Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kumma

tilanne !?

Yli 10-vuotta olen tehnyt päiväduunia ja nyt 3-vuotta 3-vuorotyötä ja jonkin aikaa ns. pitkiä vuoroja 12h 2 aamua ja 2 yötä ja 6vrk vapaata.

Taas ois mahdollisuus isommalla peruspalkalla päästä päivätöihin ,mut olen jotenkin ihastunut tähän "nopeesti" tulevaan pitkään vapaaseen etten taida ottaa sitä työtä vastaan vaikka se olisi ehkä monellakin tapaa parempi duuni.
vaikka en osaa nukkua päivällä ja yöt ovat välillä yhtä tuskaa normaalien palellusten ja sydänten jyskytysten lisäksi.
Lisäksi yleensä olen joulut ja juhannukset töissä ja vkl. mut onhan ne vähentyneet uuden vuorosysteemin myötä.
Mennä nyt paikkaan missä ei ole pekkasia on liukuma 5 päivää viikossa töitä.Lomat palaisivat.

Mitä muut tekisivät ?

Vanhalla systeemillä(8 tunnin päivillä) vaihtaisin heti ,mut tää 12h on hyvä vain 136 työpäivää vuodessa !

Voittaahan tässä tietenkin vuosiansioissa kun saa vuorolisät... Mut raha ei tässä ole se tärkein vaan vapaat eli vapaapäivät.
Itse en osaa ottaa rennosti jos seuraavana päivänä pitää mennä töihin se on sitä kyttäilyy illalla....

5

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en miettisi

      :) Ilmiselvästi tykkäät enemmän tästä nykyisestä eli sinuna en kyllä vaihtaisi. Kyllä elämässä on tärkeämpiä asioita kuin isompi peruspalkka. Mitä enemmän vapaita sen parempi:)

      Iloista että viihdyt nykyisessä systeemissä. Eihän sitä edes tiedä miten ärtsyä se uusi työ olisi. Nauti työstäsi ja iloista kevättä!!

      • Näin varmaan

        Teen...
        Mut pitää käydä vielä keskusteluja...
        Raha ei siinä todellakaan vaikuta ,kun summat ovat ns. pieniä ja verottaja hoitaa loput.

        Sitäpaitsi nykyisen työni vuosiansio todellakin tulee olemaan n.8000€/enemmän vaikka toisessa perus olisi n.500€ enemmän.
        Näin se vuorotyö vaikuttaa ansioihin...
        Mut työpäivät 136 vastaan n.220 /vuodessa...


    • vuorotyössä

      Olen 6 vuotta tehnyt 5 vuoroa 4a 4i 4y 6v ja olisin valmis kokeilemaan tuota 12 tunnin kiertoa, mutta ei onnistu ei sitten millään aina löytyy se yks joka ei suostu.Näyttäs että se syy on se että ylityöt vähenee ja joilekki se vuoden viimeinen brutto palkka on se tärkein eikä se vapaa aika.Teen töitä valvomossa jossa ei paljon tartte hötkyillä mutta ymmärrän myös että 12 tunnin vuorot ei joka paikkaan sovellu.Mutta kun täällä kerta istuu 8 tuntia niin miksei 12 ja on sitten enempi kotona.Se tässä vielä hupaisin homma on että se joka vastustaa 12 tunnin vuoroja on se kaikista hanakin ylityön tekijä ja silloin tekee 12 tuntia ja toisinaan 16 tuntia vaikka tuuraajan saa myös päiväpuolelta.

      • tuossa

        työpäivien lukumäärässä aikamoinen ero! Sinuna kyllä ehottomasti jatkaisin vanhassa työssäsi!


      • Niin me tehtii

        n.70% kannatti ja enemmistö voittaa ,eikös se demokratia niin pelaa ;).

        Meillä oli samaa ne ketkä oli aina tekemässä 16h päiviä (eli kahta vuoroa peräkkäin) vastusti.

        Se on melko yleistä et överit vähenee.
        Ja esim. meillä sit aina vko. övereistä 8 ekaa on 50% ja vuoronvaihdot ehkä jossain mielessä vaikeutui> eli jos on esim. juhannus niin jos oma oli iltavuoro ns. viimenen niin kellä oli aamuvuoro sai helposti tekemään illan perään ,mut nyt pitää tulla vapaalta niin eipä saa enää juhlapyhiin tai kesä vkl. tai "hiihtolomaviikolle" tuuraajaa.

        Meillä melkein kaikki tekee överii ottamalla ne vapaana eli perusosa vapaana...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe