Lempivärisi

Tämä ei todellakaan ole mikään miehekäs aihe, mutta se kertoo jotain siihen vastaavasta. Eli valitaan vain yksi vaihtoehdoista.


Valkoinen: "Neutraali"

Musta: "Itsenäinen"

Punainen: "Seksuaalisesti aktiivinen"

Vihreä: "Elämäniloinen"

Keltainen: "Pelkuri"

Harmaa: "Tylsä"

Oranssi: "Iloinen"

Purppura "Homoseksuaali"


Vastaukseni on musta.


"Voikohan tähän testiin luottaa"


MarttyyriMallari-TTt

46

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viilisniilis

      EIVÄT OLE VÄREJÄ!

      • fjeppef

        valoisuuden asteita!


      • NE SITTEN OVAT???


        "Olet varmaan värisokea"


        MarttyyriMallari-TTt


      • viilisniilis
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        NE SITTEN OVAT???


        "Olet varmaan värisokea"


        MarttyyriMallari-TTt

        olet nähnyt mustan tai valkoisen? Minulle on ainakin kaikilla väriopin tunneilla opetettu näin, ja usko mua, olen käynyt niillä kyllästymiseen asti. Koskaa ei ole tosin kerrottu, että mitä ne on, mutta ylemmästä vastauksesta kävi ilmi, että ne ovat valoisuuden asteita.


      • -k32v-
        viilisniilis kirjoitti:

        olet nähnyt mustan tai valkoisen? Minulle on ainakin kaikilla väriopin tunneilla opetettu näin, ja usko mua, olen käynyt niillä kyllästymiseen asti. Koskaa ei ole tosin kerrottu, että mitä ne on, mutta ylemmästä vastauksesta kävi ilmi, että ne ovat valoisuuden asteita.

        valkoine valo olis niinku kaikki aallonpituudet.

        valkoise valon sais sit hajotettuu vaiks prismal silleen, et ne värit näkyis mistä se koostuis. tai sadepisarat tekis kesällä saman, niinku hajoittais valon tollaseks sateenkaareks.

        mustaa valoo sit ei olis niinku olemassakaa. paitsi jos ei sellaseks ajattele niitä valon tajuuksii, joit silmä ei näkis.

        se miltä joku kappale näyttäis niinku väriltään, se kappale imaisis kaikki muut aallonpituudet, mut heijastais sen värin miltä se näyttää. vihree siis imaisis kaiken muun paitsi virheen valon.

        et mustaki olis tavallaan sit väri ja valkoine kans. valkoine kappale heijastais kaikki aallonpituudet ja musta ei heijastis mitään kaikki.

        se olis vähä silleen et miten sen ny ottaa.

        noist kolmest päävärist (sinine, keltane, punane) ei kyl sais taiottuu valkoista, niinku vesiväreis tai muutenkaa. pelkästään muuretut värit plus mustan.


      • viilisniilis kirjoitti:

        olet nähnyt mustan tai valkoisen? Minulle on ainakin kaikilla väriopin tunneilla opetettu näin, ja usko mua, olen käynyt niillä kyllästymiseen asti. Koskaa ei ole tosin kerrottu, että mitä ne on, mutta ylemmästä vastauksesta kävi ilmi, että ne ovat valoisuuden asteita.

        missäs sinä olet opiskellut. Kansalaisopistollako? (hehheh)
        Musta ja valkoinen ovat värejä siinä missä sininen ja punainenkin.


        http://www.youtube.com/watch?v=9YAHodp2H2Y


        "Tietämättömyytesi huvittaa minua"


        MarttyyriMallari-TTt


      • viilisniilis
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        missäs sinä olet opiskellut. Kansalaisopistollako? (hehheh)
        Musta ja valkoinen ovat värejä siinä missä sininen ja punainenkin.


        http://www.youtube.com/watch?v=9YAHodp2H2Y


        "Tietämättömyytesi huvittaa minua"


        MarttyyriMallari-TTt

        Sellasita alaa, jossa sää olla päivittäin värien kanssa tekemisissä. En nyt ala tässä koulua kertomaan. Kai sitä joskus on tullut joitain kansalaisopiston kurssejakin käytyä, mutta niissä ei varsinaista värioppia ollut.

        Perustele mulle se, että musta ja valkoinen ovat värejä.

