En sopeudu mihinkään työhön

Miten psyykata itsensä?

Olin koulussa alisuoriutuja. Nyt en sopeudu työhön millään, koska en pääse kykyjäni vastaaviin haastaviin töihin niin helpolla. Suunnitelmia kyllä on uran varalle.
Mutta nyt tällä hetkellä ikää reilu 30-vuotta. Takana läpäistynä kahdet yleisesti ajatellen vaikeat psykologisen-, terveydellisen ja kirjallisen -alueen kattavat pääsykokeet ja töitä näillä aloilla. Myöskin perus velvollisuudet ja muita kouluja on tullut ohessa "vasemmalla kädellä" hoideltua. En kuitenkaan kauaa viihdy missään työpaikassa. Aika pian uuden alan löytäessäni huomaan olevani liian kyvykäs sellaiseen ammattiin. Tunnen että tasoni on paljon korkeammalla ja en kykene tekemään työtä kaikella itsekunnioituksella.

Mielestäni minun omaa hommaani olisi joku toiminnallinen aivoja vaativä äksön-meininki missä saisi itse olla toimijana ja ottaa vastuun ja kunnian. En pidä isoissa joukoissa istuskelusta ja päivystämisestä ja turhasta jorinasta. Ennemmin maksimissaan parin-kolmen hengen työporukassa ja jopa yksin pidän työskennellä. Pidän siitä kun tilanne on täpärä.

Millaiselle alalle minun kannattaisi hakea? Miten kannattaa psyykata itseni, vai onko se edes tervettä ja mahdollista? Nykyisin kun pitää ajatella asioita pitkäkestoisesti, eli varman työn jne. kannalta. Joutuu sitten helposti selaisiin töihin mitä moni hakee ja ei koskaan siihen pääse, mutta itse en voi olla tyytyväinen kun en pidä sellaisesta työstä. Työ on minulle pakkopullaa. Olen töissä vain leipäni takia. Sairaslomilla olen aina kun vähäsenkään aihetta, koska vapailla en kerkeä sairastelemaan, sillä silloin toteutan itseäni perheeni parissa, harrastuksissa vastapainoksi tylsälle työlle.

Mitäs sanotte?

24

3246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nijuuyutut

Juu sama fiilis, teen tällä hetkellä työtä johon olen liian hyvä. Palkan saan ja työ menettelee, mutta voisin tehdä myös vaativampaa työtä. Luulisin että omalla kohdallani kyseessä ihmissuhdetaidot, tai niiden puute.

No jonkunhan nämä paskatyötkin on tehtävä, ehkä minä sitten täytän hyvin juuri sen paikan...

• kantapään kautta

Mulla oli pitkään tuo tilanne. Mutta nyt alan olla pääsemässä siitä yli, ikää kohta 45 v.

Valitettava tosiasia on, että työelämässä pärjäävät sosiaalisilta taidoiltaan parhaiten kehittyneet henkilöt. Pelkkä asioiden osaaminen ei riitä, vaan tieto pitää pystyä jakamaan ja ryhmässä pitää pystyä toimimaan, työyhteisöön pitää pystyä sitoutumaan. Tämän huomasin kantapään kautta, oli aika paha kriisi välillä. Toivottavasti et toista minun virheitäni. Tässä vinkki:

Ajattele vaikka asiaa siltä kantilta, että on hyvä ettei sinun tarvitse uhrata paljoa opettelua itse työn sisältöön. Voit keskittyä työyhteisössä pärjäämiseen. Hanki vaikka jotain koulutusta tiimityötaidoista.

• Miten psyyk...

Minun yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot on monissa testeissä hyviksi todettu. Mielestäni minä kyllä kykenen vaikka mihin, mutta ne muut tollot eivät. En jaksa edes aina alkaa keskustelemaan niin tyhmistä asioista mistä he jaarittelevat. On siellä ihan fiksuakin porukkaa. Mutta liikaa vuorovaikutustaidottomia elämän koulimia puolialkkis-moukkiakin.

• ...vaari

Luepa huolella tuo nimimerkki "kantapään kautta":n kirjoitus.

Nyt olet tiellä, jossa "suunnitelmasi uran varalle" tulee realisoitumaan katkeroituneena pitkäaikaistyöttömänä kortistossa josta et tule kelpaamaan kenellekään, osasit mitä hyvänsä.

Yrittäjänä voisit toki ehkä jatkaa, mutta ihan realistisesti sanottuna et ole saanut vielä tarpeeksi turpaasi, jotta sinua siinäkään hommassa jaksaisi asikkaatkaan tarpeeksi kauaa katsoa muuta kuin pakon edessä.

Muista vielä lisäksi se, että työpaikat eivät ole kenenkään henkilökohtaisia urakehityspaikkoja. Ura kehittyy niillä, joiden annetaan sitä kehittää. Kykyjä olisi monella.

Jos et tiennyt, niin maailma on muuten varsin epäreilu paikka ja tuurista on pirun moni asia kiinni. Vielä epäreilummaksi sen tekee se, että edes huono ja hyvän tuurin summa ei ole nolla, vaan joillakin on pelkästään huonoa tuuria, joillakin pelkästään hyvää, suurimmalla osalla sillä välillä eikä edes sitä saa tietää, mihin porukkaan näistä kuuluu.

Mieti nyt tarkkaan jokaisen ylläolevan asian sisältöä kohdallasi. Ei ne ole tähän sattumalta kirjoitettu.

• Miten psyyk...

Nuo yllä olevat kirjoitukset on tyhmien ihmisten vääriä johtopäätöksiä ja vääriä käsityksiä. Totta kait harrastan itsekritiikiä. Mutta noissa nyt ei ole mitään mikä liittyisi minuun. Olen oikeasti liian pätevä ihminen ja en ole vielä kertaakaan sellaisessa ammatissa saanut olla joka haastaisi minua ja motivoisi. Olen aina paras ja sille en voi mitään, ekä sitä tietenkään ilmi tuo. Olen myöskin ahkera ja yhteuistyökykyinen reilu persoona. Työelämä on vain niin sairasta että laittaa ajattelemaan kannataako uhrata elämäänsä rahalla moiselle paskalle!? Kyllä minä ilman työtäkin pärjäisin ja rahaa tekisin;)

• yhteistyökykyinen
        Miten psyyk... kirjoitti:

Nuo yllä olevat kirjoitukset on tyhmien ihmisten vääriä johtopäätöksiä ja vääriä käsityksiä. Totta kait harrastan itsekritiikiä. Mutta noissa nyt ei ole mitään mikä liittyisi minuun. Olen oikeasti liian pätevä ihminen ja en ole vielä kertaakaan sellaisessa ammatissa saanut olla joka haastaisi minua ja motivoisi. Olen aina paras ja sille en voi mitään, ekä sitä tietenkään ilmi tuo. Olen myöskin ahkera ja yhteuistyökykyinen reilu persoona. Työelämä on vain niin sairasta että laittaa ajattelemaan kannataako uhrata elämäänsä rahalla moiselle paskalle!? Kyllä minä ilman työtäkin pärjäisin ja rahaa tekisin;)

reilu persoona"?

Eivät nämä viestisi anna lainkaan sellaista kuvaa sinusta.

"Mielestäni minä kyllä kykenen vaikka mihin, mutta ne muut tollot eivät."

"Nuo yllä olevat kirjoitukset on tyhmien ihmisten vääriä johtopäätöksiä"

Ja sitten vielä parhaana tuo alemmaksi kirjoittamasi homohaukkumaviesti!

Viesteistäsi saa käsityksen, että olet ylimielinen, muita aliarvioiva ihminen, joka luulee itsestään liikoja. Vaikea uskoa, että olisit reilu ja yhteistyökykyinen. Kenties osaat näytellä sellaista, mutta pidemmän päälle se tulee kyllä ilmi. Mitähän neuvoja oikein osaisin antaa sinulle - muuta luonnettasi? Lienee aika vaikeaa. Jos aloittaisit siitä, että yrittäisit arvostaa työkavereitasi. Saattaisit sillä tavalla viihtyäkin työssäsi paremmin. Harvoin ihmisillä on kaikki asiat mielestään hyvin, aina on jotain, joka voisi olla paremmin. Työpaikka on harvoille unelmien täyttymys ja työpäivä haasteiden täyttämä elämys, vaan valtaosalle se on suorittamista, joka tehdään, jotta saadaan palkkaa. Ns. mielenkiintoisissakin töissä lennokkuutta on hetki silloin, toinen tällöin, ja loppuaika on sitä "tylsää" perustyötä.

