Provinssi ja Ruissi

Töllötin

Kokemuksia kyseisistä festareista? Kumpi parempi vai onko joku vielä noita kahta kovempi festari olemassa? Ekaa kertaa olen festareille lähdössä ja meinasin majoittua leirintäalueelle. Voikohan kamat jättää huoletta telttaan vai pölliikö joku ne sieltä? Kuinka nopeasti kolmen päivän liput yleensä menevät, ehtiikö lippua ostaa siis esimerkiksi huhti- tai toukokuussa? Kertokaa kaikki mitä tiedätte, kiitos!

15

5674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .H.

Provinssirockista on kokemusta sekä yleisö- että työntekijäpuolelta, Ruississa en ole ollut kuin kerran ja se riitti mulle.

Provinssiahan on pitkään pidetty joissain piireissä Suomen parhaana festivaalina, ja voin yhtyä tuohon mielipiteeseen ihan täysin. Ei Ruisrock huono ole myöskään, mutta jostain syystä tuo Provinssi miellyttää enemmän.

Provinssirockissa ainakin on tarjolla narikka, jonne suosittelen viemään tavarat festareiden ajaksi. Itse en ole koskaan teltassa yöpynyt ja näin ollen en ehkä ole paras ihminen vastaamaan tuohon kysymykseesi, mutta jos sinne telttaan on jotain pakko jättää, niin ei missään nimessä ainakaan rahaa tai muuta tärkeää! Narikat kuitenkin on varma säilytyspaikka, ja saa nauttia festareista rauhassa kun ei tarvitse tavaroista huolehtia.

Lipuistahan ei koskaan voi tietää että miten nopeasti menevät, mutta tietysti ne kannattaa ostaa mahdollisimman pian, ei missään nimessä ainakaan kannata luottaa siihen että portilta niitä vielä saisi... Eiköhän niitä ainakin huhtikuussa vielä saa, vaikka tänä vuonna Provinssirockissa onkin aika kovat esiintyjät. :)

Toivottavasti Provinssissa törmäillään!!

• ei voi edes verrata

Ruisrock on Suomen huonoiten järjestetty festari, jossa on aina kaikki täysin pers...ä, siis esiintyjiä lukuunottamatta. Kolme kertaa olen käynyt ja joka kerta olen vannonut että enää en sinne lähde.

Provinssi puolestaan on ehkä Suomen parhaiten järjestetty festari, noin 10 kertaa olen käynyt ja nytkin on jo lippu ostettuna ens kesäksi

• asdasdgnasdasd

Itse olen menossa ruissiin. Provinssin esiintyjät kun ovat niin kuraa, etten viitsi maksaa 95 pelkästään 2 kovasta nimestä, joita en edes kuuntele. Ruississa taas omasta mielestäni paljon paremmat bändit. Tosin kaikilla oma makunsa :D

• Ruisrokissa

Ruisrokissa et pääse leiriintymään lähellekään festarialuetta, ehkä n. 3 km päähän. Festarialuueen vieressä on leirintäkielto ja koko Ruissaloon on autoilukielto, eli joudut jättämään auton Turun keskustaan. Käytännössä joudut kävelemään tai menemään taksilla sitten itse ruissaloon.

Festareille toki vie myös busseja, mutta niihin pääsy on käytännössä mahdotonta, koska kaikki ovat menossa samaan aikaan ja varsinkin poislähtiessä tulee hirveä ryysis, kun festari loppuu joka ilta kello 8.

Illalla sinut sitten rahastetaan uudestaan kapakassa. Varmaan se onkin se idea miksi Ruisrokissa soitto lopetetaan jo illalla, että Turun kapakat saisivat myös tapahtuman ansiosta lisäasiakkaita.

Niin ja festarialueelta ei saa poistua kesken päivää, muuten joudut ostamaan uuden lipun.

Siis, koko homma on täydellistä natsimeininkiä.

Provinssissa puolestaan leirintäalue alkaa heti festariportin edestä ja voit hypätä festarialue/leirintäalue väliä niin paljon haluat samalla lipulla.

• aivan älytöntä touhua

siis hyviä bändejä on, mutta voi herra jumala sitä toimintaa. Olet kuin häkissä, pois et todellakaan pääse ja kaljakin maksaa maltaita ruoka. Eli i ole mukavaa.

• Juulia
    • foofoofoofoofoo

foo fighters tulee provinssiin pakko päästä eturiviin! lippuja ei oo kyl tullu viel hankittua... mutta eiköhän sitten ku rahaa on! hinnalla ei väliä: pakko päästä joka tapauksessa... pakko pakko pakko... =D DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• ruoka<3

Oon menossa Ruisrockiin (eka festari mun elämässä) ja alko kyl vähä ihmetyttää toi touhu mitä siellä harrastetaan. En silti aio muuttaa mieltä, oon lähös kuitenki :D Mul ei ois mahiksii päästä Provinssiinkaan, kun oon Italiassa :PP Mut aloin pohtii yht juttuu: et juomiihan sinne ei saa ottaa (vai?) mut kai sentään ruokaa saa? Koska en haluu maksaa jostain kalliista safkasta siellä festarialueella :s Jos siis käyn kaupassa aamulla ja teen ittelleni eväät niin tää onnistuu? : > SANOKAA JOO :d

• provinssia

Provinssihan on ehkä legendaarisin festari suomessa. rento meininki! ite olin 2006 muistaakseni provinssis, majoittauduttii teltan kanssa ihan festarialueen vieree eli meillä oli n.100 metriä matkaa porteille ja sieltä festarialueelta pääsi ulos ja sisää ihan miten huvitti. ja sai jopa viedä omat juomat alueelle, kun kaato ne tuoppii:D sopi siis pienemmällekii budjetille, kun ei tarvinnu juoda anniskelualueella ja pääs aina kattoo bändejä juomien kanssa.. telttailualueellakii oli ihan mahtava fiilis, omat bileet siellä, kokemuksen arvonen se telttailukii oli. jäi siis tosi hyvä kuva provinssista. siel on tosiaa niin hieno tunnelma, et vaik ei kaikki bändit oiskaa omia suosikkeja, nii festarina tutustumisen arvonen.

ruisrockis en oo ite käyny, mut oon kuullu että ois paskat järjestelyt ja liikkuminen hankalaa eikä pääse alueelta pois ja takas. en tiedä tietojen todenmukasuudesta, mut mitää hyvää en o kuiteskaa kuullu. ja kaiken lisäks se on Turussa:D

ei kannata kovin arvokasta ottaa mukaa. ruoat ja juomat voi lähtee.. provinssis ainakii su-ma yönä kävi teltalla vieraita.. ja joku saatto kuseskella teltan päälle yms. pientä.heh.. ei siis ehkä kannata ottaa sitä 500€ telttaa mukaa;)

kannattaa seurailla ite lipputilannetta lippupalvelust, se ainakii näkyy, kun on enää muutamia lippuja jäljellä.. tänä vuonna provinssis ainakii on niin kovat esiintyjät, että vois vaikka myydä loppuu. mut eiköhän toukokuun alussakii saa vielä ihan hyvin lippuja, ei kaikkii myydä edes loppuu.

• ...

Onko ruisrockissa käyneillä tietoa, minkä hintainen leirintäalue- vkoloppu on ollut muina vuosina? ruissin sivuilla ei ole tietoa vielä. koulumajotuksella näkyi olevan hintaa 12e/yö.

• Festari-kulkuri

Provinssi on ehdottomasti Suomen paras rockfestivaali. Ollut jo useita vuosia. Legenda ! Ja tämän vuoden ohjelma huikea.
      Eipä sillä ettenkö taas tänäkin kesänä kiertäisi 5-6 festaria. Tässä mun Top 5 festarit

1.Provinssi
      2.Ilosaari
      3. Sauna
      4. Ankka
      5. Ruis

• GuyInFlames

Listaan nyt molempien hyvät puolet..

Provinssi: Helvetin hyvät majoitusalueet. Lyhyet matkat. Tänä vuonna varsin kova esiintyjäkaarti. Mahtavasti suunniteltu festarialue. Maaperä EI tomua. Pankkiautomaatit löytyvät läheltä.

Ruisrock: Paska.

Eli provinssiin vaan. En kuullut, että viime vuonna olisi keltään varastettu mitään. Kolmen päivän liput kannattaa ostaa heti kun voi. Huhtikuussa saattaa vielä ehtiä.

• kaukaa

siis loppuu ruisrock JOKA ilta jo kello 8??! monelta bändit sitte alkaa soitteleen päivällä?? Kuinka pitkä matka keskustasta on ruissaloon?

• Anonyymi

Ei kannata mennä Provinssirockkiin. Henkilö oli heitetty ulos tapahtumasta koska oli arvostellut opetushallituksen varhaiskasvatuksen ohjetta kertoa lapsille että joillain pojilla on pimppi.
      Tuollaisen opetuksen jälkeen varmasti moni pikkulapsi kyseenalaistaa itsensä syyttä suotta ja elämä voi olla pilalla tai vähintään hänestä tulee koulukiusattu

• Anonyymi

Jokainen kävijä huumetestiin . Ja hörhöt linnaan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      134
      5642
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      4148
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      9
      1745
    4. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      154
      1008
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      90
      933
    6. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      137
      932
    7. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      64
      923
    8. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      81
      823
    9. Trump laittomien siirtolaisten kauhu.

Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei
      Maailman menoa
      110
      792
    10. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      40
      786
    Aihe