        Tossa sulle biisi: http://uk.youtube.com/watch?v=E7N7UhSdhuw

        "Kuvittelen sinut Turon näköiseksi"


      • viilisniilis
        -k32v- kirjoitti:

        valkoine valo olis niinku kaikki aallonpituudet.

        valkoise valon sais sit hajotettuu vaiks prismal silleen, et ne värit näkyis mistä se koostuis. tai sadepisarat tekis kesällä saman, niinku hajoittais valon tollaseks sateenkaareks.

        mustaa valoo sit ei olis niinku olemassakaa. paitsi jos ei sellaseks ajattele niitä valon tajuuksii, joit silmä ei näkis.

        se miltä joku kappale näyttäis niinku väriltään, se kappale imaisis kaikki muut aallonpituudet, mut heijastais sen värin miltä se näyttää. vihree siis imaisis kaiken muun paitsi virheen valon.

        et mustaki olis tavallaan sit väri ja valkoine kans. valkoine kappale heijastais kaikki aallonpituudet ja musta ei heijastis mitään kaikki.

        se olis vähä silleen et miten sen ny ottaa.

        noist kolmest päävärist (sinine, keltane, punane) ei kyl sais taiottuu valkoista, niinku vesiväreis tai muutenkaa. pelkästään muuretut värit plus mustan.

        Et saa mustaa aikaiseksi :). Se on vain teoriassa mahdollista, mutta siitä tulee likaisen ruskea, kun yrität siitä mustaa vääntää.

        Näkyykö prismassa musta?


      • viilisniilis

      • viilisniilis kirjoitti:

        Sellasita alaa, jossa sää olla päivittäin värien kanssa tekemisissä. En nyt ala tässä koulua kertomaan. Kai sitä joskus on tullut joitain kansalaisopiston kurssejakin käytyä, mutta niissä ei varsinaista värioppia ollut.

        Perustele mulle se, että musta ja valkoinen ovat värejä.

        Tossa sulle biisi: http://uk.youtube.com/watch?v=E7N7UhSdhuw

        "Kuvittelen sinut Turon näköiseksi"

        opetella kirjoittamaan ilman virheitä ensin ja sitten vasta alkaa kinastelmaan kanssani :9 (anteeksi, olen hieman snobi)
        Minun perusteluni ovat sellaisia, että päätän itse mikä on mitäkin. Toisin sanoen jos ajattelen mustan ja valkoisen olevan värejä niin silloin ne ovat niitä.


        Ps: älä vertaa minua likaisiin hippeihin.


        "Oletko kaunis"


        MarttyyriMallari-TTt



      • -k32v-
        viilisniilis kirjoitti:

        Et saa mustaa aikaiseksi :). Se on vain teoriassa mahdollista, mutta siitä tulee likaisen ruskea, kun yrität siitä mustaa vääntää.

        Näkyykö prismassa musta?

        no ei oo mustaa prismas. ja se meitsin heitto, et siel näköaistin ulottumattomis olis ne "mustan valon" jutut, sekin on väärin sanottu.

        mut jos oikee pöllösti tulkkaa, nii kyllähän ne violetti ja punane mustaan feidaa... ;)

        prisma ei heijastais valoo, se hajoittais valoo. värikkäät pinnat voi kans sirottaa valoo, mut enimmäksee ne heijastais ja imis valoo.

        nii siks toi värie sekoittamine värinapeist olis niinku vähetämist, vaikuttais heijastuksee (koska jokaine pääväri sulkee muita heijastettavii taajuuksii pois, ja ku musta imis kaiken, nii kolmest päävärist tulis musta, heijastamaton).

        värie sekoittamine säteilyn taajuuksil olis lisäämist (koska jokaine päävärin lisäämine valoon lisäis säteilyn spektrii, ja kun valkoine on kaikki taajuudet, kolmest päävärist tulis valkoist valoo).

        et siitä tulis se ero miks napeist tulis melkein mustaa mut ei koskaa valkoista. ne olis eri asioit vähä. ja napeist, mitä paremmat pigmentit nii sen lähemmäs mustaa pääsee.

        tiedä sit oliko tos selitykses päätä tai häntää, tai tajuaisko siit ketää mitää, mut tollee se suunnillee menis.


      • -k32v-
        -k32v- kirjoitti:

        no ei oo mustaa prismas. ja se meitsin heitto, et siel näköaistin ulottumattomis olis ne "mustan valon" jutut, sekin on väärin sanottu.

        mut jos oikee pöllösti tulkkaa, nii kyllähän ne violetti ja punane mustaan feidaa... ;)

        prisma ei heijastais valoo, se hajoittais valoo. värikkäät pinnat voi kans sirottaa valoo, mut enimmäksee ne heijastais ja imis valoo.

        nii siks toi värie sekoittamine värinapeist olis niinku vähetämist, vaikuttais heijastuksee (koska jokaine pääväri sulkee muita heijastettavii taajuuksii pois, ja ku musta imis kaiken, nii kolmest päävärist tulis musta, heijastamaton).

        värie sekoittamine säteilyn taajuuksil olis lisäämist (koska jokaine päävärin lisäämine valoon lisäis säteilyn spektrii, ja kun valkoine on kaikki taajuudet, kolmest päävärist tulis valkoist valoo).

        et siitä tulis se ero miks napeist tulis melkein mustaa mut ei koskaa valkoista. ne olis eri asioit vähä. ja napeist, mitä paremmat pigmentit nii sen lähemmäs mustaa pääsee.

        tiedä sit oliko tos selitykses päätä tai häntää, tai tajuaisko siit ketää mitää, mut tollee se suunnillee menis.

        toi nappi- osasto olis maalaamist.

        sit se taajuuksil pelaamine olis sit tätä nykytekniikkaa eli telkkareit ja monitoreit.


      • viilisniilis
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        en halua, että minut samaistetaan kylähulluun.


        "Asun kaupungissa"


        MarttyyriMallari-TTt

        isä asuu kaupungissa.

        "Olette samanlaisia"


      • viilisniilis
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        opetella kirjoittamaan ilman virheitä ensin ja sitten vasta alkaa kinastelmaan kanssani :9 (anteeksi, olen hieman snobi)
        Minun perusteluni ovat sellaisia, että päätän itse mikä on mitäkin. Toisin sanoen jos ajattelen mustan ja valkoisen olevan värejä niin silloin ne ovat niitä.


        Ps: älä vertaa minua likaisiin hippeihin.


        "Oletko kaunis"


        MarttyyriMallari-TTt

        Mutta enpä taida viitsiä. Sulta jäis kaikki jännitys pois, kun et voisi arvuutella, että mikä asiani tällä kertaa on.

        P.S: Vertaan sinua mihin haluan.

        "Tule katsomaan"


      • viilisniilis
        -k32v- kirjoitti:

        no ei oo mustaa prismas. ja se meitsin heitto, et siel näköaistin ulottumattomis olis ne "mustan valon" jutut, sekin on väärin sanottu.

        mut jos oikee pöllösti tulkkaa, nii kyllähän ne violetti ja punane mustaan feidaa... ;)

        prisma ei heijastais valoo, se hajoittais valoo. värikkäät pinnat voi kans sirottaa valoo, mut enimmäksee ne heijastais ja imis valoo.

        nii siks toi värie sekoittamine värinapeist olis niinku vähetämist, vaikuttais heijastuksee (koska jokaine pääväri sulkee muita heijastettavii taajuuksii pois, ja ku musta imis kaiken, nii kolmest päävärist tulis musta, heijastamaton).

        värie sekoittamine säteilyn taajuuksil olis lisäämist (koska jokaine päävärin lisäämine valoon lisäis säteilyn spektrii, ja kun valkoine on kaikki taajuudet, kolmest päävärist tulis valkoist valoo).

        et siitä tulis se ero miks napeist tulis melkein mustaa mut ei koskaa valkoista. ne olis eri asioit vähä. ja napeist, mitä paremmat pigmentit nii sen lähemmäs mustaa pääsee.

        tiedä sit oliko tos selitykses päätä tai häntää, tai tajuaisko siit ketää mitää, mut tollee se suunnillee menis.

        kuinka monet venäläiset napit, niin et mustaa saisi :). Venäläisillä on parhaat pigmentit.

        Juu, tajusin kyllä, että mitä haet. Kai.

        Ei mulla ole yhtä hienoja selityksiä, mä vetoon siihen, että prismassa ei ole mustaa tai valkoista. Mutta valkoisesta valostahan ne värit sitten hajoaa siinä prismassa, vai miten hienosti nyt sanoitkaan.

        Kyllä mäkin pidän oikeasti normielämässä mustaa ja valkoista värinä, piti vaan olla vastarannankiiski tolle Mallarille ;).


      • Ananasvakuuttaja
        -k32v- kirjoitti:

        valkoine valo olis niinku kaikki aallonpituudet.

        valkoise valon sais sit hajotettuu vaiks prismal silleen, et ne värit näkyis mistä se koostuis. tai sadepisarat tekis kesällä saman, niinku hajoittais valon tollaseks sateenkaareks.

        mustaa valoo sit ei olis niinku olemassakaa. paitsi jos ei sellaseks ajattele niitä valon tajuuksii, joit silmä ei näkis.

        se miltä joku kappale näyttäis niinku väriltään, se kappale imaisis kaikki muut aallonpituudet, mut heijastais sen värin miltä se näyttää. vihree siis imaisis kaiken muun paitsi virheen valon.

        et mustaki olis tavallaan sit väri ja valkoine kans. valkoine kappale heijastais kaikki aallonpituudet ja musta ei heijastis mitään kaikki.

        se olis vähä silleen et miten sen ny ottaa.

        noist kolmest päävärist (sinine, keltane, punane) ei kyl sais taiottuu valkoista, niinku vesiväreis tai muutenkaa. pelkästään muuretut värit plus mustan.

        Käytännössä siis mikään noista väreistä ei ole värejä, mikäli musta tai valkoinen eivät ole värejä, sillä jokainen väri riippuu sen pinnan ominaisuuksista mihin puhdas valo osuu; mitkä aallonpituudet se imee ja mitkä heijastaa.

        Materiaali joka imee kaiken, on musta, materiaali joka heijasta kaiken on valkoinen, ja muut siltä väliltä.


      • -k32v-
        Ananasvakuuttaja kirjoitti:

        Käytännössä siis mikään noista väreistä ei ole värejä, mikäli musta tai valkoinen eivät ole värejä, sillä jokainen väri riippuu sen pinnan ominaisuuksista mihin puhdas valo osuu; mitkä aallonpituudet se imee ja mitkä heijastaa.

        Materiaali joka imee kaiken, on musta, materiaali joka heijasta kaiken on valkoinen, ja muut siltä väliltä.

        jos oikee nipotetaa, nii kyse o siitä mitä silmämollukan tappisolut kertoo aivolle ja mite aivo sen tarinan tajuu.

        ihmise silmäs olis kolmenlaisii valoherkkii solui, jotka olis yllätys RGB, kute noi monitoritki eli punaiselle, vihreelle ja siniselle herkkii. elukoil vois olla erilaiset, ja niide näkemys olevaisesta olis siks varmaa erilaine. ja tuli toi ihmisten värisokeuski mielee.

        mut kuitenki kappaleitte kohdal olis heijastuksest kyse. ja heijastuva valo vaikuttais tietysti site, et jos olis auringon valkoisest valost kyse, nii sit se menis normaalisti. mut jos sit valaisis vihreetä kappaletta sellasel valol, josta puuttuis vihreet taajuudet, ni se kappale näyttäis siinä valossa mustalt.

        et riippuu ja roikkuu. se varmaa oletti valon olevan valkoist, tää tajus sen. ja se olis oikees siks. piti vaa saivarrella..


      • viilisniilis kirjoitti:

        isä asuu kaupungissa.

        "Olette samanlaisia"

        olla ihastunut tähän Turo-hahmoon.


        "Ihmettelen miksi koska hän ei ole erityisen hauska"


        MarttyyriMallari-TTt


      • viilisniilis
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olla ihastunut tähän Turo-hahmoon.


        "Ihmettelen miksi koska hän ei ole erityisen hauska"


        MarttyyriMallari-TTt

        Miksi ihmeessä olisin? Taidat toivoa, että olisin ihastunut sinuun.

        "Sinähän sen tiedät, millaista on olla epähauska"


      • viilisniilis kirjoitti:

        Miksi ihmeessä olisin? Taidat toivoa, että olisin ihastunut sinuun.

        "Sinähän sen tiedät, millaista on olla epähauska"

        Sinähän sen sanoit...


        "Sait minut hymyilemään"


        MarttyyriMallari-TTt


    • la.ra

      ennen oli vihreä, nykyään on pinkki. Mitäs se kertoo?

    • Olet ihana

      sama kuin sulla eli musta.

      • jälleen sinulle.


        "On kivaa olla suosittu"


        MarttyyriMallari-TTt


    • -k32v-

      omintakeine

    • SupremeSatan

      luonnollisesti

    • scale

      Musta se on hyvä väri.

      • se jos sitä kantaa tyylikkäästi.
        Jos ihminen on ryhditön ja lihava niin hänelle ei sovi minkään väriset vaatteet.


        "Silloin on parempi liikkua alasti"


        MarttyyriMallari-TTt


    • Ananasvakuuttaja

      Hankalaa, kun mulla ei ole mitään selkeetä lempiväriä.

      Kaikki muut värit miellyttävät silmää paitsi musta/valkoinen/harmaa ja ruskea.

      Eniten kuitenkin tunnen vetoa lämpöisiin sävyihin.

