyä lupailivat, juuri yön ajaksi, kun ajelin kotiin.
No kiitokseen on aihetta minullakin ja tosi monen asian johdosta, vaikka vaikeudet jäisivätkin, nehän kuluu elämään.
Kerran rajalla pyyhitään viimeinenkin kyynyl ja ei murheistä huolta, kun Vapahtajamme Jeesus Kristus kotiin meidät tervetulleiksi toivottaa..
Mun piti eilen kysyä, sun muksujen kengän numeroja, mut ku meinaa toi muisti tehä tepposia.
Nyt on taas muut matkat edessä ja kormien vienti jatkuu, kait jo lähi päivinä, toivottavasti vielä pari viikkoa menisi lomaillen.
Siunatut yöt kaikille ja kiitos Saviksen positiivisista aloituksista, Jeesus kanssanne!Mut nythän sille ei voi mitään. Turhaan oottelin pitkään sun soittoasi.
Erittäin positiivinen toi saviksen aloitus, juupa juu.
Mun pojan kengännumero on 36.- frihet
auroraboreallis kirjoitti:
Mut nythän sille ei voi mitään. Turhaan oottelin pitkään sun soittoasi.
Erittäin positiivinen toi saviksen aloitus, juupa juu.
Mun pojan kengännumero on 36.Näit kyllä viimeisen soittoni, mutta et kumma kyllä edellisiä, kun yritin Jyväskylästä aiemmin.
En minä silloin olisi ehtinyt kahville tulla, kun oli laivalle lähtökin samana iltana.
Mukana tosin ei olis ollu tuota numeroa, kun ei ollut, kun 41- 46 ja sit tietenkin omet "monot", uusia tosin on tallissani vielä yli 100 paria, mut ne on kesä kenkiä kaikki, ehkä vien Narvan katulapsille.
Koita pärjäillä ja älä menetä toivoasi Jeesukseen, Hän on voimallinen viemään työnsä päätökseen sinunkin kohdalla, muut kuolleet jumalat evät ketään auta, vaan Jeesus Kristus on kuolemankin voittanut ja elää tänäänkin.
- Terri_Eri
Nyt on erikoinen kiitoksen aihe!
Rukouksiin on vastattu ja mieheni sai vakituisen työpaikan.Kiitos Herralle! Että on mahdollista Rakastaa Jeesusta --->Joh 14.21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Jeesuksen kunniksi Hänen antamstaan uhrista, se on kuin suitsuketta Jumalan korville, Jeesuksen kautta, Pyhässä Hengessä.
* Jumala haluaa kuulla niiden huulten hedelmää, jotka Hänen nimeään kiittävät. Siinä riittää kiittämistä loppuun saakka, kunnes kiitoskin muuttuu näkemiseksi!
* Ja jos sattuisi unohtumaan kiitoksen aiheet, lue Jes 53, siinä sydän avautuu rakkaudelle Jeesusta kohtaan, Pyhä Henki avaa ilon lähteen, kun aloittaa ymmärryksellä saa lopettaa Hengessä, Pyhässä Hengessä, kiittäen kielillä ja laulaen kielillä, ja malja on ylitsevuotavainen!- frihet
Matkani lyheni, eräiden asioiden suhteen muutamalla päivällä, mut kiitos Jeesuksen nyt on kaikki hyvin, tuonkin matkan osalta ja sinäkin kuvioissa mukana, muistan rukouksin ja otan lähipäivinä yhteyttä, siunausta sinulle, Kristuksessa Jeesuksessa.
frihet kirjoitti:
Matkani lyheni, eräiden asioiden suhteen muutamalla päivällä, mut kiitos Jeesuksen nyt on kaikki hyvin, tuonkin matkan osalta ja sinäkin kuvioissa mukana, muistan rukouksin ja otan lähipäivinä yhteyttä, siunausta sinulle, Kristuksessa Jeesuksessa.
* Selvisin "reissusta hengissä"! Kaikki hyvin siltäosin, ainakin toistaiseksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904383
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?572974Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132511Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132321- 402003
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki641647Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608