Voisit tietenkin kokeilla, miten yksityisyrittäjänä sujuisi. Saisit haasteita, ei tarvitsisi sietää mielestäsi tolloja työkavereita, saisit tehdä työtä omassa tahdissasi. Jos mietityttää, aloita bisnes oman päivätyösi ohessa ensin pienimuotoisena ja katso, miten se lähtee liikkeelle.

• Miten psyyk...
        yhteistyökykyinen kirjoitti:

reilu persoona"?

Eivät nämä viestisi anna lainkaan sellaista kuvaa sinusta.

"Mielestäni minä kyllä kykenen vaikka mihin, mutta ne muut tollot eivät."

"Nuo yllä olevat kirjoitukset on tyhmien ihmisten vääriä johtopäätöksiä"

Ja sitten vielä parhaana tuo alemmaksi kirjoittamasi homohaukkumaviesti!

Viesteistäsi saa käsityksen, että olet ylimielinen, muita aliarvioiva ihminen, joka luulee itsestään liikoja. Vaikea uskoa, että olisit reilu ja yhteistyökykyinen. Kenties osaat näytellä sellaista, mutta pidemmän päälle se tulee kyllä ilmi. Mitähän neuvoja oikein osaisin antaa sinulle - muuta luonnettasi? Lienee aika vaikeaa. Jos aloittaisit siitä, että yrittäisit arvostaa työkavereitasi. Saattaisit sillä tavalla viihtyäkin työssäsi paremmin. Harvoin ihmisillä on kaikki asiat mielestään hyvin, aina on jotain, joka voisi olla paremmin. Työpaikka on harvoille unelmien täyttymys ja työpäivä haasteiden täyttämä elämys, vaan valtaosalle se on suorittamista, joka tehdään, jotta saadaan palkkaa. Ns. mielenkiintoisissakin töissä lennokkuutta on hetki silloin, toinen tällöin, ja loppuaika on sitä "tylsää" perustyötä.

Voisit tietenkin kokeilla, miten yksityisyrittäjänä sujuisi. Saisit haasteita, ei tarvitsisi sietää mielestäsi tolloja työkavereita, saisit tehdä työtä omassa tahdissasi. Jos mietityttää, aloita bisnes oman päivätyösi ohessa ensin pienimuotoisena ja katso, miten se lähtee liikkeelle.

Yksityisyrittäjyys voisi olla ihan ok homma minulle. Mutta muuten viestissäsi ei ollut päätä ei häntää.

• itseäsi

Yksityisyrittäjyys voisi olla ihan ok homma minulle. Mutta muuten viestissäsi ei ollut päätä ei häntää.

viksuski ja jopa muita paremmaksi, tiedän tarkalleen sinunlaisesi tyypit. Olet ylimielinen idiootti, mitä todennäköisemmin rikkaasta perheestä, siellä kasvatus ei ole kohdallaan juuri koskaan... sillä asenne on, rahalla saa vitut käytöstavoista -vitut muista. Olet ylimielinen paska ja sut on ehkä vanhempien ja sukulaiseten osalta aivopesty typeryyteen. Jos et asennetaasi muuta olet tyhmempi kuin n. 6 miljardia ihmistä maapallolla.

Adios!

• ja lisäksi
        itseäsi kirjoitti:

viksuski ja jopa muita paremmaksi, tiedän tarkalleen sinunlaisesi tyypit. Olet ylimielinen idiootti, mitä todennäköisemmin rikkaasta perheestä, siellä kasvatus ei ole kohdallaan juuri koskaan... sillä asenne on, rahalla saa vitut käytöstavoista -vitut muista. Olet ylimielinen paska ja sut on ehkä vanhempien ja sukulaiseten osalta aivopesty typeryyteen. Jos et asennetaasi muuta olet tyhmempi kuin n. 6 miljardia ihmistä maapallolla.

Adios!

