Osaako joku kertoa paljon studion pystyttämiseen on mennyt rahaa??
Aineet, tottakai löytyy..
Pöydät yms pitäisi itse rakentaa..
Myyntituotteet pitäisi ostaa..
Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon?
Aiemmin olen ollut vain vuokratuolipaikalla tekemässä kynsiä, nyt siis omaa liiketilaa..
Löytyisikö joltakin ideoita, vinkkejä?
KYNSISTUDION PERUSTUS, paljonko
16
7739
Vastaukset
- teossa
muista jos itse pöydän teet, että pintaa kestää eri aineita mitä terveystarkastaja vaatii. ja on imuri, vaikka et sitä käyttäisi. muuten riippuu paljolti millä tuotteilla teet ja minkä verran ostat varastoa. ja minkälainen sisustus studioosi tulee ja monta paikkaa.
- jees...
imurit tulee upotettuina jokaisen paikalle!
Mitä kaikkia nämä aineet sitten ovat, mitä tarkastaja vaatii? - EK-K
jees... kirjoitti:
imurit tulee upotettuina jokaisen paikalle!
Mitä kaikkia nämä aineet sitten ovat, mitä tarkastaja vaatii?Jos tarkastaja vaatii käyttöturvallisuustiedotteen, saat sen maahantuojaltasi.
- EK-K
Pyydä jälleenmyyjän aloitusvarastotarjous valikoimaltasi maahantuojalta. Tai vaikkapa useammalta. Muista myös kysyä minimiostorajaa, sopimus- ja toimitusehdot, koska joillain saattaa olla näissä rajoituksia tai velvoitteita.
Kaikilla ei ole minimiostorajaa, mutta joillain saattaa olla velvoite ostaa jokin väriskaala kerralla tiettyjä kausivärejä jne. eli lue ehdot hyvin.
Pöydän pinta on hyvä olla asetoni suojattu, jotta se kestäisi roiskeita ja hyvin pyyhkimistä.
Hinta arviota on vaikea sanoa, sillä siihen vaikuttaa paljon se, mistä ostat sisustus ja työskentelytilan tarvikkeet. Sekä myöskin se, kuinka isosta studiosta tulee olemaan kyse, kuinka monta työpistettä jne.
Myös valaisinlaitteet maksavat, sekä kassapääte ja palvelutiski.- jskojdhuu
Todennäköisesti tilan vuokra on samaa luokkaa, kuin mitä olet maksanut vuokrapaikasta. Näin ainakin tällä paikkakunnalla, missä minä asun. Täällä onkin kynsistudio joka nurkassa, enkä yhtään ihmettele sitä. Vuokrapaikat ovat niin hirveän hintaisia, vaikka olisivat vain kampaamon nurkassa oleva pöytä.
Tilan vuokrasta joutuu varmasti maksamaan 2-3kk ennakon. Kassakone ja maksupääte maksaa. Maksupääte kannattaa vuokrata, kun kortit muuttuvat taas pian. Kassakoneita saa käytettynäkin hyviä.
Tilan sisustaminen maksaa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Edullisestikin saa sisustettua.
Onnea matkaan! - Suvijii
jskojdhuu kirjoitti:
Todennäköisesti tilan vuokra on samaa luokkaa, kuin mitä olet maksanut vuokrapaikasta. Näin ainakin tällä paikkakunnalla, missä minä asun. Täällä onkin kynsistudio joka nurkassa, enkä yhtään ihmettele sitä. Vuokrapaikat ovat niin hirveän hintaisia, vaikka olisivat vain kampaamon nurkassa oleva pöytä.
Tilan vuokrasta joutuu varmasti maksamaan 2-3kk ennakon. Kassakone ja maksupääte maksaa. Maksupääte kannattaa vuokrata, kun kortit muuttuvat taas pian. Kassakoneita saa käytettynäkin hyviä.
Tilan sisustaminen maksaa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Edullisestikin saa sisustettua.
Onnea matkaan!Hei!
Saanko udella, minne olet perustamassa kynsistudiota? - EK-K
jskojdhuu kirjoitti:
Onnea matkaan!Hei,
varmasti edullisestikin saa sisustettua. Itseasiassa sisustus on se mikä eninten tilavuokran jälkeen maksaa ( eläkevakuutusmaksut yms). Jos haluat jälleenmyyntiin tuotteita palvelun lisäksi, pyydä aloitusvarastotarjous eri tuotteiden maahantuojilta. Vertaile hintoja, kokeile laatua.
Pienyrittäjällä ei ole varaa myydä huonoa, joten laatu on se, mikä ratkaisee. Yksikin huono tuote ja asiakkaat kaikkoaa. Itse esimerkiksi kokeilen aina jokaisen tuotteen ennen kuin lasken markkinoille ja suosittelen jälleenmyyjiäkin näin tekemään. Jos laatu ei ole riittävän hyvä, valikoi toinen toimittaja.
Muistathan ennen toiminnan aloittamista tarkastutta tilat paikkakuntasi terveystarkastajalla:)
- Yllätykseen
Kokemukseni mukaan yrityksen perustamiseen menee aina enemmän rahaa kuin sitä kuvittelee. Itse otin alunperin lainaa 15 000 euroa, mutta kyllä sitä on mennyt ajan myötä enemmänkin. Karkeasti kustannukset ovat:
Tietotekniikka, yhteydet ja maksupääte: 1500 EUR
Kalusteet (riippuu paikkojen määrästä ja kalusteiden hinnoista) 2000 EUR
Sisustus alk. n. 1000 EUR
Vuokravakuudet n. 1500 EUR
Ensimmäisen kuun vuokra n. 500 EUR
Alkuvarasto ja tarvikkeet n. 2000 EUR
Markkinointi esim. 3000 EUR (tämänkin summan saa nopeasti kulutettua...)
Vakuutukset n. 1000 eur vuodessa
Kirjanpito n. 1000 eur vuodessa
Lehdet ja tarjoilut n. 500 eur vuodessa
Remppakulut jos tarvetta rempalle alk 500 eur
Jos palkkaat henkilökuntaa, maksat heille lomarahat, sairaslomapalkat palkkakustannukset kokonaisuudessaan jos lasketaan yhteen vakuutukset yms. maksut on n. 1,5 * palkka
Ei ole halpaa touhua...- niin on
kallista, ja tossa sun esimerkissä on vielä ihan kohtuu vuokra, itse maksan 1500 alv22%, mutta tämä onkin katutason liike, ja koko ajan tulee asiakkaita ovesta sisään, säästää mainoskuluissa.
Meillä päin ei saa juuri minkäänlaista mainosta lehteen alle 400 eur, eli jos mainostat vaikkapa kaksi kertaa viikossa on se jo vuodessa tosi iso summa.
Tohon kauppojen seinään repäisylaput-juttuun en ole viitsinyt lähteä, koska haluan antaa laadukkaan kuvan liikkeestä.
Kalusteet teetätin puusepällä laboratoriomateriaalista, eivät olleet kuitenkaan ylikalliita. Nyt kestävät kaikki aineet ja on helppo pitää puhtaana.
Missään nimessä ei voi pitää yhtään työntekijää, paitsi ihan poikkeustapauksessa. Vuokratuoli on ainoa järkevä vaihtoehto, vuokratuoliyrittäjä saa kaiken "kaupan päälle", eli hyvän liiketilan, ovesta tulevat asiakkaat, sekä likkeen mainonnan.
Meillä on uusi kassajärjestelmä, jossa on sirukorttipääte. Tätä varten tarvitset adsl-liittymän. Samoin Luottokunnan ja pankkien sopimukset maksavat. Ostaessa tosi kallis, mutta otinkin leasing-sopimuksella. Kaikki lyödään kassaan ja asiakas saa aina asiallisen kuitin!
Lankapuhelinta ei tarvita, kännykkä riittää. Tähänkin puhelinyhtiö halusi vakuusmaksun, olikohan se noin 170 euroa.
Sijoitin myös mm. sterilaattoriin, joka oli hintava, mutta uskon että asiakkaat ovat tyytyväisiä hyvästä puhtaudesta. Samoin käytämme kertakäyttöisiä työvälineitä aina kun on mahdollista ja tämä lisää kustannuksia.
Itse olen peruskoulutukseltani sairaanhoitaja ja ilmeisesti näen nämä asiat vähän eri tavalla ;) - pääkaupunkiseudulla
niin on kirjoitti:
kallista, ja tossa sun esimerkissä on vielä ihan kohtuu vuokra, itse maksan 1500 alv22%, mutta tämä onkin katutason liike, ja koko ajan tulee asiakkaita ovesta sisään, säästää mainoskuluissa.
Meillä päin ei saa juuri minkäänlaista mainosta lehteen alle 400 eur, eli jos mainostat vaikkapa kaksi kertaa viikossa on se jo vuodessa tosi iso summa.
Tohon kauppojen seinään repäisylaput-juttuun en ole viitsinyt lähteä, koska haluan antaa laadukkaan kuvan liikkeestä.
Kalusteet teetätin puusepällä laboratoriomateriaalista, eivät olleet kuitenkaan ylikalliita. Nyt kestävät kaikki aineet ja on helppo pitää puhtaana.
Missään nimessä ei voi pitää yhtään työntekijää, paitsi ihan poikkeustapauksessa. Vuokratuoli on ainoa järkevä vaihtoehto, vuokratuoliyrittäjä saa kaiken "kaupan päälle", eli hyvän liiketilan, ovesta tulevat asiakkaat, sekä likkeen mainonnan.
Meillä on uusi kassajärjestelmä, jossa on sirukorttipääte. Tätä varten tarvitset adsl-liittymän. Samoin Luottokunnan ja pankkien sopimukset maksavat. Ostaessa tosi kallis, mutta otinkin leasing-sopimuksella. Kaikki lyödään kassaan ja asiakas saa aina asiallisen kuitin!
Lankapuhelinta ei tarvita, kännykkä riittää. Tähänkin puhelinyhtiö halusi vakuusmaksun, olikohan se noin 170 euroa.
Sijoitin myös mm. sterilaattoriin, joka oli hintava, mutta uskon että asiakkaat ovat tyytyväisiä hyvästä puhtaudesta. Samoin käytämme kertakäyttöisiä työvälineitä aina kun on mahdollista ja tämä lisää kustannuksia.
Itse olen peruskoulutukseltani sairaanhoitaja ja ilmeisesti näen nämä asiat vähän eri tavalla ;)Katutason vuokrataso pääkaupunkiseudulla vilkkailla seuduilla pyörii 2000 - 4000 euron tasolla kuukaudessa. Vuokriin ja vuokravakuuksiin saa siis laittaa heti kättelyssä n. 10 000 - 15 000 euroa.
- harrastuksena
pääkaupunkiseudulla kirjoitti:
Katutason vuokrataso pääkaupunkiseudulla vilkkailla seuduilla pyörii 2000 - 4000 euron tasolla kuukaudessa. Vuokriin ja vuokravakuuksiin saa siis laittaa heti kättelyssä n. 10 000 - 15 000 euroa.
Haluaisikin tehdä kynsiä vain harrastuksekseen kotona? jos vaikka on jo ammatti ja työ mutta haluaisi tehdä tällaista??
- :))))))))))))
niin on kirjoitti:
Itse olen peruskoulutukseltani sairaanhoitaja ja ilmeisesti näen nämä asiat vähän eri tavalla ;)Hyvää infoa laitoit, kiitos!
Kertoisitko vielä kassajärjestelmästäsi enemmän, tai löytyykö heiltä nettisivuja niin pääsisi tutustumaan? :)
Paljonko maksoit pöytien teetätyksestä? - kynsiä kotona
harrastuksena kirjoitti:
Haluaisikin tehdä kynsiä vain harrastuksekseen kotona? jos vaikka on jo ammatti ja työ mutta haluaisi tehdä tällaista??
Minulla kävi terveystarkastaja paikan katsastamassa. Käytän omasta rivitalohuoneistostani 1 huoneen, jonne olen studioni perustanut. Huoneessa ei ole muuta toimintaa. Ainoa asia minne puututtiin oli, että huoneessa tulisi olla erillinen siivouskaappi, jonka siivousvälineitä käytetään ainoastaan ko. studion siivoamiseen. Imuria ei tarvinnut omaa hankkia ja sinimoppiinkin kävi se, että hankin siihen studiolle oman liinan. Joten aika pienellä ja helpolla pääsee liikkeelle. Ilmanvaihdosta tarkastaja jutteli, mutta asunnon oma ilmanvaihto riittää. Pöytäimurista ei ollut mitään puhetta.
Tarkastaja oli mies ja vaikutti että hän oli kynsiasioista aivan pihalla =) No sellaista sattuu. Haisteli geelipurkkeja ja käytiin läpi työvaiheet sekä miten desinfioin välineet ja millainen tämä aine on. - eli tässä
:)))))))))))) kirjoitti:
Hyvää infoa laitoit, kiitos!
Kertoisitko vielä kassajärjestelmästäsi enemmän, tai löytyykö heiltä nettisivuja niin pääsisi tutustumaan? :)
Paljonko maksoit pöytien teetätyksestä?Winpos on paikka josta otin kassan ja muut, tutun kauppiaan suosituksesta.
Pöydän hinnaksi tuli noin 400 euroa kpl. On tosi siistit ja kestävät vahvoja aineita, pöytäimuri laitettiin vielä jälkikäteen. Taisi tienata hintansa kun kaadoin asetonit ja pinta ei ollut moksiskaan. Niin ja tarpeeksi isot, kun ollaan isoja ihmisiä me tekijätkin, ei mitään pikku kiinapöytiä... korkeussäädöllä. - Jeppistäeee
harrastuksena kirjoitti:
Eli kysyt neuvoa miten aloittaa pimeä duuni?
- Pjcfry
harrastuksena kirjoitti:
Eli pyydät apua pimeän työn aloittamiseen? *Hohhoijaaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636512
- 531903
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441630- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271069Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se491019Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897