Eli mistä hyvä puuteri?
Puuterin pitäisi olla todella,todella vaalea. Käytössäni on ollut Joe Blascon Red Neutralizer jo vuosia, mutta vieläkään en ole siihen sopivaa puuteria löytänyt. Olen käyttänyt ainakin kaikki markettien halpikset - eli Maybelline, L´oreal, Max Factor, Lumene, Anytime, yms niin ne on kaikki kokeiltu, ja olivat siis liian tummia - jättivät rajat selvästi näkyviin. Olen joskus käyttänyt Joe Blascon meikkivoiteita (niitä isompia nappeja), mutta nekin olivat liika tummia ja sitten tuosta punaisen neutraloijasta löysin itselleni sen hyvän. Kokeiltu on myös Joe Blascon vaaleinta irtopuuteria, ei sitä "no color" vaan värillistä, ja se todettu sekin liian tummaksi, olisiko se väritön sitten ehkä minulle sopivaa? Minulla on normaali iho, jossa lievää couperosaa. Ja käytän tällä hetkellä Lumenen kosteusvoidetta ACO:n puhdistusaineita, mutta tarkoitus nekin olisi tässä lähiakoina vaihtaa ihan oikeaan couperosa ihon tuotteiseen. Vhreän sävyinen voide Avenélta tai Joe Blascolta?
Vaalea, tosi hyvä puuteri?
10
3021
Vastaukset
- valkonaama-alkemisti
Minä olen kamalan vaalea.
Kyselit vain puuteria, mutta selitän tässä nyt samantien kaikki, mitä minä olen löytänyt ja keksinyt. Jos vaikka joku säästyisi hutiostoksilta, kun oikeasti: kaikki markettien meikkivoiteet tummuvat, kun niiden antaa olla muutaman minuutin ja aina, aina kaikki myyjät väittävät kivenkovaan, että kyllä tämä meikkivoide X tai Y on tarpeeksi vaalea, se on vaaleinta ikinä!
Ja hitot on.
Käytössä Grimasin kivipuuteri sävyä G0. Käytän sitä hyvin vähän meikkivoiteen päällä, painellen meikkisienellä.
Myös Santen (luontaistuotekaupasta) puuteri 10 transparent on hyvä, vaikkei peitäkään. Se sopii joidenkin ei kovin rasvaisten meikkivoiteiden päälle, rasvaisempien päällä pakkaa tummumaan, esim. Grimasin Creme-napin kanssa en voi sitä käyttää. Jättää oikein tasaisen, hyvän pinnan. Minä käytän sitä vielä ihan aavistuksen verran Grimasin kivipuuterin päällä.
Suosittelen vielä Grimasin foundationia (nestemäinen meikkivoide) sävyä G0. (Sävyä on myös creme -nappi, joka on hyvin edullinen, sellainen blascomainen, runsaspigmenttinen. Vaan on kovin rasvainen, minulla ei ainakaan pidä T -alueella kasvoissa yhtään se. Creme -nappeja jos kokeilee, osta myös J1, sillä se on keltainen, yhdessä saa aika luonnollisen sävyn niistä, jos on keltapohjainen vaalea iho). Sitä foundationia voi sekoittaa niihin liian tummiin meikkivoiteisiin vaalentamaan niitä. Voit siis itse sekoittaa sellaisen sävyn kun tahdot. G0 on aika kylmä sävy, vaaleanpunertavan valkoinen. Make-Up Storella on joskus ollut sellainen keltainen meikkivoide, joka on myös joku neutralizer alkuperäiseltä tarkoitukseltaan. Minä käytän sitä sekoituksessani. Sellaiset minimaaliset näyteputkilot ovat hyviä, joihin pistää oma meikkivoide.
Suosittelen vielä Grimasin värittömiä (!) irtopuutereita. Eivät tummenna meikkivoidetta yhtään. Edullisia, VALTAVA purkki.
Ainakin Turusta saa Grimasia Humalistonkadulta, kaupasta Punanaamio. Netissä heillä on myös kauppa, googletahan :)
Sitten on vielä Christian Bretonin meikkivoide sävyä Alabaster. Kylmäsävyinen, markettien meikkivoiteita vaaleampi. VAstaa sävyltään vähän Lumenen edesmennyttä sävyä Vaniljamarenki, saattaa olla aavistuksen vaaleampi sitäkin. Matta, kevyt, hyvin levittyvä, riittoisa, laadukas - ja suht tyyris. Hygieeninen, lasinen pumppupullo joka tuppaa menemään tukkoon. En ole tutkinut, onko Christian Bretonilla myös puutereita yhtä vaaleina sävyinä.
Olen myös kokeillut Youngbloodin mineraalimeikkipohjaa, sitä kaikkesta vaaleinta niistä. Se tummui iholla keltaiseksi. Pisti vihaksi oikeen kovasti, kun oli niin kallis. Varokaa sitä!
Minäpä menen ja kokeilen tuota Blascon Red Neutralizeria myös.
Tuli vielä mieleeni, että yksi uusi löytö on Maybellinin DreamMousse Concealer 02 natural, jota myös sekoitan Grimasin foundationiin G0, (jossa myös Make-Up Storen keltaista jo mukana) kämmenselällä pienet määrät kerrallaan ja annan vähän kuivahtaa. Siitä saa hyvän, kestävän (pysyy paikallaan koko päivän minulla näpyn päällä kuin nakutettu), peittävän, matan ja vaalean peitevoiteen silmien alle ja näppylöille. Vaan koko kasvoille se on minulla liian raskas.
Toivottavasti tästä on apua ja rahansäästöä teille kaikille niin valkoisille, ettei meikkifirmojen mielestä teitä ole olemassakaan :D- pieni.enkuliini
Mä mieluummin ottaisin irtopuuterin kuin matta, kun tällä hetkellä ainakin kylmällä tahtoo olla parempi irtopuuteri. Mutta vois kai tuota kesäksi vielä mattapintaisenkin tilata. Eivätpä ainakaan kalliita näkyneet olevan, itse olen tottunut maksamaan paljon meikeistä, mutta on kai sitä poikkeuksiakin, että ei halpa voi olla aina huono? Ainakin marketin tuotteet halpoina, on suoraansanottuna täyttä paskaa! :D :D
Niin oliko se tämä, mitä suosittelisit?
Transparent Powder - Läpinäkyvä puuteri
Ohut, läpinäkyvä kiinnitysirtopuuteri maskeeraustarkoituksiin.
Ei muuta meikin väriä. Rasioiden koot: 20 gr (5,40 €) ja 60 gr (7,70 €). - myös Make-Up powder
pieni.enkuliini kirjoitti:
Mä mieluummin ottaisin irtopuuterin kuin matta, kun tällä hetkellä ainakin kylmällä tahtoo olla parempi irtopuuteri. Mutta vois kai tuota kesäksi vielä mattapintaisenkin tilata. Eivätpä ainakaan kalliita näkyneet olevan, itse olen tottunut maksamaan paljon meikeistä, mutta on kai sitä poikkeuksiakin, että ei halpa voi olla aina huono? Ainakin marketin tuotteet halpoina, on suoraansanottuna täyttä paskaa! :D :D
Niin oliko se tämä, mitä suosittelisit?
Transparent Powder - Läpinäkyvä puuteri
Ohut, läpinäkyvä kiinnitysirtopuuteri maskeeraustarkoituksiin.
Ei muuta meikin väriä. Rasioiden koot: 20 gr (5,40 €) ja 60 gr (7,70 €).Tuo transparent powder on hyvää, se on sitä valkoisen näköistä, mutta iholla väritöntä, ellei sitä laita ihan hirveesti.
Sitten on tuo Make-Up powder (irtopuuteri myös), joka on kellertävää purkissa, ei muuta sävyä myöskään, mutta vähän "lämpimöittää" meikkiä. Minusta tämä on hieman hienojakoisempaa.
Molemmat hyviä, voin suositella :)
Minulla on molemmista se 60 gramman purkki. Se on isompi, kuin ananassäilykepurkki, voit vaikka ensin kokeilla tuota 20 grammaa?
Kokeile ihmeessä - ei maksa paljoa, jos vaikka toimisikin? Grimas ei sinänsä ole samaa kuin markettituotteet, kun on teatterimeikki :) Irtopuuterit yms. on hyviä, vaan ripsiväri on huono! Myyjä sanoi itsekin, jotta ripsiväri on huono Grimasilla ja kieltäytyi myymästä sitä minulle :D
- paras on kanebo
minulla kanebon irtopuuteri jota ilmeisesti ei ole olemassakaan kuin yhtä väriä.. joka on todella vaaleaa.. tykkään kovasti
- ''silkkipuuteri''
..se on tosi hyvää ja ihanan hienojakoista ja pitää kiillon hyvin kurissa..,ja tosi hyvä vaihtoehto vaalealle iholle, kun mullakin on erittäin vaalea iho ;] ..se on siis tuollainen 'Body Silk', maksaa semmoset 18 e, mutta on myös tosi riittoisa ;] , Kokeile sitä !
- kelettu
...irtopuuteri!!!
Lancome toimii minulla. Vaikka kallis, niin kestää kauan. - pieni.enkuliini
http://www.cosme.fi/pd.php?p=794
Ja osaatteko suositella ihnhoitotuotteita mun lievästi couperoottiselle iholle? Mainittakoon, että luonnon tuotteet on aika riski minulle kun olen allerginen niille missä esim.kukkauutteita tms. Esim. Aco:n jossain tietyn ihon kasvovoiteessa oli ainetta joka aiheutti allergiaa.- aurinkoinen:)
Jeps,mulla ollut ArtDecon irtopuuteri.Erittäin hyvä,ja olen aikas monia kokeillut.Mä olen tilannut sitä netin kautta Cosme shopista.Kantsii kokeilla!
- Tietämätön!
aurinkoinen:) kirjoitti:
Jeps,mulla ollut ArtDecon irtopuuteri.Erittäin hyvä,ja olen aikas monia kokeillut.Mä olen tilannut sitä netin kautta Cosme shopista.Kantsii kokeilla!
Mä haluaisin tietää, että mitä puuteria käyttäisin, kun en käytä mitään meikkivoidetta. Pitäiskö sen olla kivipuuteri, meikkipuuteri vai irtopuuteri? Tarkotuksena olis vaan laittaa aika nopeasti puuteria ennen kouluun lähtöä naamaan, eikä mitään muuta lisäks. Siis ei meikkivoidetta! Mulla on vaalee iho, ja punasia kohtia välillä naamassa ni se vois olla aika peittävä.
Voisitteko suositella jotain, joka maksaa korkeintaan n.15€. Ois hyvä jos siin olis vippa mukana mut peilii ei tartte.
Ja siis pitäiskö sen olla kivipuuteri, meikkipuuteri vai irtopuuteri? Kiitti oikeesti tosi paljon jos viittitte auttaa! :) - Make up forever!!
Tietämätön! kirjoitti:
Mä haluaisin tietää, että mitä puuteria käyttäisin, kun en käytä mitään meikkivoidetta. Pitäiskö sen olla kivipuuteri, meikkipuuteri vai irtopuuteri? Tarkotuksena olis vaan laittaa aika nopeasti puuteria ennen kouluun lähtöä naamaan, eikä mitään muuta lisäks. Siis ei meikkivoidetta! Mulla on vaalee iho, ja punasia kohtia välillä naamassa ni se vois olla aika peittävä.
Voisitteko suositella jotain, joka maksaa korkeintaan n.15€. Ois hyvä jos siin olis vippa mukana mut peilii ei tartte.
Ja siis pitäiskö sen olla kivipuuteri, meikkipuuteri vai irtopuuteri? Kiitti oikeesti tosi paljon jos viittitte auttaa! :)Mä suosittelisin sulle kyllä lumenen meikkipuuteria, maksaa ainakin citymarketissa noin 13e. Voisit kokeilla myös max factorin meikkipuuteria. se on ainakin peittävää! Ja hinta noin 15e. Myös maybellinen dream matte puuteri vois sopia sulle. Hinta noin 14e. Suosittelisin kyllä kiinteää sulle, ne peittää yleensä enemmän, kuin irtopuuterit ja jos et kerran laita meikkivoidetta, niin ehdottomasti meikkipuuteri. Ja jos on paljon peitettävää, niin kantsii kyl hankkii peitevoide/-puikko. Hyviä sellasia löytyy mm. lumenelta, max factorilta, maybellinelta ja lorealilta. En muista hintoja=((. Ja se ei muuten tosiaan pidä paikkansa, etteikö marketeista sais ihan hyviäkin meikkejä!!! Mulla oli ennen käytössä lumenen irtopuuteri ja sehän oli marketista ja silti tosi hyvä!!! Nyt se on kylläkin loppu ja joku uus puuteri ois taas hakusessa. Ajattelin kokeilla goshin irtopuuteria. Ja sä voisit muuten kokeilla goshin kiinteää. Mul on siit tosii hyvii kokemuksii. Ja hintakin on vaan 13,90. Saatavilla emotioneissa ja sokoksissa. Toivottavasti oli apuu!!!=))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783