      Varmaan linjalta oranssi/punainen/keltainen löytyy mun lempisävy. Jos nyt joku täytyy heittää, niin sanoisin oranssi, vaikkakin jos valitsen oranssin, niin sen kanssa tunne haluavani vihreän... päättää nyt sitten tässä mikä on lempisävy ;-)

    • cat.mint

      mustasta, violetista ja vaaleanpunaisesta. Väreillä on vaikutusta, mutta noihin pikku analyyseihin en oikein usko.

      • niin et usko.


        "Ne ovat minun analyysejäni"


        MarttyyriMallari-TTt


      • cat.mint
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        niin et usko.


        "Ne ovat minun analyysejäni"


        MarttyyriMallari-TTt

        epäilemättä ne ovat sinun laatimia analyyseja. Mutta on väreistä tehty oikeastikin analyyseja, ja pitävät varmasti paikkansa.


      • cat.mint kirjoitti:

        epäilemättä ne ovat sinun laatimia analyyseja. Mutta on väreistä tehty oikeastikin analyyseja, ja pitävät varmasti paikkansa.

        minun mielestä ihmiset voisivat itsekin hahmottaa asioita.


        "Älä luota auktoriteetteihin"


        MarttyyriMallari-TTt


    • vaihtaneet paikkaa!

      Mustaan pukeutuvilla ei ole rohkeutta pukeutua väreihin! Vaatii todella rohkeutta pukeutua keltaiseen.

      • muuta vaatii rohkeutta pukeutua keltaiseen tai purppuraan.


        "Harvemmalla on kanttia ilmaista olevansa pelkuri tai homoseksuaali"


        MarttyyriMallari-TTt


    • vänkyrä-nainen

      se nyt sitten väri olekaan niin vastaan silti musta.
      Jos nyt on pakko joku väri sanoa, niin viininpunainen.

      • Miksei musta ei muka olisi väri.


        "Vänkä juttu"


        MarttyyriMallari-TTt


      • caput.mortuum

        Musta on väri ja siinäkin on eri sävyjä. Viininpunaisessakin on eri sävyjä ja harmaassa sitäkin enemmän. Harmaa antaa voimaa vierellä olevalle värille ja muuttuu itsekin voimakkaaksi sopivassa tilanteessa.


      • vänkyrä-nainen
        caput.mortuum kirjoitti:

        Musta on väri ja siinäkin on eri sävyjä. Viininpunaisessakin on eri sävyjä ja harmaassa sitäkin enemmän. Harmaa antaa voimaa vierellä olevalle värille ja muuttuu itsekin voimakkaaksi sopivassa tilanteessa.

        se on jos sitä oikein alkaa ajattelemaan.

        Sanon sitten pikimusta. Se on se musta-musta jota tarkoitan.:)


      • caput.mortuum
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        se on jos sitä oikein alkaa ajattelemaan.

        Sanon sitten pikimusta. Se on se musta-musta jota tarkoitan.:)

        Kaunein musta on varmaan se mikä löytyy mezzotintosta tai pigmenttijauheesta. Silmät uppoo ja valoa ei missään.


    • cookos

      ja tosi itsenäinen oon. Ei oo miehellä nokan koputtamista.

    • mielellään sysimustaa tummempaa.

      Ei voi luottaa, minullakin on lohenpunainen kauluspaita.

    • rusalkaa

      Mikäs väritesti tämä sitten on? Vaikuttaa tulkinnat hiukan oudoilta.

      Olen alkanut viime vuosina, pitkän mustan kauden jälkeen, pitää PUNAISESTA. (nytkin on punainen yömekko päällä). Mulla on lila talvitakki ja pidän siitä kovasti. Pari kaulahuiviakin on lilaa. Voisin sanoa, että pinkki on myös mun lempiväri. Niin, että sinisen sekaiset punaiset on mun värejä.

      • rusalkaa

        Voimakkaan sinisen seinän laittamista huoneeseen...siihen pitäisi saada jotain hehkua.


    • rapiskarpalo

      aina ollut vihreä (enempi oliivinvihreä) ja oranssi ja nykyisin myös pinkki lempiväreinä. Ruskea on kanssa silmää mielyttävä väri, varsinkin huonekaluissa ja sisustuksessa ylipäätänsä.

    • Kettulaatikossa

      punainen, pitkällä aikavälillä. Tykkään melkein kaikista väreistä, paitsi vessapaperivaaleankeltaisesta.

      "Riippuu siitä mihin sen yhdistää"

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe