Kävi tällainen tapaus. Vieras ajoneuvo rusikoi autostani yhden kyljen sisään ja toisellekin puolelle tuli lommoja. Vahinkoilmoitus tehtiin, ja vakuutusyhtiö lupasi korvata vahingon.
Viime tiistaina (nyt sunnuntai) auto oli sitten korjaamolla. Vakuutusyhtiön tarkasta oli tulossa katsomaan autoa, että kannattaako korjata. Vakuutusyhtiöhän sen lopulta päättää, tietysti joskus neuvotellaankin.
Ongelma on vain se, että autosta on vielä osamaksuvelkaa, eli auton omistaja onkin pankki. Kenen kanssa vakuutusyhtiö nyt neuvottelee, pankin vai minun?
Ja sitten se pahin ajatus: Onko pankilla ylipäätänsä mitään intressiä saada suurta korvausta, kun niillehän riittää, että saa omansa pois. Onko kenelläkään tietoa, että saako osamaksun ollessa päällä pienempiä lunastushintoja?
Kolari-lunastus-osamaksu
4
12634
Vastaukset
- Vakuutus Yhtiö
Yleensä nuo menee niin että vakuutusyhtiö lunastaa auton jäljellä olevan velkamäärän mukaan joka ohjataan suoraan rahoitusyhtiön tilille.
No ei nyt sentään;) Eiköhän ne ihan normaalin kaavan mukaan lunasta. Jos summa tuntuu pieneltä, neuvottele ja tarvittaessa vaikka tavarantarkastajan lausunto asiasta. Eiköhän se siitä.
Sitä kyllä mietin nyt kun vakuutusyhtiöitä toimii pankkina ja päinvastoin niin minkäköhänlaisia kytköksiä niillä mahtaa olla näissä korvausasioissa, ei ainakaan vielä ole mitään ilmi tullut ainakaan tällä palstalla.
Kuten nordearahoitus/nordeavakuutus tai OP/pohjola, hmm...- kuka nuvottelee
Enpä ole tullut ajatelleeksi tuota blokkiutumista. Aika kamala ajatus on se, että vakuutusyhtiö (korvaaja) ja omistaja (pankki) ovatkin yhteistoiminnassa! Tässä tapauksessa blokin etu olisi se, että auton nihta olisi mahdollisimman alhainen.
Tältähän ei voi suojautua edes hajauttamalla oman auton rahoitus ja vakuutus. Kun minun tapauksessani vahinko maksetaan vastapuolen vakuutuksesta, niin en voi mitenkään valita, että minkä vakuutusyhtiön auto törmää minun autooni. Onneksi tässä tapauksessani ne ovat eri blokkia. kuka nuvottelee kirjoitti:
Enpä ole tullut ajatelleeksi tuota blokkiutumista. Aika kamala ajatus on se, että vakuutusyhtiö (korvaaja) ja omistaja (pankki) ovatkin yhteistoiminnassa! Tässä tapauksessa blokin etu olisi se, että auton nihta olisi mahdollisimman alhainen.
Tältähän ei voi suojautua edes hajauttamalla oman auton rahoitus ja vakuutus. Kun minun tapauksessani vahinko maksetaan vastapuolen vakuutuksesta, niin en voi mitenkään valita, että minkä vakuutusyhtiön auto törmää minun autooni. Onneksi tässä tapauksessani ne ovat eri blokkia.Vaikka rahoitus ja vakuutus olisi saman konsernin alla, en näe siinä mitään ongelmaa. Niitä on tuhansia. Jokaisella konsernin yhtiöllä on tavoite tehdä tulosta. Varmasti op-rahoitus pitää huolen, ettei tule luottotappioita, Pohjolan korvaamasta vahingosta.
Kaikenlaisten epärealististen uhkakuvien maalailu on turhaa. Vakuutusyhtiössä on töissä ihmisiä ja hyvin on tiedossa asiakastyytyväisyyden merkitys markkinoilla. Ei Pohjola sen paremmin kuin kukaan muukaan halua antaa negatiivista signaalia palveluistaan. Vakuutus toimii niin kuin on sovittu, silloin kun sen pitääkin. Se oletko ymmärtänyt vakuutuksen toiminnan on toinen juttu. Lukeeko kuluttaja vakuutussopimuksen sisällön ja sisäistääkö hän sen? Monesti tuijotetaan pelkkää hintaa ja riskeistä ei haluta puhua. Silloin voi käydä isojakin vahinkoja...- LKN
kuka nuvottelee kirjoitti:
Tältähän ei voi suojautua edes hajauttamalla oman auton rahoitus ja vakuutus. Kun minun tapauksessani vahinko maksetaan vastapuolen vakuutuksesta, niin en voi mitenkään valita, että minkä vakuutusyhtiön auto törmää minun autooni. Onneksi tässä tapauksessani ne ovat eri blokkia.Moi
Olen hieman samassa tilanteessa. Toinen tuli stop-merkin takaa kylkeeni ja tod.näk. molemmat lunastukseen.Minulla ( todetulla syyttömällä ) vielä velkaa autosta jonka hankin 3 kk sitten. Tarkastaja ei ole ollut vielä yhteydessä minuun. En tosiaan haluaisi ottaa takkiini tässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713