Mitenkäs muilla?
Eikö ole ihanaa, että viikonloppu edessä, voi palautua työelämän kuviosta.
Onpa työelämä rasittavaa, ainakin ihmissuhdetyössä.
Mitähän ollaan mieltä? Miksi työ vie kaiken energian ihmisestä?
Työviikko takana, ihanaa!
25
762
Vastaukset
- ovat mittatilauksia
nykyään. Kaikki laskettu tarkalleen, ei jää sitä luppoaikaa suuremmasti.
- luppoaikaa
tosiaan.
Minusta pieni tauko olisi paikallaan. - vaan omasta
luppoaikaa kirjoitti:
tosiaan.
Minusta pieni tauko olisi paikallaan.koneestasi ja häivy helkuttiin mun koneeltani!!!!!!!!!!!!!!
- sapettamaan
luppoaikaa kirjoitti:
tosiaan.
Minusta pieni tauko olisi paikallaan.nuo teidän näsäviisaat vastauksenne!
Tiedetään että seuraatte siellä kirjoituksiani.
Onko peräti oma palvelin???????????? - ei anneta
luppoaikaa kirjoitti:
tosiaan.
Minusta pieni tauko olisi paikallaan.kirjoitella täällä rauhassa asiallista tekstiä, ilman että tulee aina v..mäisiä vastauksia sieltä käsin, seuraava paikka on lehtien palsta.
Se nyt todistettu, suomessa on sananvapaus.
takana, varsinaisessa työssä olen ollut vain maanantain ja perjantain.
Välissä olin 72 tuntia keuhkonkuumeen heikentämän omaisen kotihoitajana, sitten sain hänet laitoshoitoon.
Autollakin tuli luisteltua muutama satakilometriä lumi-räntä-vesi-jäisillä teillä.- ovat erittäin
rasittavia, ajaa autolla kilometritolkulla.
- HTZA
ojankaivaja, autokuski, amislainen, latukoneenkuljettaja, lakauskoneenkuljettaja jne.
voi ajatella noin.
Ihan oikeissa töissä oleva ei voi, niillä on liian tärkeiä aisoita mielessä ja ne seuraavat mukana myös viikonlopun,kesälonan, talviloman aikanakin.- ammatteja monia
kuka viihtyy työtehtävissään, keneltä vie mehut.
- Mamma Mia
ammatteja monia kirjoitti:
kuka viihtyy työtehtävissään, keneltä vie mehut.
että jos pidät työstäsi, se on sinulle elämäsi juttu, niin et näänny työtaakkasi alle, niinkuin minä.
Ok.minäkin pidin aikoinani, mutta sitä samaa vuodesta toiseen.Pikkasen alkaa ikäänkuin olemaan burn out. Ei jaksaisi enään.
- Työtä teet selkäsi
hiellä raataen. Ole tyytyväinen tai et, pakko kuitenkin elantonsa eteen työtä tehdä.
- Humpsantuu
viikko takana. Ihan ansaittu kyllä, kun sitä ennen viikko yötyötä. Ma taas alkaa yötyö.
Minä olen oppinut ottamaan vähän rennommin nykyisin töissä. Onhan ihmisellä muutakin kuin työ
*halaa* - tosiaan, sanonpahan tuohon
Vapaa vkl.
Työ vie energian siksi, että suurin osa valveilla oloajastasi pitää olla työssä.
Vapaa-ajaksi jää jokunen tunti iltaisin, silloin teet kotityöt, ym kotirästit.Puhumattakaan täyteen buukatuista viikonlopuista, jolloin joudut tekemään sitä ja tätä, kaikkea sitä, mitä et ole ehtinyt työviikolla tehdä.- Mamma Mia
on vissiin paljon töistä poissa olevia työttömiä keskusteljoina tai sitten oikeita eläkeläisiä.Tiedä häntä.
- äitemuzzi
Mamma Mia kirjoitti:
on vissiin paljon töistä poissa olevia työttömiä keskusteljoina tai sitten oikeita eläkeläisiä.Tiedä häntä.
käynyt niin, että minä jäin sellaseen eläkeputkeen tämän vuoden alussa, äijäkulta on vielä töissä. Uhkaili olla vielä 3 vuotta.
Tämä aika on tuntunut oikein mukavalta. On aikaa ja menemisiä ja joskus kyllä liikaakin touhua. Ensi vuonna huhtikuussa olen eläkeläinen (jos luoja suo). Fyysisiä vaivoja on kertynyt ja vaikka niitä on hoidettu, niin silti niitä on ja varmaan pysyy lopun iän. Tiedä häntä kans.
Menen nyt laittaan äijälle iltakaffeet, kun näköjään tuli treeneistänsä. Öitä.
- Sinimarjanen
onhan tuo siltä osin helpotus, että perjantai-
ilta, mutta enpä tiedä olen yrittänyt taistella
stressiä ja masentumista vastaan, mutta kohta
taidan antaa periksi.:((
Tuossa töistä tultua mietinkin, että pitää
yrittää taas lotota, keksiä ne maagiset luvut,
että voisi miettiä asiat uusiksi, eikä olis
mitään pakotteita, ehkäpä kaikki olis helpompaa
kun voisi ihan valita mitä puuhastelis, eikä
pakko enää opiskellakkaan,..muun kiireen lisäksi. Minullakin. Teen kuuden ja puolen tunnin työpäiviä, ja se on mielestäni sopiva työaika. En tiedä jaksaisinko edes tehdä kahdeksaa tuntia jatkuvasti.
Ja minulla on työssä mukavaa, mielenkiintoista ja leppoisaa, mutta jonkin verran henkisesti kylläkin vaativaa, kun on aina kovasti vastuullista hommaa työ lasten kanssa.
Sairaslomalla tässä olin vastikään kuukauden verran ja kaipasin kovasti töihin. En jaksaisi olla työttömänä, olen sitäkin pätkissä kokeillut. Olen niin levoton ja energinen, että parempi mun on töissä kuin kotona.
Sairaslomanajalta palkka oli tietysti myös pienempi ja sairaala- ja terveyskeskus- ja apteekkimaksut löivät hirvittävän lommon kukkaroon. Joten säälin todella työttömiä ja pienellä palkalla sairastavia ja pienituloisia eläkeläisiä. Ja siispä näillä näkymin, taloudellisista syistä, olen siis kiitollinen työstäni ja innokas siinä työelämässä pysymään, joten en kaipaa lainkaan lisää vapaa-aikaa.- tuollainen
tuntimäärä???????????????????????????????????????
tuollainen kirjoitti:
tuntimäärä???????????????????????????????????????
Olen sen sopinut ta.n kanssa. Olen fyysisesti vajaakuntoinen ja olisin oikeasti osa-aikaeläkeläinen, mutten hae sitä eläkettä. Pystyn tekemään tätä työtä ja tällä työmäärällä joten olen mieluummin terveiden kirjoissa niin kauan kuin mahdollista. Halua tehdä työtä ja olen tyytyväinen tähän ratkaisuuni. Olen siis oikeasti tyhmä ja ylpeä.
- sinulla aleni
palkka sairausloman ajalta? Yleensähän vuodessa saa olla 2-3 kuukautta sairaana täydellä palkalla.
Retorinen kysymys, ei vaadi vastinetta. sinulla aleni kirjoitti:
palkka sairausloman ajalta? Yleensähän vuodessa saa olla 2-3 kuukautta sairaana täydellä palkalla.
Retorinen kysymys, ei vaadi vastinetta.No, minulla maksoi ta omavastuuta itse tietääkseni viikon ja loppu oli kelan korvaus joka tulee myöskin lauantailta, mutta kela oli vienyt veroa enemmän kuin verokirjan mukaan. Siksi vähemmän. En ole pahemmin perehtynyt näihin sairauslomiin, niin en tiedä kuin kuuluisi mennä ja oliko oikein. Näin tietääkseni meni minulla.
- eduksesi
miljoona kirjoitti:
No, minulla maksoi ta omavastuuta itse tietääkseni viikon ja loppu oli kelan korvaus joka tulee myöskin lauantailta, mutta kela oli vienyt veroa enemmän kuin verokirjan mukaan. Siksi vähemmän. En ole pahemmin perehtynyt näihin sairauslomiin, niin en tiedä kuin kuuluisi mennä ja oliko oikein. Näin tietääkseni meni minulla.
asiaa ihmettelin.
Kaikkihan riippuu työehtosopimuksestasi, kaipa työnantaja tietää lakipykylät. :) eduksesi kirjoitti:
asiaa ihmettelin.
Kaikkihan riippuu työehtosopimuksestasi, kaipa työnantaja tietää lakipykylät. :)huolehtimisesta, otan selvää asiasta.
- Pirre*
kun ei ole kuin kaksi "vierasta työtä" kotona.
- Mamma Mia
että et pääse töistä irti kotonakaan, etkä vapaa-aikaa viettämään.
Jonkinlainen henkireikä pitäisi kuitenkin olla, ettei työasiat ole kaikenaikaa kuvioissa mukana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5161568- 641166
- 61862
- 61845
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691