Hiljaisuuden hinta

Kevätvuokko

Erosta tulee nyt vuosi ja kyllähän se on ollut jotain sellaista mitä ei koskaan kuvitellut eteensä saavan. Pikkuhiljaa on alkanut löytämään minuutensa, mutta kuitenkin yksinäisinä hetkinä miettii, tätkö tämä nyt sitten on. Minulle perhe oli jotain minkä eteen siedin kaikkea mahdollista ja nyt kun sitä ei enää ole, ihmettelen miksi oikeastaan vaivauduin. Ystävät patistelevat liikkeelle ja antamaan mahdollisuuden oikealle elämälle. Miten ihmeessä voi aloittaa alusta jonkun toisen kanssa, kun epäonnistuin ensimmäisen kanssa. Miten kellekkään kelpaa epäonnistuja, onko seuraavakin mies sellainen, joka laittaa minut taasen alas ja arvottomaksi. Haluanko enää siihen epävarmuuteen? Ikää minulla on 40 ja haluaisin alkaa uskoa huomiseen.

3

1278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zerita

Höpö höpö höpö. Olet 40 ja mitä sitten. olen 50 ja plus, erosta kaksi kuukautta ja vaikeaa on ollut. Minäkin ensin ajattelin eräänä vaikeutena omaa epäonnistumista suhteessa. Minussa oli jopa syytä, mutta miksi ihmeessä vielä vuodenkin eron jälkeen syytät noin paljon itseäsi. Tottakai suhteessa pitää taipua vaikka kuinka, mutta pitää siinä enemmän kyllä olla positiivista ja onnellista olotilaa kuin vaan kaikkensa antamista. Mutta lopeta tuo itsesi arvostelu ja aliarviointi. Te kai olitte vaan väärät ihmiset toisillenne. Niin kuin mekin - enkä sitä vieläkään oikein usko.. mutta se onkyllä ihan totta

• aina erilainen

Jokainen kokee eronsa eri tavalla, mitä nöyryyttävämpi, ehkä silloin myös toipuminen vie enemmän aikaa. Joskus arvet jäävät pysyviksi ja niiden kanssa on elettävä halusipa tai ei. Uudet suhteet voivat kaatua niihin, koska kummitukset ovat joskus hankalia voitettavia.

• ..erosin lyhyestä avoliitosta vasta ja omalle kohdalle näitä epäonnistuneita suhteita on tullut jo niin paljon, ettei enään viitsi mainita..Olen vain miettinyt, että olenko niin huono ihminen, liian vaativainen, aiheutanko mustasukkaisuutta..Suhteet minulla on kaatunet mustasukkaisuuteen..olen iloinen, reipas ja vedän ihmisiä puoleeni ja näissä suhteissa tämä luonteen piirre on ollut liikaa. kuvioihin on tullut henkistä alistamista, mustasukkaisuutta..Onko vain näin ettei suomalainen mies kestä vahvaa naista??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      4004
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2131
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      235
      1400
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      153
      1380
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      114
      1199
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1178
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1089
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1045
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      994
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35