Nuo juttusu ovat niin vähä-älyisen nilkin tyyliä että kyseessä on selvä provo. Minä voin sanoa sman kuin sinä, siis sen etten viihdy missään kovin pitkään, jokainen duunia käy liian yksitoikkoiseksi siksi olenkin pääasiassa tenhyt teatteria, siis näytellyt. Myös muita duuneja on maktkalla ollut ja jokainen on pitkäsytyttänyt. Minun ja sinun ero on se että en kohtele muita alempiarvoisena, enkä pidä itsenäi muita viksumpana. Psykoloki vetäisi tästä sen johto päätöksen että minä olenkin se viisas ja sinä vain luulet niin itsestäsi. Nyt haen taas muihin hommiin, G4S arvokuljetuksen ja tulen viihtymään sillä jos duunin saan, viihtymään tarpeeksi kauan.

Ei sulla mitään psykolokisia taitoja kyllä ole ei edes perustaitoa, edes alkeellista ihmistuntemusta ja tunne älyä.

Itse olen kohta neljäkymmentä enkä vieläkään itselleni löytänyt duunia jossa pitkään jaksaisi olla, mutta nyt on ikää sen verran että parempi pysyä seuraavassa duunissa pidempään. Kyllä sen kestää kun välillä pitää lomaa ja tekee vastapainoksi jotain muuta, ei elämä ole pelkää työtä. eräs kommentoija puhui onnesta, se oli hyvin sanottu ja muutenkin viisaita juttuja toisin kuin sulla. Onnella on suuri osuus ja ikävä kyllä minä teidän jo tähän ikään mikä on minun kohtaloni onnen suhteen. Unluckey man!!!!!!!!! olin näyttelijöntyön kurseilla, ja näyttämötaiteen koulutuksissa aina lahjakaampia muita, Näyttömöllä loistin muiden rinnalla. Kaikkea jännittävää tapahtui nuorempana, kunniakirjoja etc sain harrastuksestani. Suuret ohjaajat ja paikallislehdet ylistivät, mutta kuinka kävi, työttömäksi jäin sillä saralla. Olin aina väärässä paikassa väärään aikaan ja sanoin väärät sanat, kun olisi pitänyt osta niellä ylpeytensä ja olla hiljaa. Olin ehkä liian ylimielinen ja sanoin aina oman rehellisen ja kaunistelemattoman mielipiteeni jokaiselle.

Onnea minulla ei koskaan ole juurikaan ollut, ei misään elämän alueessa. On tämä maailma potkinut päähän sitä tahtia että olen välillä todella ihmeissäni, että miten helvetissä yhdelle ihmiselle ja yhdelle perheelle voi sattua kaikki tämä paska joka ei satu normaalisti kymmenelle perheelle sukulaisineen koko eliniäna ikana. Olen menettänyt tänä mennessä jo n. 12 yshtävää is death! ja mutsi kuoli ollessani 8v. jonka jälkeen meni läheisimpiä sukulaisia vuosittain. Pändini laulajakin teki itsemurhan, sen jälkeen kun olin pändin jättänyt liiallisten teatterihommien vuoksi ja pändi siis hajonnut. Hänen itsemurhaansa oli kyllä syynä huumeet. Itse en niitä vetänyt edes hurjassa nuoruudessani, kokeillut olen kyllä mutta vain ruohoa ja vauhtia.

Yritä pysyä erossa kamasta vaikka pitkästyttäisi elämä.

• Näzäilijä

Toimittaja?
      Ohjelmoija?
      Kirjailija? Ainakin egoa sinulla piisaa ;)
      Nettipokerin pelaaja?

• Miten psyyk...

Jos siitä ei helpolla rahaa saa, niin ei kiitti.

• ...hirteen

Jos siitä ei helpolla rahaa saa, niin ei kiitti.

Sinulle, paitsi että sopisi, olisi myös ihan oikein joutua ilman irtisanomioikeutta siivoamaan vessoja olemattomalla palkalla.

Luuletko, ettei muutkin "hyviä" hommia halua, täällä on paljon sinua kokeneempaa ja parempaa porukkaa jonossa ennen sinua.

Mulkku.

• Miten psyyk...
        ...hirteen kirjoitti:

Sinulle, paitsi että sopisi, olisi myös ihan oikein joutua ilman irtisanomioikeutta siivoamaan vessoja olemattomalla palkalla.

Luuletko, ettei muutkin "hyviä" hommia halua, täällä on paljon sinua kokeneempaa ja parempaa porukkaa jonossa ennen sinua.

Mulkku.

Vedä sinä vittu päähäs ja karvat silmille homo!
        Kyllä kenenkään täysipäisen ei kuulua alentua vessoja siivoamaan vasten tahtoaan. Mikä alistaminen tässä olisi tarkoituksena sinulla?
        Olen vain niin hyvä että en viihdy missään tollojen töissä. Ihan oikeesti. Mut on luotu sellaisiin töihin miissä pitää olla erilaisia kykyjä. Mä olen paras!

• vapaaksi!

Sinut pitäisi panna kovaan ruumiilliseen pakkotyöhön. Vaikka kaivamaan ojaa tai tekemään Autobahnia. Lähtisi laiskuus.

• Miten psyyk...

Tuosta näkee ettet oikein tajua millainen ihminen olen. Olen kaukana laiskasta:)!! Olen monialaosaaja ja uuttera viisas ihminen. Teen omat työni vikisemättä enkä tuputa niitä muille niin kuin suurin osa laiskoista työpaikoilla. Ollaan puheissaan kauhean hyviä työntekijöitä, vaikka kieroillaan ja pusketaan niitä vähäisiäkin töitä muille.

• kantapään kautta

Olet sairas persoona, yliarvioit itseäsi ja näet oman narsistisen itsesi liian hyvänä. Et osaa antaa arvoa toisille. Olet juuri samanlainen kuin Tuusulan koulussa ammuskellut kaveri. Älä jatka tuohon suuntaan! Pysähdy! Et ole kaikessa paras! Kukaan ei ole, eikä tarvitse olla.

Hitler luuli olevansa kaikessa paras. Ja kuinka kävi ... säälittävää. Onneksi kukaan ei usko sinua.

• Miten psyyk...

Olen kaukana sellaisesta miksi minua väität. Oletko itse kentien yksinkertainen kun et tajua millainen olen? En tui itseäni ja hyviä tekemisiäni julki töissä ja kmainosta niitä liikaa. En myöskään tuomitse toisia heifdän virheistään. Ihan oikeesti hei on meitä hyviäkin ihmisiä joillaon käytännön älyä vaikka muille jakaa.

• selvitä itsellesi

Minä olen ratkaissut vast. ongelman hankkiutumalla sellaiseen työhön, jota teen vain sen itsensä takia; s.o. työn sisältö on niin palkitsevaa, että jaksan/siedän myös niitä "ääliöitä", joista ei tietysti eroon pääse ellei ryhdy erakoksi.
      Tosin olen luopunut rikastumisesta ja suurista palkkahaaveista, mutta ihan hyvin tulen toimeen.

• Miten psyyk...

Mutta alisuoriutuminen koulussa on esteenä joissakinn tapauksissa. Mutta jos pääsykokeisiinm kutusuvat, se paikka on minun;)

• sinä olet *

Laittauduhan ihmeessä ehdolle seuraavissa eduskuntavaaleissa. Ainesta sinussa on!

• Miten psyyk...

Mutta ei kiitos. Hyviä ajatuksiahan minulla on, se on totta;) Niin ja kyky puhua asioista oikeilla nimillä ja käyttää omia aivojani:)
        se on harvinaista nykyisin!

• voi olla

Minä suoriuduin koulusta hyvin arvosanoin enkä siltikään sopeudu mihinkään työhön!

• juupajaapajoo

"Niin ja kyky puhua asioista oikeilla nimillä ja käyttää omia aivojani:)
        se on harvinaista nykyisin!"

Et sinä ulosanniltasi ainakaan ole niin lahjakas kuin mitä väität olevasi. Kritiikkiä et kestä, sinussa on selkeitä narsistin piirteitä. Olet ylimielinen, mahdollisesti jostain persoonallisuushäiriöstä kärsivä henkilö. Uskon aloituksesi olevan myös täysi pila.

Näen sinut tulevaisuudessa (vanki)mielisairaalassa tai 6feetunder alta aikayksikön, jos todellisessa elämässä menet väärälle henkilölle tyylilläsi prvosoimaan.

Suosittelen tutustumaan ja sisäistämään käsitteen nimeltä nöyryys ja myös toteuttamaan sitä. Lääkärissä kannattaisi myös käydä, varaa käynnille enemmän kuin 10 minuuttia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe